paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400
Ahoj, může mi někdo poradit nebo pomoct zprovoznit motor z Yamahy XS 400? Nevím co všechno mi na něm ke zprovoznění chybí. Startér tam je. Díky Miky
























Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 05:31 | Nahoru | #1
Ten hnědej kabel je zapojenej vedle...

(reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 07:44 | Nahoru | #2

seikos píše: Ten hnědej kabel je zapojenej vedle...



1 reakcí na tento příspěvek jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 08:50 | Nahoru | #3
Toto je na rozborku a sborku. Pak ho teprve chtěj rozběhnout. Jinak riskuješ, že už nepoběží nikdy...

Naposledy editováno 20.11.2012 08:50:15

(reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 08:52 | Nahoru | #4

Dřík píše: Toto je na rozborku a sborku. Pak ho teprve chtěj rozběhnout. Jinak riskuješ, že už nepoběží nikdy...



jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 08:54 | Nahoru | #5
Benzinova nadrz a benzin

jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 10:12 | Nahoru | #6
Já vidím, že chybí fajfka minimálně na pravém válci

1 reakcí na tento příspěvek jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

Skvělá odpověď, děkuji! 20.11.2012 v 11:12 | Nahoru | #7
To jsou rady nad zlato ...
Miky> stáhni si někde manuál a koukni se na elektrické zapojení motoru...je to XS 400, čili elektrika na tom bude o něco málo složitější než na Jawě 350...celý ten motor alepoň trochu očisti, hlavně pak vyčisti karburátory, to snad zvládneš
Jinak traktůrek to bude pěkný ...
P.S. přidělej tam nějaký chladič a na něj dej větrák, nebo to za chvíli zadřeš...

1 reakcí na tento příspěvek jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 11:31 | Nahoru | #8
chladič na XSko? Jak by to měl podle tebe nejlíp udělat ? Kam bude potom lejt vodu ?
Neštačej ty žebra s větrákem ?

k topicu - zatočil jsi s tím motorem - mechanicky? Co o něm víš? Koupil jsi to z vraku, nebo někde běhal? Ptát se na zprovoznění na fóru, když všichni jen viděj smotek drátů a obouchanej motor.
2stroke má dobrej podotek - na traktoru to bude chtít asi nucený chlazení nějakým větrákem - minimálně v létě, jinak to utavíš.

Naposledy editováno 20.11.2012 12:21:38

jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 11:40 | Nahoru | #9
2Stroke měl na mysli pouze větrák (vrtuli) , která nahradí proudící vzduch při jízdě... Traktůrkem asi nebude drandit 100km/h po okreskách

1 reakcí na tento příspěvek jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 14:14 | Nahoru | #10
Není to tak trochu zločin a svatokrádež? XS 400 je moc krásnej stroj na to, aby se měnil v traktor

1 reakcí na tento příspěvek jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

Skvělá odpověď, děkuji! 20.11.2012 v 14:18 | Nahoru | #11
Z těch několika fotografií a strohého popisu se nedá poznat prakticky nic k tomu, aby se takto na dálku dalo kloudně poradit.

Důležité je v první řadě vědět, jak dlouho motor stál a v jakých podmínkách byl skladován. Jestli dlouho ležel někde na hromadě železa na vrakovišti, nebo dokonce na zahradě na kotouči pod švestkou, tak pozor - motorem raději ani nezkoušej otáčet a rozeber jej, abys zjistil, jak uvnitř vypadá. Pokud by ve válcích, nebo i v karteru byly "fleky" koroze, motor by to mohlo během chvilky zlikvidovat, jako když u běžícího motoru foukneš písek do sání.

Ohledně příslušenství - v podstatě stačí, aby byly v pořádku rotor a stator alternátoru a s ním i snímač polohy kliky (tady to bude nejpíše jen cívka - "pick-up coil"). Pak je zapotřebí jen regulátor, řidicí jednotka zapalování, cívky, VN kabely, fajfky, svíčky. Tyto prvky po elektrické stránce k běhu motoru stačí.
Pro zkoušky nemusí být regulátor zapojen, zapalování může být napájeno klidně jen z baterky, je však třeba zapojit snímač polohy.

Karbce každopádně vyčistit, seřídit, nádrž stačí spádová. U trachtóru pochopitelně nezapomenout na kvalitní vzduchové filtry, jelikož provoz dost pravděpodobně bude v prašném prostředí.

Ohledně chlazení, jak bylo zmíněno - někde jsem viděl podobný motor s dodělaným vodním pláštěm (jen z plechu - vyrobí šikovný klempíř) a hrncovým varným chladičem. Není to jednoduché, ale u dodatečného ventilátoru pro vzduchové chlazení zase nastává komplikace s nutností vyvést ven kliku, aby byl ventilátor poháněn nezávisle na výstupu motoru (proto byly na podobné stavby s oblibou používány motory ČZ 175/501, nebo 502, které ventilátor mají), což se neobejde bez úpravy víka karteru a výroby prodlužovacího nástavce na kliku. Nejsnazší asi bude použít nějaký elektrický ventilátor, který požene vzduch plechovým kanálem tvarovaným na konci do hubice tak, aby vzduch proudil na motor pokud možno stejně, jako normálně za jízdy na původní motorce.

jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 18:31 | Nahoru | #12
Když vidím ten šílenej smotek kabelů tak nezbývá než popřát hodně štěstí. Ono to půjde ale to chce k tomu sednout a bádat a bádat pozvat kamarády nebo někoho kdo takovejm věcem rozumí a zase bádat, přes net se na tom nic moc nevyřeší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

Skvělá odpověď, děkuji! 20.11.2012 v 21:50 | Nahoru | #13
t_freedom> A což takhle chladič oleje ...no možná že by i pouhý větrák, foukající zepředu na válce, úplně stačil, no ale ten olejový chladič s větrákem by byl lepší ...mechanický větrák bych tam nedával, jenom si přiděláš práci s vyvedením náhonu od motoru...stačí elektrický větrák, zapalování a altík to má, "elektřiny" budeš mít přebytek, tak co...
No ohledně toho rozdělání celého motoru s J.M.K až tak nesouhlasím, koukl bych přes otvory na svíčky do spalovacích prostorů a zkusil motorem opatrně pootočit - aby si byl schopen prohlédnout vnitřní plochu válců (rez, pitting apod.)...pokud s motorem půjde protočit snadno, bez nějakého zadrhnutí, tak bych max. zkusil kouknout na vačky, jestli nejsou třeba o zub (přip. více) posunuté a normálně to zkusil natočit, samozřejmě s dostatkem nového oleje...Jak se říká: staré hovno nesmrdí, dokud se v něm nezačneš šťourat ...když to bude někde chcát - třeba z pod hlavy, tak tě min. demontáž hlavy nemine (no s hlavou je lepší sundat i válce (těsněni pod válci je sice papírové, ale tak po těch X letech bude určitě zmáčklé a nemusí těsnit jako těsnění nové), ale to už možná je lepší rozmontovat ten motor celý a kompletně ho přetěsnit...na ebayi koupíš kompletní těsnící sadu na celý motor, kdyby bylo tedy potřeba, tak se koukni po sadě od Vesrahu...jo a jestli budeš dělat rozborku, tak odvez hlavu a válce na magnetku, ať ti srovnají dosedací plochy válce-hlava...a samozřejmě vyměň ventilová gufera...no možná zabíhám zbytečně do podrobností, jak jsem psal, na traktůrku bych ten motor až tak moc neřešil, hlavně chlazení, celé to vyčistit, zapojit, překontrolovat a nazdar, do rozborky bych se pouštěl až v nejnutnějším případě...

(reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

20.11.2012 v 23:49 | Nahoru | #14
2stroke> Pochopitelně, že rozborka motoru nemusí být nutná vždy a že "stary gufno njesmjerdžy, kym sa do něj njerype", to je bez diskuse. Měl jsem na mysli spíš případy renovací starých veteránských motorů, které mohly ležet i desítky let ve stodole. Tam je pak značné riziko, že vnitřek motoru bude narezlý a zrnka rzi pak motor dokážou "dorazit" i při zkušebním prošlapávání.

Ale samozřejmě záleží na tom, kde a jak dlouho motor ležel a zda byl adekvátně nakonzervován.

Podobná situace je v případech, kdy někdo staví termočerpadlo a chce použít už "jetý" kompresor. Pokud nebyl profouknut suchým dusíkem a neměl zazátkované vývody, je dobré prvně zkusit, zde se vůbec rozběhne. Pokud ano, změřit, jaký udělá výtlačný tlak a dle toho se rozhodnout, zda bude použitelný. Viděl jsem pár kompresorů, které byly "ponechány osudu" bez zašpuntování a jejich písty a ventily zcela zarezivěly.

jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

21.11.2012 v 08:11 | Nahoru | #15
Chlapi, je to YAMAHA, ta jezdí i s pískem v sání
Já bych se toho protáčení zas tolik nebál...prostě bych vyndal svíčky (tedy bez komprese)a přes převodku, spojku, kliku pomaloučku skusil otočit motorem - při náznaku jakýhokoli většího odporu bych se na to vyprd - předtím bych ještě před otočením stříknul nad píst jemnou hydrauliku - co pořádně zateče. Jemný srágory to vyplaví a větší rezavý místa by člověk cejtil v odporu.
Jak člověk otevře hlavu, bude to těsnění, zjistí že vodítka a řetízek je v háji, gufera na ventilech, natož zabrušovat hlavu na magnetu, event. ventily taky atd atd... budeš jen solit - do traktoru... opravou potom převýšíš hodnotu motoru.
Cestou nemenšího odporu - s rozumem. Stejně nejvíc starostí bude mít s tím zapojením elektriky

1 reakcí na tento příspěvek jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

21.11.2012 v 08:15 | Nahoru | #16
Myslim si, stejne ze toto vlakno bylo zalozeno, aby se majitel pochlubil jak pekny trakturek dela. Uzrcite vse mel dopredu promyslene co k zprovozneni potrebuje.

Naposledy editováno 21.11.2012 08:16:27

(reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

21.11.2012 v 19:45 | Nahoru | #17
2stroke> ahoj dík... to co tu některý chytráci píšou je spíš k pláči než k něčemu... motor normálě točí a je v pořádku, není potřeba ho rozebírat... byl vyndanej z motorky ale nedostal sem k němu komplet elektriku takže nevim co přesně ... jaký cívky atd.... jinak filtra na karburátory mám a i ten ventilátor tam je už namontovaný. Je to ventilátor z autobusu co dává docela dost vzduchu. díky

(reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

21.11.2012 v 19:47 | Nahoru | #18
Enthropy> určitě mín než když si dávaj motorkáři umělý rohy na helmy.....

(reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

21.11.2012 v 19:50 | Nahoru | #19
Zx-10RCarlos> díky za fundované rady plné hrubek....opravdu věcné připomínky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

21.11.2012 v 19:57 | Nahoru | #20
J.M.K.> Ahoj děkuji za rady -

motor byl vyndaný z motorky asi týden po nehodě a týden před provedením koupě před pár lety... celou dobu byly díry do motoru ucpány hadrem a předtím tam byl nastříkán olej a motorem sem otočil....pak byl v papírový krabici v garáži.... ted krásně točí přes startér ale chybí mi ty cívky a fajfky... jen prostě nevím odkud vzít impulzy k těm cívkám....nějaký sem našel na netu ale tady prostě hledám někoho kdo se v motorech vyzná a byl by ochotný mi poradit nebo případně fyzicky pomoct

jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

21.11.2012 v 21:54 | Nahoru | #21
Takže kluci ještě jednou -

potřebuju poradit co všechno potřebuju z elektriky abych to zprovoznil...Pokud mi může někdo poradit kde kdyžtak sehnat ty cívky a jaký tak budu rád.... schéma zapojení elektriky mám taky, ale upřímně nějak si s tím nevím rady...

Chlazení vzduchem mám vyřešený ventilátorem

Chlazení oleje a mylý chladič oleje s ventilátorkem mám k dispozici taky, ale zatím ho tam používat neplánuju.

Nový svíčky, olej, ol. filtr, vzduchový přímý filtry mám taky.

Nádrž i benzínový čerpadlo mám taky.

Takže akorát ta elektrika. Většina těch kabelů je od startování a blinkrů a světel atd... většina je od ovládání z řidítek ale to tam asi není až tak vidět

Až ten motor zprovozním tak vše zas rozeberu vyčistím a nalakuju a smontuju... nebojte ))











1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

21.11.2012 v 22:06 | Nahoru | #22
Miky.Lukas> Nemáš zač. Ohledně té elektriky by bylo dobré zjistit, o jaký typ se přesně jedná a z jakého roku motor pochází.
Dle tohoto plánku (XS400-2 1978) má motorka ještě klasické kladívkové zapalování a alternátor je třífázový s buzenou kotvou, jako u auta, akorát, že usměrňovač je oddělený a regulátor, spínající budicí napětí, je taktéž oddělený. K provozu stačí tento dobíjecí okruh a napětí pro zapalovací cívky pak stačí spínat z baterky vypínačem (baterku napojit přes pjistku na silový výstup usměrňovače). Cívky pak stačí použít "obyčejné" na 12V, klidně ze staré škodovky.

Verze XS400SH (1981) už je přepracovaná - okruh alternátoru je sice stejný, ale zapalovací okruh je již elektronický. Na alternátoru je ještě přídavný snímač polohy ("pick up"), propojený s řídicí jednotkou zapalování (nejspíš to bude jednoduché TCI) třemi dráty. Snímač bude nejspíše indukční (hallova sonda by měla 4 vývody). Zapalovací cívka je tam zakreslena jen jedna, takže by to měla být cívka se dvěma VN konektory (běžné u dnešních čtyřválcových motorů - tam jsou takové cívky dvě) a napájí obě svíčky. Pokud má motor 360° kliku, tak nijak nevadí, když padá jiskra před každou horní úvratí (při každé otáčce kliky). Pokud je zapalování opravdu TCI, pak stačí opět použít dvě klasické cívky a jejich primární vinutí spojit paralelně. Koncové tranďáky v zapalovací jednotce by měly takovou zátěž zvládnout.

Pokud vím, tak firmy VAPE, Ignitech a možná i Elesys dodávají i sady bezkontaktních zapalování, hlavně pro staré Jawy a ČZ, coby náhradu původních zapalování a dynam, takže by snad mohli být schopni dodat i jednotku jak alternátoru, tak i zapalování přizpůsobenou pro tento motor. Stačí jim napsat, popř. zavolat. Ušetřil by sis tím spoustu laborování a bastlení, nebo shánění originálních dílů, popř. vhodných ekvivalentů, otázkou ovšem jest, která možnost by po finanční stránce vyšla lépe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

21.11.2012 v 23:02 | Nahoru | #23
J.M.K.> fíha... díky to je informací))

Takže - napadá tě nějaký řešení jak z toho motoru poznat rok výroby a nebo jaký typ to tedy je? Fakt se v těhle věcech nevyznám a přiznávám to.

Ted jsem ještě udělal pár dalších fotek, snad to pomůže...







jinak z motoru jdou tři svazky jeden do řídící jednotky, jeden z řídící jednotjky a třetí někam do toho svazku kabelů asi k relátkům...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

22.11.2012 v 00:24 | Nahoru | #24
Miky.Lukas> S touto motorkou jsem zase tolik "nepoznal", takže jak poznat rok výroby, s tím s jistotou neporadím. Ale nejsnazší bude najít na motoru výrobní číslo a pak zkusit hledat na netu, případně se zeptat nějakého ochotného dealera (zastoupení) Yamahy. Když jsem před léty sháněl nějaké díly na XV535, tak dle čísla motoru (byl to starší typ, kde ještě číslo motoru bylo shodné s číslem rámu) zjistili rok výroby hned. Také by v čísle motoru měla být nějaká kombinace písmen a čísel dle továrního (ne obchodního) označení, podle kterého by se dal zjistit typ motoru a tím i adekvátní zapojení elektriky. Např. u toho typu XS400-2 by to mělo být 2G5 (u XV535 je to většinou 2YL).

Ohledně té fotky - to žebrované těleso bude nejspíš usměrňovač - povedou do něj tři bílé dráty, jeden červený a jeden černý. Je to jen šestidiodový třífázový můstek. Ten bazmek vedle vypadá na řídicí jednotku zapalování možná v ní bude i regler. Regler poznáš podle tří drátů - hnědý vede na "+ pól elektriky" (z něj si regler bere referenční napětí), černý na kostru a zelený na jeden z kartáčů u kotvy alternátoru.

Oprava z předchozího příspěvku: zapalovací cívky jsou dvě a jsou napájeny ze stopspínače a jejich primáry jsou samostatně spínány jednotkou TCI na kostru. Jedna z cívek je propojena s jednotkou oranžovým drátem, druhá šedým. Podle těchto barev můžeš jednotku identifikovat.

Ostatní budou relátka - v úvahu připadá přerušovač blinkrů a také je tam relátko, jehož cívka je napájená (bílým drátem) přes diodu z jedné z fází altecu a spíná okruh světel, takže motorka automaticky rozsvítí světla, jakmile se motor rozběhne. Ještě je tam "blokovací relé" (safety relay), které blokuje napájení cívky relé starteru v závislosti na stavu neutrálu a spojkové páčky (sepne jen tehdy, je-li zařazen neutrál ,enbo stisknutá spojka, nebo obojí - nedovolí zapnutí starteru, pokud je zařazena rychlost a nedržíš spojku).

To už ale potřebovat nebudeš... stačí usměrňovač a regler pro zajištění dobíjení a jednotka zapalování, cívky a propojení s vybavovací cívkou (pick-up coil) - ta je propojena s jednotkou třemi dráty (bíločervený, bílozelený, černobílý). Dále na jednotku vede červenobílý drát (napájení), černý (kostra), oranžový (cívka pravého válce) a šedý (cívka levého válce). Je třeba rozlišovat uvedené pořadí barev u dvoubarných drátů (červenobílý není totéž co bíločervený), jedna z barev totiž tvoří většinu obvodu izolace, zatímco druhá je jen úzký proužek.

Pokud nebyla elektrika už dříve od někoho "přebastlena", tak by neměl být problém dle barev drátů identifikovat, který bazmek jest co zač.

Pokud jde o dobíjecí okruh, tak výstup usměrňovače (červený) napojíš přes pojistku 20A (nebo 30A) na + pól baterky a na tento uzel zároveň napojíš referenční vývod regleru (hnědý). Do přívodu k regleru musíš zapojit vypínač, jinak by při vypnutém motoru regler stále budil kotvu alternátoru, která by se mohla přehřát a shořet. Dále z tohoto uzlu vyvedeš napájení jednotky TCI a napájení cívek (červenobílý), opět přes vypínač. Vhodné bude proto použít dvojitý vypínač. Dále je pochopitelně třeba zapojit okruh starteru (pokud nechceš přes nějaký pákovým převod "nakopávat"), kde cívka relátka starteru bude přes tlačítko napájena z bodu za vypínačem zapalování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

22.11.2012 v 21:53 | Nahoru | #25
J.M.K.> Moc děkuji, zítra to všechno prověřím... ale tři bílé dráty si pamatuju... ty tam jsou určitě, takže to vyadá, že se jedná opravdu o řídící jednotku a ten usměrnovač jak píšeš...

ostatní dráty jsou fakt z ovládání od řídítek takže vlastně zbytečný kromě toho starteru...

no napadla mě možná blbost, ale.... byl bys ochotný si to zprovoznění a elektriku vzít na starost? Dle mýho názoru tomu fakt rozumíš a víš o čem mluvíš narozdíl od chytráků co tu psaly ty bláboly.... popřemýšlej o tom za jakých podmínek by to bylo možný....traktor jsem schopný přivést a pak ho zas vyzvednout... něco málo korun na díly i na práci mám našetřeno ))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

22.11.2012 v 23:15 | Nahoru | #26
Miky.Lukas> Možné by to bylo, akorát že do Hradce to nemáš zrovna za rohem a také já už nemám ani ve stodole, ani v garáži dost místa, aby se tam trachtór vešel a do sklepa po 3 schodech a ještě do zatáčky jsme sotva vyrvali odstrojenou XV535, trachtór by těžko prošel. Leda jej nechat na cestě před vchodem, ale pak je to na houby, že pak budu závislý na počasí. Nicméně to by se dalo nějak překonat a motor snad není tak těžký a není uchycen nějak komplikovaně na to, abych jej dokázal vyndat a přenést do dílny na ponk. Také bys mohl přivézt jen motor s veškerým příslušenstvím - na zprovoznění by to stačilo a pak by se přinejhorším jen při přepravě a následné montáži rozpojilo pár drátů, které už bys potom snad dokázal zapojit zpátky. A nebo by brácha holt několik dní nechával auto na dvoře a s trachtórem bych mohl v pohodě bastlit v garáži.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

25.11.2012 v 04:31 | Nahoru | #27
J.M.K.> ahoj dneska jsem procházel dráty a ostříhal ty přebytečný..... takže tam zbylo jen pár drátků... vyfotím to a pošlu ti to... no motor tam je přidělanej ale dá se samozřejmě vyndat.

Takže to asi tak uděláme... motor vyndám a odvezl bych ti ho...

nádrž potřeba nebude to se vyřeší láhví a hadičkou a mám koupit dvě cívky ze škodovky favorita a fajfky a nový svíčky?

(reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

25.11.2012 v 04:33 | Nahoru | #28
Miky.Lukas> máš představu o svý odměně? pokud by se jednalo jen o propojení drátů a nastartování( pokud by tam nebyl žádný jiný problém )

1 reakcí na tento příspěvek jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

25.11.2012 v 08:47 | Nahoru | #29
Ten ventilátor by to chtělo jinam, takhle bude foukat někam na spodek motoru, měl a ke všemu ze strany zastíní pro ochlazování ten druhej válec, měl by být zepředu a tak jak jde nápor na válce při jízdě když je v mašině.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zprovoznit motor z Yamahy XS 400

25.11.2012 v 11:45 | Nahoru | #30
Miky.Lukas> Co teď koukám tady , tak podle obrázků bude zapalovací jednotka ten plastový bazmek na tom plechu, jak je na něm i usměrňovač. Jen mě zaráží, že je tam všude uvedeno, že jednotka je "CDI", jelikož dle zapojení by mělo jít o jednotku TCI. V tom případě by cívky na "fáčko" klidně stačily, jelikož tam prostě místo kladívka je tranďák. U jednotky CDI by cívka musela být zapojena jinak (oba konce primáru by musely vést do řídicí jednotky, jelikož jedním pólem je napojena na kondenzátor a druhým na anodu tyristoru, který přes primár cívky kondenzátor vybíjí) a navíc tam pracuje s vyšším primárním napětím (až 400V). Třeba někdo zkušenější poradí.

Nové kabely VN kabely s fajfkami a svíčky kup samozřejmě, je to jistější, než se pak nervovat, proč to nejde a pak zjistit, že starší kabely už třeba probíjejí.

O nějaké odměně jsem nějak moc nepřemýšlel, to bude víceméně na Tobě. Já alespoň budu mít v čem vrtat a nudit se nebudu. Také, jestli máš nějakou použitelnou baterku, tak ji také vem s sebou, poněvadž já bych jinak musel laborovat se start"vozejkem" a ten by oproti samotné baterce na ponku dost překážel. Také vem s sebou ty tlusté kabely ke starteru, k baterce a relátko starteru, pokud je máš.

Jinak teda dobře chápu, že motor do poslední chvíle v pohodě běhal a pak byla motorka zničena při nehodě a motor šel ven? Karbce by tedy měly být čisté a seřízené, abych s nimi nemusel moc laborovat? S těmito karbci právě moc zkušeností nemám, ale snad se s nimi při nejhorším nějak poperu a jde nám hlavně o to, aby motor měl jiskry ve správných okamžicích.

Ještě teď koukám po cívkách a jestli totok je cívka pro XS400, tak je na 12V a potom by s cívkami pro fáčko neměl být problém. Ale na té stránce jsou hned nad cívkou sestavy kladívek, takže to je jistě pro starší verzi s kladívkovým zápalkem. Ale uvidíme, jak to dopadne.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 Krautkopf 34 6.4.2024 v 22:23 Valve
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 T_O_M 19 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 Ferryouda 8 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 Semifoxxa 5 9.3.2021 v 01:35 Massakra
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 Kylarek 22 8.1.2021 v 17:22 krokoš


TOPlist