globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

Aprilia RSV úpravy a tuning

28.10.2012 v 16:56 | Nahoru | #691
Však jasný, ale že by stačilo mít jenom jednu hadičku umístěnou za klapkou

Aprilia RSV úpravy a tuning

28.10.2012 v 18:08 | Nahoru | #692
tak nemohlo, nezapomen ze motor saje pulzne. Takze by ti to nevyvinulo takovej podtlak, protoze by ti to jen pulzovalo

Aprilia RSV úpravy a tuning

28.10.2012 v 18:43 | Nahoru | #693
Sice pulzovalo, ale jak jsem psal. ten ventil mám po smrti a funguje to....

edit: ale kupuji novej, hlavně doufám, že půjde spojka lehčeji

Naposledy editováno 28.10.2012 19:28:01

Aprilia RSV úpravy a tuning

28.10.2012 v 19:27 | Nahoru | #694
ale nefunguje jak ma...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

31.10.2012 v 11:37 | Nahoru | #695
Ahoj
tak jsem dnes trochu pátral a mám sehnaného pána,který se zabívá již řadu let repasováním starých motorů,nabídl mi cenu za převložkování válce pro big bore litinovou vložkou za 6tis. kus.V žádným případě nedoporučuje nikasil ani ocelové vložky.Takže budu potřebovat rady kde sehnat písty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

31.10.2012 v 15:10 | Nahoru | #696

ManiaC píše: Ahoj
tak jsem dnes trochu pátral a mám sehnaného pána,který se zabívá již řadu let repasováním starých motorů,nabídl mi cenu za převložkování válce pro big bore litinovou vložkou za 6tis. kus.V žádným případě nedoporučuje nikasil ani ocelové vložky.Takže budu potřebovat rady kde sehnat písty.



zkus to, ale litina mi byla rozmluvena. Tendle motor uz je hodne na hrane s otackama. Ma moc velkou stredni pistovou rychlost... Ale neni litina jako litina. Jsem zvedav jestli se to nekam dohrabe...

Jake pisty chces nechat delat?

Pisty muzes nechat udelat u Albrechtamotorsport nebo prez Oulehlu u Wossnera

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

31.10.2012 v 21:29 | Nahoru | #697
Pokud to někoho zajímá, tak přikládám další foto z postupu stavby
edit: a zároveň chci ještě jednou poděkovat dawoj02 za poskytnutí aktuátoru a plno informací okolo. Sice se mi ho ještě nepodařilo kloudně rozchodit, ale to se snad poddá


Naposledy editováno 31.10.2012 21:33:09

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

31.10.2012 v 21:31 | Nahoru | #698
KedaR_K> zajímá, rvi to sem...

Aprilia RSV úpravy a tuning

31.10.2012 v 21:47 | Nahoru | #699
Dobrá stavba

Aprilia RSV úpravy a tuning

31.10.2012 v 21:54 | Nahoru | #700
OK, přikládám pár dalších foto





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.11.2012 v 09:21 | Nahoru | #701

dakarista píše: zkus to, ale litina mi byla rozmluvena. Tendle motor uz je hodne na hrane s otackama. Ma moc velkou stredni pistovou rychlost... Ale neni litina jako litina. Jsem zvedav jestli se to nekam dohrabe...

Jake pisty chces nechat delat?

Pisty muzes nechat udelat u Albrechtamotorsport nebo prez Oulehlu u Wossnera



Mě byla zase doporučena,kvůli své poréznosti(lépe se maže),tepelné vodivosti a tlumení hluku.Je pravda že používá nějakou speciální litinu,která se prý špatně shání,jelikož české firmy malé zakázky nezajímají a vagon litinových odlitků nikdo nezaplatí.
Písty bych koupil asi od kaemny.
Ale budu muset sehnat ještě jeden motor,nějaký to tuono 2008.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.11.2012 v 09:43 | Nahoru | #702
KedaR_K> jako fakt respekt, do tohohle se pustit to obdivuju když to někdo zvládne, stejně tak jako to tvoje rychlořazení...

jsem zvědavej jak to bude fungovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.11.2012 v 13:32 | Nahoru | #703
ManiaC> osobne byt tebou, si necham udelat pisty u Albrechty nebo Wossner. cenovka je cca 12000kc. Albrechta dela pisty pro rally auta a jsou kvalitni...

Jako sranda od Keamna za 25000kc je ulet a to bych hlavne sel cestou komplet Amann... Jinak pocitej, ze pisty od Keamna jsou na Nikasil ve valcich a ty budes mit litinu. A oba typy potrebuji jine pisty a jine vule aby jsi je nezadrel a vydrzely...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 11:10 | Nahoru | #704
dakarista> Super,ty už si nějak toho pana Albrechta kontaktoval?Mám to k němu 25km
Ještě co těsnění pod hlavu?kdo vyrobí?Musí se pak řešit ještě něco(vačky třeba)?
Teď ještě sehnat jeden motor na úpravu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 11:24 | Nahoru | #705
ManiaC> musí se pořešit časování vaček a pokud půjdeš na těch 1127, tak už to chce i větší vstřiky. taky se to musí nějak vošéfovat, aby se ti ty písty nepotkaly (ano, písty). taky je potřeba upravit reliéf dna pístu, kvůli změně časování je totiž možný, že se standardním by se ti potkal ventil s pístem. taky je potřeba pořešit kompresi.

moc neznámejch a moc potenciálních průserů na můj vkus, já radši šel zbabělou cestou koupě jiný motorky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 11:44 | Nahoru | #706
FiZzeR> gratuluju, kdybych chtěl čtyřválec tak jedině tuhle kawu Ale teda podle toho krátkýho popisu a tvojí historie už je mi jasný co bude příští sezónu nejdiskutovanější model v opravách

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 12:00 | Nahoru | #707

FiZzeR píše: ManiaC> musí se pořešit časování vaček a pokud půjdeš na těch 1127, tak už to chce i větší vstřiky. taky se to musí nějak vošéfovat, aby se ti ty písty nepotkaly (ano, písty). taky je potřeba upravit reliéf dna pístu, kvůli změně časování je totiž možný, že se standardním by se ti potkal ventil s pístem. taky je potřeba pořešit kompresi.

moc neznámejch a moc potenciálních průserů na můj vkus, já radši šel zbabělou cestou koupě jiný motorky...



Takže v sobotu na Železný??? Ať vím co v tom 4V je, ty přeběhlíku

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 12:01 | Nahoru | #708

Stev píše: FiZzeR> gratuluju, kdybych chtěl čtyřválec tak jedině tuhle kawu Ale teda podle toho krátkýho popisu a tvojí historie už je mi jasný co bude příští sezónu nejdiskutovanější model v opravách


au

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 12:05 | Nahoru | #709

Stev píše: FiZzeR> gratuluju, kdybych chtěl čtyřválec tak jedině tuhle kawu Ale teda podle toho krátkýho popisu a tvojí historie už je mi jasný co bude příští sezónu nejdiskutovanější model v opravách



Myslíš až pořeším ten techničák, co mi pošta ztratila?

Nebudu podléhat předčasnému optimismu, ale myslím že tomu tak nebude... když si odmyslím ten šílenej vzhled, ta motorka působila solidním dojmem... Hnusná, ale opečovávaná... Jako všecky moje stroje

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 12:08 | Nahoru | #710

FiZzeR píše: Hnusná, ale opečovávaná... Jako všecky moje stroje


tvl tak teď jsi mě fakt dostal

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 12:33 | Nahoru | #711

FiZzeR píše: Myslíš až pořeším ten techničák, co mi pošta ztratila?

Nebudu podléhat předčasnému optimismu, ale myslím že tomu tak nebude... když si odmyslím ten šílenej vzhled, ta motorka působila solidním dojmem... Hnusná, ale opečovávaná... Jako všecky moje stroje



Ale jo, jednou z toho kruhu prostě musíš vystoupit

Jinak tím že ušetříš na nákupní ceně na tom stejně tak moc netratíš, já zas do všeho vrážím prachy i když to funguje a kupuju to draho

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 18:37 | Nahoru | #712
FiZzeR> Tý jo gratulace ty zběhlá atrapo dvouválcisty najs kawa

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 22:03 | Nahoru | #713

FiZzeR píše: Myslíš až pořeším ten techničák, co mi pošta ztratila?

Nebudu podléhat předčasnému optimismu, ale myslím že tomu tak nebude... když si odmyslím ten šílenej vzhled, ta motorka působila solidním dojmem... Hnusná, ale opečovávaná... Jako všecky moje stroje



Ten techničák ti nezávidím, je s tím strašnej oser...tohle se mi stalo, když jsem koupil Tele, pošta to ztratila a já s tím lítal jak exot, nejdřív protokol o ztrátě zásilky poštou, pak na magistrát do Jungmanky k technikům pro protokol o vydání duplikátu OTP, motocykl vyfotit zezadu, zepředu a z obou profilů a VIN se štítkem, poté s fotkama zpět k technikům, pak dva měsíce čekání, bo než se to vykomunikovalo s registrem v Šumperku(u tebe to bude možná jen měsíc, jestli je to ze stejného okresu)...no a pak hurá pro duplikáty ,...duplikát ti platí pouze 14dní, do té doby musíš na STK pokud už ti mezitím propadla, pokud ne tak na evidenčku a stím zas letět do Jungmanky a oni ti to odblokujou pro přepis na tvou osobu, no říkám oser jak sviň...už to vyběhávej, ať na jaře můžeš jezdit

Naposledy editováno 02.11.2012 22:05:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 22:10 | Nahoru | #714
FiZzeR> Tak ať ta rejže dobře slouží.

all> Četli jste první dojmy v recemzi?

Motocykl po starší paní, která s ním jezdila akorát v neděli do kostela.

První dojmy - Má jenom trošku oťukané boky, pravděpodobně od tašek s nákupem. Paní se totiž cestou zpátky z kostela pravidelně stavovala na nákup v Lídlu. Jednou spadla ze stojánku (motorka, né paní), ale nebylo to nic vážného, jen se třikrát odrazila na druhý bok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 22:12 | Nahoru | #715
brabenecz> Fizz má vždycky kup století

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.11.2012 v 22:21 | Nahoru | #716
dewwil> No hlavně ty komentáře
Jinak já měl EREZVÉČKO dobitý určitě víc, on si ji jako každou několikrát rozebere, opraví, složí a napíše o tom sem elaborát.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.11.2012 v 21:08 | Nahoru | #717
V manuálu jsou dvě el. schémata. U jednoho je verze ASD. Bude někdo vědět co je to zač?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.11.2012 v 21:17 | Nahoru | #719
Mileek> Supr. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.11.2012 v 22:10 | Nahoru | #720
A jak fungují ty trimry na jednotce? Potřebuji zadní válec trochu ochudit. Půjde to tím? Nebo to je na předstih?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist