globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.
13.11.2012 v 19:12
Zdravím všechny motorkáře.Kluci poraďte mi,většina z Vás je v tomto ohledu chytřejší,mám Caponorda 2002 a chci se zeptat má smysl zvyšovat výkon přeprogramováním řídící jednotky.Láká mě to ale chtěl bych znát názor těch co máte s těmito věcmi zkušenost. Jakej to má efekt,zda-li to má vůbec smysl,nebo,není to vražda motoru a kdo je schopen a za kolik to zvládnout a co je ktomu ještě potřeba/výfuky atd/.Filtr KN tam je,údržbu provádím spolehlivě,majitel předemnou se k ní choval taky slušně. Nyní má najeto poctivých 65000km.Chlapi moc díky za Vaše názory.





Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 19:15 | Nahoru | #1
Ježišimarijákristepane na nebi.

Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 19:23 | Nahoru | #2
K tomu, aby ladění splnilo svůj efekt je třeba kromě programovatelný řídící jednotky (většinou power commander) kompletní laděný výfukový systém, tj. nejen koncovka, ale ideálně i laděné svody Dál k tomu potřebuješ někoho, kdo to umí alespoň rámcově naladit a nutností bude rovněž doladění přímo na brzdě

Výkonový nárůst počítej tak +- max 5%, za ty investované peníze to podle mě nestojí

Pokud Ti nejde tolik o maximálku, jako spíš o akceleraci, tak by Ti mohlo vyhovovat jiné zpřevodování, tam je to cenově podstatně lacinější

Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 19:31 | Nahoru | #3
Není to jak u aut, když chceš zvýšit výkon víc, než co ti přidají svody s výfukem, cena je ve statisících

Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 19:38 | Nahoru | #4
Prd se v tom vyznám, ale nemá to náhodou motor z RSV? Které má 93kW? A u futury či falca lze taky otevřít na plný výkon RSV Mille. A to tuším jen epromem do řídící jednotky, úpravou airboxu a výfuků? Majitele určitě poradí, každopádně v tomhle případě by to neměl být problém, když motor je od výroby "škrcený".

2 reakcí na tento příspěvek Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 19:39 | Nahoru | #5
sharkis:
Cože?
Výkonostní nárůst +- max 5%?
To jsou jako nějaký nový přepočty ztrát při měření na mot. brzdě?
Tak tady bude ještě veselo

Já když někde slyším o rádoby ladění výkonu na motoru za nesmyslný prachy, tak se musím vždy
Čus S

Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 19:55 | Nahoru | #6
Když jsem ho měl, tak mi stačilo tam dát na rozetu o tři zuby víc. Mě to stačilo - furt to chtělo jezdit po zádech



Pokud potuníš motor, myslím, že to nepobere podvozek...

(reakce na) Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 20:03 | Nahoru | #7
SOUSEDRH9> jde to ale musí se to umět vim o motoru kterej jen změnou mapy v ŘJ zvedli výkon o cca 10kW

ale já bych se nesral s nějakým laděním nasypeš do toho hromadu peněz a nic spiš bych změnil převody

Naposledy editováno 13.11.2012 20:05:10

(reakce na) Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 20:33 | Nahoru | #8

SOUSEDRH9 píše: sharkis:
Cože?
Výkonostní nárůst +- max 5%?
To jsou jako nějaký nový přepočty ztrát při měření na mot. brzdě?
Tak tady bude ještě veselo

Já když někde slyším o rádoby ladění výkonu na motoru za nesmyslný prachy, tak se musím vždy
Čus S



No možná jsem měl vynechat to "max" Jinak je to u oficiálního popisu dynojet power commanderu:

Elektronická jednotka, umožňující doladění palivové směsi na optimální poměr vzduchu a benzínu a to v jakémkoliv bodě otáček a poloze plynu. Možné navýšení výkonu po montáži: na sériovém motocyklu 1-3%, ale u motocyklu s kvalitním výfukovým systémem dle objemu motoru 5-10%. Smyslem montáže je dosažení optimálního poměru směsi při spalování. Na přiloženém CD je program a palivové mapy pro nejběžnější úpravy.



...takže zas takovej unreal to taky neni

1 reakcí na tento příspěvek Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 20:41 | Nahoru | #9
Capo má od RSV a Falca jinou elektroniku, která řídí nekteré funkce.
Například Capo má přes ECU řízený volnoběh, kdežto RSV mechanicky. RSV má taky třeba v airboxu senzor tlaku vzduchu, kdežto Capo ne- napojeno na ECU. Jednoduše flashnout Eprom z RSV je nesmysl. ECU řídí nekteré funkce na přístrojovce, takže samostatným flashem si nepomůžeš.
Ti co chtěli, tak dávali do Capo komplet motor z RSV včetně nekteré elektroniky. Nedávno tady bylo i jedno Capo s motorem z RSV na prodej.

1 reakcí na tento příspěvek Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 23:06 | Nahoru | #10
Cao,na programovanie je zadarmo program TuneECU http://www.tuneecu.com/ ,kabel si spravis sam,nie je to problem,je to lacnejsie,alebo si ho kupis tu http://www.ebay.co....aponord&_sacat=0 .Zvysovat vykon som nepotreboval,na tento druh motorky je ho tam dost.Ak sa chces nahanat na okruhu s jogurtami,vybral si zlu motorku,aj ked by si si hanbu nespravil ani s Capom.Mne islo o uhladenie chodu na pomalej 2 a zrychlenie bez sklbania.Motorka ide teraz cez pomale zatacky pekne v klude a nie ako predtym trhane.Zlepsila sa spotreba,skratka motorku to posunulo do uplne ineho levelu.Vyfucky mam Remusy,filter obycajny-menim kazdy rok.Tu je moj graf z brzdy



.Na internete najdes grafy pred a po uprave palivovych map,tam najlepsie uvidis rozdiel.

1 reakcí na tento příspěvek Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

13.11.2012 v 23:11 | Nahoru | #11




















Tak som ti trochu ulahcil robotu.

(reakce na) Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

14.11.2012 v 17:19 | Nahoru | #12
Cichal>

(reakce na) Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

14.11.2012 v 17:55 | Nahoru | #13
Cichal> Toto se mi líbí,já jsem se spíš blbě vyjádřil,rozhodně mi nejde o kravení na okruhu,to není můj styl,spíš mi jde o lepší průběh výkonu tak jak jsi to popsal ty.Nicméně díky za odpověď.

Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

14.11.2012 v 22:01 | Nahoru | #14
Rado sa stalo. A ak spiiikujes po anglicky,tu je studnica vedomosti a pomoci-http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?15-ETV1000-CapoNord-(all-years)

(reakce na) Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

21.1.2014 v 19:34 | Nahoru | #15
seikos> podle mě ten RSV motor má i jiné hlavy - má jiný kompresní poměr a asi i vačky.

Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

6.8.2014 v 13:05 | Nahoru | #16
Uprava vstrikovani, sestaveni lepsi jedotky od ignitechu, zasahy do vnitrku motoru, pokud nemas penize na hazeni z okna kup si vykonejsi motorku...

Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

6.8.2014 v 13:12 | Nahoru | #17
Zkus se i číhnout na http://www.etv1000.cz/ kluci tam mají zkušenosti min. se změnou palivové mapy. Je tam toho o tom dost a je to i česky. Apriliaforum.com je ale taky fajn.

Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

6.8.2014 v 13:17 | Nahoru | #18
Podle me pokud nejsi "uchylnej" ma zrovna tu konkretni motorku, a nechces mit "lepsi a vykonnejsi" zrovna tu konkretni motorku nez ostatni ...

vzdycky bejva LEPSI a JEDNODUZSI a LEVNEJSI cesta proste koupit vykonnejsi stroj.

Levna uprava je zmenit prevodovy pomer na sekundaru a ma to cenu.
Dolovat z toho kone navic jsou exponencialne rostouci naklady s nejistym vysledkem a dopadem na zivotnost.

Priklad pro daytonu:

http://www.dkracing.cz/tuning-detail/triumph-daytona-675-06-10/

V zakladu ma Daytona 110 koni.

Za dvacku 4 kone (3.6% vykonu navic ve spicce)
11koni za sedumdesat litru (10% vykonu navic)
20 koni navic zaplatis uz skoro cenu motorky 170 litru, a to nemluvim o tom, ze ten motor nevydrzi pul sezony. (18%vykonu navic).

Pritom seriovej soucasnej litr bude mit 180 koni v zakladu a koupis ho jen o kousek draz nez tu Daytonu. Takze ?

Pokud zavodis, a MUSIS MIT sestku a chces mit vyhodu proti ostatnim, tak sypes do motoru a dalsich casti (odrpuzeni) nesmyslne penize. Ale pokud je ti todle volny a chces proste vic vykonu, nejjednoduzsti nejlepsi a nejlevnejsi cesta je si proste koupit vykonnejsi motorku.

Naposledy editováno 06.08.2014 13:19:37

Ahoj kluci,poraďte mi ohledně zvýšení výkonu.

6.8.2014 v 16:17 | Nahoru | #19
Tak kde zacit ...

Caponord ma sice motor rotax 990 jako v RSV.Ale je tam par zasadnich znen. Takze se na vykon RSV neda dostat. Caponord ma jine pisty s mensi kompresi. Jine hlavy s ventily In36 Ex31. Jine vacky s nizsim zdvihem (9,5mm) a trochu priduseny airbox...

Jinak jednotka je stejna jako ve RST Futura. Takze pres TuneEcu je plne programovatrlna narozdil od RSV...
Jdou tam nastavovat omezovace otacek, palivove mapy na kazdy valec, predstih, regulace volnobeznych otacek a spinani ventilatoru....

Po ladakach je dobre nechat aspon srovnat mapu na brzde aby byla idealni smes...

jinak novejsi caponord mam uz lambdu a tim padem si umi rovnat mapu podle tabulky a popripade ma ucici mod. Kdy se nauci davkovani paliva podle prednastavene tabulky s pomerem vzduch palivo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord miki64 1 31.10.2023 v 06:53 soccer
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord Libiq 8 20.3.2023 v 12:29 Libiq
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord Etv1000capo 23 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord Káreo 2 24.12.2021 v 12:30 Piwell


TOPlist