Nechci zvetsovat velikost valce, ale vetsi karburator a tryska by mohli pomoci.
Odstranil sem restrikce a mam kompletne ladeny vyfuk od Leo Vince.
Zajima me co se stane, kdyz tam dam vetsi carb (asi tusim) a co musim krom pretryskovani a odladeni udelat pro optimalni prubeh vykonu. Maximalka me nezajima. Taky nevim jestli neni 21mm uz na 50ccm moc velky.
Pro b***ky co neporadi a jenom kafraji a neporadi(jako,ze si mam koupit vetsi motorku apod.). Prosim neprispivejte zde a venujte se jine bohulibe cinnosti.
Cemu myslis ze pomuzes vetsim karburatorem ? Pretryskovavat muzes v pripade ze dokazes do toho valce dohnat i vicero vzduchu. Takze leda nejakej filtr s vyssi propustnosti (jak to dopadlo s ladakem a ladenim netusim). Kazdopadne se tady bavime o pul ponika (stoji ti to zato ?)
co treba turbo ? na 50 ccm by to nemuselo bejt ani velky ?
1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy
BTW ladak je super. Ten to hodne odbrzdil .
Spis me zajimaji zkusenosti. S velkou pravdepodobnosti tam dam vetsi trysku a jinej filtr.
ad turbo ... jezis ... to uz do toho nekde z boku muzu michat ethanol.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy
HiddenSnake píše: LOL ... jj ... servis sem shanel, ale zacal sem se v tom uz vrtat i sam :)
BTW ladak je super. Ten to hodne odbrzdil .
Spis me zajimaji zkusenosti. S velkou pravdepodobnosti tam dam vetsi trysku a jinej filtr.
ad turbo ... jezis ... to uz do toho nekde z boku muzu michat ethanol.
Jezkovy zraky vetsi tryska=vic benzinu , kdyz ti tam potece vic benzinu musis tam dostat i vic vzduchu jinak to bude bohaty. Nehlede nato, ze v soucasny dobe uz to muze byt rozm..dany tim ze si tam narval ten ladak a pravdepodobne to potom uz nikdo nezkoumal ze ?
gugo píše: Jezkovy zraky vetsi tryska=vic benzinu , kdyz ti tam potece vic benzinu musis tam dostat i vic vzduchu jinak to bude bohaty. Nehlede nato, ze v soucasny dobe uz to muze byt rozm..dany tim ze si tam narval ten ladak a pravdepodobne to potom uz nikdo nezkoumal ze ?
Rozm... to neni ... to si pis, ze sme upravili karb, ale trysku sem nezvetsoval.
Co trochu resim je prave to, ze abych tam dostal vic vzduchu mozna bude lepsi dat tam vetsi karb nez nejakej pochybnej filtr co mi tim prozene hodne vlhkosti.
Proste s tim jenom nemam zkusenost, tak sem se chtel poptat.
Naposledy editováno 05.11.2012 14:40:45
1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy
když ho dobře natryskuješ, půjde ti tam stejná směs jako dosud (jen se ji asi povede nasát víc, díky menšímu odporu v sání)
každopádně když vetšímu karbu nepřizpůsobíš kanály (= bude to sát z velkýho průměru do malýho), tak si moc nepomůžeš.
1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy
TheFrida píše: Kámoš má CPI Sx 50 , v podstatě asi to samé a hodil tam jinší trysky a jelo to líp
samozrejme, kdyz tam hodis vic paliva a neprechlastas to, tak to jede lip. Pointa je kombinace .... vic vzduchu z vetsiho karburatoru + vetsi trysky + lepsi filtr >>> ???? nejspis lepsi charakteristika (nebo zmenena charakteristika). A taky samozrejme otazka je jestli to ten hrnecek a klikovka jeste vydrzi :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy
Pac ta v kitu by si tu vasi 50ku pojela s prstem v nose
HiddenSnake - 21ky karbece se davaji na stredni 70kove kity. Na 50ku v zakladu je to uplne k hovnu jen to bude more zrat.
A odladeni to si take poladis dlouho...
Naposledy editováno 05.11.2012 21:14:38
z-x-r píše: novej> tak to maji ty 80ky nejake cinske..
Pac ta v kitu by si tu vasi 50ku pojela s prstem v nose
HiddenSnake - 21ky karbece se davaji na stredni 70kove kity. Na 50ku v zakladu je to uplne k hovnu jen to bude more zrat.
A odladeni to si take poladis dlouho...
ano to je doporucena kombinace ... ale hodne lidi cpe 21ky i na 50cc valce, proto se ptam jestli s tim ma nekdo zkusenost. Technicky by melo zvetseni z 17.5ky vetsim privodem vzduchu.
a uplne 50ka v zakladu to neni. Ony ty kompletne predelany vyfukovy rozvody s tim delaji svoje.
Vetsina 80kovejch kitu je jeste vic rozladenejsi nez ladeny 50ky.
Naposledy editováno 05.11.2012 21:49:39
1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy
Pokud sis poradil s doladěním po výměně výfuku, poradíš si i s větším karbecem. Akorát abys měl dost trysek... .
Taky by ses měl kuknout, jak to bude na vstupu do karbecu, abys tam měl něco jako nátrubek - aby nedocházelo u vstupního hrdla ke zbytečným turbulencím.
Jen tak pro zajímavost - soutěžní 2T padesátky koncem šedesátých let mívaly karburátory s difuzorem okolo 24mm (hlavní tryska kolem 130, volnoběh 50)...
Byly to symetráky s rozvodem pístem, žádný šíbr, natož klapky.
Já měl na pinckovi úpravu Kreibich, karbec 20, spotřebu přes 6,5...ale jelo to jak kráva...a těch ojnic...
Zdenalbenal píše: Calllofsick ti napsal obecně platné věci.
Pokud sis poradil s doladěním po výměně výfuku, poradíš si i s větším karbecem. Akorát abys měl dost trysek... .
Taky by ses měl kuknout, jak to bude na vstupu do karbecu, abys tam měl něco jako nátrubek - aby nedocházelo u vstupního hrdla ke zbytečným turbulencím.
Jen tak pro zajímavost - soutěžní 2T padesátky koncem šedesátých let mívaly karburátory s difuzorem okolo 24mm (hlavní tryska kolem 130, volnoběh 50)...
Byly to symetráky s rozvodem pístem, žádný šíbr, natož klapky.
Já měl na pinckovi úpravu Kreibich, karbec 20, spotřebu přes 6,5...ale jelo to jak kráva...a těch ojnic...
no klikovka asi bude casem nova taky.... ale na to si netroufam
dilu sou na to mraky. De o to,ze karbec si dokazu predstavit, ze vymenim, ale klikovku uz asi ne.
Konzultoval jsem s chlapci z www.adrenalin-pedstop.co.uk a tam mi doporucili http://www.adrenali...T_scooters-4083.aspx + nejakej lepsi filtr. No a sada trysek k tomu abych doladil smes.
Je to sranda. Lidi co padesatku nikdy nemeli mi tvrdi, ze to nebude fungovat. Par lidi co padesatku maji/meli mi radi jak z toho neco dostat.
Jediny co resim jestli nebudu muset prepracovat klapku do motoru a s tim filtrem porad nevim, protoze se trochu bojim vetsiho nasavani vlhkosti do motoru.
1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy
Co se týče filtrů, jsem poněkud konzervativní a používám molitanové, případně papírové. A dostatečně veliké. Zkrz spolehlivou funkci v nečistém prostředí, ne na silnici. Skútry moc v terénu nejezdí...
Potřeboval bych vidět, jak to na té motorce vypadá, ale přímý filtr, nasazený na karburátor, bych tam nedával. Spíše bych se zajímal, jak upravit sériový budník (větší díry na nasávání vzduchu, případně větší vložka), páč tam to bývá řešeno s ohledem na hluk sání...a aby tomu luftu v prostoru za filtrem ke karbecu nic nevadilo.
Velice důležitý je právě přechod do hrdla karburátoru z filtru, co vídávám na veleupravených fichtlech, to je často ukázkou, jak ne. Třeba Mustang v sérii, no hrůza. S tou hadicí a dvacítkou karbecem to vůbec nejelo!
Jak jo, tak to se dá najít na starých padesátkách (Puch, Sachs) na kterých jezdil třebas Gino Perego .
S těma klapkama - těma se dá v určitých hranicích upravit požadovaný průběh výkonu. Ale taky by měla mít klapková skříň uvnitř takovou vložku (před klapkama), omezující mrtvý prostor. Když tam není, má to horší spodek.
Zdenalbenal píše: Na těchto malorážkách se totiž projeví každá prkotina...
Co se týče filtrů, jsem poněkud konzervativní a používám molitanové, případně papírové. A dostatečně veliké. Zkrz spolehlivou funkci v nečistém prostředí, ne na silnici. Skútry moc v terénu nejezdí...
Potřeboval bych vidět, jak to na té motorce vypadá, ale přímý filtr, nasazený na karburátor, bych tam nedával. Spíše bych se zajímal, jak upravit sériový budník (větší díry na nasávání vzduchu, případně větší vložka), páč tam to bývá řešeno s ohledem na hluk sání...a aby tomu luftu v prostoru za filtrem ke karbecu nic nevadilo.
Velice důležitý je právě přechod do hrdla karburátoru z filtru, co vídávám na veleupravených fichtlech, to je často ukázkou, jak ne. Třeba Mustang v sérii, no hrůza. S tou hadicí a dvacítkou karbecem to vůbec nejelo!
Jak jo, tak to se dá najít na starých padesátkách (Puch, Sachs) na kterých jezdil třebas Gino Perego .
S těma klapkama - těma se dá v určitých hranicích upravit požadovaný průběh výkonu. Ale taky by měla mít klapková skříň uvnitř takovou vložku (před klapkama), omezující mrtvý prostor. Když tam není, má to horší spodek.
jj ... nad tim filtrem taky vaham. V terenu moc nejezdim (parkrat sem jel po polnacce). Na derbine je klasica budka se sanim pod sedlem.
Zatim vypada nejrozumnejsi bud laskovat s tryskama na soucasnym karbecu a snazit se z toho dostat co to da (je tam rezerva na vstupu a urcite i na velikosti trysky), ale je otazka jak to pojede a nebo zvetsit karbec a zvazit ten filtr.
Naposledy editováno 07.11.2012 13:46:36
ad natrubek ... to maji jenom zavodni karburatory, ale ty uz zase neumeji primontovat oilmastera >>> takze riziko zadreni se masivne zvysuje :)
Naposledy editováno 07.11.2012 21:24:52
Někdo říká, že je to zbytečné atd., že stačí filtr napichnůt na karbec - ale právě ten filtr na vstupu dokáže to proudění "rozhodit".
Ony staré werky měly na karbecu nátrubek á la silniční stroje a ta pružná, profilovaná hadica byla přes to přetažena až na karbec (Puch).
No a vzduch šel z toho relativně velkého prostoru budníku nijak nerušen přes nátrubek dál.
Sálo to vlastně filtrovaný vzduch z velkého prostoru.
Třebas na www.michaelritter.de je k uvidění pár obrázků, je tam třeba pohled do ústí karbecu přes takovou tvarovou gumu, která konkrétně u Sachse GS 50 jakoby tvořila ten nátrubek. Z toho pohledu je krásně vidět, že na prostoru okolo vstupu se nešetřilo.
A jak sem psal - u třídy "velkých štamprlí" záleží na každé maličkosti...a právě stroje Sachs, Zundapp, Kreidler, Puch...byly v té době na špici.
Jak vidno, u Derbi je podle Tvých slov ten budník taky dost velký, to není ze srandy.
Tohle je teda osmdesátka na 6D 78 ve Švédsku, ale i na ní je krásně vidět to příkladné řešení sání.
Jinak podobne jako na fotce vypada jeden z primych filtru co jsou na ceste .,,, uvidime
Trida velkych stamprli .... hmmm... to se mi libi ;)
Naposledy editováno 12.11.2012 23:13:52
Natrubky maji jenom zavodni karbecy, ktery na to davat nechci neb nemaji separatbni mazani >>> bojim, bojim, ze to zadru pokud budu michat.
uklidnovaci prostor v momentalnim budniku neni ... tam je filtr, pak zakroucena trubka ze shora dolu a sup do karbecu.
jeste je moznos zmenit ten molitan v budniku (taky mam jinej) a zvetsit sani do budniku, ale to nevim jak.
Naposledy editováno 14.11.2012 17:46:58
Nátrubek se používá proto, aby při vstupu do karbecu nebylo pokud možno turbulentní proudění, které výrazně snižuje užitečný průřez - i na hodnotu, která může být menší, než difuzor použitého karburátoru...
Ty motorky měly též mazání směsí, jednak bylo oddělené mazání v plenkách a druhak mix je nejspolehlivější.
Okolo karbecu (vstupu) by mělo být volné místo tak o dvojnásobku průměru vstupního hrdla...
Filtr bych použil největší, co to jde. Stejně tak rouru ke karburátoru.
S tím nátrubkem si to můžeš vyzkoušet, sám uvidíš .
jinak soucasny karb to nema ani nahodou tam je proste trubka ...
jinak me oilmaster vyhovuje (hlava lina nemusi myslet na dolejvani oleje).
Naposledy editováno 14.11.2012 21:01:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problem s baterkou Derbi X-Race 50SM | HiddenSnake | 3 | 15.10.2013 v 09:37 pesastor |
2 taktni zahada Derbi X-Race 50SM | HiddenSnake | 21 | 18.5.2013 v 09:30 HiddenSnake |
Predpeti lanka plynu na karburatoru... Derbi X-Race 50SM | HiddenSnake | 15 | 23.11.2012 v 19:10 HiddenSnake |
Hlavicky svicek - rozdily Derbi X-Race 50SM | HiddenSnake | 12 | 18.11.2012 v 20:00 Dr.fík |
Osetreni vyfuku Derbi X-Race 50SM | HiddenSnake | 2 | 7.11.2012 v 20:49 HiddenSnake |