Moje otazka tedy zni. Jaká je ta prkotina :D Ted to musim pekne vytlacit nakopec a hurááááá ... tepla uz chytne na slapnuti.
díky za radu
1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
2 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
1) Píst se směsí chladí, takže ta je hodně bohatá, aby byly chladící účinky co největší. Proto komu se povede rozhodit nastavení karburátoru a ochudit směs, tak propálí píst, protože se nechladí (viděl jsem už několikrát, nic neobvyklého).
2) Na mazání motoru jsou u cross-2T vysoké nároky, směs je proto připravována bohatá, aby se motor dostatečně mazal.
Je to právě svíčka a zapalování, které nesnese tuto bohatou směs. Při startu se svíčka uleje směsí benzínu a oleje, elektrody jsou mastné a pro průraz prostředí pod tlakem a přeskok elektrického výboje je pak zapotřebí vyšší napětí, které zapalování při našlapování není schopno dodat (alternátor má malé otáčky). Izolátor střední elektrody je vlivem bohaté směsi a podchlazeného motoru zakarbonovaný, karbon je vodivý (uhlík), tím je napětí z elektrody odváděno ke kostře a k přeskoku a zapálení směsi vůbec nedojde. Takže rada: Zakrýt část plochy chladičů tak, aby se motor ohřál (nutno vyzkoušet kolik plochy zakrýt). Na zahřátém válci se nesmí nechat ani chvíli udržet ruka, když má správnou pracovní teplotu. Než motor zastavím a motorku uklidím, nechám motor naplno ohřát. Nezastavím a neodstavím moto s nezahřátým motorem. Když bude motor ohřátý, svíčka bude suchá, karbon bude vypálený a při nasledném startu je svíčka plně funkční. Při pracovní teplotě má svíčka samočistící schopnost a nezanáší se mastnotou a karbonem. Takže dbát na to, aby byl se motor nepodchlazoval. Pokud už je svíčka mastná a ulitá, lze ji zachránit opatrným vypálením kyslíko-acetylenovým plamenem, butánkem nebo hodně silnou horkovzdušnou pistolí. Karbon na izolátoru pak shoří a motor naskočí hned.
Toť moje zkušenosti s 2T-cross.. Hodně zdaru
1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
1.) Vyber sviečku a z vysokonapäťového kábla daj dolu fajku . Prilož kábel k valcu (kostre) tak , aby medzi nimi zostala medzera asi 1-1,5 cm a popros niekoho aby skúsil prekopnúť motor . Ak preskočí iskra , tak zapaľovanie je v poriadku ( podľa toho ako to opisuješ tak v cievkach by problém nemal byť ) .
2.) Kúp si sviečku BRISK L15YC a uvidíš tvoj problém zmizne .
Dúfam že ti nebude vadiť , že v Honde budeš mať obyčajnú Brisku , ktorú som mimochodom dával do CR, EXC,RM a od vtedy som nemal s nakopávaním žiadne problémy .
Inak mados to presne opísal . Jednoducho potrebuješ sviečku s nižšou tepelnou hodnotou .
Jinak jiskra by měla být modrá a tenká, rovná a jediná (ne dvojitá, trojitá..). Rovněž pokud je jiskra tlustá a bílá, je svíčka zakarbonovaná nebo mastná a motor nenaskočí, chce to ji vypálit..
Se svíčkami brisk jsem experimentoval v nouzi, ale zde se mi stalo pár problémů. YZ 125 nešla do otáček za přívěrou, nevim proč, neměřil jsem průběhy ani velikost napětí, ale s předepsanou svíčkou motor běžel dobře. Dále pozor na dlouhý závit - je li hlava vyrobená pro montáž svíčky s krátkým závitem, mohla by se svíčka s dlouhým závitem srazit s pístem, tak pozor na záměnu. Několikrát jsem viděl takto zdemolovaný motor.
Svíčka s nižší tepelnou hodnotou je dobrý nápad, ale chce to s mírou, pokud někdy motor poběží opravdu v plné zátěži, mohou se elektrody přehřívat a vyvolat předčasné zápaly nebo detonační hoření, popř. se mohou rovnou utavit. Tento problém ale nehrozí např. u CR 500, která má podstatně menší otáčky než stopětadvacítky, a dlouho v plné zátěži jsem ji jet ještě neviděl, protože kdo by to prubnul tak by s nim byl ámen.. Takže pro CR 500 bych osobně teplejší svíčku zkusil.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
Naklonit motorku myslis jak? uplne polozit na zem?
Sviečka je po jazde čierna, začadená, takže v tom bude asi problém, skúsim teplejšiu sviečku. Na CR500 sa nedá jazdiť na plný výkon v žiadnom prípade, to by bolo amen....jak písal mados. Termostat na udržanie teploty motora na Hondach CR bohužial neni, čo je myslím dosť veľký nedostatok. Na valci v pohode udržím ruku, tak je zrejmé že motor pracuje pri nízkej teplote.(max 50 st.C)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
To že se ti to nehřeje, vyřeš tak, že zakryješ z části chladič, protože správná teplota motoru je základ nebo pokud tomu nesypeš tak to ochud' na jehle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
Tak som nakoniec prišiel na to čím to je.... Po naštartovaní mi dosť často motor dusilo, prejavovalo sa za studena tzv. čtyřtaktování, za studena nešiel dobre do otáčok, strieľal do výfuku, bola bohatá zmes!
Ak ide motor dlhšiu dobu na príliš bohatú zmes odnesie to sviečka, zanáša ju olejom a nečistotami zo spalín oleja, čím sa zhoršia podmienky pre vznik dobrej iskry. Vyzerá OK ale nehádže dobrú iskru a môže sa stať že vonku z valca iskru hádže ale v motore pod tlakom nefunguje.
Keďže trysky som mal podľa predpisov, pomohlo spustenie ihly uplne dole (povodne bola na tretom záreze) a povolenie šróbu pre bohatosť zmesi o 2 otáčky od uplneho zataženia (povodne bol povolený len o 1 otáčku, čiže ešte o jednu som ho povolil.). Motor startuje a aj za studena ide omnoho lepšie.
Inak zaujímavá stránka: gizmo.vprdeli.com/svicka.htm
Fajn že už si to vyřešil Tak ať ti šlape
www.offmoto.cz
Čím dalej tým horšie startovala a nakoniec v poslednom čase už nechcela isť ani na roztlačenie. Tak som to nechal pred týždňom odborníkovi rozhodiť a diagnóza::: Treba vymeniť moc opotrebené guferá na klukovke a vodnom čerpadle lebo to prisáva vzduch, olej a možná i vodu.
Pri guferách mi odporúčal vymeniť už aj ložiská na klukovke. Sú to netypizované ktoré nikde inde nenájdete, stoja ložiská 900 a guferá 700 Sk/pár. Do vodného čerpadla tam už ide bežný typ ložisko+gufero asi 100 za korun. Takže behom týždňa to má prísť, po výmene napíšem skúsenosti ako to chytá za studena na kopnutie.
kovboj2000 píše: CRr>
Tak som nakoniec prišiel na to čím to je.... Po naštartovaní mi dosť často motor dusilo, prejavovalo sa za studena tzv. čtyřtaktování, za studena nešiel dobre do otáčok, strieľal do výfuku, bola bohatá zmes!
Ak ide motor dlhšiu dobu na príliš bohatú zmes odnesie to sviečka, zanáša ju olejom a nečistotami zo spalín oleja, čím sa zhoršia podmienky pre vznik dobrej iskry. Vyzerá OK ale nehádže dobrú iskru a môže sa stať že vonku z valca iskru hádže ale v motore pod tlakom nefunguje.
Keďže trysky som mal podľa predpisov, pomohlo spustenie ihly uplne dole (povodne bola na tretom záreze) a povolenie šróbu pre bohatosť zmesi o 2 otáčky od uplneho zataženia (povodne bol povolený len o 1 otáčku, čiže ešte o jednu som ho povolil.). Motor startuje a aj za studena ide omnoho lepšie.
Inak zaujímavá stránka: gizmo.vprdeli.com/svicka.htm
Tak uz vim pro jsme na KX 500 za 14 dni vymenili asi deset svicek :D