Podle něj ano... KTM SM-T prý má třmeny z jednoho kusu - monobloky, podle mě nemá a jedná se o klasický šroubovaný brzdič ze dvou kusů. Na prvním obrázku je onen diskutabilní třmen a na těch dalších několikero variant opravdových, frézovaných či kovaných MONOBLOCKŮ. Já na svou MTS12000 kupoval právě tyhle zmiňované třmeny, konkrétně model M4 MONOBLOCK. Cena 18tis.Kč.
Vím, že i ty "nemonoblockové" třmeny brzdí výborně, a M4 prostě ještě o něco lépe! Pro to jsou s nimi osazeny modely jako 1199, 1198, SF1098, RC8, Speed Triple "R", Huska Nuda-R atd...
Dnes jsem z prdele volal do KTM Sete s.r.o. Vlašim a tam mi mechanik potvrdil mou teorii,že MONOBLOKY má jen SM-R ta nakutá verze a nebo třeba RC-8. Ale modely jako DUKE, SM-T aj. nikoliv.
Tak nás prosím rozsuďte, díky...
KTM SM-T
BREMBO MONOBLOCK
Uzavřeno 01.10.2012 v 10:18 uživatelem drippera
Naposledy editováno 26.09.2012 21:15:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
Mileek píše: tohle ale taky není monoblock, ty tam tu dělící rovninu nevidíš?
Nevidím a za druhý je to obrázek z tvého odkazu,tak babo raď.....
biggy> tzn., že oni teda něco odlili, pak do toho vyvrtali díru, udělali závit a nacpali tam šroub, jo? už jen tímhle by ten třmen oslabili, ne? jako chápu, že chceš vychválit, jak to parádně brzdí, což sám vím, protože mám úplně to stejné, ale monoblock to fakt nemáš jestli budeš mít čas, sundej jeden třmen a nafoť ho z více stran, pak ti nafotím ten můj a uvidíš, že to je na chlup stejné... a když pojedu do frýdku, tak jsem ochoten ty moje třmeny vzít a můžeš si je porovnat
Hele rozmontovávat to fakt nehodlám, ale až bude čas, tak to samo můžu pořádně nafotit a hodit to sem. Akorát teď jedu na tři dny pryč, tak když tak až po víkendu. A nebo to můžem uzavřít s tím, že prostě to je ze dvou částí, aby došlo ve Vsetíně k uspokojení, já už to nějak unesu Každopádně se to jako dvě půlky nejeví, možná je to tou povrchovou úpravou a je to tak schválně, aby to vypadalo jako celistvý prvek.
Nejvíc mě ale baví logika, která koketuje s myšlenkou objektivního výsledku ankety vyvěšenou tady na fóru Jakou vypovídající hodnotu může asi mít, když většina hlasuje, aniž by ten konkrétní třmen z blízka aspoň viděla?
Naposledy editováno 27.09.2012 15:54:00
1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
A jsme zase na začátku...
Jasný spoj dvou půlek je podle něj otřep z formy a oni pro zpevnění třmenu odlívaj třmen z dírama, aby do toho našroubovali šrůby. No to mě poser...
A nebo to po odlití vyvrtávaj, aby tam ty šrouby dostali. Ach jo. Tomu snad neuvěří ani ten největší technickej analfabet!!!!!!!
Ano, ptal jsem se kluků v MH páč mají jedno SM-T na dlouhodobý test, ano volal jsem mechošovi do KTM, páč kdo jiný by mi měl dát odpověď?
Když ve Frýdku Místku nedovedů pochopit, že nemajů MONOBLOCK, nýbrž šroubovaný třmen ze dvou kusů.
Jak jsem psal na začátku, mě je to ve finále úplně jedno, co tam je, vím taky jak to brzdí, jen prostě z princicpu, chci přesvědčit dotyčného majitele co to zanemná MONOBLOCK a co je to konvenční radiální třmen na jeho KTM.
Nic víc a nic míň.
P.S. Jinak na tý fotce v testu na motorkari.cz je to evidentní, i ta dělící rovina je vidět a o šroubu nemluvě...
1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
neznamyScooterD píše: odlitky ve kterých jsou šrouby na zpevnění to je brembo kokotblock
Pete Biggy píše: Nuže dobrá, když už to tady ten "pajádník" dal, tak už se k tomu i vyjádřím
Každopádně se to od tohoto strýca dalo čekat Dával jsem mu x odkazů na webu, jak stránkách českých, tak světových a koneckonců i periodika např. ČMN 10.2.2011, kde všude píšou o monoblocích (test Honzise a Motohousího Karlosse ze Španělska).
Ten Valach na to jen pohrdavě, že si ti všichni pletou pojmy s průjmy, což beru, že se chybka může stát, ale tolik případů??? A navíc já sám jsem o tom byl přesvědčen, ale neměl jsem možnost se bezprostředně dostat k motorce do garáže. To se stalo pozdě večer a jelikož jsem nahmatal z druhé strany třmenů šrouby a bylo už na to špatně vidět, měl jsem za to, že třmen opravdu je šroubovaný/půlený.
Jenomže mi to nedalo a pořád jsem nechápal, že tolik lidí píše bludy a já (vč. mého kámoše co má taky SMT) jsem byl taky tak šeredně v omylu. Po bližším ohledání jsem však pochopil a uvedu to na pravou míru:
Třmen na SMT je dle mého názoru jeden celek-monoblock, je to však "jen odlitek" a jakoby lehce naznačený předěl je pouze (jak už tady zaznělo) jen otřep z formy. Ano, bravo Verybusy, jsi očividně chápavější než autor tohoto vlákna, který to nedokázal pochopit
Max. by mohlo jít o případ silně tlakového slisování, ale spíše jen ten nezačištěný okraj výlisku. Ony šrouby jsou dle mého názoru jen jakousi pojistkou a výztuží, aby se třmen ještě méně kroutil. Čili po jejich vyšroubování se třmen nerozdělí na dvě půlky. Znovu opakuji, třmen je jako celek. Jde prostě o jinou variantu výroby, je samozřejmě cenově a výrobně méně náročná, třmeny určo nebudou mít až takovou tuhost jako závodní kované eMka, ale přesto daleko daleko lepší než drtivá většina brzd. Podotýkám, přeli jsme se o to, jestli to je monoblock, nikoli řeč o kovaných třmenech. On si prostě myslí, že monobloky jsou jen řady M. Alespoň takhle to podle mě je a hodně bych se divil, kdyby tomu tak nebylo, už proto kolik webů a periodik píše o monoblocích. Srandou je, že on tím opovrhuje, píše o tom, že si pletou pojmy s průjmy a na to hned píše Karlossovi do Motohousu Tím nic proti klukům, rád je taky někdy čtu. A k Sette se raději snad ani více vyjadřovat nebudu. Borec sám nevěděl, juknul, viděl šrouby, tak jednoduše věc uzavřel a navíc bych se nedivil, kdyby mu to Drippera podal, jako jestli tam jsou kované Monobloky jako na RC8R...
Toť můj názor, "do krve" jako tady ten strejda se hádat fakt nehodlám, rozmontované jsem to neměl a ani se k tomu fakt nechystám, důležitý je pro mě fakt, že to brzdí famózně
PS: Uuufff, snad už mě to více síly a času stát nebude. A propo, nechcete si teď s autorem zase chvilku psát někdo jiný
Nevím, které jsou kované a které ne. Nikde se to ani neuvádí. Spíše se uvádí, jestli je to monoblok nebo ne a jestli je to "odlívané" nebo frézované. Podle mě jsou tyto, o kterých je téma, ze dvou kusů.
Double disc brake with radially screwed four-piston brake calipers, float-mounted brake discs
Mrknul sem na to radši ve dvou zemích,kdyby byla někde mlha v překladu....a neni,nejsou to monoblocky.Neni to psaný ani na ktm.cz,aspoň pokud nekecaj.Dopodrobna live sem si je ale nikdy neprohlížel.
Jinak Dripe přibrzdi s tou neomylností,protože stačí,abych na M4 nasadil jinou pumpu a hadice a poznáš kulový
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
Mileek píše: to nejsou monoblocky... je to stejný třmen, jako má RSV, Tuono, duc 999 a myslím, že i triumph...
Co se týče Triumphu, tak dva modely mají aktuálně montované přední brzdiče Brembo Monobloc M4 již v základu:
1) Speed Triple R
2) Daytona 675R (viz např. zde )
Co se týče toho KTM. Dle fotky je SM-T vybaveno OEM brzdiči P4/34, což jsou podle katalogu odlévané (nikoliv frézované, ani kované) hliníkové brdziče. Konkrétně tento cajk. Na téhle a téhle fotce je krásně vidět, že jsou složeny ze dvou kusů. Komu by to nestačilo, tak tady je jejich technická specifikace. Povšimněte si zejména formulace "realized by semicalipers, joined by bolts."
Věřím, že nikdo tyto třmeny nadále nikdo nepodezírá z toho, že jsou z jednoho kusu .
Naposledy editováno 28.09.2012 01:07:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
Gorby píše: Co se týče Triumphu, tak dva modely mají aktuálně montované přední brzdiče Brembo Monobloc M4 již v základu:
1) Speed Triple R
2) Daytona 675R (viz např. zde )
Co se týče toho KTM. Dle fotky je SM-T vybaveno OEM brzdiči P4/34, což jsou podle katalogu odlévané (nikoliv frézované, ani kované) hliníkové brdziče. Konkrétně tento cajk. Na téhle a téhle fotce je krásně vidět, že jsou složeny ze dvou kusů. Komu by to nestačilo, tak tady je jejich technická specifikace. Povšimněte si zejména formulace "realized by semicalipers, joined by bolts."
Věřím, že nikdo tyto třmeny nadále nikdo nepodezírá z toho, že jsou z jednoho kusu .
Tak tomu říkám dobrá práce.
Díky za rozhřešení, doufám, že to ten "pařez ostravacky" konečně pochopí a přizná porážku. Tedy pokud je v něm alespoň kůsek chachara...
Díky!
Jsem rád, že jsem měl pravdu a že já ve svých příspěvcích na FB, motorkari nematu své čtenáře.
drippera píše: ...však to "my" dobře víme a nedokážu přimět nikoho, kdo vleze do těch třmenů ze vnitř a podívá se, jestli jsou sešroubované a nebo nejsou. Pete Biggy tvrdí, že tam nějaké šrouby jsou, ovšem né k vůli tomu, aby držely dvě části třmenu pohromadě, nýbrž z důvodu "zvýšení pevnosti"? Což mě přijde jako absolutní nesmysl. Nevim...
no to je jasna kravina,srouby jsou proto ze je ze dvou dilu,monoblock zadne nema!takze pokud tam na te KTM jsou dva rouby z boku je ze dvou dilu,monoblock je sam o sobe tak pevny,ze zadny nepotrebuje
1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
Dove1 píše: pylot> Nebohý pylote, je Ti 22 let, tzn., před rokem jsi na to mohl poprvé vlézt, sedláš stroj téměř stejně starý jako jsi sám a tvrdíš jednu hovadinu za druhou. To není poprvé, zkrátka co příspěvek, to perla!
A v cem bys me opravil?1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
To je blbost
JollyJoker píše: Když je něco odlité z jednoho kusu,tak do toho nebudu vrtat otvory,abych strukturu jednoho kusu narušil dvěma dírama na šroub
To je blbost
plácnu to sem jsem stavař, tak mě napadlo jedině předpětí těma šroubama... u betonu je to jasný, ale nevim jak u hliníku
Jinak monobloky brembo jsou dva typy, "cast" a "billet" tzn. Odlitek - na tom je videt delici rovina formy a jsou obvykle na produkcnich strojich ala eskovy ducati a cnc frezovany z vykovku a ty uz myslim nejsou na zadne seriovce, ciste aftermarket dil.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 8 | 7.9.2024 v 13:48 kratkej01 |
KTM 990 SMT zkušenosti z provozu KTM 990 SMT | Vesi350 | 20 | 26.6.2024 v 20:22 Koudy01 |
Lithiová baterie Ducati Multistrada 1200S | Mišec_Rosice | 17 | 23.5.2024 v 13:20 Weisner |
Mám zaradený neutrál ale svieti 1 Ducati Multistrada 1200S | stre | 3 | 29.4.2024 v 22:30 X-tra-X |
Nefungující palivoměr Ducati Multistrada 1200S | Heba | 14 | 27.4.2024 v 21:21 Mišec_Rosice |