Jde mi o to, ze po pripojeni aku zacne nabijecka nabijet a do minuty mi hlasi, ze je full, neco v ni cvakne a vypne se nabijeni. Na nabijecce sviti kontrolka nabijeni gelovych aku, takze by mela byt nastaven a spravne.
Kamos co ma lidlackou nabijecku mi rikal, ze kdyz jednou zkousel nabijet gelovku, tak mu dela to same. Do minuty hlasi full ackoli je aku evidentne potreba dobit. Netusi nekdo kde by mohla byt chyba?
2. nabijecka by mela tyto aku spravne nabijet, pokud je ovsem aku vybita pod jistou hranici (obvykle 10.8V) tak nemusi byt spravne detekovana a nabijeni neprobiha, nebo probiha ve spatnem modu.
Resenim muze byt koupe nove aku (pokud je stavajici takto vybita, je stejne po smrti). A nebo muzes zkusit trochu nabit aku beznou manualne obsluhovanou nabijeckou, vhodnym adapterem ci laboratornim zdrojem.
edit: vim ze temata o tomtez tu jiz jsou. Hledej.
Naposledy editováno 16.09.2012 12:26:39
2 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky
1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky
2/ pokud je to gelovka a byla vybitá na míň jak 10% déle než 1 den, je to jasné - je skoro po smrti, gelovky to dělají, mám s tím osobní zkušennost
3/ zkus jinou nabíječku - pro jistotu, popř připoj voltmetr, nabíječka by měla vypnout při 14,4V
4/ podle složení baterky - někdy lze oživit dlouhodobým nabíjením malým proudem (např 100mA - podle kapacity baterky), do 14,4V, nepíšeš jaká je to baterie - typ výrobce, do jaké motorky.
5/ pokud budeš kupovat novou baterii, jestli to její umístění umožňuje, kup klasickou baterku s elektrolytem, nabízeli mě origo gelovku na BMW GS, poslal jsem to zpátkya trval na klasice, kterou jsem objednal, udělal jsem dobře slouží už 3.rokbez problémů a to se k ní moc hezky nechovám
Naposledy editováno 16.09.2012 12:56:03
Naposledy editováno 16.09.2012 14:35:57
BobGS píše: 1/ Filson nic moc, je na stejné úrovni jako lídlovka
2/ pokud je to gelovka a byla vybitá na míň jak 10% déle než 1 den, je to jasné - je skoro po smrti, gelovky to dělají, mám s tím osobní zkušennost
3/ zkus jinou nabíječku - pro jistotu, popř připoj voltmetr, nabíječka by měla vypnout při 14,4V
4/ podle složení baterky - někdy lze oživit dlouhodobým nabíjením malým proudem (např 100mA - podle kapacity baterky), do 14,4V, nepíšeš jaká je to baterie - typ výrobce, do jaké motorky.
5/ pokud budeš kupovat novou baterii, jestli to její umístění umožňuje, kup klasickou baterku s elektrolytem, nabízeli mě origo gelovku na BMW GS, poslal jsem to zpátkya trval na klasice, kterou jsem objednal, udělal jsem dobře slouží už 3.rokbez problémů a to se k ní moc hezky nechovám
Jakej Flson. Nikde nic o Filsonu nepisu. Jedna se o nabijecku Absaar. Baterie je Exide G19 a je do moto BMW R1100 G, kdy se jedna o typ, ktery je dodavan i vyrobcem. Zcela vybita nikdy nebyla.
Naposledy editováno 16.09.2012 13:31:36
Takže jak už zde zaznělo, napoj baterku na nabíječku, měj připojený voltmetr a zjisti, při jakém napětí nabíječka vypne. Když napětí rychlefvyletí nahoru, také to není dobře. Pak změř napětí při startování a poznáš, na čem jseš.
1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky
Nekdy pomuze dat k jeho ridici jednotce dostatecne velky kondenzator paralelne k zemi a plusoveho vodice. Vyzkousej 1000uF alespon 16V co nejblize vstupu napajecich vodicu do ECU a uvidis.
Naposledy editováno 16.09.2012 14:25:02
1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky
Zkus na tu nabíječku dát jinou baterku, o které víš, že je v pořádku a jestli se zachová stejně. Tu svou můžeš zkusit nabít klidně klasickou nabíječkou (proud omez žárovkou), nebo laboratorním zdrojem.
E: Ohledně chybné inicializace ABS - docela bych tomu i věřil, Na Puntu se mi občas stane, že po zapnutí zůstane kontrolka systému FiatCode trvale rozsvícena (normálně do vteřiny zhasne) a musím vypnout a znovu zapnout, pak už je vše v pořádku. Ale i když zůstane svítit, čerpadlo se normálně rozběhne a motor naskočí, jakoby nic. Takže nevím, co s tím a zda to vůbec řešit, nikde jsem o tom nic nenašel.
Naposledy editováno 16.09.2012 14:34:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni gelovky
1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky
a taky nektere zdroje myvaj zvlnene koncove napeti,nevim co to znamena,ale prej pro gelovky a agm nevhodné
Naposledy editováno 17.09.2012 19:08:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni gelovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni gelovky
J.M.K. píše: Pawka> Zas tolik zkušeností s "pravými gelovkami" sice nemám, ale jakékoli akumulátory je právě lepší nabíjet pulsujícím, nebo tepavým proudem. A zvláště klasické Pb. Nabíjet čistě vyhlazeným, nezvlněným proudem je pro ně paradoxně horší. Vůbec nejlepší je tzv. reverzní nabíjení, ale to prakticky žádná dnešní nabíječka nemá, což je škoda.
co je střídavý, napětí nebo proud? to je asi k desulfatizaci baterie dobre,ale lze toto dělat i gelove nebo agm baterie?toť otázka. Tady je třeba dobre dat napětí intervalem a když do ni nejde napětí,tak jí vybíjet slabou zapnulou,třeba 10w. Hlavní je nenechávat baterií agm pod 12 volt. To už jí začne vadit. Jet s na moto s vybitou baterii je zas nápor altiku.
Jednocestné usměrnění se dříve využívalo právě k tomu, že uvnitř nabíječky byl paralelně se svorkami zapojen výkonový odpor, přes který v době "prázdných" půlvln tekl zpětný vybíjecí proud, obvykle desetinový oproti nabíjecímu. Desulfataci to pomáhalo každopádně, ale bylo to dobré i při normálním nabíjení, baterka i méně plynovala. Toto se dá realizovat i zapojením žárovky paralelně na svorky baterky, ale u nabíječky s dvoucestným usměrněním se to prakticky neuplatní.