globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabijeni gelovky
 
16.9.2012 v 12:13
Pokousim se nabijet gelovku zapujcenou nabijeckou Absaar. Nemel by to byt zadny smejd, je rizena mikroprocesorem se ctyrmi stupni nabijeni a nestala zrovna nejmin. Aku (gelovka) je jiz trosku slabsi (zacal probelm s naskocenim ABS). Vybiji se rychleji, bo mam na moto alarm.

Jde mi o to, ze po pripojeni aku zacne nabijecka nabijet a do minuty mi hlasi, ze je full, neco v ni cvakne a vypne se nabijeni. Na nabijecce sviti kontrolka nabijeni gelovych aku, takze by mela byt nastaven a spravne.

Kamos co ma lidlackou nabijecku mi rikal, ze kdyz jednou zkousel nabijet gelovku, tak mu dela to same. Do minuty hlasi full ackoli je aku evidentne potreba dobit. Netusi nekdo kde by mohla byt chyba?

Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 12:26 | Nahoru | #1
1. na 99% nema gelovou ale AGM aku
2. nabijecka by mela tyto aku spravne nabijet, pokud je ovsem aku vybita pod jistou hranici (obvykle 10.8V) tak nemusi byt spravne detekovana a nabijeni neprobiha, nebo probiha ve spatnem modu.

Resenim muze byt koupe nove aku (pokud je stavajici takto vybita, je stejne po smrti). A nebo muzes zkusit trochu nabit aku beznou manualne obsluhovanou nabijeckou, vhodnym adapterem ci laboratornim zdrojem.

edit: vim ze temata o tomtez tu jiz jsou. Hledej.

Naposledy editováno 16.09.2012 12:26:39

Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 12:47 | Nahoru | #2
Jak psal dawe02 jestli je špatně baterie detekována tak bych to prásknul na regulovatelný zdroj proudu a zkusil bych tam krátkodobě prát aspoň 2A

2 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 12:50 | Nahoru | #3
Aku je temer novy, koupen zacatkem roku. Jedna se 100% o gel Exide. I kdyby to gel nebyl, nabijecka by mela korektne pracovat s AGM aku. Doposud nebylo potreba ho nabijet. Mam BMW R1100 GS u ktere ho je znamo, ze slabsi aku ma nasledne potiz z nahozenim ABS po nastartovani. Moto ted nekolik dni stalo, tudiz ho instalovany alarm zrejme trochu vice vycucal. Nastartovat samotne moto neni problem a chyta na cvaknuti. Nepredpokladam tedy, ze by byl aku KO.

1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 12:54 | Nahoru | #4
1/ Filson nic moc, je na stejné úrovni jako lídlovka
2/ pokud je to gelovka a byla vybitá na míň jak 10% déle než 1 den, je to jasné - je skoro po smrti, gelovky to dělají, mám s tím osobní zkušennost
3/ zkus jinou nabíječku - pro jistotu, popř připoj voltmetr, nabíječka by měla vypnout při 14,4V
4/ podle složení baterky - někdy lze oživit dlouhodobým nabíjením malým proudem (např 100mA - podle kapacity baterky), do 14,4V, nepíšeš jaká je to baterie - typ výrobce, do jaké motorky.
5/ pokud budeš kupovat novou baterii, jestli to její umístění umožňuje, kup klasickou baterku s elektrolytem, nabízeli mě origo gelovku na BMW GS, poslal jsem to zpátkya trval na klasice, kterou jsem objednal, udělal jsem dobře slouží už 3.rokbez problémů a to se k ní moc hezky nechovám

(reakce na) Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 12:55 | Nahoru | #5
ToMsfoto> jak jsem ti psal mi máme gelové baterie byla uplně nová nechala se vycucat úplně do mrtě a nabíječka už detekovala že to není 12V baterie a nenechala to nabíjet....takže se to musí trochu nechat oživit aby nabíječka to nadetekovala dobře....baterie běží doteď prostě některé gelové nabíječky jsou fakt na hovno

Naposledy editováno 16.09.2012 12:56:03

(reakce na) Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 13:10 | Nahoru | #6
ToMsfoto> Predpokladam ze motorka pocita s gelovou aku?! Nominalni napeti jsou malicko vys nez elytovych i AGM. Pokud nabijec hlasi ze je aku plny a moto startuje bez problemu, tak zmer napeti aku naprazdno i ubytek pri startu. Obecne, pokud budes naprazdno nad 12.2V a pod zatizenim neklesnes na vice nez 100ms pod 10.8V pak je aku i nabijecka OK a chyba je jinde (inicializace ABS, pouziti gelove aku v dane motorce).

Naposledy editováno 16.09.2012 14:35:57

Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 13:23 | Nahoru | #7
By mě zajímalo, kolik z vás má gelovku .. v první řadě neplést pojmy z dojmy a v druhé použít jakoukoliv nabíječku od renomované firmy typu zapni a nech (klidně i 8 různých cyklů řízených mikroprocesorem, desulfatizace, silný a slabý nabíjení, údržba, diagnostika) a otázka max. 2 tis...

(reakce na) Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 13:25 | Nahoru | #8

BobGS píše: 1/ Filson nic moc, je na stejné úrovni jako lídlovka
2/ pokud je to gelovka a byla vybitá na míň jak 10% déle než 1 den, je to jasné - je skoro po smrti, gelovky to dělají, mám s tím osobní zkušennost
3/ zkus jinou nabíječku - pro jistotu, popř připoj voltmetr, nabíječka by měla vypnout při 14,4V
4/ podle složení baterky - někdy lze oživit dlouhodobým nabíjením malým proudem (např 100mA - podle kapacity baterky), do 14,4V, nepíšeš jaká je to baterie - typ výrobce, do jaké motorky.
5/ pokud budeš kupovat novou baterii, jestli to její umístění umožňuje, kup klasickou baterku s elektrolytem, nabízeli mě origo gelovku na BMW GS, poslal jsem to zpátkya trval na klasice, kterou jsem objednal, udělal jsem dobře slouží už 3.rokbez problémů a to se k ní moc hezky nechovám



Jakej Flson. Nikde nic o Filsonu nepisu. Jedna se o nabijecku Absaar. Baterie je Exide G19 a je do moto BMW R1100 G, kdy se jedna o typ, ktery je dodavan i vyrobcem. Zcela vybita nikdy nebyla.

Naposledy editováno 16.09.2012 13:31:36

Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 14:07 | Nahoru | #9
Také bych se přikláněj k tomu, že baterka bude po smrti v důsledku hlubokého vybití. Nevím, jak "gelovka", ale klasika se navzdory tvrzení vědátorů někdy vzpamatovat dokáže. Před léty jsem dokázal oživit (celkem 4 dny nabíjení, než se "prorazila") baterku TAB, úplně mrtvou po zapomenutí světel. A teď na motorce, kde jsem měl klasickou Yuasu, byla tato v důsledku 1.5 roku stání také mrtvá, že ani nerozsvítila kontrolky. Nabíječka Optimate III také zpočátku hlásila po minutě plnou baterku a v pořádku, po několika cyklech už začala nabíjet, ale hlásila na konci vadu baterky, a až po cca 10 - 12 pokusech se baterka vzpamatovala a i po dvou měsících další odstávky nastartovala na drc.

Takže jak už zde zaznělo, napoj baterku na nabíječku, měj připojený voltmetr a zjisti, při jakém napětí nabíječka vypne. Když napětí rychlefvyletí nahoru, také to není dobře. Pak změř napětí při startování a poznáš, na čem jseš.

1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 14:19 | Nahoru | #10
Baterka nesla nikdy do mrte vybit. Mam ji vlastne necelou sezonu a protoze temer stale prubezne jezdim, nikdy se nevybila, prubezne byla stale dobijena. Az zhruba pred mesicem jsem mel problem s relatkem pumpy. Moto nechytalo a tak dostala nekolikrat za sebou zahul startovanim. I po vymene rele bylo vse v pohode, ABS nezlobilo, motorka stale startuje na skrtnuti. Az ted poslednich cca 14 dni tak jednou z peti pri ranim startu nenaskoci ABS. Po ujeti nekolika km staci moto chcipnout a opet natocit. Vse je jiz OK. Bohuzel nemam po ruce kloudny merak, ale tim co jsem ted meril, ma na prazdno 12,47V. Zkousel jsem tedy, pri kolika V vypne. Bylo to do minuty a nameril jsem 12,6V, ale nevim, zdali se tomu da verit. Zkusim se v okoli poptat po nabijecce na gelovky a zkusim ji vymenit. Bohuzel, kazdy koho jsem poptal, ma jen obycejnou.

(reakce na) Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 14:23 | Nahoru | #11
ToMsfoto> nejspis tedy spatna inicializace toho ABS. Tenhle fenomen se nazyva momentary voltage drop a obvykle je na nem elektronika dostatecne testovana...No nekdy se stane chyba a aku jde s napetim moc nizko nebo na delsi dobu nez se ocekavalo.
Nekdy pomuze dat k jeho ridici jednotce dostatecne velky kondenzator paralelne k zemi a plusoveho vodice. Vyzkousej 1000uF alespon 16V co nejblize vstupu napajecich vodicu do ECU a uvidis.

Naposledy editováno 16.09.2012 14:25:02

1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 14:30 | Nahoru | #12
Vypnutí při 12.6V je docela brzo. Hodně by také napověděl zátěžový voltmetr, např. FY-64 s analogovým ukazatelem, který dokáže zachytit i krátkodobé propady a změny napětí, které digitálním měřákem (kor za 2 stovky z lidlu) nemáš šanci odhalit.

Zkus na tu nabíječku dát jinou baterku, o které víš, že je v pořádku a jestli se zachová stejně. Tu svou můžeš zkusit nabít klidně klasickou nabíječkou (proud omez žárovkou), nebo laboratorním zdrojem.

E: Ohledně chybné inicializace ABS - docela bych tomu i věřil, Na Puntu se mi občas stane, že po zapnutí zůstane kontrolka systému FiatCode trvale rozsvícena (normálně do vteřiny zhasne) a musím vypnout a znovu zapnout, pak už je vše v pořádku. Ale i když zůstane svítit, čerpadlo se normálně rozběhne a motor naskočí, jakoby nic. Takže nevím, co s tím a zda to vůbec řešit, nikde jsem o tom nic nenašel.

Naposledy editováno 16.09.2012 14:34:56

Nabijeni gelovky

16.9.2012 v 15:24 | Nahoru | #13
mne pomohlo když jsem připojil k nabíjené baterce start kabelama ještě jednu baterku a tu po minutě odpojil

Nabijeni gelovky

17.9.2012 v 10:41 | Nahoru | #14
vyprdni se na NONAME nabíječky a zaivestuj do pořádné. Mam k BMW origo bmw strčím ji do zásuvky na moto a je to bez starostí žádné připojování přímo na baterii. Jinak s Exide mám zkušenost že dá tak4roky a končí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni gelovky

17.9.2012 v 11:04 | Nahoru | #15
J.M.K.> Ad inicializace ABS - ja to zazil u koncernoveho auta (stary Passat), kdyz chciplo pri rozjezdu a clovek hned nastartoval...

Nabijeni gelovky

17.9.2012 v 11:19 | Nahoru | #16
Jestli nabíječka chvíli nabíjí, pak cvakne a vypne, tak prostě aku už nemá kapacitu. Vyhodit aku (nebo nabíječku, pokud skutečně vypíná při nízkém napětí).

(reakce na) Nabijeni gelovky

17.9.2012 v 12:12 | Nahoru | #17
E-Ryc> U Passatu bych se tomu nedivil, tam si na to stěžovalo dost lidí. U mě se ale nejedná o ABS, jestli dobře chápu, tak systém FiatCode je něco na způsob imobilizeru. Proto mě zaráží, že i když kontrolka nezhasne, motor normálně chytne a běží bez problémů, tak mě právě napadlo, jestli někdo přede mnou systém nějak nepřemostil.

Nabijeni gelovky

17.9.2012 v 12:31 | Nahoru | #18
Zkusim nejprve sehnat nekoho s jinou nabijeckou na gelovky a uvidime.

Nabijeni gelovky

17.9.2012 v 17:39 | Nahoru | #19
další naGELovanej majstr kde ty GELy berete pořád??

1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni gelovky

17.9.2012 v 19:07 | Nahoru | #20
je zajimavy ze u baterek agm i varta pouziva slovo gelovka. v letáčku to maj takto nadepsane

a taky nektere zdroje myvaj zvlnene koncove napeti,nevim co to znamena,ale prej pro gelovky a agm nevhodné

Naposledy editováno 17.09.2012 19:08:15

Nabijeni gelovky

17.9.2012 v 19:57 | Nahoru | #21
Takze vyreseno. Kaput je nabijecka. Zrejme vypina pri docileni nizsiho napeti nez je treba. Pripojil jsem aku na jinou nabijecku (CTEK MXS 7.0) ktera ji vyhodnotila jako mirne pod pod potrebnym napetim a necele dve hodiny dobijela. Nabijecka tedy poleti na zaruku a ja se uklidnil, ze aku je v poradku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni gelovky

17.9.2012 v 21:34 | Nahoru | #22
Pawka> Zas tolik zkušeností s "pravými gelovkami" sice nemám, ale jakékoli akumulátory je právě lepší nabíjet pulsujícím, nebo tepavým proudem. A zvláště klasické Pb. Nabíjet čistě vyhlazeným, nezvlněným proudem je pro ně paradoxně horší. Vůbec nejlepší je tzv. reverzní nabíjení, ale to prakticky žádná dnešní nabíječka nemá, což je škoda.

Nabijeni gelovky

18.9.2012 v 11:16 | Nahoru | #23
Takže jak jsem psal nekupovat NONAME nabíječky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni gelovky

18.9.2012 v 12:10 | Nahoru | #24

J.M.K. píše: Pawka> Zas tolik zkušeností s "pravými gelovkami" sice nemám, ale jakékoli akumulátory je právě lepší nabíjet pulsujícím, nebo tepavým proudem. A zvláště klasické Pb. Nabíjet čistě vyhlazeným, nezvlněným proudem je pro ně paradoxně horší. Vůbec nejlepší je tzv. reverzní nabíjení, ale to prakticky žádná dnešní nabíječka nemá, což je škoda.


co je střídavý, napětí nebo proud? to je asi k desulfatizaci baterie dobre,ale lze toto dělat i gelove nebo agm baterie?toť otázka. Tady je třeba dobre dat napětí intervalem a když do ni nejde napětí,tak jí vybíjet slabou zapnulou,třeba 10w. Hlavní je nenechávat baterií agm pod 12 volt. To už jí začne vadit. Jet s na moto s vybitou baterii je zas nápor altiku.

(reakce na) Nabijeni gelovky

18.9.2012 v 18:54 | Nahoru | #25
Pawka> O čemkoli střídavém jsem nepsal, tos asi špatně pochopil. Když si představíš normální střídavý sinusový průběh, tak po jednocestném usměrnění se záporné půlvlny "odříznou" a to, co zbyde nahoře, je tzv. tepavé napětí. Při dvoucestném usměrnění se záporné půlvlny "otočí" nahoru a vznikne pulsující napětí, bez mezer mezi půlvlnami.
Jednocestné usměrnění se dříve využívalo právě k tomu, že uvnitř nabíječky byl paralelně se svorkami zapojen výkonový odpor, přes který v době "prázdných" půlvln tekl zpětný vybíjecí proud, obvykle desetinový oproti nabíjecímu. Desulfataci to pomáhalo každopádně, ale bylo to dobré i při normálním nabíjení, baterka i méně plynovala. Toto se dá realizovat i zapojením žárovky paralelně na svorky baterky, ale u nabíječky s dvoucestným usměrněním se to prakticky neuplatní.

Nabijeni gelovky

18.9.2012 v 19:17 | Nahoru | #26
Nabijecky Ctek jsou v tomhle smeru nej. Narozdil od ostatnich “chytrych“ nabijecek se chovaji jako tvrdy zdroj a tudiz nemaji problem gelovky nabit i kdyz jsou skoro prazdny. Ostatni si s tim neporadej a detekujou to jako “plne nabitou“ baterku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist