paolo_novy Přidat reklamu

Téma: 2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?
Zdravim.. vím že toto tema tady je milionkrát, ale zatim sem se nikde nedočetl toho co chci.. chtel bych motorku, na ktery si budu moct zablbnou, ale i pohodlně ujet pár set kilaku.. nemuzu se rozhodnout jestli 2takt nebo 4takt .. poradte mi pls nekdo kdo ma skusenosti s nejlepe oběma.. nejde mi ani tak o rychlost.. kdys budu drzet v klidu 80-90km/h budu spokojenej.. ale jde mi o to, aby to jelo kdys vemu za plyn.. a ne abych se rozjizdel jak autobus.. a dalsi otazka je zvuk.. varana sem slysel jenom bez laďáku a tdr-ko sem zatim neslysel vubec.. nechci aby to melo zvuk jak křovinořez ikdys u 125.. no nevim
Anketa: ???
2-takt
44%
15
4-takt
56%
19

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 11:20 | Nahoru | #1
Nesrovnáváš pouze 2-takt a 4-takt ale i jednovál a dvouvál... Varana měl kamarád, hlavně na cestování a byl spokojenej!

Na blbnutí, ježdění po zadním atd. to asi nebude to pravý, ale na ujeti pár set kiláků asi nejlepší dváca na trhu... ;)

Kdyby z tědlech dvou tak za mě Varan, cestovní rychlost okolo 100 v pohodě..

A zvuk? Proč ho u dvácy řešit? A kdyby náhodou, tak on tam měl IXILy a docela dobrý.

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 11:22 | Nahoru | #2
tak tdr zvuk jako křovinořez mít bude, ale pojede znatelně líp i když varan je jedna z těch silnějších 125. s tímhle ti stejně nikdo nepomůže, musíš vědět kam tě to táhne víc. 2T vs. 4T se tu fakt řešil miliokrát, musíš si to pročíst a vybrat si sám

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 11:23 | Nahoru | #3
Varan těch 90 pojede v klidu, ale ten motor táhne až od 8 tis., takže podřazování se asi nevyhneš. Na pětku točí při těch 90 km/h asi 8 700 otáček, tzn. nic extra vysoko. I naloženej pojede skoro stejně, jen nepotáhne nad 110 km/h, ale to asi žádná dváca. Laďák nemá moc smysl, pouze pokud máš fakt přebytek peněz.

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 11:26 | Nahoru | #4
Na tohle nedá jednoznačně odpovědět a upřímně řečeno, takto "univerzální" motorka snad v podstatě neexistuje - a právě proto je jich tolik typů. Dvoutakt má sice výkonovou rezervu (ostrý, dobře seřízený 125ccm dokáže dát až 40k), je divočejší a zábavnější, ovšem pokud s ním budeš jezdit "cestovním" způsobem a kor dlouhé štreky, zaplatíš zbytečně vysokou spotřebou a také by to motor nemusel vydržet. Např. motor Husky WR125 je kontruován tak, že mu vyhovuje režim zavřeno-plný-zavřeno-plný atd... jako při závodu. Když s ním budeš dojíždět do práce po silnici, pořád na zhruba stejnou úroveň plynu, tak motor za 2 měsíce odrovnáš.
Ohledně zvuku - ostrá dvoutaktní "dváca" vždycky bude mít "křoviňákový" zvuk, s tím nenaděláš nic.

Čtyřtakt naopak zvládne dlouhé cesty, je hospodárnější, ale na druhou stranu nemá prakticky žádnou výkonovou rezervu a víc, než původních 12 - 15k z něj bez radikální přestavby nedostaneš.
Na druhou stranu Varan zvládne i lehčí terén a blbnout se na něm dá také, i když je trochu těžkopádný a když se s ním vyválíš, škody budou pochopitelně větší a dražší, než u čistokrevného endura.
Pokud jde o zvuk, tak varan má sice V-twin, ale s objemem 125ccm to pochopitelně žádný "Harley sound" nebude. Ale oproti tomu dvoutaktu bude také znatelně tišší, takže se nebudeš muset bát ani jezdit v noci přes obce.

Ale úpravou výfuků se dá "slušný" (relativně k objemu) zvuk získat:



Sice je to Virgl, ale Varan má prakticky stejný motor.

Ankety se neúčastním jelikož na Tvůj dotaz se opravdu jednoznačně odpovědět nedá, alespoň v rámci motorek, které znám.

1 reakcí na tento příspěvek 2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 11:41 | Nahoru | #5
Tak to trochu upřesnime.. motorka pro zabavu a obcasne jezdeni na chalupu + mensi vylety se spolujezdkyní .. neplánuju zadny dlouhy jezdeni do zahranici.. jinak přecetl sem uz hodne clanku a recenzi.. vim ze 2t je zivejsi,zato hlucnejsi a vic zere.. co se týká poruchovosti.. jak je to s udrzbou popřipadě opravou motoru u 2t a 4t. . sem jeden stěch zručnějších.. momentálně davam do kupy jawu 175/356 a ve 13 letech sem zrepasoval (s pomocí táty) babettu stelu.. takze nejake zkusenosti mam..

(reakce na) 2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 11:57 | Nahoru | #6

Evil_CZ píše: Tak to trochu upřesnime.. motorka pro zabavu a obcasne jezdeni na chalupu + mensi vylety se spolujezdkyní .. neplánuju zadny dlouhy jezdeni do zahranici.. jinak přecetl sem uz hodne clanku a recenzi.. vim ze 2t je zivejsi,zato hlucnejsi a vic zere.. co se týká poruchovosti.. jak je to s udrzbou popřipadě opravou motoru u 2t a 4t. . sem jeden stěch zručnějších.. momentálně davam do kupy jawu 175/356 a ve 13 letech sem zrepasoval (s pomocí táty) babettu stelu.. takze nejake zkusenosti mam..



U Varadera by zadna velka oprava nemela hrozit, u 2T muze nastat nutnost delat generalku s dilama za 5000-10000Kč.

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 12:25 | Nahoru | #7
za mě Varan , sice není tak živej, ale spotřebou ti to vynahradí...jel jsem s ním dokonce i za 2,7 L. Cestovka je mezi 80 - 100 km/h. Jsem s ním nadmíru spokojený, a kdybych si měl znovu vybírat 125, tak jedině Varana . Jo ještě se mrkni na Derbi Terra 125...ta taky není k zahození .

1 reakcí na tento příspěvek 2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 12:26 | Nahoru | #8
oprava za 10 klacků by se na tdr-ku asi nevyplatila :D je to tezky takle se rozhodovat mezi 2t a 4t .. asi nejlepsi bude sehnat nekoho kdo tu masinu ma a projet se na ni a snad budu mit pak jasno

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 12:28 | Nahoru | #9
ta Derbi nevypada spatne. ale cenově je trochu jinde nez Varan a TDR ..

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 12:29 | Nahoru | #10
Motorka pro jakou zábavu? Jako pro dravější jízdu? Nebo pro skákání? Pro občasný výjezd na polní cestu postačí bohatě Varadero.. To že si zručnější je jen a jen dobře, něco si občas sám opravíš.. Nebude Tě to stát pálky a budeš se i bavit..

Za mě teda ještě jednou Varadero..

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 12:32 | Nahoru | #11
jinak tady se to už probíralo... pročti si první čtyři vlákna

(reakce na) 2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 12:34 | Nahoru | #12

Evil_CZ píše: oprava za 10 klacků by se na tdr-ku asi nevyplatila :D je to tezky takle se rozhodovat mezi 2t a 4t .. asi nejlepsi bude sehnat nekoho kdo tu masinu ma a projet se na ni a snad budu mit pak jasno



Proc by se nevyplatila? Treba koupis levne nakou zadrenou, udelas generalku a mas jistotu, ze je motor v pohode.

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 13:08 | Nahoru | #13
Varadero je moc pěkná motorka, záleží kolik máš peněz, když se to tak vezme, Varadera jsou skoro jednou tak dražší jak TDRka (nějaký slušný) takže když koupíš TDR a prachy co ušetříš na koupi si necháš na benzín, na olej atd. tak tě to finančně vyjde stejně, akorát TDR je živější, tak si vyber.

2-takt nebo 4-takt pro zabavu i cestovani?

3.9.2012 v 13:37 | Nahoru | #14
Sezenu nekoho kdo ma tdr-ko a nekoho kdo ma varana.. na obou se projedu a uvidim co mi sedne :) díky všem za rady :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2894 2.6.2024 v 15:34 Beranidlo
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero Topriders 5 7.5.2024 v 01:33 Topriders
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM


TOPlist