1) Jestli jsi v Norsku byl, tak víš, že to tam je z kopce do kopce, 80 km/h tam sice je, ale každou chvíli musíš stoupat do serpentin, navíc totálně nabalené auto, každou chvíli stojíš, protože prostě musíš fotit.
2) Neoddiskutovatelný fakt: Na norskou naftu jsme jeli ještě celé Švédsko po dálnici a kousek Dánska. Jakmile jsme nabrali v Dánsku EU naftu, okamžitě to šlo poznat jak na spotřebě (téměř o litr), tak na dynamice jízdy.
Je to prostě holt dané kvalitou ropy, kterou mají vlastní a myslím, že Norové jsou dost inteligentní národ na to, aby chápali, že tzv. biopaliva mají s ekologií pramálo společného...
Naposledy editováno 03.09.2012 07:20:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šílené ceny benzínu v Itálii
Hofner píše: Navíc úplně jiný svezení. člověk pořád nemusel brzdit před kdejakou dírou a bordelem na silnici, jelikož tam nic takového nebylo. nechápu, jak dokážou mít tak perfektní silnice. Možná jew to tím, že 1. pracují na silnicích i v noci 2. o víkendech 3. používají kvalitní asfalt a neteče přes opravy někomu do kapsy tolik peněz jako tady v ČR
Moje řeč. Kvalitní asfalt a ne jeho rádoby náhražka. No a nevím, jak v Anglii, ale ve Skotsku mají z velké části v té směsi i kamínky (malé oblázky), které na tu odolnost budou mít určitě taky nemalý vliv. Ale zase to musí více žrát gumy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šílené ceny benzínu v Itálii
Hofner píše: 3,7 l / 100 km oproti 4,2l/ 100 km myslím kompenzovalo těch 6 kč docela obstojně. Navíc úplně jiný svezení. člověk pořád nemusel brzdit před kdejakou dírou a bordelem na silnici, jelikož tam nic takového nebylo. nechápu, jak dokážou mít tak perfektní silnice. Možná jew to tím, že 1. pracují na silnicích i v noci 2. o víkendech 3. používají kvalitní asfalt a neteče přes opravy někomu do kapsy tolik peněz jako tady v ČR
ono to bude asi i tím, že tam přes tu cestu neprojede 1200 kamionů denně ... Taky máme do vesnice 10 let starý asfalt a je bez díry. A hned vedle kde jezdí těžká auta, lepí díry furt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šílené ceny benzínu v Itálii
ale s těma kanálama a podobnejma věcma se teda na "A roads" (silnice 1. třídy?) bohužel setkávám víc než by se mi líbilo a často sou pěkně hluboký
a mate to bez "doměnek" stači najit lokalitu - např já budu celý příští týden tankovat 1,2E tj cca 30Kč/l
V nejsevernější čtvrtině Itálie (u Alp a v Alpách) byl benzín levnější, kolem 1,7 euro.
Proč tomu tak je nevím.
Ale není to jediný případ na světě, kdy nějaká bohatší oblast má něco levnějšího. Možná je to dané větším obratem v té oblasti....
Jinak Turecko taky kolem 50 Kč, Iraq říkali že o dost méně než turecký dinár, méně o dost méně než 11 Kč (ale stával tam prý 2 Kč) a Gruzie tak polovina toho co v Turecku, takže 25 Kč. Tři sousední země a takové rozdíly...
Naposledy editováno 16.09.2012 11:56:55
Pete Biggy píše: Moje řeč. Kvalitní asfalt a ne jeho rádoby náhražka. No a nevím, jak v Anglii, ale ve Skotsku mají z velké části v té směsi i kamínky (malé oblázky), které na tu odolnost budou mít určitě taky nemalý vliv. Ale zase to musí více žrát gumy.
No, já nejsem asfalér ani stavař, ale když před zimou udějakí někde nový koberec, tak při technologii, kde je místy jen 4 cm nová vrstva a asfalt je porézní, tak stačí první voda a první mráz a začíná to jít nenávratně do háje. Zřejmě je to jeden nekonečný dobrý byznys.... K ceně benzínu: bude hůř, protože ke zlepšení není důvod Opravdu to musí být zážitek, jak jsem viděl v nějakém cestopise, jak v Mongolsku tankovali benzín do kanystu pumpou a 1/2 tekla na zem a nikoho to nezajímalo... Ach ta rozežranost