1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nepravidelne napnuty retez
Lukáš88 píše: docent> hádal bych taky ... tohle přesně se mi stalo na motorové pile
Ježiš tos teda zabil...na pile jo? To seš teda borec, já po 16 letech v lese s pilou jsem nepotkal nikoho, kdo by to zvládl, respekt...
Na R1 jsem měl dle výrobce 40-50mm., u FZ1 mám 25-35mm u TRX850 to bylo 20-30mm u Suzuki RF60 to bylo 30-40mm!!! Je to o konstrukci kyvky,uhlu uložení vůči výstupní hřídeli z převodovky a o tom zda se při propružení dopíná ihned po zatížení, anebo jak to je u FZ1, že při drobném zatížení ten řetěz ještě povolí a až pak za tímto bodem se začne větším zatížením napínat.
Takže pozor na rady některé univerzální rady o dopnutí!!! Co typ motorky to může být jiná míra. Zjisti si svůj konkrétní model a toho se drž, ať tvoje další řetězovka neodejde do věčných lovišt zase po 2000km. A pozor na záběh řetězovky. Pokud to vyměníš a budeš za to tahat jak prase hned, odrovnáš ji taky úplně stejně!!!! Dojde k nerovnoměrnému vytahání!
kawa...pavel píše: Ježiš tos teda zabil...na pile jo? To seš teda borec, já po 16 letech v lese s pilou jsem nepotkal nikoho, kdo by to zvládl, respekt...
dobrovolně se hlásím, že jsem také zvládnu vytáhnout řetěz na motorovce, hold čínská mrdka...
2 reakcí na tento příspěvek nepravidelne napnuty retez
Před časem jsem vyměnil řetězovou sadu na Raptoru. Osadil jsem zlatej DID a spokojeně začal jezdit. Asi při druhým mazání jsem si všiml, že řetěz "je nepravidelně napnutý", tedy že se při otáčení mění jeho průvěs. Pátral jsem po příčině, protože se průvěs měnil se stejnou frekvencí, jako otáčky zadního kola, zaměřil jsem se na rozetu. Měřením jsem zjistil, že byla excentrická. Ne šišatá, ale středový otvor nebyl souosý s osou věnce. Rozdíl asi 0,5 - 0,6 mm.
Co s tím? Uvažoval jsem o reklamaci, ale vyřešil jsem to jinak. Všiml jsem si, že středový otvor není na osazení náboje zadního kola "na fest", ale je tam pár desetinek vůle. Zrovna tak díry pro šrouby umožňovaly určitý pohyb. Tak jsem po chvíli měření šuplerou nastavil rozetu do takové polohy, ve které je její radiální házení eliminováno. Dotáhl šrouby momenťákem podle manuálu a je klid! Řetěz běží rovnoměrně.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |