Ropáky zastupuje kámošův Pažout 307, auto roku 2002, šestnáctistovka HDI s 80kW - za benzíny bude bojovat přítulky Stilo, čtrnáctka se 70kW, auto, které v téže anketě obsadilo třetí místo. Oba motory platí ve své třídě za vyhlášené šetřílky, oba vozy jsou v dobrém stavu, hýčkané značovými servisy. 307ma je čtyřletá, má natočeno asi čtvrt sta, Fiat je sedmiletej a na tacháku má skoro o sto více, takže motor je asi už vyběhanější, což se zhruba kompenzuje tím, že Ital je pětidvéř a Fracouz kombajn s pár kily navíc. Obě auta sou shodně na gumách 205/55/16 a jsou naložený na hranici nosnosti.
Sjíždíme se časně ráno na pumpě na D1 a po dotankování vyrážíme. Po rozjezdu na dálniční limit tahám z kapsy jedinej trumf, kerej můžu postavit proti větší hospodárnosti naftovýho motoru a řadím šestku – žabožrout si musí vystačit s pěti kvalty a kámoš hlásí péemerkem otáčky 2800. Já mám na točkoměru 3200, což není až takovej rozdíl a upalujem ku Břeclavi, kde sjedem s dálnice, páč slovenský a maďarský dálnice platit nehodláme. Za Brnem si hlásíme údaje palubáků a Ital kupdivu tvrdí, že jede o tři deci levněj. Při kuřáckých zastávkách porovnáváme ručičky palivoměrů a ty asi do půlky Maďarska padají stejně, takže to vypadá docela věrohodně. Oba najednou zapínáme klimu, páč začíná bejt nějaký vedro, projíždíme kousek Slovinska a vjíždíme do Chorvaska a po chvíli najíždíme na jejich proslulej autobahn. Už toho začínáme mít plný kecky a tak stojíme častěj a vidíme, že palubák zjevně kecá a ručička benzinoměru na Fiatu začíná padat dolů. Nakonec se rožíná hladový světlo a tak dotankovávám rovnejch deset, aby se to dobře počítalo. Dojíždíme na ubytko, vybalujem – ručička itala je opět těsně nad nulou, francouz tvrdí, že má ještě skoro čtvrt nádrže. Druhej den se válíme na pláži a třetí den ráno u pumpy v Šibeniku přichází okamžik pravdy. Dotankovávávme do plna, přepočítáváme ujetou vzdálenost podle navigace, což by mělo bejt přesnější. Ropák vítězí, vychází mu to 5,12 – benzíňák zůstává těsně pod šesti litry, jel za 5,98.
Ujetou vzdálenost (dle navi 990km) ukázaly obě auta s nepatrnou chybou, francouzskej palubák ukazoval oproti skutečnosti spotřebu o 0,3 nižší, Ital kecal o 0,7 litru. Palivoměr Fiata ukazoval ke konci míň, než bylo v nádrži, Pažout naopak ukazoval víc. Zatímco kámoš frčel furt na pětku a turbo si to hezky ládovalo, já sem musel řadit na pět a několikrát i na čtyři, což mi teda nevadí, páč sem zvyklej z motky často řadit, ale uznávám, že pro někerý lidi to znamená pakárnu. V Chorvatsku je ropa skoro o desetinu levnější než benzín, kerej stojí stejně jako v Čechně, což je další výhoda pro paliče dehtu a fritovacích olejů. Docela by mě zajímalo, jak by dopadlo srovnání s koncernovejma tédéíčkama – nezkoušeli jste to někdo?
P.S. Nafta patří do kamen!!!!
Naposledy editováno 29.08.2012 21:41:15
Che píše: hele lidi, ty uváděný údaje sou z palubáků, nebo ste to někdo kontroloval podle tankování? selským rozumem bych řek, že palubáky ukazujou o něco míň, než je realita, páč vytvoření pověsti úspornýho vozu zcela jistě pomáhá při prodeji stačí natankovat plnou, vyjet nádrž, dotankovat a porovnat skutečnou spotřebu s tím, co říká počítač
U Yarise 99 mi palubak naopak ukazuje o fous vic (decka az dve), nez realita pri tankovani. Ted uz to neresim, ale pokazdy, kdyz jsem to pocital, vyslo to takhle.
Jinak se spotrebou se pohybuju od 3 do 10ti, podle toho, jak rychle se kam potrebuju dostat a jak se mi dari predvidat situaci (hlavne po meste). Motor litr, jeste ctyrval ... cesta dnes do prace 11km mestem 4,3 ... vcera jakbysmet ... vyjit lip zelena vlna, je to pod 4, o dva semafory hur a jsem na 5,5
brmbrm píše: Při čtení tohodle fora mně nějak napadlo,že vývoj aut jde sice dopředu auta mají spoustu kravin ale spotřeby jsou pořád stejný ba naopak vyší než dřív.
Pruser je, ze cim je hustsi provoz, tim je slozitejsi jet plynule a zaroven nezdrzovat => spotreba jde nahoru s novym i starym.
Horten píše: Jsem vocas. Ale ani s E34 to normální jízdou nejde.
Od majitele
" a teď se ptáte, jak se to se spotřebou. Tady bude klasická odpověď - podle stylu jízdy. Pokud si to broukáte klidným tempem po dálnici, 8.9 - 10.0 L/100km. Což je pěkné, osobně jezdím především kombinovaně a rád si občas užiji, co motor nabízí a pohybuji se v rozmezí 12.5 - 13.5 L/100km. Jinak městská spotřeba bývá 15 - 16 L/100km. "
prej jde ale asi je to nuda
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
SLEEPER píše: Tak to bud jezdis porad po meste nebo tomu davas neuveritelnyho coudaka. Jezdit za 7l/100km s 328i neni zadnej um. Staci pouze sledovat raficku pro aktualni spotrebu a vyuzivat pasivni energie...
Horten> Je to tak, plynulou pomalejsi jizdou jde jezdit prakticky za hubicku. Staci jen drzet konstatnich + - 100kmh a plynovym pedalem dokrmovat motor. Ja jezdim stylem 90km klidek/10km palbicka (pokud jsou zatacky nebo me nekdo nastve) a to za predpokladu, ze nespecham.
Jinak dalsi me dalsi poznatky z bezne svizne jizdy : 330d 5,9l/100km
nova pochcafka RS 2.0TDI 125KW 5,4l/100km
a absolutni rekord, kdy jsem si hral na ucastnika ekorallye je 6,1l/100 prave s e46 328i (dalka mimo mesta).
no je fakt ze tam mam naky mesto, mimo se vejdu do desiti.. rychle nejezdim, ja bych chtel ale to auto to neumi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
_Giraffe_ píše: To je zase posměváčků na sdi a pak když se tahám někde po vesnici nebo v zatáčkách v atmosferickém polonáklaďáku s podobnými umělci, tak v zatáčkách vždycky v zrcátkách zmizí a pak na rovince když jedu třeba 120, se mi vítězoslavně nalepí na prdel Miluju tyhle piloty, hlavně power!
Tak schválně, zkusíme to, jestli mi s sdi ujedeš Ale upozorňuju tě, že moje dcera má hrozně ráda, když v zatáčkách pískaj gumy Jo a můžeš si vybrat, jestli pojedu 120 nebo 150 koňovou turbonaftovou mrdkou
Ne vážně, ten sdi motor je děsná věc, snad i to HTP je na akceleraci do kila rychlejší. Pokud to máš jen jako přibližovadlo po okreskách do 80km/h s tím, že pomalu nepředjedeš ani moderní traktor, páč to valí víc jak 30km/h, tak to beru
Já tě mrdám, pískání gum beru s sdi jako samozřejmost, nebudu závodit s sdičkem stylem pomalu do zatáčky, rychle z ní, když je mi to totálně na hovno, protože na té rovince fakt žádný výkon nevyužiju. Prostě 90% lidí jezdí jako lopaty. Kdyby se alespoň každý z nich dostal na 70% maxima jejich podvozku nebo gum, tak mě musí posrat s prstem v nose, ale oni skutečně jezdí jako šulini. U motorky to pochopím, tam to je třeba o umění a o koulích, ale na těch čtyřech kolech. Utrápení amatéří. Neříkám že zrovna ty, ale co jsem poznal zatím, tak 90% závodníku v "rádoby rychlých" autech je na facku.
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
Ale s tím šulinstvím máš recht, já vždycky vyrazím do Slanýho, to je furt z kopce do kopce, samá zatáčka a ještě před tím na jediný rovince se mi vždycky přilepí na prdel nějakej šmoula, popřípadě mě hrdinně před horizontem předjede (já jedu jen 90, ohřívám teprve motor) a vzápětí se mi v zatáčce ztrácej, nebo mě brzděj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
assassin píše: mam stejnej motor v e36 a dnes rano palubak ukazoval 11,5 ..... do sedmi se mi jeste nepodarilo...
to bude asi těma černejma čárama za pneu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
zmulin píše: Krovak> Dyk to máš pár zatáček a ještě rozbitejch
Pár jsou dva, tohle je 7 kiláků, záleží na tom, odkud jedeš
Ale nevěřil bys, jak 65 profil dokáže ty hrboly spolykat, na 45 profilu už je to podstatně horší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
Krovak píše: Pár jsou dva, tohle je 7 kiláků, záleží na tom, odkud jedeš
Ale nevěřil bys, jak 65 profil dokáže ty hrboly spolykat, na 45 profilu už je to podstatně horší
Já mam právě těch 45...Nad Bakovem mě ta vlnovka málem shodila z motórky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
Peugeot 307cc, 2.0 100KW benzín. Palubák ukazuje 8,1 reálně to vidím tak přes 9. Z hlediska spotřeby todle auto celkem fail.
předtím
Ford Focus sedan, 2.0 96KW benzín. Běžně 8,3 na dálku mám rekord 7,6...
Ačkoliv sem zastáncem benzínu, vzhledem k astronomickým cenám PHM půjdu příště asi do nějakýho velkoobjemovýho ropáka. Popř. LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
Scrappy.Bored píše: to bude asi těma černejma čárama za pneu...
...me to dela jen jednu.... samosvor stale jeste neni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
assassin píše: ...me to dela jen jednu.... samosvor stale jeste neni
Mě to nedělá žádnou, ASR to pohlídá zcela spolehlivě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
Krovak píše: Mě to nedělá žádnou, ASR to pohlídá zcela spolehlivě
jo tak samo to je to co udelam jako prvni kdyz nastartuju... ze vypnu asc
Benzínová "kulatá" Laguna 2.0 140Ps žrala všude tak o litr až 1,5L víc,páč byla těžká jak kráva.
Všechno podle palubáku,takže odchylka všude podobná.Navíc vzhledem k ne uplný dokonalosti natankování do plna-každá pistole mě pustí vzhledem k vypínání benálu jinak,jsem k výpočtům trochu skeptickej a pochybuju,že tu někdo dělá testy s vyjetím do prázdna a dolitím přesně z kanystru.
Nevěřim ani lidem,co tvrděj,že jim to po městě žere do 6-ti litrů.Možná tak v Priusu.Jinak z takovejchhle kecalů vždycky vyleze,že to tak uplně jenom město neni...
K 1.2 HTP ma jediný- měli sme ho pučený na Mallorce v Seatu Ibiza.Ostrov jsme projeli během dovči celej(2 lidi a téměř 0 náklad) a jediný co k tomu můžu říct je,že to nejede a žere i trávu u cesty.Snad nejhorší motor vzhledem k době vzniku s jakym sem jel
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
assassin píše: jo tak samo to je to co udelam jako prvni kdyz nastartuju... ze vypnu asc
Já ne, páč mám svý gumy docela rád a kupovat rozměr 225/45/17 není zrovna žádná láce
zmulin píše:
Nevěřim ani lidem,co tvrděj,že jim to po městě žere do 6-ti litrů.Možná tak v Priusu.Jinak z takovejchhle kecalů vždycky vyleze,že to tak uplně jenom město neni...
No bacha, takový Clio 1.5dCi se do toho myslím spolehlivě vejde, protože máti jezdí po vesnicích, lehkou nohu rozhodně nemá, natož aby věděla o nějakým palubáku a řídila se jím, ale má tam pokaždý 4.8/100.
Naposledy editováno 03.09.2012 11:18:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
jo proto mi 225/50 lezi doma a na aute mam 195 zimaky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
assassin píše: krovak:
jo proto mi 225/50 lezi doma a na aute mam 195 zimaky
Fuj, zimáky v létě, že tě hanba nefackuje
Já mám smolíka, na starý Laguně jsem měl taky levný 195/65/15, ale na tuhle kraksnu dám nejmenší 205/55/16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
Krovak píše: Fuj, zimáky v létě, že tě hanba nefackuje
Já mám smolíka, na starý Laguně jsem měl taky levný 195/65/15, ale na tuhle kraksnu dám nejmenší 205/55/16
no jo, v zime uz nefungovaly tak sem se je rozhodl znicit pres leto, hezky to na nich driftuje, ty letni zbytecne moc drzi a neni vykon na to je utrhnout... a taky skills, je uz to moc rychly...
no ja tam dam i docela uzky gumy a i 15ky... ale debilni bmw rozmery... takze drahy no (195 co tam mam tam bejt nesmi a 225/55 co mam na letnich tak taky ne...)
Naposledy editováno 03.09.2012 12:10:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
assassin píše: no jo, v zime uz nefungovaly tak sem se je rozhodl znicit pres leto, hezky to na nich driftuje, ty letni zbytecne moc drzi a neni vykon na to je utrhnout... a taky skills, je uz to moc rychly...
Assassine, ze by se na zimakach v lete hezky driftovalo bych moc netvrdil. Zalezi, co si pod driftem predstavujes. Pokud jedes 50kmh v mokrym meste, tak ano. To je docela i zabava. Ovsem ve vyssich rychlostech kola utrhnes a uz se proste nechytnou a kor na vode.
A vim to, pac to letos provozuju uplne stejne (rozmer 225/50 R17 => siroka guma dlouho drzi, pak ji utrhnes a uz se spatne kontroluje).
SLEEPER píše: Assassine, ze by se na zimakach v lete hezky driftovalo bych moc netvrdil. Zalezi, co si pod driftem predstavujes. Pokud jedes 50kmh v mokrym meste, tak ano. To je docela i zabava. Ovsem ve vyssich rychlostech kola utrhnes a uz se proste nechytnou a kor na vode.
A vim to, pac to letos provozuju uplne stejne (rozmer 225/50 R17 => siroka guma dlouho drzi, pak ji utrhnes a uz se spatne kontroluje).
jj v malejch rychlostech po meste, ve vetsi rychlosti dokazu kola utrhnout, ale uz to nema vykon abych je udrzel v protaceni, proste max na dvojku....
ja mam ty zimaky dost stary, na vode klouzou jak na ledu... na suchu se to celkem pekne kontroluje... trhaj se brzo a citelne... uzky a vysokej profil (195/60(nebo 65?ted nevim, proste klasika oktavka)R15)
navic diky tomu ze nemam samosvor tak stejne jedu v malym uhlu a to uz to do driftu netrham v apexu vykonem, ale jak se ma , pri najezdu do zatacky podrazenim/ruckou/pretazenim najezdu...