Po rovině jsem jel na nejvyšší rychlostní stupeň a plyn jsem měl tak nějak na spodním milimetru, prostě aby to jen zabíralo a jelo. Rychlost a otáčky už z toho vyplynuly samy. Z kopce jsem úplně zavíral plyn, aby vstřikovací jednotka jela tzv. za nula a do kopce jsem musel zase přidat, abych nepotřeboval zbytečně více podřazovat, než je nutné, čímž by se celý efekt ztratil. Do kopce jsem sice jel na ten samý stupeň, na který bych jel i normálně, ale nehnal jsem Hondu zbytečně rychle. Asi chápeš, jak to myslím.
Nakonec to dobře dopadlo a na nejbližší pumpu jsem takto v pořádku dorazil.
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba , kolik ideálně točit otáček
Zde píšou lidé co motorku nikdy nekoupili jako přibližovadlo, nechápou co to je jezdit levně do práce, takže to ignoruj.
Má rada je jedna:
Jízda na spotřebu s karburátorovýma bestiema je dost pasé záležitost. Tyhle mašiny mají velmi vyrovnané hodnoty spotřeby. Protože v nízkých žere moc a ve vysokých taky...
platilo to vždy i u aut, u motorek nejsou vyjímky.
Rada je ta, jezdit v těch otáčkách, kdy motorka nebrečí, nehučí, nevibruje, jen si ševelí a je schopna bez remcání zrychlovat když jemně přidáš plyn. U těchto motorek je udržovací rychlost od 3-4 a při jízdě na vyšší kvalty do 5ti.... Na mojí ER-5 třeba 6ka hodně protestuje při točkách pod 5tisíc... začne pak hučet. takže do 100kmh jezdím jen na 5ku, a taky mi žere 4.5l.... Pravda je prostě ta, že u motorek se spotřeba neřeší. Důvod je ale ten, že má malé setrvačné hmoty a tak každé zrychlování nevyžaduje tak neúměrné množství paliva jako u auta. Tak proto se mnohým bikerům zdá, že když to tahají tak je spotřeba stejně +- stejná... To samé ve městě, rozjezdy na mašině vůbec nepocítíš a spotřeba ve městě ti stoupne jen nepatrně, přitom v autech jde téměř mnohdy o dvoujnásobný nárust.
takže z tohoto hlediska spotřebu neřeš, pokud budeš točit ve městě 3tisíce nebo 4, to ve výsledku téměř nepoznáš.
PS: vždy točit tolik, aby byla motorka schopna táhnout.... bezpečnost především
Naposledy editováno 23.08.2012 07:10:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba , kolik ideálně točit otáček
Hofner píše: Kamy> Ty seš taky dobrej expert :) jestli ti 6tka protestuje pod 5000, buď nemáš cit pro motor, nebo něco rozesranýho. Dal jsem celou Anglii s 62 kg zavazadel (dva boční kurfy, topcase, taška na místě spolujezdce) se spotřebama kolem 3,8. Se spolujezdkyní kolem 4 litrů, když jsme fakt chvátal, bylo to tebou uváděných 4,5 l/ 100km. O velmi vyrovnaných spotřebách bych rozhodně nehovořil. relativně vyrovnané hodnoty spotřeby mají dieselové motory, ale ne točivý benzín. nejmíň mám 3,66 l(100 km, nejvíc 6,5 (jízda po dálnici pořád na plný koule, navíc s kuframa). Spotřebu měřím 25 000 km, troufám si tvrdit, že ER-5tku mám zmapovanou docela slušně. U karburátorů je hlavní nemít rozhašenenj karbec. Jasně, stříkačka by měla žrát míň, ale ne zase tak o moc při konstantní rychlosti na dlouhé vzdálenosti- díky tomu, že stříkačka má podle mě výhodu při studenejch startech, kdy na karbu musíš používat sytič a nevíš jak ho přesně dávkovat, plus vypínání dávkování paliva při zavření klapky.
člověče a co tady jako řešíš? Řešíš mojí motorku a jak na ní jezdím já? A nebo to jak všeobecně na motorkách jezdit...
V prvním případě existuje PM, a v druhém případě si ničím do diskuze nepřispěl...
PS: Pokud se rád předháníš s čísly, přijeď na novou sezónu economyrun, seber auto a dojeď ať vím zda netřepeš z vody.... Lidi co reagují jako ty a pyšní se čísly jsou většinou docela solidní neznabozi a techničtí analfabeti. Pokud si chceš měřit koule přijeď, do té doby nemá cenu takové zbytečné reakce vůbec číst.
PS2: Sytič sem na karbu tuto mou krátkou sezonu použil 1x a to i tak zbytečně (navíc to jen dokazuje tvoji totální neznalost, neboť to, že stříkačka nemá sytič, neznamená že řídící jednotka za studena směs neobohacuje, ale pevně věřím že tvoje stříkačka ne), ještě se začni bavit o tom, jak musím nechat motor bublat 5minut než vyrazím pro rohlíky a prsknu smíchy.
jako vážně člověče, bez urážky.... doufám že má reakce je přesně to co sis přál slyšet...
Naposledy editováno 24.08.2012 13:16:28
Naposledy editováno 26.08.2012 22:00:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S | bandit.kenny | 6 | 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny |
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S | Eržebet | 8 | 8.4.2024 v 00:30 alik4321 |
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S | salahadin | 8 | 15.3.2024 v 22:09 salahadin |
Spojková sada cbf600s 2005 ( PC38) Honda CBF 600S | Mišáneeek | 8 | 12.8.2023 v 09:03 Strider |