Téma: Manx GP 2012

19.8.2012 v 12:29
Určitě na tomto foru chybí zmínka o tom že včera začala letošní Manx GP na ostrově Man. Včera se na svůj první okruh vydal i Kamil Holán, který si zde odbude premiéru na slavném a náročném horském okruhu. Zde jeho postřeh z prvního dne:

Isle of Man, Neděle - dnes je volný den a my můžeme trochu zvolnit a vychytat poslední drobnosti. Přípravy byly hektické a o cestě se raději nebudu zmiňovat. To že byla dlouhá nevadilo do té doby, než si s námi pohráli pracovníci dopravce lodí. Ve stavu psychicky týraných homlesáků jsme se ale nakonec na Man dostali :)
Tady už to byla od začátku pohoda, zvlášť, když jsme zjistili jaké ubytování jsem vlastně naslepo na poslední chvíli domluvil. Gill a Ned, manželé, kteří jsou ohromní fanoušci motorek a podporují ManxGP jak mohou, mají krásnej baráček kousíček od tratě v Crosby.
Depo je jinak narvané k prasknutí a atmosféra byla ze začátku nervózní. Každý už se těšil až vyrazí na trať. Nováčků je tady strašně moc ve všech možných kategoriích. Potkal jsme se s dobře známými jezdci z IRRC Petrerem Heijmansem, Michaelem Hoffmanem, Thomasem Gottschalkem a dalšími.
Včera už došlo konečně k prvním tréninkům. Po důkladné přejímce jsme čekali na jedno kolo za vodičem, který nám měl ukázat stopu a různá zrádná místa na trati. V tu chvíli jsem si konečně uvědomil, že jsem tady a že jdu jezdit na nejtěžším okruhu na světě. Zvlášť situace, když čekáte s nachystanou motorkou a vedle vás vzlétají helikoptéry, které kontrolují průběh tréninku nebo závodu, je jako z filmu.
První kolo na Manu bylo hodně silným zážitkem. Náš vodič (Alan Jackson) je stále ještě aktivní závodník a na Junior Manx si připravil hezký nářadí. Vedl nás na své Moto2 Moriwaki a vůbec se s tím nemazlil. První pocity jsou podle očekávání: je to strašně rychlý a šíleně hrbolatý :) Ale cítil jsem se moc dobře a doufám, že si to užijeme všichni. Počasí na sobotu vyšlo perfektně. Ráno pršelo, ale odpoledne už bylo krásně slunečno.
Zítra nás teda čekají první opravdové tréninky a první časy, které sice ještě nic neřeknou, ale trošičku nastíní naši situaci.

Tak držím palce, užij si to a vpořádku se vrať

Naposledy editováno 19.08.2012 12:38:33
1 2

19.8.2012 v 14:16 | Nahoru | #1
Tak dík za první info ...držím palce a těším se na další zajímavosti a hlavně dobré zprávy....

19.8.2012 v 14:45 | Nahoru | #2
diky za info . Nevim, kde bych to jinak hledal. Cet sem prave v CMN ze se tam chysta. Tak at mu ta premiera vyjde! Je fajn mit tam domaci jezdce...

19.8.2012 v 15:23 | Nahoru | #3

20.8.2012 v 17:41 | Nahoru | #4
Držím palce! Můj irský přítel tam nebude chybět (v roli diváka, straší pán, 77 let)) a již mi hlásil, že v programu našel napsaného českého jezdce a že se ho pokusí v paddocku vyhledat.

20.8.2012 v 17:43 | Nahoru | #5
Děkujeme za informace - držíme pěsti

20.8.2012 v 17:46 | Nahoru | #6
Držím palce. Kamil je pohodář a k tomu hrozně rychlej. Doufám, že tu bude auktuální info. :)

20.8.2012 v 19:01 | Nahoru | #7
taky sem čekal na sms
slíbil, že bude dávat info
tak jsem mu dnes připoměl ať něco písne
a hlavně ať tam nedělaj vostudu
myslel jsem jen holky alkohol a tak

přišla odpověď...vostuda...co to je
dnes mame prvni měřak ale až pozdě
dam vědět jak na tom budu
jinak je to husty
ale to se dalo čekat

20.8.2012 v 19:07 | Nahoru | #8
[img]

1 reakcí na tento příspěvek Manx GP 2012

21.8.2012 v 06:58 | Nahoru | #9
Kamil a jeho postřeh z pondělka
Isle of Man, Pondělí - Tak dnes nám počasí bohužel nepřálo. Celý den bylo celkem hezky, ale na večerní tréninky přišly do hor mraky a už tam zůstaly. Čekali jsme teda do poslední možné chvíle, jestli se mraky neroztrhají, ale bylo to jen horší. Nakonec jsme mohli obět okruh do Ramsey (přes půl okruhu) aby jsme si alespoň trochu zatrénovali. Tentokrát už bez vodiče, pěkně na ostro.
První jízda byla maso, protože jsme se tam všichni motali a na trati tak byl rušněj provoz. Jelo se mi skvěle a jízdu jsem si naprosto užíval. Samozřejmě nemám ponětí jak na tom jsem ve srovnání s ostatními, ale to je teď jedno. Nechám se překvapit až s prvními časy. Je to tady boží, jen to počasí by mohlo vycházet líp. Předpověď není moc optimistická, ale mění se to tady hodně rychle, takže uvidíme až zítra večer. Motorka funguje skvěle, stejně jako tým. Sotva nechám Oldu s principálem osamotě, už se ztratí nebo se rovnou vyválí v bahně. Komunikační šum je občas zesílen jazykovou bariérou. Pracujeme ale na tom velmi pilně a zítra už se snad mezi sebou domluvíme dokonce i česky. Nálada je výborná a všichni se už těšíme co nám přinese další den. Ráno jedu jeden okruh v autě s Nuno Caetanem, který trať na Manu zná už velmi dobře a tak mi může s něčím novým poradit.

Naposledy editováno 21.08.2012 06:59:43

21.8.2012 v 07:07 | Nahoru | #10
Tak postup je pomalý, ale jistý ....hlavně, že nechybí dobrá nálada ...stále držím palce, ať se daří ....jo a dík za info !

Naposledy editováno 21.08.2012 07:08:58

21.8.2012 v 07:10 | Nahoru | #11

21.8.2012 v 10:03 | Nahoru | #12
Parádní fotky Hodně štěstí,ať se daří!!!

(reakce na) Manx GP 2012

21.8.2012 v 12:21 | Nahoru | #13

tulen. píše: Kamil a jeho postřeh z pondělka

21.8.2012 v 21:14 | Nahoru | #14
Tak Kamil má za sebou dvě "kolečka" a zajel si čas 22:23,9 Z newcomerů je zatím na čtvrtém místě, uvidíme jak to pujde dál moc držím palce

21.8.2012 v 21:17 | Nahoru | #15

21.8.2012 v 21:51 | Nahoru | #16
něco se sice opakuje (viz tulen.), ale jsou tu i další postřehy

KAMIL HOLÁN

22.8.2012 v 17:55 | Nahoru | #17
Kamil a jeho úterní postřehy:
Isle of Man, Úterý - Je sice už středa, ale včera jsem už večer nestihl přinést info o večerních trénincích. Bylo to samozřejmě zamotaný kvůli počasí. Přes den bylo hezky, ale s blížící se dobou pro tréninky přišel déšť a mlha. Když jsem nabíral motorku a mateřskou školku na cestu do paddocku, tak to vypadalo dost beznadějně. Ještě asi hodinu před startem celkem silně pršelo a naději ztráceli postupně všichni jezdci. Ředitel závodu nám však oznámil, že by se počasí mělo umoudřit a tréninky by měly být zahájeny. Jak řekl, tak se stalo. Během minuty se nebe protrhalo a začalo svítit slunce. Velká část trati zůstala samozřejmě mokrá, ale já měl volbu pneumatik jasnou. Na mokrých se nejezdí a media jsem neměl.
Po opatrném prvním kole, kde jsem okukoval mokrá místa, jsem se ve druhém snažil zrychlit alespoň v pasážích, kde jsem věděl, že bude sucho. Bylo to takový dost popotahování, navíc v druhém průjezdu horskou částí jsme chytli zase mlhu. Tentokrát jen v krátkém úseku. Nakonec jsem dal čas 22:23, což stačilo na zatím čtvrté místo v newcomerech. Přitom 2.-4. jsme ve čtyřech sekundách. Jen první nám uskočil o více než dvacet vteřin. Asi nějakej mimozemšťan :) Důležitější je, že jsem se dobře orientoval na trati a v rámci možností si to užíval. Moji pionýři tentokrát odvedli opravdu dobrou práci, po trénincích jsme se dokonce všichni shledali na předem domluveném místě. Motorka šlapala skvěle, takže teď Olda provádí jen běžnou údržbu.
Dnes je předpověď zase špatná, tak uvidíme, co nám večer přinese. Třeba se někdy dočkám celého suchého kola :)

Naposledy editováno 22.08.2012 17:56:30

22.8.2012 v 20:04 | Nahoru | #18
Kamil dneska v prvním kole 21:26,899 a byl druhý z nováčku Trenink byl poté bohužel přerušen kvůli havárii nováčka Adama Nixe (udajně transport vrtulníkem). Trenink bude brzy pokračovat.

22.8.2012 v 20:37 | Nahoru | #19
Trenink byl opět s puštěn a Kamil se vydal na další kolo, na předposledním mezičase jel o 15s rychlej než kolo první, bohužel na Grandstand dorazil s mankem cca 3minuty, co bylo příčinou nevím.

22.8.2012 v 21:27 | Nahoru | #20
něco nového?

22.8.2012 v 23:02 | Nahoru | #21
Tak dnešní info:
Isle of Man, Středa - Dnes navzdory předpovědi se jely tréninky za sucha, což bylo super, protože jsem do tý doby ještě neměl to štěstí abych zkusil naplno celou trať. První kolo jsem bohužel zůstal trochu zamotanej mezi dalšími jezdci a cítil jsem, že bych mohl jet rychleji. Zvlášť první část do Ramsey mi začíná sedět víc a víc. Potom trénink zastavili, kvůli nehodě. Do druhého kola jsem měl cestu čistou a mohl jsem jet tak, jak mi to sedělo. Bohužel mi hned na začátku hor začala svítit rezerva a do cíle už jsem nedojel. I když jsem už tolik netlačil na pilu, tak mi stejně došel benzín. Bylo to sice jen kousek od cíle, ale bohužel jsem tohle kolo ztratil. Mrzí mě to, ale aspoň víme, že benzín vyjde opravdu jen tak tak. Ani zatím nevím pořadí, ale ve druhém kole se určitě všichni zrychlili, tak to nebude nic moc. Nedá se nic dělat, musím se snažit v dalších dnech. Hlavně aby se nám to nestalo v závodě :)

22.8.2012 v 23:38 | Nahoru | #22
pecka! fandim, drzim palce. hlavne kolama na trati!

23.8.2012 v 06:42 | Nahoru | #23
Držíme pěsti a ať máš plnou nádrž ! To naštve

23.8.2012 v 20:25 | Nahoru | #24
Kamil má za sebou dnešní trénink a opět to bylo SUPER

23.8.2012 v 21:11 | Nahoru | #25
to je pán!

23.8.2012 v 21:54 | Nahoru | #26
Držíme pěsti

23.8.2012 v 21:55 | Nahoru | #27
Kamčo tahej

24.8.2012 v 14:47 | Nahoru | #28
To je strašnej borec ten náš Kamil...

25.8.2012 v 19:45 | Nahoru | #29

25.8.2012 v 19:57 | Nahoru | #30
opožděně čtvrtek:
Isle of Man, Čtvrtek - tak včera už všechno klaplo perfektně a já jsem mohl bez problémů ujet dvě kola. Jelo se mi dobře, byl jsem uvolněnej a nakonec se z toho vyklubal super čas. Sice jsem neměl úplně volnou trať, ale rozhodně jsem se nezdržoval tak jako předchozí den. Motorka jela skvěle a tak na ní nebudeme nic měnit. Jen musíme asi koupit novej řetěz, ten starej už má dost.
Dnes nás čekají asi poslední tréninky, ale nevíme, jestli bude sucho. Ráno pršelo, tak je všechno mokrý. Nezbývá než čekat a těšit se na další jízdu :)