globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 10:31
Ahoj chlapi, chci se jenom nezištně podělit s osobními zkušenostmi s cyklocomputerem na své motorce. Vím, že někdy v březnu toto téma už běželo. Koupil jsem Sigma 1009 (10 funkcí) za 540,-Kč, prodavač mi řekl, že čidlo bere do 199 km/h a ptal se, jestli nejezdím rychleji. Když jsem ho ujistil, že ne, tak mi jako bonus poradil, že na kolo motorky můžu dát jakýkoliv magnet. Šel jsem tedy do Kutila a koupil malý kulatý magnetek prům. asi 8 mmm. Ten jsem potřel dvousložkovým lepidlem a přiložil na přední brzdový kotouč co nejblíže osy kola (kvůli minimální odstředivé síle). Snímač jsem upevnil na držáček snímače GIPRO, který jsem si tam dal nedávno. Je to o technické tvořivosti každého soudruha. Rozhodující je ale vzdálenost magnetu od snímače, podle výrobce by neměla přesáhnout 3 mm, ale myslím si, že by mohla být i větší, protože ten magnet je opravdu dost silný. Pro větší motorky může být určitým problémem poměrně krátký kablík, který mně se štěstím vystačil - computer jsem umístil doprostřed řidítek. Pak jsem computer naprogramoval - na ráfek jsem nalepil proužek bílé izolepy, sedě na motorce jsem na asfaltu odtočil 20 otáček, manželka šla vedle a počítala, vzdálenost výchozí a konečné značky na asfaltu jsem pak změřil pásmem a vydělil počtem otáček. To čtyřmístné číslo (obvod kola v mm) jsem pak uložil do computeru. V neděli jsme s manželkou ujeli 220 km a mohu říci, že je to super. Jak řekl můj motokamarád, je možné s tím cejchovat policejní radary, jak je to přesné. Po cestě jsem se pak bavil vyhodnocováním údajů, které computer zachytil. Vřele doporučuji!
1 2

27.6.2010 v 22:20 | Nahoru | #31
ty 4 čísla by měl být obvod kola v milimetrech. Něco kolem cca 2100mm u 21" kola

28.6.2010 v 11:12 | Nahoru | #32
Ok jdu to poměřit jak psal frr82 . Musim taky kouknout jestli neukazuje v mílích, to mě nenapadlo zatim díkec.

28.6.2010 v 15:09 | Nahoru | #33
Tak jsem to změřil na jednu otáčku kola to je opravdu 2100 mm. Přenastavil jsem to a když jsem to chtěl skusit projet a zmačknul jsem spojku tak mi prdlo lanko . Vyrobil jsem ale provizorní ze zadní brzdy z kola . Projel jsem to a už to ukazuje reálně takže díky.Na plně vytočenou pětku 99 km/h je jenom dvoumístnej

29.6.2010 v 11:52 | Nahoru | #34
Dal sem snímač na zadní, ne na přední kolo. Důvod - poněkud obtížnější vedení kabelu (po brzdové hadičce) a jeho snadná zranitelnost. Kabel jsem normálně prodloužil. Bylo to na soutěžní motorce. Kompjůtr mě pěkně ukazoval m.j. jízdní dobu . Byl z bicyklu, za pár šupů a fungoval spolehlivě.

29.3.2012 v 21:18 | Nahoru | #35
Ahoj,
nevite nekdo i o jinym computeru, nez sigma MC8, kterej by ukazoval pres 200 km/h? Chtel bych, aby ve svych funkcich mel i teplomer a vyskomer. Asi mi je jedno, jestli dratovej, nebo bez. A GPSkovej je dost drahej a hlavne mi vadi, ze bez nabijeni moc dlouho nevydrzi. Dikes

(reakce na) cyklocomputer na motorku

7.8.2012 v 18:33 | Nahoru | #36
jj cyklotacho forever nejlevnější náhrada za nefunkční origo tachometr

4.4.2015 v 12:02 | Nahoru | #37
Takže můžu bez problémů sundat original analog tachometr a jezsit s cyklokompjůtrem?