nedavno jsem se vratil z dovolene, ktera byla planovana az do Spanelska. Bohuzel jsem to musel utnout kvuli technicke zavade na me moto.
Bohuzel jednoho krasneho rana pri prichodu k moto ve Svycarsku nedaleko Klausen Pass, jsem zjistil ze mi Fazer jede jen na tri valce. Motor kuckal, tah nepravidelny, vykon mizivy a rozjezdy jak zacatecnik pac stalost chodu motoru byla desiva. O startu ani nemluvim pac jsem ho musel premlouvat jak nikdy, aby chytnul. Tak prisla na radu prohlidka a demontaz na parkovisti za krasnych 37 stupnu. Svicka ok, kabel ke svice tez ok, tak jsem usoudil ze problem je nekde v karbci. Z vyfuku smrad jak prase, evidentne bohata smes. Takze jsem zacal hledat servis. No v horach to bylo moc fajn hledat neco takoveho, nicmene jsem nasel clovicka co mel v "dedine" servis pro Yamahu. Hura, stesti. No kouknul na to, rekl to co se mi honilo v palici ohledne karburatoru a ze na me ted nema cas. Ze ma plno. Tak jsem v zoufalem stavu navrhnul ze ty karbce demontuji sam a on at zjisti, kde je chyba v karburatoru. Za dve hodky s motorkou na stojanu celej zlitej a s nervama v prdeli jsem mu pripravil karbce k nahlednuti. V prubehu teto operace mi rekl ze si mysli, ze je vadna volnobezkova tryska a ze kdyz ji ted objedna, tak zitra rano tu bude. Ja na to ok. Bohuzel po rozebrani se nikde v karburatoru nenasla chyba. Tryska ok, ostatni taky ok. Plovak nezaseknuty, ale neco malo v jine vysce nez ostatni. Tak jsme jej dorovnali. Koukal na to a kroutil si vousy. Takze dalsi operace,vsecho zpet a doufej ze se to treba zlepsi. V sest hodin vecer kdyz uz jsem byl vykoupanej ve svym potu jsme motorku nahodily. To samy, zadna zmena. Snazil se jeste o synchronizaci jako na zacatku cele operace ale nic. Nakonec to sel sam projet a po projizdce mi rekl ze v nizkych otackach se valec nechyta ale po nalozeni plynu se uz chyta a jizda jakz-takz normalni a domu ze se pry dostanu. Tak co podelas. V noci jsem sel spat do kempu, totalne nasranej a to nas jeste cekalo nemalo krasnych prusmyku a vubec 70 procent cesty pred nama. Hledal jsem jeste nasledujici dny servisy ve Francii, kde maji samo v pondeli vsude zavreno idioti, v Italii mi rekli ze maji tez plno,a ze dodani nove soucastky jim trva 4 dny+den montaz. To jsem cumel, Svycar to ma za den, u nas doma je to tak za dva dny, max. do 3 dnu, alespon v Praze. No takze cesta zpet. Projeli jsme kus Francie, pak Monaco,Italie a sup do Rakouska. Pri prejezdu z Italie do Rakouska se moto cuka jako nikdy, sotva jede, max rychlost tak 100 km/hod kdyz se motor trochu probudi. Pri prujezdu hor motka strili do vyfuku, rany jak z dela, lidi cumi co to jede za tunning :) Prijizdime do prvni pumpy OMV v Rakousku. Odjizdime a za tak 10 km motorka najednou zrychluje, jede.... jede... jeeedeeeee....uaaaaa... kua 240 km/hod. Huraaaaa....! Domu jsem dojel se skoro stejnym strojem a chodem motoru jako jsem odjizdel. Nechapu. Cepoval jsem ve Svycarsku,Italii,Francii, celkove asi tak u 10 ruznych pump jinych znacek. Chci se tak zeptat stalo se nekomu neco podobneho? mohla to byt nejaka mikro usazenina ? Ma smysl to zase cele rozebyrat a zkontrolovat to znovu ?
Sory za takovy elaborat ale musel jsem se podelit. Dovca to nebyla uplne podle mych predstav tak tak. Vsem preju lepsi zazitky :) AHoj
edit: pismena
Naposledy editováno 24.07.2012 18:35:27
1 reakcí na tento příspěvek zazitek z dovoleny
zadny karburatorovy kit nemam, fazer jede i tak pekne :) myslim ja.
jak pise Susta, pokud by bylo neco spatne s filtrem paliva ci s nadrzi,vsechny karbce by meli problem.
palivo jsem tankoval jen to, ktere melo nejmensi podil bio slozky, takze vetsinou do 10 procent. A prisady jsem nepouzival.
Jediny co mi leze furt v halvu je to ze den pred tim, jsem jel prusmyk ze ktereho jsme pak cely zbytek dne sjizdeli v brutalnim desti. Tak si rikam jestli dest + zmena vysky + kokotska nahoda :) neudelali sve. Ale to je spise utopie.
Drik:zkoušeli jste ochudit volnoběžnou směs pilotem, nebo zvednout hladiny na max?
mam pocit ze tohle se snad nezkouselo, ke konci s tim chlapik neco delal, ale to jsem chapal ze meri hladinu v plovakove komore (drzel jsem karburutaory z druhe strany a ne vzdy jsem mu videl pod ruce). Myslim ze tohle tudiz neprobehlo.
Ta voda ale mohla udělat svoje. Kdy to začalo jet normálně? Po kolika nádržích? Je možný, že to chčije někde vrchem do nádrže. Nebo spíš jestli nenasával někde z airboxu...
Naposledy editováno 25.07.2012 14:18:11
1 reakcí na tento příspěvek zazitek z dovoleny
Teďka se teda na chvilku chytla ale doporučuju vyměnit všechny. A nechat u odborníka znovu udělat karburátory když se v nich hrabalo dost lidí.
Možná i kabel či fajfka.
1 reakcí na tento příspěvek zazitek z dovoleny
p.s. a ten Svajcarsky mechanyra taky nebyl uplny osel, aby se na to hned nepodival. Takze svice je mimo ohrozeni.
Naposledy editováno 26.07.2012 10:56:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zazitek z dovoleny
Floo píše: nechci vam kazit naladu :) ale prislo mi to zbytecny psat hned do prvniho odstavce. Ale svicku jsem mel jednu novou sebou pro sychr. Tu jsem samo hned nasadil a vyzkousel. Beze zmeny. Nepsal jsem to tu jelikoz mi musite taky trochu verit :)) ze ve svici to nebylo
p.s. a ten Svajcarsky mechanyra taky nebyl uplny osel, aby se na to hned nepodival. Takze svice je mimo ohrozeni.
Pokud svíčku v tomto případě hned vyměníš za novou a hned to zkoušíš tak pochopitelně tu novou ihned uliješ a svíčky NGK jsou tím pověstné.
A to,že mrská jiskru venku na vzduchu vůbec neznamená,že ji hodí pod tlakem.
Všechny příznaky jak popisuješ větší spotřeba, hlavně střílení do výfuku, znamenají,že benzín do válce šel ale nebyl zapálen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zazitek z dovoleny
Nicmene to ze benal do valce sel to bylo jasne, jen ho bylo moc. Jelikoz kdyz delal synchrony na zacatku cele operace, aby se ujistil v domence vadneho karbce, tak mu s hadicky pripojene k prirube u valce slo velke mnozstvi benzinu v kapalnem stavu,a ne aerosol nasyceny benzinem. To same bylo i na konci dne, zase se pokousel o synchron ale to samy. Tudiz nefunkcnost valce se pripsala tomu, ze je prilis bohata smes, a strileni z vyfuku bylo zavineno dodatecnym spalovanim benzinu v rozpalenem vyfuku. Rovnez zapach benalu z vyfuku byl dost znat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer | habrman | 3 | 15.4.2024 v 12:13 Anders |
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer | satanek66 | 24 | 20.3.2024 v 09:15 Mňojo |
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 21 | 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin |
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer | Johny_F | 45 | 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein |
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 3 | 17.9.2023 v 17:36 gerrik |