Téma: Rychlostní index pneu
16.7.2012 v 16:29
Ahoj, pro některé bude můj dotaz možná vypadat hloupě, ale pro klid v duši se zeptám. Může někdo řešit, když budu mít na motorce gumy s jiným rychlostním indexem (nižším) než podle techničáku? Technická, policajti...
Osobně nepovažuju za nezbytné, mít na MT-03 gumy s indexem W (270 km/h), ale v techničáku jsou. Když si koupím s indexem H (210 km/h) ušetřím na gumách přes tisícovku. Poraďte, díky

Naposledy editováno 17.07.2012 09:28:49
Anketa: Ve velkém TP mám index W (270kmh), chtěl bych tam dát H (210kmh)
Nedělej to
50%
3
Dej je tam
33%
2
Nevadí to,ale dej tam radši PŘESNĚ to,co v TP
17%
1

Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 16:38 | Nahoru | #1
nevadí to nikomu a ničemu

2 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 16:50 | Nahoru | #2
Tak to jseš na omylu pokud si neděláš šoufky, je to stejné jako jiný rozměr pneu co máš v OTP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 16:55 | Nahoru | #3
lubon> hele já teda nevim, ale v malém techničáku žádný údaj není, ve velkém nevím ,musel bych se podívat a nemám ho u sebe, ale pochybuju že je tam rychlostní index a i kdyby, tak při běžné silniční kontrole tohle nikdo řešit nebude a na stk sem nezažil že by zkoumal rozměr pneu, natož rychl. index, takže já osobně bych se toho nebál..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 16:59 | Nahoru | #4
lubon> kvuli tomu ze importer nebo baba na úřadě je debil, nevidím důvod mít na motorce pneu o 3 řády vyšší mtčko dá s bídou 180??

bylo to tu stokrát... rychlostní index je údaj kterou guma snese po dobu deseti minut bez újmy... problém by tedy nastal pokud bys to do někoho narval např. při 180 kmh a pneu měl jen do 150... jinak nevím jaký vliv může mít pokud nabouráš při padesátce s jiným rychlostním indexem...

tohohle bych se fakt nebál a zajímalo kdo by to zdůvodnil když mtčko této rychlosti nedosáhne skutečně a ani podle údajů v TP... a dle výrobce gumy problém nastane pouze nad 270 kmh...

Naposledy editováno 16.07.2012 17:00:17

1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 17:03 | Nahoru | #5
Ve velkym technicaku to je...Na evidencce me to zkoumal, ale na technicke se dival snad jen na vzorek...

Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 17:04 | Nahoru | #6
Edit- TP

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 17:08 | Nahoru | #7
Lion> Jenomže čti a píše že chce dát gumy o řád méně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 17:13 | Nahoru | #8
dva_hrnce> V OTP to není, ale pro chlupatýho není problém na silnici se spojit s registrem. A pokud chodíš na STK jako já tak se nediv že nic nezkoumal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 17:13 | Nahoru | #9

lubon píše: Lion> Jenomže čti a píše že chce dát gumy o řád méně


Však první věta Liona dokazuje že to chápe, on spíš poukazuje na to, že je rychl. index od výrobce zbytečně předimenzovaný

(reakce na) Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 17:17 | Nahoru | #10
dva_hrnce> Tak to je věc s kterou bohužel nic neuděláme a nezbývá nic jiného než to respektovat, i když víš že je to blbost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 17:23 | Nahoru | #11

lubon píše: dva_hrnce> V OTP to není, ale pro chlupatýho není problém na silnici se spojit s registrem. A pokud chodíš na STK jako já tak se nediv že nic nezkoumal



hele s registrem se klidně spojit může, ale pokud na těch gumách bude vzorek, tak bude chlupatýmu totál u prdele jestli je tam W nebo H.. To samé technik na STK, to by musel narazit na ultra blba poctivého a aktivního.

A na stk jsem byl poctivě, dokonce jsem čuměl (tohle se mi u moto vážně stalo poprvé v životě) že prohlížel blinkry (bílá skla - ale origo z výroby) zda mají homologo, to samé u předního i zadního světla, dokonce aj na zrcátka koukal, tak už jsem si říkal že jak dojde k výfuku tak jedu dom, ale vejfuk ho naštěstí nezajímal (buď viděl na první pohled že není origo a nechtěl zbytečně dělat dusno nebo nevim - každopádně díky pane techniku )

na gumy kouk z půl metru jestli maj vzorek a když hledal kryt na řetěz, tak docela i pobavil, takže celkem prdel jet na stk-čko

A asi to byo i tím, že tam měli prázdno, kopal se do zadnice, tak "předstíral činnost" tak trochu podle mého.

Protože předchozí zkušenosti byly takové, že jsem musel rozsvítit, zablikat, zatroubit, pak sáh na přední brzdu a zkusil jestli to roztlačí (to sem se taky vždcky moh posrat smíchy - nejsem sebevrah abych jezdil na něčem co nebrzdí), skoukl VIN a typ motoru a nazdar.

Tentokrát to bylo obohaceno o prohlídku blinkrů a světel, ale prostě moje zkušenost je taková, že pokud moto není na první pohled vrak, tak to nikdo moc neřeší

(reakce na) Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 17:39 | Nahoru | #12
dva_hrnce> Jasný, taky se mně nestalo že tohle řeší na silnici, ale napsal jsem jak by to správně mělo být. Taky jezdím s "laďákem" po celé Evropě v četně CH kde jsou na to vysazení a zatím no problém. Takže jsem jenom upozornil a je na každém kdo má nasráno v trenkách a kdo se toho nebojí

Rychlostní index pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2012 v 17:44 | Nahoru | #13
Ja jezdim taky s nizsim rychlostnim indexem. Na MT03 se tohobat nemusis. Ani na SV neni potreba mit index 270 kmh. A ze je to v technicaku? Me spis zajima jestli je to bezpecny a to je.

(reakce na) Rychlostní index pneu

16.7.2012 v 19:31 | Nahoru | #14
lubon> chce tam dát gumy na 210 kmh... to mt 03 což je 40 kw jednoválec v naháči nedá ani z propasti natož 270 kmh... skutečně nevidím důvod proč tam dát gumu, která myslím stačí i 4V SS šestkám

tam reálné nebezpečí zaviněné malým indexem pneu nevznikne, dle údajů výrobce, protože to 210 kmh prostě nedosáhne- nemá jak...

poslední téma se to myslím řešilo u 2V 650 ccm který má v TP max rychlost 200 kmh a musí mít pneu na 270 kmh... každej normální člověk musí uznat že tyhle dvě věci se navzájem vylučují

Rychlostní index pneu

17.7.2012 v 09:23 | Nahoru | #15
Tak nevim chlapi, stále jsem na vážkách . Když zapojím selskej rozum, je jasné, že na MT03 (které bude mimochodem zavřené na 25kw a to tak že SKUTEČNĚ zavřené) a pojede s větrem v zádech 150, není třeba mít gumu do 270 km/h. Jenomže druhá věc je, že žijeme v Česku, kde už selský rozum mají jen obyčejní lidé, ti co jsou vysoko a něco rozhodujou, jsou už totální magoři, kterým moc zatemnila rozum. Nejsem vrah, podvodník nebo zloděj, proto nemůžu čekat, že by v případě problému byl ke mě někdo shovívavý.

(reakce na) Rychlostní index pneu

17.7.2012 v 09:26 | Nahoru | #16
Koudy01> Taky to mám ve velkým TP, v malym o gumách nic nebejvá

1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index pneu

19.7.2012 v 12:44 | Nahoru | #17
Vyprdni se na to. Je to nesmysl. Dej tam nizsi. Selske rozum je selske rozum

Naposledy editováno 19.07.2012 12:44:16

(reakce na) Rychlostní index pneu

19.7.2012 v 12:45 | Nahoru | #18

Koudy01 píše: Vyprdni se na to. Je to nesmysl. Dej tam nizsi. Selske rozum je selske rozum



hovno velký TP, je velký TP

Rychlostní index pneu

19.7.2012 v 12:53 | Nahoru | #19
To sice je Ale kdyz v nem je kravovina, tak bych se na neho vykaslal. U nehody by stejne museli dokazat, ze za to vsechno muze prave ten rychlostni index pneu, no ni? Nakonec to stejne nikdo nebude zkoumat, max na te evidencce a to jeste rekne:" Vite, ze mate jiny rychlostni index?" A ty reknes:"Ano vim, ma na motorce co jede 150 byt guma do 270 a ja tam dal jenom do 210, su debil?"....

1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index pneu

19.7.2012 v 13:21 | Nahoru | #20
Technicky by to neměl být problém. Za prvné píšeš, že máš zavřeno na 25 kW, takže po téhle stránce nic nehrozí a za druhé, každá guma vydrží i o index víc, než je tam napsáno. Problém bych viděl spíš na STK, kdyby jsi narazil na štourala co se špatně vyspal a nebo pokud by jsi řešil něco s pojišťovnou. Pokud používáš nižší index, než je napsanej v techničáku, tak pro likvidátora pojišťovny je vozidlo nezpůsobilý k provozu na pozemních komunikacích (teda aspoň podle toho co jsem slyšel).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index pneu

19.7.2012 v 14:28 | Nahoru | #21
chanchez> nesouhlasím... musel by dokázat že nehoda byla způsobená vlivem nižšího rychlostního indexu... což se nestane protože ani těch 210 MTčko nedá a max. rychlost v TP nebude mít ani 200...

(reakce na) Rychlostní index pneu

19.7.2012 v 16:29 | Nahoru | #22
Lion> asi máš víceméně pravdu. Řekl bych, že použití rychlostního indexu se bude řídit podle vyhlášky 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti vozidel a tam se píše že pneumatiky musí rychlostní index vyšší než je konstrukční rychlost vozidla, což u MT bude tak 170 až 180 km/h, takže čistě teoreticky by mu stačil i index T. Problém by však mohl nastat, kdyby se někdo uklepl a v techničáku by měl jako maximálni konstrukční rychlost uvedenou nějakou blbost.

Rychlostní index pneu

19.7.2012 v 16:40 | Nahoru | #23
A hmotnostní index je na tom Háčku stejnej jako na tom Wéčku???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist