chceme si s manželkou kúpiť cruiser na spoločné jazdenie (obaja chceme jazdiť).
Rozhodujeme sa medzi Hondou 750, Suzuki 800 a Kawasaki VN900. Hľadáme skôr trvácnejšiu investíciu. Keďže to bude naša prvá, potešíme sa akýmkoľvek skúsenostiam so značkami, nová vs. jazdená (staršiu ako 2006 by som až tak nechcel), príslušenstvo atď.
Tešíme sa na všetky príspevky.
2 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy pri výbere cruisera
potvrzuju. obcas se vozim na vn 900 ve dvou (80+50 kg) + neaky veci a rychlost nad neakejch 110 je trapeni...
gehenne_ins> Hmm, to se mi nějak nezdá...jezdíme s přítelkyní pravidelně (95+65kg) a nějaké "trápení" jsem vážně nepozoroval. Určitě je to na jízdních vlastnostech trochu znát, VNko trochu ztratí na mrštnosti, ale ani jízda po dálnici stabilní 130-140kou nebyla žádná tragédie, pod krkem jsem ji fakt nedržel a když jsem zatahal ještě víc, tak bylo pořád znát, že se jí pořád za plynem chce.
Možná bych zkusil spíše seřídit váhu u vás doma .
3 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
Suzuki,Kawasaki jsou napodobeniny.Váleji se toho plný bazary a cena hovoří
za vše.
2 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
Motoricky kategorie 750-900 pro jízdu ve dvou podle mě vystačuje. Sice tam nebude taková výkonová rezerva třeba na předjíždění, ale na dobrý poježdění to stačí. Problém bude spíš s pohodlím spolujezdce. Třeba Hondu 750 nepovažuji za ideální stroj na dlouhé jízdy ve dvou. Samožřejmě jde dost o to, jakou postavu máte ty a manželka.
Něco kolem 1300-1500 pojede samozřejmě líp a bude na tom víc místa. Ale taky jsou tyhle motorky větší a težší, hůř se s nimi manipuluje. Píšeš, že začínáš. Netříkám, že se nedá začít rovnou na něčem nad litr, ale s malou to asi půjde snáž - to je dost individuální, někdo to prostě má v rukou hned, jiný jezdí se 125 jak s traktorem...
Jako první stroj bych (nejen z hlediska ztráty ceny při prodeji) volil nějakou kvalitní ojetinu.
a teď konkrétně:
Honda Shadow - má jí táta, ujel jsem na ní cca 1000km. Má teda verzi Shadow Spirit, což je spíš čoproidní varianta. Motorka je velice dobře ovladatelná, zatáčí to skoro sama, rychlejší jízda po zakroucených silnicích není problém. Na můj vkus je hodně měkká přední vidlice. Zadní odpružení má naopak krátký zdvih a je dost tvrdé, ale to je problém skoro všech cruiserů. Přední brzda je dobrá a přiměřeně účinná, zadní se mi špatně dávkuje. Rám je dostatečně tuhý, ani při rychlé jízdě se nevlní. (což podle mě třeba o DragStar 1100 říct nelze). Motor při normální jízdě dělá dojem, že má spoustu síly, ale při plném otevření plynu se žádné orgie nekonají. Taktéž vytáčení nemá moc smysl. Nicméně na pohodové ježdění v cruiser stylu stačí a nějaký lenoch to taky není. Výhodou je kardan. Vibrace se přenášejí do nárže, kde to ovšem nevadí, řidítka a stupačky jsou celkem bez vibrací. Plusem je malá spotřeba, bez problémů se dá vejít do 5-ti litrů, při klidné jízdě okolo 4. Zpracování bez větších nedostatků, spoustu dílů i na motoru je ale z plastu.
Problematická je ale pozice spolujezdce, úzké tvrdé sedlo (verze cruiser je na tom asi líp) a hlavně stupačky jsou dost blízko - nutnost hodně ohýbat kolena. Spolujedec je taky nalepen dost na řidiče, takže musí dost roztahovat nohy. Po instalaci opěrky je komfort spolujezdce lepčí, ale i tak se to hodí jen na kratší cesty. Mě osobně tedy přijde dost zvláštně tvarované i sedlo řidiče, pořád na něm sklouzávám dopředu do zúžené části. Celkově bych řekl, že je to hodná motorka ideální pro začátečníka. Na můj vkus až moc hodná...
Kawasaki 900 - ujel jsem na ní asi jen 50km, na verzi Custom. Výborný motor, 150 kubíků proti Hondě je znát a navíc je takový spontálnější. Oproti Hondě působí motorka při jízdě daleko masivnějším a uvolněnějším dojmem,přitom ovladatelnost je taktéž bezproblémová. Na nějaké detailnější hodnocení je 50km málo, tak to přenechám povolanějším. Na mě ale udělala motorka výborný dojem, kdybych nešel do Harleye, tak jí mám v garáži.
Ve dvou jsem na ní nejel, ale od oka bych hádal, že to taky žádné terno nebude.
Určitě si zkus vytipované motorky ve dvou projet. A doporučuji zkusit si jízdu i na něčem větším a objemnějším, možná zjistíš, že to také jde ukočírovat. A jak už tu zmínili předemnou, na jízdu ve dvou jsou to vhodnější stroje. Podle mě ani ne tak tím motorem (ten vyhovuje i v nižší kubatuře), ale hlavně prostorem a pohodlím spolujezdce.
Šťastnou ruku
1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
Třeba tu moji, je to investice na dlooooooooouho. Výkonově stačí a pro batůžka je to jedna z nejlepších motorek. OD vibrací, sedadla, posedu až po vzhled.
Jukni na moji, tu teď prodávám.
1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
Naposledy editováno 07.07.2012 13:46:50
1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
Za me jedine nejaka klasika 60let od HD nebo jeste Introus US verze v predelavce na Bobbera
CO je ale uplnej orgac tak PanHead ten motor je proste neskutecnej celkove tenhle stajl je to co me oslovuje.
Masnackej Chopper je proste hnus hlavne u Japonskejch stroju je hruza des ty ruzne trasnecky,rolky,brasnicky,znaky Orla a jine traparny k pozvraceni se :) A hlavne co je uplne paradni je Virago 535 detska motorka ktera projed eokolo a jen bzuci ale Chopper ma dunet :)
Nejlepe to popisuje RALPH “SONNY” BARGER :)
Ano jiste budu kamenovan ze mam SS ale Choppera chci uz nejaky patek ale zatim jsou finance jen na ty tuctovky a to je fakt hnus.
Co ja chci je proste tvrdej ram pruzinova vidle a kulate svetlo. Proste klasika a nebo opicaka :)
1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
A Pepiku ty jsi fakt borec na tech fotkach presne tenhle tuctak co mele moudra ale je jak ze zurnalu nebo jak maserci na SS co nakoupej vse znackove a pak se vymelou u dveri obchodu
1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera
jezdíme ve dvou s manželkou VN 900 r.v. 2008
Na pohodlí jsou dostatečně velká a dobře ušitá obě sedadla, společně s vahou stroje to není kostitřas
Výkon nás nijak nelimituje,rychlosti nad 100 km/h nás baví jen chvíli,ale motorka je umí dobře a zvládá je bez "vypětí". Jsme z Krkonoš a všechny kopce vyběhne máša v pohodě. Každopádně vibrace minimální (v porovnání s DragStarem - XVS 650).
Spotřebu máme do 5-ti litrů/100km.
Do zatáček jde majestátně,ale ochotně.
Mým kriteriem výběru bylo : kotouč i vzadu, kardan,nebo řemen,tacho na nádrži,dlouhý rozvor,vstřikování a klasický vzhled ....
Nezaznamenal jsem větší pokles ceny oproti jiným podobným Japoncům - spíš naopak
Tak šťastnou ruku při výběru !