paolo_novy Přidat reklamu

Téma: V.D.O Gennesis , potřebuju radu
23.6.2012 v 00:56
Ahoj, koupil jsem jsi VDOočko gennesis s tim probleme že nestartuje , projel jsem elektriku po kabelu , pár vypojenách drátku a motorka startuje .. ale neháže jiskru a jediný co mě napadá je to CDI a nebo cívka , tak jsem se chtěl poradit zda nemáte tušení co by to jiného mohlo dělat .
jo a ještě chybějí mi budíky , ale tim to nebude si myslim já.
Díky za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 06:32 | Nahoru | #1
dojeď do servisu, za 5kilo to máš i s prácí a půlkou náhradních dílů do motorky...

(reakce na) V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 07:50 | Nahoru | #2

UnI píše: dojeď do servisu, za 5kilo to máš i s prácí a půlkou náhradních dílů do motorky...



Máš na mysli 500 €, že?

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 08:43 | Nahoru | #3
svíčka ?

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 08:48 | Nahoru | #4
Nejdřív to celý zkontroluj. Vem si multimetr, a změř jakej maj odpor jednotlivý vinutí akternátoru. Do CDI ti povedou 3 dráty. změř odpor mezi jednotlivejma vinutíma a zemí. Pokud na některym vývodu naměříš nekonečnej odpor proti ostatním a proti zemi, je spálenej alternátor. Odpor vinutí by měl bejt mezi 100-200ohmy.
Pokud je alternátor v cajku, pečlivě si projdi všechny vodiče, který vedou do něj a z něj.může se stát, e máš jen povolenej kabelovejk svazek, nebo že je v nějakym konektoru špatnej kontakt. Pokud je to v pořádku, tak změř odpor zapalovací cívky. Ten bude cca 1.3ohm. Pokud je všechno v pořádku, máš nejspíš spálený CDI. Ale radši si puč cdi od někoho jinýho a vyzkoušej to.
Nový stojí cca 500. můžeš použít tom, který se dává do pitbiků, u většiny čínskejch motorek je uplně stejný.

1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 12:09 | Nahoru | #5
Díky moc kluci .
no zkoušel jsem startovat a měřil jsem si jestli vůbec jde nějaký proud k indučkce a bohužel nic , takže zkusim ty odpory jak jsi mi říkal ..
projedu to všechno a to je kravina těma budíkama co ?

(reakce na) V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 12:39 | Nahoru | #6
Kubik123> Ne, budíky na to nemají vliv. To je zanedbatelný detail.

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 13:28 | Nahoru | #7
a co fajfka?

1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 14:10 | Nahoru | #8
Fajivka mě nenapadla ještě :D
rozebral jsem to a kryt u alternáru a najednou na mě hrklo tak 2-3 Dcl oleje :DD což asi není dobré , no tak jsem to vyčistil do sucha vše a odmastil a furt to samé ..
já sázím na to CDI že to bude

(reakce na) V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 14:13 | Nahoru | #9
Kubik123> Ten olej je v pořádku, akorát bys to měl nějak aspoň naklonit když už to nevypustíš. Ale já myslím, že je teda jednodušší to vypustit.

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 14:37 | Nahoru | #10
jel jsem kabel po kabelu nic mě nenapádá , aleternátor jsem němřel je to pro mě španělská vesnice měření odporu a za 2hé je tam snad 12 cívek nevim u který a jak začít:)

1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu

23.6.2012 v 17:42 | Nahoru | #11
cíky tam jsou tři, bez to aby si je změřil se nikam nepohneš. Kup si v elektru za kilo multimetr a tim to změř, určitě se ti bude ještě hodit.

(reakce na) V.D.O Gennesis , potřebuju radu

24.6.2012 v 01:16 | Nahoru | #12
Hippieguy> Multimetrem za stovku změří kulové, kor odpor. Když už, tak třeba MY64 , dneska už stojí pár šupů, má spoustu funkcí a je spolehlivý. Mám verzi 10 let starou (tehdy stál přes 1500,-) a akorát mi odešel vypínač, jinak je bezproblémový.
Ty levné multimetry cenově kolem svou stovek stojí za prd, nemají přesné předřadníky a hlavně v nich rychle oxidují veškeré kontakty (a hlavně na přepínači je jich spousta), takže po pár použitích začnou měřit minus plus autobus a hledat poruchu nepřesným měřákem je totéž co jet motocyklový závod se zavázanýma očima.

Kubik123> Cívek je na statoru sice fyzicky 12, ale jsou propojeny do (pro zapalovací okruh) dvou celků, takže z elektrického hlediska tvoří cívky dvě, přičemž jedna je plovoucí , tzn. její oba konce jsou vyvedeny dráty a není nijak spojena s kostrou. Oba její konce vedou do řídicí jednotky a tedy mezi těmito dvěma dráty musíš naměřit odpor cca 140 - 180 Ohm a zároveň oba tyto dráty musejí mít oproti kostře nekonečný odpor . Druhá cívka plovoucí není, je jedním koncem ukostřená a vyveden je tedy pouze jeden drát, který vede do řídicí jednotky. Na tomto drátu tedy musíš naměřit proti kostře podobný odpor, jako u předchozí cívky. Změř také, zda nemají cívky zkrat mezi sebou - mezi oběma konci plovoucí cívky a vyvedeným koncem ukostřené cívky musí být opět nekonečný odpor.
Ještě je tam třetí cívka, plovoucí, ale ta je výkonová - dobíjecí a oběma vývody vede do regleru, takže té si při nefunkčním zapalování všímat nemusíš.

Oleje se nelekej a to odmašťování byla zbytečná práce, alternátor normálně běží v oleji. Ale když už to máš odkryté, koukni také na stator (ten element s těmi cívkami), zda nejsou poškozené (odřené, otlučené) plechy. Mohly by v tom případě mít mezi sebou zkraty a altec pak nebude dobře fungovat, i když cívky z "elektrického" hlediska budou v pořádku.

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

24.6.2012 v 19:08 | Nahoru | #13
až si seženu multimeter tak to proměřim , díky moc za radu jsem hrozně rád že se apson tady můžu na někoho obrátit !!!
cívky jsou v pohodě kontroloval jsem je .
mam od jednoho pána sjednaný to CDI , plus brzdovou pumpu a budíky za 700,- takže až to vyměnim tak uvidim co dále no,ale ještě něco povídám tdy furt o CDI co mě napadá , ale ma mtakovej pocit že přesně nevim které to cdi je , je to ta "krabička s žebrováním" že ?
A díky moc za rady snad se mi to povede rozjet kort když ve středu jsi jdu pro řidičák.
ale s tim alternátorem je to malý předpoklad ne ?:))))

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

24.6.2012 v 21:04 | Nahoru | #14
Prdlajs, "krabička s žebrováním" je regulátor napětí. Vede do něho ta třetí cívka, kterou jsem popisoval výše. Zapalovací jednotka CDI může vypadat třeba takto . Ta by tam ostatně mohla i pasovat, jelikož co se ke mně doneslo, tak ten motor je používaný ve spoustě motorek, včetně pitbiků.

Ale než osadíš tu novou jednotku, tak napřed proměř ty cívky na statoru (dle mého předchozího příspěvku), aby, kdyby byly vadné, třeba neodpálily i řídicí jednotku.

1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu

24.6.2012 v 21:54 | Nahoru | #15
fajn díky !
já si koupil od toho kluka tu origo:)
tak uvidim

(reakce na) V.D.O Gennesis , potřebuju radu

24.6.2012 v 23:20 | Nahoru | #16
Kubik123> To je dobře, ale sežeň si napřed ten měřák (pět stovek snad máš) a zkontroluj ten altec. Nebo jestli znáš nějakého elektrikáře, nebo alespoň někoho, kdo s tím zabývá a kvalitní měřák má, tím lépe. Ale když si koupíš svůj, tak se neztratí. Hlavně s ním umět zacházet, ať ho neodpráskneš.

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

25.6.2012 v 22:31 | Nahoru | #17
zase jsem rozebral altík a zase tam bylo plno oleje , to podle mě není dobrý kvůli snímači ten musíš být úplně čistý co si myslim já .
ten olej tam nesmí být ..
bude asi gufero v háji na klice

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

26.6.2012 v 10:39 | Nahoru | #18
Alternátor běhá v oleji schválně, to neni chyba. A snímání polohy kliky je řešeno právě tou jednou cívkou. Neni tam žádnej optickej snímač, jak si myslíš. Jo a hlavně nezapomen do motoru ten olej dolejt. At to nezadřeš, až to bude fungovat.

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

26.6.2012 v 10:53 | Nahoru | #19
Jsi si 100% jistý ?! :D
jako podle mě když je olej v alternátoru tak to zkratuje :DD
takže mam se na tebe zpolehnout ?:)
protože mam v plánu sundat magnet a vyměnit gufero,tam by mělo taky nějaké být

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

26.6.2012 v 10:59 | Nahoru | #20
a jsi si jistý že myslíš jedno a to samé zapalování?
já ho nafotim tak moment:)

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

26.6.2012 v 11:06 | Nahoru | #21


takže olej je v pořádku?

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

26.6.2012 v 12:21 | Nahoru | #22
Ano, tenhle altík normálně běhá v oleji. Cívky jsou navinuty drátem se smaltovou izolací, po navinutí jsou ještě napuštěny izolačním lakem, který se potom v peci vytvrdí, takže jsou chráněny a nezkratují. Olej naopak napomáhá chlazení.
Ten buben, co zůstal na hřídeli motoru, je rotor s magnety po vnitřním obvodu. Nesmíš jej moc zahřát, ani do něj bouchat, aby se magnety neodbudily.

Všechny ty cívky na statoru jsou propojeny do tří celků, jedna je plovoucí pro nabíjení a dvě jsou pro zapalovací jednotku (jedna plovoucí, druhá ukostřená). Alespoň takto to má V.D.O. chopper 125, tak snad tady je ten motor stejný.

Ale koukni na to, jaké dráty od statoru vedou a kam. Zaráží mne totiž ten plastový element vedle statoru (se dvěma naletovanými zelenými dráty). Vypadá to jako Hallova sonda, nebo podobný snímač, který právě snímá polohu kliky z rotoru a tím dává impuls pro řídicí jednotku, kdy má hodit jiskru. A jestli ty žluté dráty jsou tři a vedou přímo z rotoru, tak je to klasický třífázový alternátor a ty žluté dráty musejí vést do regleru.

Tohle zkontrokuj, poněvadž v tom případě jsme na zcela jiné lodi oproti tomu, co se tu vysvětlovalo předtím a i kontrola a měření budou jiné.

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

26.6.2012 v 12:33 | Nahoru | #23
Jen taková blbost, když startuješ máš vymáčklou spojku a zaklaplý pohotovostní stojánek(policajta no )? Voni ty nový motorky maj takový blbý čidla která ti zabraňuji startovat se zařazeným stupněm aby ti při startování motorka nespadla ze stojánku. Je třeba možný, že jeden ten kontakt stojánku je nemocnej a nespíná a proto to nestartuje a nehází jiskru.... Jestli je to moto kupovane z druhé ruky s nemocnou elektrikou již od nákupu podívej se zda je tam vse origoš třeba ty indukcky. K CDI vede miliarda drátů ktrá se soustředí ve velkém konektoru.

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

27.6.2012 v 10:59 | Nahoru | #24
určitě mrknu na vše , motorka byla položena je možné všechno že někde něco utrhlé.
ale u stojánku (policajt) žádný spínač není:)
ale mrknu na vše..
zatim díky , dám vědět

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

28.6.2012 v 10:05 | Nahoru | #25
Tady máš schema, projdi si nejdčív kabely co vedou od spíneče spojky, stojánku a "nouzového vypínače". Nebo radši projdi celou elektriku. V tom schematu máš i barvy drátů. To ti dost pomůže. Ale bacha, ty barvy jsou anglicky.

Naposledy editováno 28.06.2012 10:06:15

V.D.O Gennesis , potřebuju radu

28.6.2012 v 19:29 | Nahoru | #26
jojo, projedu to znova.
koupil jsem řidící jednotku,použitou a stejnak nic :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
oprava V.D.O. Moto Genesis 125 petr.r123 1 7.9.2017 v 19:20 callowsick
Rozdíl mezi 2 pin a 3 pin přerušova... V.D.O. Moto Genesis 125 Praus 4 28.8.2017 v 18:24 Koudy01
Spolehlivější alternativa k téhle m... V.D.O. Moto Genesis 125 michy211 5 25.7.2017 v 15:28 callowsick
VDO motard genesis 125 V.D.O. Moto Genesis 125 Toxi332 6 10.7.2017 v 15:58 zatrran
První motorka Yuki SM 125, V.D.O. Moto Genesis 125 chooseurname 1 11.4.2017 v 16:29 Zlesa


TOPlist