globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Svarovani elektrodou
7.6.2012 v 15:08
Zdravim. Chci se zeptat co se muze odvrit pri neodpojeni baterky a elektroniky konkretne na sv 650. Zatim jsem prisel na regulator. :( dik
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:14 | Nahoru | #1
Hlavně odpoj baterku, projistotu i ŘJ. Ukostřit nejblíž ke sváru.

1 reakcí na tento příspěvek Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:16 | Nahoru | #2
No uz je docela pozde. Zatim se mi zakourilo jen ze regulatoru nabiejni. A nesla natocit (nehazi jiskru)

Naposledy editováno 07.06.2012 15:17:16

Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:27 | Nahoru | #3
a co jsi na tom vařil elektrodou ??

Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:29 | Nahoru | #4
Zřejmě padlá ze stojánku co?!

Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:30 | Nahoru | #5
STATOR ALTERNATORU,kotva rotor,uhliky,INDUKČNI, CIVKY. V regulatoru odesla treba jen dioda nekdy se da vymenit.me na aute po vareni pravidelne odchazeli poistky na blinkry.
dej to nejakymu elektrikari ad ti vse promeri a vis na cem jsi. Nebo vem multimeter a vyskousej sam zmerit.

Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:36 | Nahoru | #6
Kdyz to dobre uzemnis co nejbliz svaru, tak by ti nemelo odejit nic. Pokud tedy nevaris 100 A. Ovsem jeslti si varil ram, kterej je pod barvou, tak to neber jako dobre uzemneny.
Cim si to varil ?

(reakce na) Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:39 | Nahoru | #7

Treable píše: No uz je docela pozde. Zatim se mi zakourilo jen ze regulatoru nabiejni. A nesla natocit (nehazi jiskru)



To se vyplati..jak uz ti zde kluci rekli...cos varil na moto prasivou elektrikou? veci prasecinu udelat si nemohl

1 reakcí na tento příspěvek Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:44 | Nahoru | #8
a pak si po nem koupit motorku

Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:44 | Nahoru | #9
Neříkám nic....

(reakce na) Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 15:58 | Nahoru | #10
alpiniště> Treba nemusel varit konkretne neco na motorce..jako opravu. Staci kdyz se nekde zalomi sroub nebo vojede a nejde vyndat. Tak k nemu bodnes matku (kdyz to jde) Na to taky argon nevytahuju.

3 reakcí na tento příspěvek Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 16:01 | Nahoru | #11
No bylo to z blbosti. Menil sem gufera v prednich vidlich. A zjistil sem ze mam ulomeny doraz na brylich. Mel sem doma hliuikovou elektrodu. Tak sem si chytre rekl ze tam zkusim udelat smrkanec... No a zbytek uz je jasny..

(reakce na) Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 16:04 | Nahoru | #12

Treable píše: No bylo to z blbosti. Menil sem gufera v prednich vidlich. A zjistil sem ze mam ulomeny doraz na brylich. Mel sem doma hliuikovou elektrodu. Tak sem si chytre rekl ze tam zkusim udelat smrkanec... No a zbytek uz je jasny..



tak na to jsi měl vzít dubovou elektrodu ta by měla pevnost svarku asi tak stejnou

1 reakcí na tento příspěvek Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 16:44 | Nahoru | #13
Jstli nedává jiskru, tak se modli, aby to neměla za sebou i řídicí jednotka. Vždy před svářením je třeba odpojit nejen baterku, ale odpojit i veškeré elektronické elementy a pokud to jde, tak pro jistotu úplně vymontovat (což v případě regleru a řídicí jednotky nebývá problém).

Když se před léty začaly v autech používat alternátory se zubovou kotvou a diodovým usměrňovačem, tak snad nejtlustším varováním ve všech příručkách bylo, že celý alternátor se musí z vozidla vymontovat před jakýmkoli svařováním elektrickým obloukem. Tato poučka jistě nebyla dávána zbytečně a to šlo jen o diody v alternátoru. A teď uvažuj, co se asi stane, když indukované, nebo parazitní proudy projdou řídicí jednotkou s daleko citlivějšími součástkami.

Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 16:50 | Nahoru | #14
Bože ty si vůl

(reakce na) Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 17:46 | Nahoru | #15
Treable> a kde jsi to ukostril?

Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 18:13 | Nahoru | #16
Rozprodat na díly

(reakce na) Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 19:41 | Nahoru | #17
Treable> A kam si to uzemnil ? Na vejfuk ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 19:51 | Nahoru | #18
J.M.K.> Joo tuhle poucku vsichni zname (tedy skoro), ale ja bezne dneska na aute varim aniz bych odpojoval cokoliv a nikdy nic. Tedy takhle projistotu odpojim - pol baterky, ale elektroniku jsem nikdy neodpojoval.
Dodrzuju jedinou zasadu, ukostrit co nejbliz svaru a ukostreni musi byt OK.
Pouzivam stejnosmernej invertor a nejdu pres 50 A.
Na svy motce jsem elektrikou nic nevaril a kdyz je to na cizi (treba vyndat ulomenej sroub atd, tak si tedy projistotu odpojim elektroniky, jistota je jistota.

(reakce na) Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 20:56 | Nahoru | #19
gugo> Jasně, také jsem před lety vařil rozlomený výfuk a neodpojoval jsem ani baterku, natož altec (a žádná jiná elektronika než diody v altecu tam není), ale bylo to v půlce délky auta a kostru jsem měl cvaknutou přímo na trubce výfuku, cca 30cm od sváru. Ale na motorce bych pro sichr vyndal regler, řídicí jednotku a když má nějakou elektroniku v přístrojovce, tak odpojit i tu. Pochopitelně je ale něco jiného jen přibodnout matku na ožvejkaný, nebo utržený šroub a něco jiného je vařit na rámu.

Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 21:04 | Nahoru | #20
to jsi musel nějak hodně blbě ukostřit.zřejmě si dal kostru jinde,něž na to co jsi svařoval a proud si pak našel cestu přes elektroniku..

na autech svařuju COčkem celkem často (hlavně výfuky),už několik let neodpojuju nic a bez problému.ale chce to dobře ukostřit a hlavně kostřit věc kterou svařuješ a né to prostě někde připnout..

příště si dáš pozor...

1 reakcí na tento příspěvek Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 21:31 | Nahoru | #21
Pro příště, hlavně kostřit co nejblíž sváru proud pak nemá tendenci protékat jinudy.

(reakce na) Svarovani elektrodou

7.6.2012 v 22:36 | Nahoru | #22

EnduristaGG píše: Pro příště, hlavně kostřit co nejblíž sváru proud pak nemá tendenci protékat jinudy.



Kostreni blizko je zaklad, ale rozhodne neni podminka postacujici.
Velke riziko predstavuje svarovani z hlediska elektromagneticmu. Vysokofrekvencni i kvazistaticke elektromagneticke pole, vedene i vyzarovane emise...vse riziko pro elektroniku.

3 reakcí na tento příspěvek Svarovani elektrodou

8.6.2012 v 07:06 | Nahoru | #23
Kostrene to bylo na krku takze to bylo hned u svaru.. Regulator uz mam obednany a to cdi uz sem taky nejake nasel za rozumnou cenu.. Snad to nic jineho nebude.. Sem vul no. Priste uz si dam pozor.. Jeste sem nikdy nic na aute ani na motorce nesvaroval a hned mi to nedocvaklo ze to muze udelat paseku...

(reakce na) Svarovani elektrodou

8.6.2012 v 07:11 | Nahoru | #24

Treable píše: Kostrene to bylo na krku takze to bylo hned u svaru.. Regulator uz mam obednany a to cdi uz sem taky nejake nasel za rozumnou cenu.. Snad to nic jineho nebude.. Sem vul no. Priste uz si dam pozor.. Jeste sem nikdy nic na aute ani na motorce nesvaroval a hned mi to nedocvaklo ze to muze udelat paseku...

a svářečské zkoušky máš...

(reakce na) Svarovani elektrodou

8.6.2012 v 07:13 | Nahoru | #25

Treable píše: Kostrene to bylo na krku takze to bylo hned u svaru.. Regulator uz mam obednany a to cdi uz sem taky nejake nasel za rozumnou cenu.. Snad to nic jineho nebude.. Sem vul no. Priste uz si dam pozor.. Jeste sem nikdy nic na aute ani na motorce nesvaroval a hned mi to nedocvaklo ze to muze udelat paseku...

Ted uz je to jedno, ale aspon si budes pamatovat . Opakovani matka moudrosti. Du svarovat, odpojim baterku, plusovej a minusovej kabel pripojim na kostru. A chytat to nejbliz u svaru, jak uz bylo psano. Pak muzes svarovat.

(reakce na) Svarovani elektrodou

8.6.2012 v 12:18 | Nahoru | #26
Treable> Hliníkovou elektrodou bys to stejně nedal, hliník není jednoduchý na vaření. U vás v dědině naproti Peršana je pan tvrdý, ten ti to svaří A budeš to mít Tvrdý.

1 reakcí na tento příspěvek Svarovani elektrodou

8.6.2012 v 21:14 | Nahoru | #27
Hliníkové elektrody jsou na nic, tím nezavaříš vůbec nic, budeš rád, když vůbec chytíš oblouk...to chce střídavého TIGa...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svarovani elektrodou

8.6.2012 v 22:27 | Nahoru | #28
2stroke> Kdyz uz jsme u toh tyga, dosel me argon , nemate nekdo na dilne na prepusteni, koupim za kilo. Nebo nevite kde by se prepoustelo do vlastni flasky, fakt se me nechce pronajimat si flasku od linde za prachy. diiik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svarovani elektrodou

8.6.2012 v 22:42 | Nahoru | #29
gugo> vim kde v Brne. Kdyztak PM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svarovani elektrodou

8.6.2012 v 22:48 | Nahoru | #30
Dawe02> Diik , ale na motorku si na zada 12L flasku nevemu a kdybych jel autem tak to bude mozna nastejno s Linde , zase to mate v Brne lepsi cajzly zavidi.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 Mikeš87 17 Včera v 20:23 pepe100
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 macumba 29 4.6.2024 v 16:46 macumba
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe


TOPlist