globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nováček do autoškoly
6.5.2012 v 07:18
Dobrý den,
možná otázka jak pro debila,ale chtěl bych se zeptat na otázku, jak velký rozdíl je ve výkonu motorek kategorie A1 a Ao a tím nemyslím rozdíl výkonu 11kw a 25kw, ale spíš pocitově. Je mi 20 a v nejližší době se hodlám zapsat do autoškoly, ale nikdy v životě jsem neseděl na motorce. Proto bych se Vás chtěl zeptat co by bylo lepší, jestli začít od nejnižší A1(počítám motorky, ne skutry) což by bylo asi nejlogističtější, nebo bych zvládl i Ao. Nerad bych odpovědi typu "nikdy neseděl namotorce a hned by chtěl Ao sebevrah jeden" sebevrah fakt nejsem a proto bych rád seriozní odpovědi, protože je to pro mě fakt těžké se rozhodnout. Předem děkuji za odpovědi.

Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 13:28 | Nahoru | #31
čau jelikož dělám papíry a už mám půlku za sebou tak ti můžu o tom něco povědět
Když sem šel ted dělat papíry na mašinu šel sem rovnou na neomezenou bylo mi 24 takže mi připadá zbytečný si dělat slabší.
Nikdy sem na mašině neseděl jen jednou na jawe asi 3 minuty sem to smažil v lese a pak se rozpadla :D
takže sem došel hodinu sem stal u bandita a instruktor mi vysvetloval jak co funguje kdo co a jak.Pak mi pristavil 125tku a at si sednu.Rika je to jak v aute jen jinak poskladany.Dal sem si prvni rozjezd masina mi ani nechcipla a za 10 min sem lítal tam i zpet na max co motorka dala a vedel sem ze je to pro me malo.Ale krasne se ovladala a na popojizdeni by to stacilo.Byl sem prekvapenej jak se to jednoduse ovlada pripadalo mi to jak kolo.Kdyz videl ze nemam problem ze mam asi nastudovanou hodne teorii jizdy na motorce a návyky z auta druhá jízda uz byla na silnici na suzuki bandit 600.
Celkem sem se bal protoze tam byl hodně výkonovej rozdil utrapena 125 vs bandit 600
Na masinu sem sed rozjezd a jel sem.Jakobych to uz driv delal naprosta parada.Jediny co mi cinilo problem ale to si zvyknu sou rozjezdy ve dvou do kopce.Takze byt tebou bych se nebal delat rovnou na silnejsi a kdyz se po tom co dostanes papiry nebudes cejtit zacni klidně na slabe a pak pomalu zvyšuj.Já uz mam v garazi 2 dny bandita 600 a nemuzu se na nej dockat

Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 14:40 | Nahoru | #32
Udělej si rovnou na 25 kW. Nebudeš muset dělat dvakrát zkoušky. A je to i logičtější. Já jsem dělal v 18 společně s autem i motorku a jezdil jsem na Honda CBF250. Je to určitě i finančně ekonomičtější a nikdo Tě po tom co uděláš řidičák, nebude nutit si kupovat velkou motorku. Budeš mít ale lepší výběr než jen do 125 ccm. Ale jestli jsi na něčem neseděl, tak si někde zkus s kamarády zajezdit na fechtlu. Já totiž taky předtím moc nenajezdil (něco málo na fechtlu) a potom mě hodně překvapilo, když jsem přišel na první hodinu a hned si za mě sedl instruktor a jeli jsme. Málem jsem vjel do křoví

(reakce na) Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 14:46 | Nahoru | #33

todvora píše: Papíry si určitě udělej ty nejvyšší možný, co ti dovolí věk. Přece nepůjdeš za rok do autoškoly znova a nebudeš jim cpát dalších několik tisíc. A pak až se rozhoduj, co si koupíš za motorku.



+1

2 reakcí na tento příspěvek Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 17:41 | Nahoru | #34
Nejvíc se asi bojím, že sednu v autoškole na moto, chytnu na plyn a motorka udělá 2 salta vzad a toho, že polovinu jízd strávím na cvitišti se učit řazení a plynulej rozjezd. A ještě bych se chtěl zeptat(nedá se to paušalizovat) zda jsou v autoškolách motorky s elekt. startováním, nebo takový ty nakopávací.

(reakce na) Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 17:48 | Nahoru | #35

MatejAnd píše: Nejvíc se asi bojím, že sednu v autoškole na moto, chytnu na plyn a motorka udělá 2 salta vzad a toho, že polovinu jízd strávím na cvitišti se učit řazení a plynulej rozjezd. A ještě bych se chtěl zeptat(nedá se to paušalizovat) zda jsou v autoškolách motorky s elekt. startováním, nebo takový ty nakopávací.



To se bojis zbytecne Moc koukas na videa kde kamaradi posadej zacatecnika na litrovej supersport Rozjezd je na motorce daleko lehci nez v aute protoze v rukou mas daleko lepsi cit nez v nohou. Drtiva vetsina ma el. starter.

Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 18:44 | Nahoru | #36
čau udělej si rovnou na 25kw, protože jinak budeš za chvilku litovat já jsem dělal rovnou neomezenou a taky jsem to zvládl.(první jízda 125 další 250 a zbytek jízd honda cb 500).Po ukončení autoškoly jsem koupil suzuki GS500 což je ůplně dostačující na nabrání zkušeností.

Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 19:03 | Nahoru | #37
Pokud nechceš zbytečně investovat a jak blb*c dělat papíry na 10x, tak běž určitě do 25kW až doděláš autoškolu, tak si klidně do začátku kup nějaký živější 125ccm (takže spíše cvajtakt) trochu naber zkušeností atd. a třeba v polovině sezony už přesedlej na nějaký 600ccm třeba ;) jinak pokud nejsi úplně levý, tak sedneš a pojedeš jak já... nikdy jsem se nic neučil, prostě jsem koupil, (složil), nakopl, sedl a fičel :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 20:12 | Nahoru | #38

MatejAnd píše: seikos> No tak žádné pírko nejsrm 175cm/85Kg. Tím výkonem jsem měl spíš na mysli dopad na ovladatelnost. Jesli je 250 oproti 125 těžší uřídit nebo velmi těžší uřídit.



ovladatelnost motorky nezávisí na obsahu, ale na geometrii motorky a její hmotnosti. Obecně, CBR 250 je stejně ovladatelná (podle mě spíš lepší) jako CBR 125. Vpodstatě se ti bude zdát i ta 250 po pár desítkách km jako větší motokolo. Těžké motorky začínají až od litru nahoru Viz Stelvio, 285 kilo

Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 20:22 | Nahoru | #39
Pro usetřeni peněz zacni jak to pujde autoskola dnes 6500kč

Nováček do autoškoly

6.5.2012 v 22:32 | Nahoru | #40
My starší jsme povětšinou odkojeni pincky a posléze Jawkami či Čízami. Myslím že je to dobrá zkušenost které nelituju. Tyhle starší vlnící se stroje s bubnovými brzdami rozhodně člověku dali suprovou průpravu na dnešní lehce ovladatelné mašinky.. Když se na tom člověk poprvé rozjel taky měl pocit že mu to urve pracky, jakou to má sílu.. Je pravdou že tenkrát si člověk moc vybírat nemohl..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly

7.5.2012 v 10:28 | Nahoru | #41

Coolasice píše: Většinou ty 125 jedou 11Okm/h a ta třeba Kawasaki 250 přes 160km/h

no tak při povolené devadesátce ta silnější ztrácí smysl

(reakce na) Nováček do autoškoly

7.5.2012 v 10:30 | Nahoru | #42

ypres.bass píše: no tak při povolené devadesátce ta silnější ztrácí smysl



Moto je o akceleraci

Nováček do autoškoly

7.5.2012 v 11:26 | Nahoru | #43

To je otázka.....
Papiry si udelej rovnou na Ao . Vyjde te to levnejc a mas o starost min.
Ovsem jezdit zacni na masinkach dle vlastniho uvazeni!!
A co se tyce vykonu....az budes jezdit tak sam pochopis jakej je rozdil mezi Simson S51 a Yamaha YZF-R6
hodne zdaru

Nováček do autoškoly

7.5.2012 v 12:21 | Nahoru | #44
Nedotuj autoškoly a dělej až neomezenou.Stejně by Tě to za chvilku čekalo.Čtyřválcový šestky(fazer,bandit,hornet)se vůbec neboj,jízda je daleko příjemnější a řekl bych i bezpečnější než na vydechlejch 125.Pokud to máš v hlavě krapet srovnaný tak po pár jízdách poznáš že řídit motorku neni vůbec nic těžkýho.A pokud to srovnaný nemáš,tak se zabiješ i na kole.

1 reakcí na tento příspěvek Nováček do autoškoly

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2012 v 16:13 | Nahoru | #45
MatejAnd: Zdarec, pokud řešíš jestli nejdřív na slabší a pak na silnější v autoškole tak za mě rozhodně na tu silnější. Ja to dělal rovnou na neomezenou a žádnej problém. Pokud bys chtěl mezičlánek na 25kW tak a nechtěl čekat ten rok tak klidně, protože pak na neomezenou tuším stačí udělat jen jízdy a není to tak drahý, je to jen na dodělání. Jinak jsem taky z Uničova a běž jedině k Nečesalovi, je to pohodář, nenadává, poradí ti se vším a vezme tě všude kam může jet inspektor. A umí naučit. Hodně zdaru chlape.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 05:56 | Nahoru | #46
leqtrick> Dík fakt dobrá rada. Co jsem si sháněl reference tak Nečesal je asi fakt nejlepší. Ale nepochopil jsem "Pokud bys chtěl mezičlánek na 25kW tak a nechtěl čekat ten rok tak klidně", protože na mne se už bude vztahovat novela zákona že A neomezeně od 24 let!!!

(reakce na) Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 08:18 | Nahoru | #47

MatejAnd píše: leqtrick> Dík fakt dobrá rada. Co jsem si sháněl reference tak Nečesal je asi fakt nejlepší. Ale nepochopil jsem "Pokud bys chtěl mezičlánek na 25kW tak a nechtěl čekat ten rok tak klidně", protože na mne se už bude vztahovat novela zákona že A neomezeně od 24 let!!!



Ouch, to mas blby takhle presne na prelomu ze jeste nemuzes delat A2 35kW a bude se na tebe vztahovat 24 let... Pokud budes chtit silnejsi motorku tak budes muset shanet nakou papirove zavrenou...

Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 17:21 | Nahoru | #48
Prvně jsem seděla v autoškole na 125 (tušim Cagiva Roadster) a řeknu ti, já a 100kg chlap vzadu... bylo to trochu jako jet na kole bez šlapání

Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 20:15 | Nahoru | #49
Minulej tejden, když mi policajt dával pokutu, říkal u toho, že začít můžeš na čem chceš, jestli to máš v hlavě srovnaný - přeber si to jak chceš, ale tohle říkal

Jinak pocitově???

To Ti řeknu jednu věc, kterou sem u sebe objevil, nejlepší je začít na malým objemu a postupovat k vyššímu, tzn.: 125-350-500-600-750-1000 Ne kvůli zkušenostem a vyjěžděnosti ale kvůli zážítkům, protože když koupíš rovnou šestku tak přeskočíš ty malý objemy na kterých si užiješ spoustu trápení ale i srandy - nezapomenutelný zážitky.

(reakce na) Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 20:20 | Nahoru | #50

MatejAnd píše: Nejvíc se asi bojím, že sednu v autoškole na moto, chytnu na plyn a motorka udělá 2 salta vzad a toho, že polovinu jízd strávím na cvitišti se učit řazení a plynulej rozjezd. A ještě bych se chtěl zeptat(nedá se to paušalizovat) zda jsou v autoškolách motorky s elekt. startováním, nebo takový ty nakopávací.

Zbytečně si děláš hlavu z věcí, ke kterým dojít nemůže. Věř, že instruktor, který bude sedět za Tebou, se má moc rád na to, aby s Tebou a s motorkou prováděl salto mortale! On má na svých řídítkách taky spojku a když to neuhlídáš Ty, uhlídá to on.
Motorky v autoškolách jsou až na ojedinělé výjimky s elektrickým startérem.
Když tady tak pročítám, co píšeš, už vidím Tvoje další téma - mám si koupit čopra nebo endůro?
Neber to ve zlém, taky jsem kdysi začínal a chvilku mi trvalo, než jsem "se našel".

1 reakcí na tento příspěvek Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 20:26 | Nahoru | #51

Endy píše:
Věř, že instruktor, který bude sedět za Tebou, se má moc rád na to, aby s Tebou a s motorkou prováděl salto mortale! On má na svých řídítkách taky spojku a když to neuhlídáš Ty, uhlídá to on.
Motorky v autoškolách jsou až na ojedinělé výjimky s elektrickým startérem.


máš u mě bludištáka za to salto mortale !!!

Jakej elektrickej startér, pěkně na ně s třindou !

Naposledy editováno 08.05.2012 20:29:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 20:29 | Nahoru | #52
xBaryk> Ptal se, jak to je, ne jak by to mělo být. Jinak se přikláním k už napsanému - postup pionýr-panelka-třinda-atakdále je určitě ideální. Jenomže ve dvaceti už asi nikdo na pincku začínat nebude. K tomu dozráváme až za dalších dvacet let

Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 20:32 | Nahoru | #53
Endy>
Pravda, pravda

(reakce na) Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 20:33 | Nahoru | #54

seikos píše: ovladatelnost motorky nezávisí na obsahu, ale na geometrii motorky a její hmotnosti. Obecně, CBR 250 je stejně ovladatelná (podle mě spíš lepší) jako CBR 125. Vpodstatě se ti bude zdát i ta 250 po pár desítkách km jako větší motokolo. Těžké motorky začínají až od litru nahoru Viz Stelvio, 285 kilo


Ono to nezávisí ani tak na tý hmotnosti, jako na těžišti tý motorky

Nováček do autoškoly

8.5.2012 v 20:51 | Nahoru | #55
Nechci to celé číst, jen přidávám svůj postřeh. Vzhledem k věku sem dělal papíry A1, ale jezdil jsem na Jawě 350. Pravda na motorce už něco naježděno mám, ale i tak bych si nelámal hlavu s 25 kW a šel do nich, protože menší motorku si můžeš koupit vždycky, že jo, a co se týče autoškoly, od toho je tam přeci instruktor, který ti pomůže se s danou motorkou seznámit a naučí tě na ní jezdit ;)

Nováček do autoškoly

9.5.2012 v 10:01 | Nahoru | #56
já dělala vše najednou - a to jsem předtím jezdila jen na 50 skútru, na který jsem měla papíry k Béčku. V autoškole mě posadil rovnou na Bandita (ze kterého jsem ani nedostala na zem) a jelo se. Myslím, že úplně v pohodě a za sebe bych se toho nebála

Nováček do autoškoly

9.5.2012 v 11:02 | Nahoru | #57
Ja prave robim papiere An, nikdy som na ziadnej masine nesedel, okrem fichtla s ktorym som sa na sterku v zatacke vydrbal ...

Mal som v hlave presne to co ty, uz som sa videl pol roka v autoskole na cvicisti s rozjezdami atd ...

Ide to uplne samo a je to o hodne jednoduchsie ako cakas, takze fakt sa neni ceho bat. Jedine vlastnej hlavy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nováček do autoškoly

9.5.2012 v 11:48 | Nahoru | #58
Endy> a to já simsona do mírného kopce z celkem lehkým instruktorem skoro převrátil, asi si to moc nehlídal (u bandita by se to paradoxně nestalo- stačí málo plynu, plus jiné těžiště s hmotností)

Nováček do autoškoly

9.5.2012 v 15:43 | Nahoru | #59
Papíry si udělej a to nejvyšší co můžeš. Na čem pak budeš jezdit, to už je Tvoje rozhodnutí.

Jinak kámoš začínal na GS500 (25kW v papírech, asi 34kW skutečně) a kromě občasných vesnických projížděček na fichtlu žádný zkušenosti předtím neměl.

Kdybych měl jít z Jawy na něco víc, taky bych šel do něčeho slabšího kolem těch 25kW, až po naježdění pár km na "moderní" motorce bych šel případně dál.

(reakce na) Nováček do autoškoly

9.5.2012 v 20:55 | Nahoru | #60
bledemon> Pravděpodobně "zaspal" - to se stává hlavně u žáků, kteří jsou bezproblémoví a jezdit víceméně umí. Instruktora to občas trochu ukolébá a snáz mu pak uteče nějaká ta chybička. Když ale ví, že na motorce před ním sedí úplný začátečník, ohlídá jeho a tím i sebe.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist