1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Naposledy editováno 19.04.2012 22:06:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Jasná páka, stejně si ale stojim za tim, že svědomitej a spolehlivej člověk, kterej ví, co, jak a proč dělá, za to má bejt slušně zaplacenej.
Rozhodně si to zaslouží víc, než zhusta vohnouti v i origo servisu, kterejm je úplně šumák, jestli tě nechaj vodjet na polorozpadlý vraždě, a co jim neřekneš, to neudělaj, resp. udělaj pouze když z toho kouká nějaký solidní navýšení účtu, jinak nezájem i kdyby ses kvůli tomu měl rozstřelit při první příležitosti...
Když to začne víc žrát, vyměním vzducháč, když se vytahá rozvodák, vyměním ho, když začne prokluzovat volnoběžka startéru, vyměním její kolo. Přitom zkontoluju pitting převodových koleček, tloušťku spojkových lamel. Když to začne střílet, zkontroluju připadně vyměním svíčky - ve 4T běžně vydrží 50.000km než začnou být zralé na výměnu. Přitom změřím kompresní tlaky, pokud je špatný, zkontroluji těsnost ventilů, někdy se stane že jeden nebo dva potřebují trochu zabrousit - práce na chvilku. Přitom zkontroluju vůli a stav dříku, vyběhanost vodítka. Pokud válec i s těsnýma ventilama má špatný tlak, změřím vůli v zámcích pístních kroužků, pokud jsou sjeté (to se mi na rejži ještě nestalo), vyměním. Šály neměřím, v životě jsem neviděl vyběhané a to ani u Dněpra. Pokud to žere hodně olej, kontroluju/měním ventilová gufera a kontroluju vodítko a ventilový dřík (pokud je jedno z toho výrazně vyběhané, výměna gufera nepomůže - zde je potřeba se rozhodnout, zda je cena nového ventilu a vodítka přijatelná, nebo raději jen dolévat olej).
Olej ve vidlici nebo v tlumičích měním jen když měním tekoucí gufero. Brzdovku je opravdu potřeba měnit alespoň jednou za 10 let. Jelikož ale všechny motorky kvůli stáří potřebovaly vyměnit nabobtnalé gumičky, kvůli kterým vázly pístky ve třmenech (přibržďující kotoučovka), tak jsem brzdovku měnil vždy jen při tom.
Řetěz měním, když už není kam napnout. Ložiska, když mají vakl, na motorce bez sajdy to za jízdy rozhodně pocítíte.
No prostě normální provoz a údržba motorky.
Jsou věci, které si neudělám sám, nemám frézky na sedla ventilů nutné po nalisování nového vodítka - nikdy není 100% souosé (nezapomeňte přestružit na předepsanou vůli dříku), také nemám brusku na otlačené ventilové talířky. Na druhou stranu nechápu lidi, co dokážou zadřít, protože si nedovedou sami ani průběžně kontrolovat hladinu oleje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Durex píše: OlafCZ> Jasně,ale znáš to. Někdo ti dá babettu. Ty se s tím morduješ a kdyby sis měl naučtovat plnou taxu,tak dědovi nezůstane ani důchod
Když chceš vopici, musíš mít na banány. A když chceš pořádnou vopici jako Babettu, tak musíš mít na pořádný banány. Takže dědka vodřít na jeho rachitickou kost, nemá si pořizovat supersport... Jako hrdej majitel dohromady 550 kubíků vim, o čem mluvim
Ale vážně, rozumim a vážím si podobnýho fér přístupu a lidí jako ty.
Ačkoliv je dneska bohužel řekl bych naprosto ojedinělej napříč činnostma ke škodě všech.
1 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Durex píše: WHTRDR> Nejlepší je štěteček,nebo kartáček a petrák. Dokonale odmastí,nenarušuje gumičky v řetězu. Rozvolní ztuhlej řetěz. Pak osušit hadrem popř. opláchnout vodou s hadice. Osušit. Pořádně namazat sprejem. Nechat vsáknout mazivo. Ideálně přes noc. Pak přebytek otřít
to zni rozumne tak ja to zkusim dik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Hockin píše: To je přece jasný,že každý prodejce udělá před prodejem velký servis za 30tiček a motku pak plně připravenou prodá za 50
Nevím,co si mám představit pod pojmem velký a malý servis. Když někdo přiveze motorku,že chce motorku připravit na sezónu,tak vyměním všechny náplně,zkontroluju ventilový vůle, rozvoďák, seřídím motor, poviměňuju filtry atd. Já v podstatě znám 2 pojmy. Běžný servis a GO1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Durex píše: Nevím,co si mám představit pod pojmem velký a malý servis. Když někdo přiveze motorku,že chce motorku připravit na sezónu,tak vyměním všechny náplně,zkontroluju ventilový vůle, rozvoďák, seřídím motor, poviměňuju filtry atd. Já v podstatě znám 2 pojmy. Běžný servis a GO
Velký je ten co dělá každý prodejce těsně před prodejem.
Takže:ventily,řetězovku,náplně,filtry,svíčky atd.
Ale v podstatě udělá jediné-stočí tachometr
2 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Naposledy editováno 20.04.2012 17:10:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
mfence píše: Ja mam tedka cerstve doma sveho mazlika po servise nechavam ho tam vzdy na zimu. platil jsem 16800kc!!! minulej servis cca 22 000kc panove. Takhle ja se staram. Tedka jsem nechal delat kotouce,pravej vstrik,top zlatou retezovku,plasty,zasuvku na Navi,repase tlumicu,+ vymena vsech naplni a celkova ocista motorky. Atd ATd predesla oprava byla taky co do radku bohata :). Ale motorka je teda ve stavu, ze si dovolim rict ze je skoro nova :) Ja pri prodeji nemam jedinej duvod se cervenat a muzu si stat za cenou. Takovejhle kousku SRADu v ČR je jenom par !!!. Tak jsem si udelal reklamu diky
Za cenu, kterou necháváš v servisu, já obvykle kupuju celou motorku Co tam tolik stojí? Za kotouč (Goldfren) nechávám obvykle 1100-1500kč/kus, rozvoďák značkový Daido/D.I.D v metráži za 1400kč včetně spojky, řetězovka komplet 2500-3500 (D.I.D), vše ostatní zanedbatelné položky....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
GeorgePanek píše: Durex> nechci se fakt prit ja jen ze kolem sebe stale slysim jak je servis drahej jak to kazdej opravuje sam doma a tak...dalsi vec jsou kilometry prodaval jsem motorku servisovanou co mela najeto 55 tis km a kazdej ze je motor po smrti...nakonec jsem prodal i tak a jeste mi ten kluk po case napsal ze motor a vse je ok...no a ted mam motorku najeto pry...20 tis a je ko rikej si co chces ale je to realita...ja i nakupy delam v nemecku tady je to fakt uplne vse ausus...muj nazor mam rad kvalitu a tu v cechach nekoupis...ted se omlouvam vsem poctivym lidem...
To je jednoduchý v německu je stáčení kilometrů trestné. Prostě i zebelepší motorka s najetejma kilometrama je horší než s méně km. U nás ji přivezou a stočej na novej stroj.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Deadman píše: Za cenu, kterou necháváš v servisu, já obvykle kupuju celou motorku Co tam tolik stojí? Za kotouč (Goldfren) nechávám obvykle 1100-1500kč/kus, rozvoďák značkový Daido/D.I.D v metráži za 1400kč včetně spojky, řetězovka komplet 2500-3500 (D.I.D), vše ostatní zanedbatelné položky....
Rozvodak mam ten nejlepsi co v te rade muzes mit. no pak nejakej matros a naplne. ALe podstatna cast byla jako prace kde bylo 40hodin. V tom mas repas kotoucu ( prenejtovani ) Kotouce jako takove jsou Racing Braking ktere jsou stale jako nove. Pak repase tlumicu.Vareni nejakych ocek pod kapotou. Vymena kloubku u radicky. Oprava stupacek ( vymena ) A hlavni cast byla zachrana vstriku kterej je novej za skoro 7tacu. No proste je to tedka stav A1 a opravdu takovejhle kousku je tu jako safranu. Kdyz vidim co je tu na inzerci za vrany tak si ji stale vic a vic vazim.
No a predesla oprava byla: vekla cast ele svazku. Kde servisak je profi elektrikar tak jsem to nechal natahat jako u origa. Pak novej regulator,baterie,svice,naplne,oprava zapalovacich civek,serizeni ventosu,dodani nejakejch novejch gum veci do kaple,podtlaky,rozvod motoru,repase (kontrola ) krku rizeni+ udrzba.No a pak hromada drobnosti musel bych to najit na fakture. Servisak je takovej blazen ze prohledne fakt vse. A taky ma sakra dobe jmeno a zaslouzene. Hlavne teda dela HD a stavby na zakazku atd.
Naposledy editováno 20.04.2012 20:35:30
cheops píše: To je jednoduchý v německu je stáčení kilometrů trestné. Prostě i zebelepší motorka s najetejma kilometrama je horší než s méně km. U nás ji přivezou a stočej na novej stroj.....
Ale u nás je to stejně trestný jako v německu! Je to ale na jinou diskuzi a nebo si tu najdi vlákno ...atheris> Máš pravdu. Nejlepší čistidlo na řetěz je petrák za pár peněz. Nový řetěz není tak drahá položka, aby se vyplatilo natahovat jeho životnost používáním drahých přípravků ...
Jinak bezúdržbová motorka neexistuje, stejně jako neplatí bezůdržbová baterie.
Dominik-Duka píše: vloni jsem mrdku ani neumyl
máš recht, motorka je od ježdění, navíc buchty rozkrokfór tuze rády, i když dvě sezony bych to asi zrát nenechával
Jinak jak kdysi dokonale pravil DFens, když kdokoliv sere na údržbu čehokoliv, neznamená to, že ono cokoliv je držák, ale pouze že pan majitel je zkrátka debil
edit: retaz mazem ked si spomenem a mam cas/viem je to chvilka ale.../ , donutim sa ked sa leskne jak psove gulky - sem tam umyjem - berem to tak, ze ked sa vytaha tak vymenim skor ci neskor.
Naposledy editováno 21.04.2012 02:29:19
Je to jen o přístupu k motorce, pokud vím, že motorce dávám co chvíli nažrat tak musím taky častějš servisovat a kontrolovat důležité věci, když to honím na okruhu tak nebudu oil měnit po 6tkm, ale preventivně po 1500-2500km, to samý pokud motorka v provozu nezná jiné než červené pole otáčkoměru...
Ale motorka je soucast rodiny a ne jen kus hovna. A tak to taky tak beru, a davam ji co potrebuje.
A jak bylo psano to co je na pumpach k videni neni moc krasny pohled. Moto mam z Nemecka ale tady mela jeste 2 majitele. Posledni majitel byl peclivak a moto mela jeste GO motoru, (klika,saly,gufera, atd atd. Vse v Suzuki. No a ja pokracuji v renovaci dale :) Ale tedka uz je myslim vse ok a budem se drzet jen lesteni a toho co bude treba.