globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
 
19.4.2012 v 09:47
Taky je vaše motorka bezúdržbová, jak rádi a často píšou majitelé svých miláčků? Fascinuje mě, že většina motorek potřebuje jen mazat a měnit destičky... Z toho mě vyplývá, že každej dělá jen to (olej, destičky a max. ještě brzdovka)a pak nemaj bejt motorky v Čechách takovej šrot. Jak jste na tom vy?
Anketa: Jakou dělám údržbu na svojí motorce?
Nic nepotřebuje!
5%
13
Maximálně tak dofouknu gumy
5%
15
Někdy vyměním olej a ostatní náplně
7%
21
Držím se zhruba manuálu (ventily a jiné)
66%
189
Striktně dodržuju rozvrh údržby!
17%
50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 22:02 | Nahoru | #61
OlafCZ> Mám to jako koníček - lepší než lejt v hospodě a pak mám radost,když má radost druhej Samo,že to nedělám jen pro ten pocit,ale drahej fakt nejsem. Jak jsem psal. Je to tím,že to není hlavním zdrojem přijmu. Kdyby bylo,tak platit všechno pojištění atd by si žádalo zvednout cenu ... Navíc by mě to pak asi nebavilo,kdybych neměl pořád čas a nemohl se jet projet já,nebo si dělat na svých motorkách. Beru to jako zpestření a pěknou brigádu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 22:03 | Nahoru | #62
WHTRDR> Nejlepší je štěteček,nebo kartáček a petrák. Dokonale odmastí,nenarušuje gumičky v řetězu. Rozvolní ztuhlej řetěz. Pak osušit hadrem popř. opláchnout vodou s hadice. Osušit. Pořádně namazat sprejem. Nechat vsáknout mazivo. Ideálně přes noc. Pak přebytek otřít

Naposledy editováno 19.04.2012 22:06:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 22:16 | Nahoru | #63
Durex>

Jasná páka, stejně si ale stojim za tim, že svědomitej a spolehlivej člověk, kterej ví, co, jak a proč dělá, za to má bejt slušně zaplacenej.
Rozhodně si to zaslouží víc, než zhusta vohnouti v i origo servisu, kterejm je úplně šumák, jestli tě nechaj vodjet na polorozpadlý vraždě, a co jim neřekneš, to neudělaj, resp. udělaj pouze když z toho kouká nějaký solidní navýšení účtu, jinak nezájem i kdyby ses kvůli tomu měl rozstřelit při první příležitosti...

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 22:31 | Nahoru | #64
Údržba? Olej zhruba předpisově, filtr stačí každou druhou výměnu. Ventily jsem dřív šteloval pravidelně, ale u motorek na kterých běžně jezdím už poznám bezpečně podle cvakání, kdy potřebují seřídit. Jednou za delší čas vypustím vodu z karburátorů, seřídím si synchronizaci. Volnoběžnou bohatost si doseřizuju v průběhu roku podle venkovní teploty.
Když to začne víc žrát, vyměním vzducháč, když se vytahá rozvodák, vyměním ho, když začne prokluzovat volnoběžka startéru, vyměním její kolo. Přitom zkontoluju pitting převodových koleček, tloušťku spojkových lamel. Když to začne střílet, zkontroluju připadně vyměním svíčky - ve 4T běžně vydrží 50.000km než začnou být zralé na výměnu. Přitom změřím kompresní tlaky, pokud je špatný, zkontroluji těsnost ventilů, někdy se stane že jeden nebo dva potřebují trochu zabrousit - práce na chvilku. Přitom zkontroluju vůli a stav dříku, vyběhanost vodítka. Pokud válec i s těsnýma ventilama má špatný tlak, změřím vůli v zámcích pístních kroužků, pokud jsou sjeté (to se mi na rejži ještě nestalo), vyměním. Šály neměřím, v životě jsem neviděl vyběhané a to ani u Dněpra. Pokud to žere hodně olej, kontroluju/měním ventilová gufera a kontroluju vodítko a ventilový dřík (pokud je jedno z toho výrazně vyběhané, výměna gufera nepomůže - zde je potřeba se rozhodnout, zda je cena nového ventilu a vodítka přijatelná, nebo raději jen dolévat olej).
Olej ve vidlici nebo v tlumičích měním jen když měním tekoucí gufero. Brzdovku je opravdu potřeba měnit alespoň jednou za 10 let. Jelikož ale všechny motorky kvůli stáří potřebovaly vyměnit nabobtnalé gumičky, kvůli kterým vázly pístky ve třmenech (přibržďující kotoučovka), tak jsem brzdovku měnil vždy jen při tom.
Řetěz měním, když už není kam napnout. Ložiska, když mají vakl, na motorce bez sajdy to za jízdy rozhodně pocítíte.

No prostě normální provoz a údržba motorky.

Jsou věci, které si neudělám sám, nemám frézky na sedla ventilů nutné po nalisování nového vodítka - nikdy není 100% souosé (nezapomeňte přestružit na předepsanou vůli dříku), také nemám brusku na otlačené ventilové talířky. Na druhou stranu nechápu lidi, co dokážou zadřít, protože si nedovedou sami ani průběžně kontrolovat hladinu oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 22:32 | Nahoru | #65
OlafCZ> Jasně,ale znáš to. Někdo ti dá babettu. Ty se s tím morduješ a kdyby sis měl naučtovat plnou taxu,tak dědovi nezůstane ani důchod Nebo když přijede 16-ti letej student na čínským stroji. Taky se s tím morduješ,ale když si vzpomenu,že já když jsem byl mladej,tak peněz moc nebylo a když,tak je prolej nádrží Kór kdž je na něm vidět,že to není šulin a chce se třeba něco přiučit. Tak pokecáme,něco mu ukážu. Oba se pak dohodnem ke spokojenosti. Občas přijede známej,co prachy neřeší a nechá solidní díško,tak to pak rozpočítám na ty ostatní případy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 22:48 | Nahoru | #66

Durex píše: OlafCZ> Jasně,ale znáš to. Někdo ti dá babettu. Ty se s tím morduješ a kdyby sis měl naučtovat plnou taxu,tak dědovi nezůstane ani důchod



Když chceš vopici, musíš mít na banány. A když chceš pořádnou vopici jako Babettu, tak musíš mít na pořádný banány. Takže dědka vodřít na jeho rachitickou kost, nemá si pořizovat supersport... Jako hrdej majitel dohromady 550 kubíků vim, o čem mluvim

Ale vážně, rozumim a vážím si podobnýho fér přístupu a lidí jako ty.
Ačkoliv je dneska bohužel řekl bych naprosto ojedinělej napříč činnostma ke škodě všech.

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 22:56 | Nahoru | #67
OlafCZ> Dík,ale neberu to zas jako extrém.Kdybych se tím živil,neměl na hypošku,doma hladový děti atd,tak bych se třeba takhle nechoval.Nicméně vím,jak je dnes těžký najít dobrej servis. A nestojím o to,aby pak někde na srazu mi dal někdo přes držku kvůli tomu,že sem někde něco ojebal

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

19.4.2012 v 23:16 | Nahoru | #68

WHTRDR píše: hehe ja jsem zrovna jeden z tech co si myslej ze retez staci mazat ale kdyz ne tak ne
tak cim a jak se to cisti?


No a proto j ten řetěz radši ani nemažu-pak ho totiž nemusim ani čistit

1 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 09:30 | Nahoru | #69
To je přece jasný,že každý prodejce udělá před prodejem velký servis za 30tiček a motku pak plně připravenou prodá za 50

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 09:33 | Nahoru | #70

Durex píše: WHTRDR> Nejlepší je štěteček,nebo kartáček a petrák. Dokonale odmastí,nenarušuje gumičky v řetězu. Rozvolní ztuhlej řetěz. Pak osušit hadrem popř. opláchnout vodou s hadice. Osušit. Pořádně namazat sprejem. Nechat vsáknout mazivo. Ideálně přes noc. Pak přebytek otřít


to zni rozumne tak ja to zkusim dik

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 09:37 | Nahoru | #71
To já se jí snažím dávat všechno a hrabu se v tom pořád. Asi by mě s*alo kdybych ani nevěděl kde má motka motor. Na druhou stranu si myslím, že "bezudržbová" motorka neexistuje, pokud mám k motorce vztah a chci ji mít pořád voňavou a ge-cajk, tak si na ní vždycky najdu místo nebo věc která chce vyčistit promazat poopravit nebo vyměnit...

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 10:57 | Nahoru | #72

burak píše: Durex> já dával na SV novou řetězovku a za 12000,- nebylo třeba vůbec šponovat, stačilo akorát pravidelně čistit a mazat.


To je uplne normalni i bez cisteni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 11:17 | Nahoru | #73

Hockin píše: To je přece jasný,že každý prodejce udělá před prodejem velký servis za 30tiček a motku pak plně připravenou prodá za 50

Nevím,co si mám představit pod pojmem velký a malý servis. Když někdo přiveze motorku,že chce motorku připravit na sezónu,tak vyměním všechny náplně,zkontroluju ventilový vůle, rozvoďák, seřídím motor, poviměňuju filtry atd. Já v podstatě znám 2 pojmy. Běžný servis a GO

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 12:55 | Nahoru | #74
Za mě normální údržba (olej, kapaliny, řetěz) + ted budu měnit spojkove lamely, z důvodu předchozího majitele, který asi neuměl řadit .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 13:48 | Nahoru | #75

Durex píše: Nevím,co si mám představit pod pojmem velký a malý servis. Když někdo přiveze motorku,že chce motorku připravit na sezónu,tak vyměním všechny náplně,zkontroluju ventilový vůle, rozvoďák, seřídím motor, poviměňuju filtry atd. Já v podstatě znám 2 pojmy. Běžný servis a GO


Velký je ten co dělá každý prodejce těsně před prodejem.
Takže:ventily,řetězovku,náplně,filtry,svíčky atd.
Ale v podstatě udělá jediné-stočí tachometr

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 14:22 | Nahoru | #76
Hockin> Neviděl bych to zas tak černě. Já si chtěl motorku nechat. Tak sem v zimě vyhodil motor z rámu,vyměnil gufírka dříků, udělal ventilový vůle,zabrousil sedla atd. Jenže pak jsem chtěl koupit něco jinýho,tak že jí prodám. Takže vlastně byla po velkým servisu Jenže pak to dopadlo trochu jinak a motorku si nechávám. Nicméně chtěl sem prodat nestočenou motorku,na kterou krom výměn oleje a vzducháče není třeba 50 000 km šáhnout ...

2 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 17:08 | Nahoru | #77
Ja mam tedka cerstve doma sveho mazlika po servise nechavam ho tam vzdy na zimu. platil jsem 16800kc!!! minulej servis cca 22 000kc panove. Takhle ja se staram. Tedka jsem nechal delat kotouce,pravej vstrik,top zlatou retezovku,plasty,zasuvku na Navi,repase tlumicu,+ vymena vsech naplni a celkova ocista motorky. Atd ATd predesla oprava byla taky co do radku bohata :). Ale motorka je teda ve stavu, ze si dovolim rict ze je skoro nova :) Ja pri prodeji nemam jedinej duvod se cervenat a muzu si stat za cenou. Takovejhle kousku SRADu v ČR je jenom par !!!. Tak jsem si udelal reklamu diky

Naposledy editováno 20.04.2012 17:10:05

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 17:36 | Nahoru | #78
já se rozhodnul už před 3rokama že udělám pořádnou zimní údržbu

a výsledek je takovej, že jsem to ještě nestihnul, vloni jsem mrdku ani neumyl
ale letos to určitě vyjde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 18:55 | Nahoru | #79

mfence píše: Ja mam tedka cerstve doma sveho mazlika po servise nechavam ho tam vzdy na zimu. platil jsem 16800kc!!! minulej servis cca 22 000kc panove. Takhle ja se staram. Tedka jsem nechal delat kotouce,pravej vstrik,top zlatou retezovku,plasty,zasuvku na Navi,repase tlumicu,+ vymena vsech naplni a celkova ocista motorky. Atd ATd predesla oprava byla taky co do radku bohata :). Ale motorka je teda ve stavu, ze si dovolim rict ze je skoro nova :) Ja pri prodeji nemam jedinej duvod se cervenat a muzu si stat za cenou. Takovejhle kousku SRADu v ČR je jenom par !!!. Tak jsem si udelal reklamu diky



Za cenu, kterou necháváš v servisu, já obvykle kupuju celou motorku Co tam tolik stojí? Za kotouč (Goldfren) nechávám obvykle 1100-1500kč/kus, rozvoďák značkový Daido/D.I.D v metráži za 1400kč včetně spojky, řetězovka komplet 2500-3500 (D.I.D), vše ostatní zanedbatelné položky....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 19:00 | Nahoru | #80

GeorgePanek píše: Durex> nechci se fakt prit ja jen ze kolem sebe stale slysim jak je servis drahej jak to kazdej opravuje sam doma a tak...dalsi vec jsou kilometry prodaval jsem motorku servisovanou co mela najeto 55 tis km a kazdej ze je motor po smrti...nakonec jsem prodal i tak a jeste mi ten kluk po case napsal ze motor a vse je ok...no a ted mam motorku najeto pry...20 tis a je ko rikej si co chces ale je to realita...ja i nakupy delam v nemecku tady je to fakt uplne vse ausus...muj nazor mam rad kvalitu a tu v cechach nekoupis...ted se omlouvam vsem poctivym lidem...



To je jednoduchý v německu je stáčení kilometrů trestné. Prostě i zebelepší motorka s najetejma kilometrama je horší než s méně km. U nás ji přivezou a stočej na novej stroj.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 20:21 | Nahoru | #81

Deadman píše: Za cenu, kterou necháváš v servisu, já obvykle kupuju celou motorku Co tam tolik stojí? Za kotouč (Goldfren) nechávám obvykle 1100-1500kč/kus, rozvoďák značkový Daido/D.I.D v metráži za 1400kč včetně spojky, řetězovka komplet 2500-3500 (D.I.D), vše ostatní zanedbatelné položky....



Rozvodak mam ten nejlepsi co v te rade muzes mit. no pak nejakej matros a naplne. ALe podstatna cast byla jako prace kde bylo 40hodin. V tom mas repas kotoucu ( prenejtovani ) Kotouce jako takove jsou Racing Braking ktere jsou stale jako nove. Pak repase tlumicu.Vareni nejakych ocek pod kapotou. Vymena kloubku u radicky. Oprava stupacek ( vymena ) A hlavni cast byla zachrana vstriku kterej je novej za skoro 7tacu. No proste je to tedka stav A1 a opravdu takovejhle kousku je tu jako safranu. Kdyz vidim co je tu na inzerci za vrany tak si ji stale vic a vic vazim.

No a predesla oprava byla: vekla cast ele svazku. Kde servisak je profi elektrikar tak jsem to nechal natahat jako u origa. Pak novej regulator,baterie,svice,naplne,oprava zapalovacich civek,serizeni ventosu,dodani nejakejch novejch gum veci do kaple,podtlaky,rozvod motoru,repase (kontrola ) krku rizeni+ udrzba.No a pak hromada drobnosti musel bych to najit na fakture. Servisak je takovej blazen ze prohledne fakt vse. A taky ma sakra dobe jmeno a zaslouzene. Hlavne teda dela HD a stavby na zakazku atd.

Naposledy editováno 20.04.2012 20:35:30

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 20:24 | Nahoru | #82

cheops píše: To je jednoduchý v německu je stáčení kilometrů trestné. Prostě i zebelepší motorka s najetejma kilometrama je horší než s méně km. U nás ji přivezou a stočej na novej stroj.....

Ale u nás je to stejně trestný jako v německu! Je to ale na jinou diskuzi a nebo si tu najdi vlákno ...

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 21:15 | Nahoru | #83
Myslím, že pokud má někdo desetiletou motorku ojetou po všech stránkách jak podvozkově, tak motorově, tak je potřeba se zamyslet, jestli se mi přílišná údržba vyplatí. Když naleju a vyplácám na řetěz za 2000kč mazadla a čistidla po dobu jeho životnosti a novej stojí 3500, tak je něco k zamyšlení, jestli má smysl ho mejt každejch 200km. Stejně tak diskuze o tom, že olej má být v motorce jen od března do listopadu a pak se zkazí. Někdo jezdí, sem tam namaže to, o čem si myslí, že by to mělo klouzat, vymění olej po 6 +- 2k km, když na to má čas a sem tam vypere filtr. To je podle mě normální přístup. Jednou za dva roky se udělá větší akce na kontrolu ventilů a vyměněji se svíčky za 150Kč. Servisní intervaly absolutně nesleduju, protože bych byl otrok svojí motorky.

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

20.4.2012 v 22:41 | Nahoru | #84
mfence> Seš blázen, ale v dobrým slova smyslu Ta tvoje holka je fakt voňavka.

atheris> Máš pravdu. Nejlepší čistidlo na řetěz je petrák za pár peněz. Nový řetěz není tak drahá položka, aby se vyplatilo natahovat jeho životnost používáním drahých přípravků ...

Jinak bezúdržbová motorka neexistuje, stejně jako neplatí bezůdržbová baterie.

(reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

21.4.2012 v 00:03 | Nahoru | #85
mfence> wow! čumim a vzdávám hold!

Dominik-Duka píše: vloni jsem mrdku ani neumyl



máš recht, motorka je od ježdění, navíc buchty rozkrokfór tuze rády, i když dvě sezony bych to asi zrát nenechával

Jinak jak kdysi dokonale pravil DFens, když kdokoliv sere na údržbu čehokoliv, neznamená to, že ono cokoliv je držák, ale pouze že pan majitel je zkrátka debil

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

21.4.2012 v 02:08 | Nahoru | #86
menim gumy,retaz /sadu/, desticky podla opotrebenia, olej / spolu s filtrom/ som menila cca po 6 tisic lebo to kazdy tvrdil - jezdim hodne bolo to kazdu chvilu - takze verim japoncom, seru na kecy mudrlantov a pekne podla servisky az po 12 ak to presvihnem o nejaku stovecku nejdem skakat zo skaly,vzduchovy je vymeneny za KNko, bzrzdovku som vymenila neskor nez sa pise, ale proste vymenila bo sa hovori v mudrej knizke ze sa to ma...ventily som dala pozret podla servis intervalu do servisu - to fakt doma neurobim, sviecky podla servisky menit? nemenit? este som sa nerozhodla ,ale cca podla zivotnosti svicky - potom este menim packy, padaky a pripadne par inych veci podla toho ako casto pada zo stojanku , benzim doplnujem podla hladoveho oka - ked zacne mrkat proste zenska---neviem co a jak ale chcem aby to jezdilo / spolahlivo/ jo a teraz este alternator - bez neho to daleko nedojede proste podla potreby a stroj vzdy v perfeknej kondici - nic sa neodklada, ze to este vydrzi, ci este dojedu a zasadne umyvam len na zaciatku sezony nez vyjedu, potom uz je to strata casu,stejne furt prsi a ked je najhorsie vezmem ju wapom na benzinke, ziadne lestenie / za to sa tak trochu hanbim /....
edit: retaz mazem ked si spomenem a mam cas/viem je to chvilka ale.../ , donutim sa ked sa leskne jak psove gulky - sem tam umyjem - berem to tak, ze ked sa vytaha tak vymenim skor ci neskor.

Naposledy editováno 21.04.2012 02:29:19

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

21.4.2012 v 08:54 | Nahoru | #87
No já když takle okukuju mašiny, třeba na pumpě když se tam sejde nějaká banda, tk se nestačim divit, jak je dost motorek zuboženejch, suchý vytahaný řetězy s průvisem jak na crossce, pneu, že z nich lezou nitě, destičky sjetý na železo, olej tekoucí z vidlic, všechno špinavý jak prase, jak je to u těhle dobytků s výměnou oleje atd ani nechci domýšlet... Pak kupujte v čr ojetinu...:-S

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

21.4.2012 v 09:04 | Nahoru | #88
Ono vážně stačí dodržovat servisní intervaly stanovené výrobcem, mý TLR má k dnešku najeto 141032km na origo motor v kterém se za celou tu dobu vyměnila 4x spojka, 1x preventivně napínák př. válce(ani to nebylo třeba, ale když už jsem ho měl), 3x regulátor dobíjení(teda jednou, ale ten druhej byl taky vadnej až ten třetí byl OK), nový kotouče, pčetěsněny brzdové třmeny, ložiska v kolech a krku, ventily po 24tkm(loni nebyl čas tak až po 32tkm a dávaly se jen dvě podložky), rozvodový řetízky jsou pořád origo, napnuty ze dvou třetin(příští rok už dám radši nový) a párkrát řetězovka, motorku netrápím ve wheelie a nedávám na brzdu, bo tyhle dvě věci jsou nejčastějším úmrtím 2V motorů, mám tam laděný full exhaust komplet Shark, G-Pack, K&Nko, poladěnou origo ECM přes YoshBox a OK.

Je to jen o přístupu k motorce, pokud vím, že motorce dávám co chvíli nažrat tak musím taky častějš servisovat a kontrolovat důležité věci, když to honím na okruhu tak nebudu oil měnit po 6tkm, ale preventivně po 1500-2500km, to samý pokud motorka v provozu nezná jiné než červené pole otáčkoměru...

Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

21.4.2012 v 09:43 | Nahoru | #89
Tak tak, prasata jsou vsude i v reklame na Vodafone :)
Ale motorka je soucast rodiny a ne jen kus hovna. A tak to taky tak beru, a davam ji co potrebuje.

A jak bylo psano to co je na pumpach k videni neni moc krasny pohled. Moto mam z Nemecka ale tady mela jeste 2 majitele. Posledni majitel byl peclivak a moto mela jeste GO motoru, (klika,saly,gufera, atd atd. Vse v Suzuki. No a ja pokracuji v renovaci dale :) Ale tedka uz je myslim vse ok a budem se drzet jen lesteni a toho co bude treba.

1 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!

21.4.2012 v 16:58 | Nahoru | #90
Ja chci jezdit a ne se v tom vrtat. Od toho ji prece mam
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist