globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teorie zničení AKB
23.3.2012 v 09:04
Tak jsem po zimě šel nabít baterku. Celou zimu jsem měl motku na bočním stojanu a tudíž nakloněnou na jednu stranu. Jaké bylo moje překvapení, když jsem baterku postavil rovně a hle, elektrolit byl v jednotlivých buňkách úměrně zimnímu náklonu. Domníval jsem se, že se to srovná, jenže ouha. Nesrovnalo.
Řešní problému je nasnadě, dolít do článků destilovanou vodu, což jsem také učinil. Nabít baterku a hééén hééén jezdím.

Z praxe však vím, že pakliže je nějaké baterka delší dobu v článcích bez vody, vyčnívající články schnou, či vyschnou. Nalije-li se a nabije, je funkční. Jenže to vysušení, dolití a nabití má ASI za následek drobení článku, jeho zbytky padají na dno baterky a následně může dojít ke zkratu, vybití baterie, nedej bože k její detonaci.

Je teorie správná, či nikoliv ?

Samozřejmě jsem učinil opatření k delšímu stání a nyní už stojím v garáži rovně

Teorie zničení AKB

23.3.2012 v 09:11 | Nahoru | #1
Myslim ze detonace ti nehrozi a zkrat taky ne. Maximalne se ti bude baterie samovolne vybijet.

Teorie zničení AKB

23.3.2012 v 09:17 | Nahoru | #2
tak to se děje při nepoužívání tak jako tak, ale asi ten děj bude rychlejší. Pakliže se ten článek a to stačí jeden, rozpadne, neb byl suchý téměř do poloviny.... asi to nebude jen vybíjení. No sám jsem zvědav, co z toho bude

Teorie zničení AKB

23.3.2012 v 09:49 | Nahoru | #3
Baterka v motorce upevněná napříč? Tak to při každém zastavení trpí, nevěřím, že by to výrobce takhle zprznil. Nemáš zkrácený/neorigo stojan nebo něco? Každopádně doporučuji pod stojánek dávat aspoň v garáži prkénko a ten problém odstraníš.

1 reakcí na tento příspěvek Teorie zničení AKB

23.3.2012 v 10:37 | Nahoru | #4
tak jsem psal výše... parkuji v garáži rovně. A baterka vmotce je tak, že na pravé straněmotky + a na levé straně motky -
od výrobce

1 reakcí na tento příspěvek Teorie zničení AKB

23.3.2012 v 11:28 | Nahoru | #5
Jen dotaz - ty nemáš v motce bezúdržbovou gelovku?

1 reakcí na tento příspěvek Teorie zničení AKB

23.3.2012 v 22:32 | Nahoru | #6
ne, to bych nepsal o elektrolitu ne ?

(reakce na) Teorie zničení AKB

23.3.2012 v 22:36 | Nahoru | #7

FishX3 píše: Jen dotaz - ty nemáš v motce bezúdržbovou gelovku?



tak bezudržbovku nebo gelovku? Ne gelovku nemá 100% a bezudržbovce je šumák v jaký poloze pracuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie zničení AKB

24.3.2012 v 07:46 | Nahoru | #8
pijanst: Proč podle tebe došlo k těm změnám hladiny? To jako že elektrolyt přetekl vrchem přes přepážky?

(reakce na) Teorie zničení AKB

24.3.2012 v 08:22 | Nahoru | #9
pijanst> Není to tím že motka stojí nakloněná na bočním stojánku,baterka je sice napříč ale jednotlivý články jsou podélně.Podle mě je chyba jen v tom že jsi tam měl toho elektrolitu málo,tu destilku si tam měl dolejt už před zimní odstávkou.

Naposledy editováno 24.03.2012 21:24:44

1 reakcí na tento příspěvek Teorie zničení AKB

25.3.2012 v 04:42 | Nahoru | #10
Vlastík+ Pijanist: pánové, když se ptám na bezudržbovou gelovku chci jen zduraznit, že je gelovka bezúdržbová - což je - já holt klasiku zažil v dávnověku na jawičce a tak jsem se domníval, že to snad už nikdo na motorce nemá - tomu jsem se podivil a tam směřoval můj dotaz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie zničení AKB

27.3.2012 v 19:50 | Nahoru | #11

1100Virago píše: pijanst: Proč podle tebe došlo k těm změnám hladiny? To jako že elektrolyt přetekl vrchem přes přepážky?

no tak to je pro mne taky záhadou. Baterka je nová, první sezonu cožpak o to, doplnovat na zimu to fakt nemělo cenu, neb nebylo co doplnovat.
Je mi ale divné, jak je možné, že se hladina v baterii přizpůsobyla náklonu motorky. Odvzdušnovací kanál vede na opačnou stranu, pod baterkou ani stopa po nějaké činnosti kyseliny. Jestli to přeteklo vrchem.... nevím. Vlastně ani tak nejde o to co se stalo, i když je mi to záhadou, ale jaké to může mýt důsledky.
Samozřejmě jsem náklon v garáži již upravil a motka stojí téměř rovně.
Jediná možnost přelití elektrolytu je asi ale tím odvzdušnovacím kanálem.

(reakce na) Teorie zničení AKB

17.4.2012 v 11:41 | Nahoru | #12
FishX3> myslim ze sa mylis bezudrzbova a gelova su dve rozdielne veci ,bezudrzbova je bateria s nasiaknutym elektrolytom vo vate gelova ma napln kyseliny sirovej vo forme gelu

(reakce na) Teorie zničení AKB

17.4.2012 v 11:45 | Nahoru | #13
pijanst> proste hore na udrzbovej baterii je odparovaci zliabok cez ktory ti elektrolyt vytiekol baterie s elektrolytom nie su vhodne na motocykla z dovodu naklanania sa cim vyteka obsah baterie aj tebe sa to vylialo presne podla hladiny elektrolitu pri naklone na stojane clankom to nespravi samozrejme nic ved bateria bola sucha od vyroby az pokial sa nenalial elektrolit ked sa obnovi hladina clanok sa zase napije

Teorie zničení AKB

17.4.2012 v 12:11 | Nahoru | #14
ok , snad máš pravdu, zatím no problém. Dolil jsem destilku a hotovo

Teorie zničení AKB

25.7.2012 v 08:37 | Nahoru | #15
Tak jsem zaznamenal změnu v chování AKB.

Rozhodně v baterce došlo k poškození, neboť dochází k smovolnému vybíjení. Nemyslím tím stupidní úbytek napětí, ale vybíjení. Zkrat na vedení nemám, rozhodně je to způsobeno baterkou.
Je zvláštní, že hladina elektrolitu je po celé délce AKB je tak 20-30°, což je způsobeno bočním stojanem. Jak k tomu došlo, když by k tomu dojít nemělo? A když ano, proč se to za jízdy nesrovná ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VS 800 Intruder problém s motorem Suzuki VS 800 Intruder Jenyk78 10 28.4.2024 v 12:29 Jenyk78
Intruder VS 800 originál vs jiná ří... Suzuki VS 800 Intruder jarmilerik 11 25.4.2024 v 08:17 bazin.
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Klub příznivců motocyklů Intruder [1 ... 36, 37] Suzuki VS 800 Intruder petr1989 1086 19.9.2023 v 08:00 dzej.pi
Vance & Hines - Intruder 800C 2017 Suzuki VS 800 Intruder TenVojtěch 1 26.7.2023 v 06:09 krokoš


TOPlist