1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.
1 reakcí na tento příspěvek Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.
Bez termostatu by se to pomalu nemělo ani ohřát. Je to hodně natlakovaný- hadice jak "kámen"?
Někdy je prasklina v makovici tak jemná, že se nedostane voda do válce, ale jak se to ohřeje, tlaky jdou do vody. Nechci malovat čerty na zeď, ale docela mě to sedí.
Zkus to ohřát a pak jemně postupně odtlakovat expanzku - pokud to půjde, opatrně jí otevři - budeli z toho soustavně bublat - není to nic dobrýho...
...jé Ústí...když napíšeš adresu, mobil, čislo konta, velikost prsou a oblíbenou barvu, přijedu to zkontrolovat
Naposledy editováno 02.04.2012 21:40:38
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.
Mýslím, že lépe na tom budu v servisu...tam jim bude stačit jen velikost toho konta
Naposledy editováno 02.04.2012 21:47:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.
Za jak dlouho se to ohřeje...? Jede větrák naplno? Z čeho usuzuješ, že se voda nevrací ?
... s tím kontem ...to chápu...ale je to nelogický
t_freedom píše: Solas13> ...hele neznám konkrétně tvojí mašinu...ale máš tam asi expanzku, ne? Zkusil bych tu...pokud ne, s tím chladičem bych byl opatrnej.
Za jak dlouho se to ohřeje...? Jede větrák naplno? Z čeho usuzuješ, že se voda nevrací ?
... s tím kontem ...to chápu...ale je to nelogický
Pokud jsem to dobře pochopil, tak expanzka je odvětraná přímo do atmosféry a přetlak v systému drží právě víčko chladiče. Tzn buď je v systému přetlak o tolik vyšší než má být, že ho to víčko pouští do expanzky, nebo je to víčko špatný a tímpádem tam není přetlak a tudíž to vaří.
Já bych motorku naklonil tak, aby bylo víčko chladiče nejvyšším bodem (obvykle to tak bývá, když je motka na stojanu), nechal ji zahřát, zhasnul motor a přes nějakej hadr opatrně povolil víčko chladiče - pravděpodobně to prskne jak uteče vzduch. Tím by se to mělo odvzdušnit, pokud to bude vařit i dál, zkusil bych jiný víčko.
Naposledy editováno 02.04.2012 22:43:24
Při zvýšeným tlaku se zvyšuje i bod varu vody...tedy pokud jsou hadice tvrdý a motor ohřátej jak brambory, může to po snížení tlaku udělat solidní gejzír tím, jak se voda začne rychle vařit.
Většina soustav je konstruována ne na 100°C, ale na víc...tak 103-110°C(To by mělo být někde v servisním manuálu - ten si někde stáhni)
Pokud tam termostat je, otvírá se třeba už v 70°C.
Nevím jak to tam máš s těma expanzkama, ale běžně bývá nádržka někde nahoře spojená hadičkama k chladiči, tedy měla by být o stejným tlaku.
Němělo by se to enormě tlakovat, pokud ne, pak tam vrať termostat a začni laborovat s teploměrem. Nastartuj a měř teplotu na hlavě, když se dostane k 70°C - hlídej dál hadici za termostatem k chladiči(při kolika to termostat pustí?) - pak při jaký tepl. sepne větrák atd.
Základ ale je, že se ti to nesmí příliš tlakovat a za chodu by nemělo nikde nic bublat
1 reakcí na tento příspěvek Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.
1 reakcí na tento příspěvek Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.
fzr píše: Ahoj, měl jsem ten samý problém. Voda v chladiči ubývala, přibývala v expanzce, ale po vychladnutí se nevracela zpět do chladiče. Taky jsem ztratil plno času hledáním. Nové víčko chladiče a pod. Olej ve vodě nebyl, ani voda v oleji, motorka se nepřehřívala, protože jsem vodu vracel ručně do chladiče po cca 100 km sám. Pak mi známý řekl, že v 99 procentech je blbé těsnění pod hlavou. Byla tam opravdu dírka jak špendlíkem, ale to stačilo, aby se voda v chladiči tlakovala splodinami hoření a vylítávala do expanzky. Podtlak tam už nenastane, takže se nevrátí. Spravilo to nové těsnění a zarovnání hlavy.Hele, on je taky v tomto případě cítit smrad výfuku z vody z chladiče... Já tak jezdil skoro rok...
to zní dost pravděpodobně ...taky si myslím, že je to tlakovaný "pístem" ...dost podobný příznaky jako u mýho VW s prdlou makovicí...
Otázkou pak zůstává, proč se měnilo těsnění pod hlavou před rokem a proč po roce opět odešlo...to není samo sebou.
baks píše: t_freedom : Jseš si jistej, že expanzka je stejně natlakovaná / pokud nevaří/ jako chladič.
Hele, já nepsal, že jsem si jistej...u ZRX a Duckny to tak je...běží-otevřu- odfoukne. Musel by tam bejt zpětnej ventil, aby to nebylo natlakovaný, ale nevím jak bys to udělal s přepadem do expanzky(když by tam měl bejt)
1 reakcí na tento příspěvek Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.
Chvíli jsem s tím jezdil a včera gejzír chladící kapaliny.. teď už mám těsnění totál fouklý..
Takže je možný, že kapalinu tlakoval píst, tak dlouho, než někde něco přetlakem prasklo..
Ale já budu mít i olej ve vodě..
Takže se přikláním k pánům nahoře, že to bude pod hlavou.. /křivá hlava/
Můj plán je následující: sundat hlavu, zarovnat ji na magnetce, koupit nový těsnění a namontovat + zase musím zjistit ten eror v chladícím okruhu..
Hodně štěstí.
Naposledy editováno 03.04.2012 10:49:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 | PepaSahib | 16 | 20.2.2024 v 17:16 lecomondo |
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 | Osif | 4 | 20.11.2023 v 13:11 Osif |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... | Kritix | 3 | 31.7.2023 v 23:41 karel28 |
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... | Kritix | 0 | 2.7.2023 v 20:30 Kritix |