Téma: Spotřeba Jawa 650/640
27.3.2012 v 11:55
Zdarec měl bych dotaz jak snížit spotřebu na jawě 350/640.. Loni sem měl spotřeba okolo 5 litrů , ale letos z jara sem seřizoval výšku plovákové hladiny (to by podle mě nemělo mít vliv na spotřebu) a od tý doby jezdím cca za 7l/100.. Trysky sem neměnil, jenom vytáhl a vyčistil, jehlu sem nechal ve stejný poloze jak sem ji měl při nižší spotřebě. Napadlo mě, jestli to není bohatostí směsi? Karbec sem musel seřídit. Teď nejsem u motorky ale tak z hlavy bych řekl že bohatost směsi mám cca o 1 až 1/4 povolenou, volněběžnou fakt nevím, ta je podle citu a otáčkoměru. Motorka ale jedem slušně, ale jak jedu 80km/k tak na otáčkoměru už sou 4tis otáček a motorka do vyšší rychlosti leze strašně pomalu.. ví někdo jak to seřídit?
Uzavřeno 02.09.2012 v 14:24 uživatelem roman.so
Uzavřeno 02.09.2012 v 14:24 uživatelem roman.so
No, hladina vliv na spotřebu má ovšem je otázkou jestli ti kecá otáčkoměr nebo tachec. Při otáčkách kolem 4000 už si to hasíš 95-100 a tam je spotřeba kolem sedmi možná i když netvrdím že nutná. Na kterým zářezu máš jehlu? Čtyřicítka by měla dokázat jezdit za čtyři až čtyři a půl.
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba Jawa 650/640
Šroubek co máš označený jako bohatost směsi,ano seřizuje se s ním bohatost,ale na volnoběh.Účinný může být tak do 1/4 zvednutí šoupátka.Bohatost určuje velikost trysky,poloha jehly a pochopitelně i výška hladiny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba Jawa 650/640
výšku hladiny mám podle manuálu na +- 11mm.. to sem dělal přes zavařovačku, simuloval sem plovákovou komoru. tachec je ok pač když sem jel přes vesnici tak mě radar ukazoval o 5km víc než bylo na techecu.. a když jedu zhruba těch 80 tak je to s motorem jako dřív okolo 100.. spotřebu sem počítal na celou nádrž, furt 80 nejezdím. jehlu mám tuším že na 3. ze spoda, ale nechcu kecat, teď nejsem doma ale jak na večer dojedu tak se můžu zajít podívat.. každopádně na tom stejným zářezu sem měl jehlu aji loni když sem jezdil za míň..
->mirek42- myslíš teda o 1/4 pootočení šroubu? jaký je to ideální?
->mirek42- myslíš teda o 1/4 pootočení šroubu? jaký je to ideální?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba Jawa 650/640
roman.so> dorazovým šroubem šoupátka (označený jako volnoběh),nastavuješ nejnižší polohu,nech ho ho zatím nějak,aby to jelo,potom šroubem směsi nastavíš nejvyšší otáčky a snížíš je tím dorazovým šroubem,znovu nastavíš nejvyšší otáčky a tak dokola.Motor musí mít kulantní běh a u výsledné polohy tak 0 1/4 otáčky obohatíš.Na netu najdeš podrobnější popis,já se nedokáži lépe vyjádřit,zkrátka správné seřízení je takové,když je šoupátko co nejníž a motor je šroubem směsi seřízen na nejvyšší volnoběžné otáčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba Jawa 650/640
mirek42> ok zkusím to tak jak popisuješ.. já když sem nastavoval karbec tak sem šel podle tohoto návodu :
http://www.jawamania...d=95&nodeid=1264
tady borec píše o tom, že sem jenom postupně povoluje a zkouší se otáčky
http://www.jawamania...d=95&nodeid=1264
tady borec píše o tom, že sem jenom postupně povoluje a zkouší se otáčky
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba Jawa 650/640
To co píšeš s tím radarem je divný. Právě že tachec by měl vždycky ukazovat o něco víc, rozhodně ne naopak. Když jedu tachometrovejch 60, tak radar ukazuje třeba 55.
S větší rychlostí je ten rozdíl ještě větší.
Jestli teda jedeš 80 tacho, pak tam klidně můžeš mít 90-95 reálnejch.
S větší rychlostí je ten rozdíl ještě větší.
Jestli teda jedeš 80 tacho, pak tam klidně můžeš mít 90-95 reálnejch.
2 reakcí na tento příspěvek Spotřeba Jawa 650/640
šroub bohatosti udělá strašně moc a to na malým rozmezí.
chce to furt na tom šroubu po trošičkách ubírat a zkoušet. něco odjet a zas trošku. dokud nebudou svíčky cihlový. neměly by byt bílý a že je chudá směs poznáš taky podle toho že když tu mašinu budeš držet pod plynem třeba do kopca tak najednou motor rychle zvadne, třeba párkrát cukne a za chvilku zas, pokud ubereš plynu, zpraví se to. vypadá to jakoby tam nedotíkal benzín a proto si to většina lidí myslí ale ona to je chudá směs a motor je nedokrvené. a tim postupným hraním si se šroubem to chce vychytat hranici kdy směs bude nejchudší ale nebude to ani dělat tyhle hovadiny a svíčky nebudou bílý.
nejenomže při plně zašroubovaným šroubku když jsem ju koupil žrala 10-12 litrů na sto, ale taky stačí šroub "zašroubovat" o 1/8 otáčky a spotřeba se zvedne o 1,5 litru!
pokud bude dobře seřízená, při běžné jízdě musí vzít 4 litry
chce to furt na tom šroubu po trošičkách ubírat a zkoušet. něco odjet a zas trošku. dokud nebudou svíčky cihlový. neměly by byt bílý a že je chudá směs poznáš taky podle toho že když tu mašinu budeš držet pod plynem třeba do kopca tak najednou motor rychle zvadne, třeba párkrát cukne a za chvilku zas, pokud ubereš plynu, zpraví se to. vypadá to jakoby tam nedotíkal benzín a proto si to většina lidí myslí ale ona to je chudá směs a motor je nedokrvené. a tim postupným hraním si se šroubem to chce vychytat hranici kdy směs bude nejchudší ale nebude to ani dělat tyhle hovadiny a svíčky nebudou bílý.
nejenomže při plně zašroubovaným šroubku když jsem ju koupil žrala 10-12 litrů na sto, ale taky stačí šroub "zašroubovat" o 1/8 otáčky a spotřeba se zvedne o 1,5 litru!
pokud bude dobře seřízená, při běžné jízdě musí vzít 4 litry
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba Jawa 650/640
Já se svou nynější jawu snažím seřídit od září, už mám druhý karbec a spotřeba je pořád ke zblití Už jsem psal i do jawy o nový, vyjde na 1200Kč.. Jestli nepomůže ani ten, tak asi jawička poletí ze skály
tak nejnovější informace.. dneska sem měl cestu do sousední vesnice na benzinu.. situace mě dohnala k tomu abych z posledního proletu jel domů na rezervu. Na rezervě sem ujel 40km a když sem koukl na benzince do nádrže tak sem viděl jenom malinko benzínu u ventilu.. už za jízdy zlobila, musel sem ji naklonit aby se přelil benál...
no a co sem zjistil.. šroub bohatosti je povolen o cca 1,5 závitu (povolen myslím od úplnýho utažení do karbecu), volnoběh sem nepočítal, tak je to dost povolený a podle citu.. svíčky tam mám Brisk N15C jak mi tady už dřív radilo víc lidí na motorkářích. Výška plovákový hladiny (podle manuálu od Jawy) je 11mm +-1mm.... A když sem jel z mírnýho kopca s bočním větrem, tak 4tis otáček = necelých 85km/h.. na rovině s čelňákem 3,5 tis otáček = 70km/h.. takže fakt na hovno.. jak bych to měl seřídit?
no a co sem zjistil.. šroub bohatosti je povolen o cca 1,5 závitu (povolen myslím od úplnýho utažení do karbecu), volnoběh sem nepočítal, tak je to dost povolený a podle citu.. svíčky tam mám Brisk N15C jak mi tady už dřív radilo víc lidí na motorkářích. Výška plovákový hladiny (podle manuálu od Jawy) je 11mm +-1mm.... A když sem jel z mírnýho kopca s bočním větrem, tak 4tis otáček = necelých 85km/h.. na rovině s čelňákem 3,5 tis otáček = 70km/h.. takže fakt na hovno.. jak bych to měl seřídit?
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba Jawa 650/640
Tak to povol eště o čtvrtku a po pár kilákách se pro sichr koukni na barvu svíček. zůstanou-li cihlové tak jezdi takhle a pak doplň nádrž a zjistíš spotřebu. A budeme vidět.
No tak já mám podobnou zkušenost Mám 640 a když ji beru tak spotřeba 5,2-5,4 a když jí šetřim tak 6,1-6,5... Zjistil sem že volnoběžnou trysku mám 35 místo 40, tak sem tam hodil 40 a ještě dneska vyměnil vzducháč. Tak až přestane chcát, tak to musim vyzkoušet.
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba Jawa 650/640
Jawa 350 není absolutně optimalizivanej stroj. Celkem jede, celkem brzdí. Spokojenost očekávat lze, ale víc asi ne. Je jasné, že když už někdo uvádí spotřebu 4 litry, na 350 dvoutakt je to v podstatě moc slušnej výsledek... Ale je fakt, že zas kde která 350 kývačky se zdá, že je jede líp. To chování co popisuješ, že v 80 to nějak neví,co dál, jo podle mě konstrukcí motoru, zvoleným 1-2 sáním a výfukama. Prostě to nejede. Ve skromných podmínkách (nejsem TK moto) jsem udělal jawu na dva karbce a mám motor takovej, že potřebuje točit, dole nejede, zato na rychlosti kolem 100 si nemůžu stěžovat, mám pocit dost velké rezervy a motor si pěkně vrčí v optimu pohody. Protože jsem toho dost vyzkoušel, myslím, že seriovou motorku tak udělat nejde (myslím seřídit při seriových kompomentech). To že motorka kouří, že jeden válec kouří víc, to je podle mého důsledek té neoptimalizace. Možná na 638 se projevuje víc díky tomu, jak je udělané sání. Přijde mi, že normálně se ty motory obvykle dost dusí a i se víc zanášejí spalovací prostory a výfuky a když to srovnám, mám pocit, že mi to prostě "líp hoří". Zrovna jsme rozdělali druhou 638 a asi po 6tisících na jednom pístu usazeniny výrazně víc jak na druhém, jelo to na TSF. Pokud při nešetření jezdí jawa kolem pěti, pořád to není žádná hrůza. Když teda aspoň trohu jede. Tuhle spotřebu udělá i dvouválec 125 podobné konstrukce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba Jawa 650/640
já to teď řešil s člověkem který tomu opravdu rozumí a dělá servisy motorek. řekl že to asi bude plovákovou hladinou. takže mě ji přenastavil, na motorce jsem něco málo najel a jede to celkem dobře. až bude hezky tak neberu plnu, vyjedu a spočítám spotřeba
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba Jawa 650/640
Nový karburátor je asi fakt řešením. Já měl novou Jawu 350 koupenou v roce 2004. Jezdil jsem za 4,2 litru a při dálkách (např. cesta na Ukrajinu) jsem jezdil za 3,8 litru. Myslím na Jawu 350 velmi slušný výsledek. Jezdil jsem normálně, ani ne 'furt plnej' ani ne moc pomalu.Na spotřebu u Jawy 350 / 640 si nemohu stěžovat.Jo a jen pro porovnání- moje současná Jawa 650 jezdí do 4,5 litru, takže v porovnání s 350 kou je to ještě lepší.
Naposledy editováno 22.04.2012 14:52:22
Naposledy editováno 22.04.2012 14:52:22
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba Jawa 650/640
všude je napsáno něco jiného,takže základní nastavení šroubku bohatosti je 1 nebo 1,5 otáčky?Zkoušel jsem to už podle různých návodů ale když jsem potom na tom jel na delší projíždku a motor se pěkně prohřál běžel najednou nepravidelně.Takže s tím pořát bojuji a už mě to nebaví
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba Jawa 650/640
Chtěl sem poradit a mám v tom guláš - musím se podívat, co se na Jikovu reguluje, jestli vzduch a nebo benzín...
Naposledy editováno 03.05.2012 12:05:35
Naposledy editováno 03.05.2012 12:05:35
Zdenalbenal píše: Zahřátý stroj se nechá běžet na volnoběh (pro jistotu je dobré jej dorazem šoupátka trochu zvýšit), z polohy základního seřízení šroubek trochu povolíme - není to nutné, ale sichr je sichr - a pomalu jej začneme utahovat a bedlivě pozorujeme změny v běhu motoru.
S postupným utahováním by měla nastat situace, že se začnou zvyšovat otáčky - směs se začne ochuzovat - a při pokračování začne jít motor nepravidelně - v tomto okamžiku šroub povolíme asi o čtvrt až půl otáčky - směs trochu obohatíme.
To je ta správná poloha.
Máš někde chybu. Utahováním se směs obohacuje a povolováním ochuzuje.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |