globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Materiál a výroba padáků.
21.3.2012 v 18:38
Zdravím, dostal sem nápad...
A sice na výrobu padáků, vím, že si je můžu koupit ale radost z vlastní práce je nad všechny koupené výrobky, a taky cenově doufám mě to vyjde lépe..

Nechci aby to přesáhlo cenu padáků již hotových, a navíc nechci jen dva ale tři (třetí na výfuk, jelikož si ho docela cením a přečnívá rovinu motorky.

Přístup k soustruhu nemám, ani k většímu zázemí, tak bych to chtěl splácat doma - alespoň to zkusit.

K materiálu:
Jednoduše přemýšlím o jednom válečku (větším) z jedné strany uzavřeným, z uzavřené strany díru pro šroub, do toho ještě jeden váleček (menší) a mezi ně silon + do toho menšího.

Asi takto (sory za kvalitu, malování, nic lepšího doma nemám........


Rozměry si seženu.. Můj dotaz zní kde můžu sehnat tyto materiály a v jakém rozmezí se pohybuje jejich cena ? A mohl by tento můj výtvor vůbec fungovat ?
Díky.


Naposledy editováno 21.03.2012 18:42:34
Anketa: ?!?!
Zkusit to.
26%
12
Koupit už hotový.
74%
34
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 08:41 | Nahoru | #31

xBaryk píše: To je mi jasné, proto tam dám měkčí materiál, než je materiál tělesa stupačky, a samotnej podsedlák. Hlava padáku bude hliník/dural - silon, tělo asi válcovina hliník? vyplněný silonem, přichycení k opěrnému bodu s co největší dosedací plochou. Spojené patřičnými šrouby. Asi budu potřebovat odstínit síly ne dovnitř, protože těleso stupačky je tvrdé ale křehké. Ale do směru jízdy. Neříkám, že to bude hned, a možná plácám.. ale zkusím to a uvidím, za to nic nedám

E: problém bude spíš délka tělesa, která bude držet hlavičku a na kterou budou působit největší síly, vyřeším to asi výztuhou válcového tvaru.



hele mas zasadni nedostatky uz v teorii... tzn v praxi z toho nic kloudnyho nekouka... samozrejme ze nejvetsi sily nepusobi na tu hlavicku, na tu v miste kde narazi do prekazky pusobi jen ta sila, v miste kde je celej padak ukotvenej do ramu (nebo jinam) pusobi moment kterej je rovnej pusobici sile krat rameno paky... z toho je evidentni ze je vetsi nez ta puvodni sila .....

abych jen nekritizoval, na vyfuk se obvykle "padak" dava na prirubu kterou drzi tlumic ke svodu... ma uchranit koncovku pred podrenim, to ze si to na vyfuk lehne a ohne svody atd.. s tim nic neudelas... padak prichycenej k ramu kterej by pred timhle vyfuk uchranil bude hrozne masivni obludnost co trci z ramu kilometr daleko...

PS: jen ze zajimavosti... jak budes ten material rezat a vrtat? nebo myslis ze koupis material primo v prumerech, delkach a mirach ze to jen poskladas? ono vetsinou tam kde prodavaj kovy tak ti to i nadeli, ale zaplatis 20-30kc za rez.... ono to naskace.. nakonec v souctu budes asi koukat kolik stoji jen matros...
silon ani nevim ze by nekde urizli mensi dylku nez kolik maj standardni tyce... tzn budes muset koupit 0,5m tyc minimalne.... srouby jsou obvykle na moto s atyp stoupanim takze ty taky nejsou zrovna levny... no uvidis sam....

Naposledy editováno 26.03.2012 08:46:07

Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 08:51 | Nahoru | #32
ve výsledku tě tohle bádání metodou pokus omyl bude stát daleko víc peněz než kdybys koupil něco hotovýho a to nemluvím o čase kterej tomu budeš muset věnovat...

Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 09:26 | Nahoru | #33

assassin píše:
hele mas zasadni nedostatky uz v teorii... tzn v praxi z toho nic kloudnyho nekouka... samozrejme ze nejvetsi sily nepusobi na tu hlavicku, na tu v miste kde narazi do prekazky pusobi jen ta sila, v miste kde je celej padak ukotvenej do ramu (nebo jinam) pusobi moment kterej je rovnej pusobici sile krat rameno paky... z toho je evidentni ze je vetsi nez ta puvodni sila .....


No, spoj padák-rám bych rád ukotvil nějakou X spojkou, tak aby dosedací plocha měla víc opěrných bodů a větší opěrnou plochu. Celý padák bude muset mít menší pevnost než bude pevnost tělesa. Tak aby se v případě hrozby vytrhnutí kusu tělesa utrhl jen padák. Proto si myslím, že v tomto místě (uchycení padáku) bude rozložení síly kompenzováno a rozloženo do X spojky a rámu (úchytnému místu), možná bych to mohl přichytit přes kus silonu, nebo vulkanizované gumy.

No a z toho mi vyplývá, že hrozba utrhnutí padáku bude ve spojce hlavy a úchytu padáku (která bude mít válcový tvar. Tedy ji budu muset vyztužit.. Nejlepší by bylo spočítat síly.. tak, aby ten padák byl akorád. Druhá metoda je pokus omyl... Tak nevím do čeho se vrhnu prvně.. Vím, že mi chybí znalosti.. Ale dám se do toho, a budu se učit a zkoumat.

Díky za info cením si každé rady.

A ps: jsme momentálně ve fázi polemizování a přemýšlení, nemám totiž motorku
Ale dneska jak ji budu mít, nebo zítra, změřím rozměry, zítra si to ve škole nakreslím v cadu a uvidíme jak to půjde.

Nepočítám, že dostanu přesné rozměry materiálů na mé potřeby.. Jak budu znát rozměry, tak se podívám na materiály v jakých rozměrech jsou dostupné.
Budu nucen zkoušet kontaktovat kontakty, jestli se dostanu k nějakým strojům...

Hygienik píše: ve výsledku tě tohle bádání metodou pokus omyl bude stát daleko víc peněz než kdybys koupil něco hotovýho a to nemluvím o čase kterej tomu budeš muset věnovat...



To bezpochyby ano, to nepopírám. Ale...

Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 09:31 | Nahoru | #34
nejak nevim co si predstavit pod tou "x spojkou" ... a jak ji budes vyrabet.. jestli to ma silu roznest nejak pekne do ramu vypada to na nejakej dil "na miru", nic unifikovaneho.. tzn budes muset vyrobit(jak bez obrabecich stroju?) nebo nechat vyrobit/koupit ... zakonite drazsi nez koupe funkcnich padaku...

Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 09:43 | Nahoru | #35
Nějak takhle /napadlo mě víc tvarů, ale nemám čas je všechny kreslit, spěchám../



Máš ale pravdu, vyjde to dráž.. jak nad tím přemýšlím... Musel bych to nechat vyříznout, obrobit...

Naposledy editováno 26.03.2012 09:48:47

Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 09:48 | Nahoru | #36
xbaryk: jasny, tak kazdopadne tohle nikde uz "hotovy" nenajdes.. a vyrabet v domacich podminkach fakt nevim jak. ale badej, kdo si hraje nezlobi...

Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 09:53 | Nahoru | #37
No budu bádat, třeba mě napadne něco lepšího... (Koupit hotový padáky, ale to je snadný ) Jak dojdu pro moto, změřím rozměry, zítra nakreslím, popřemýšlím a uvidím.. Jinak Ti ale Děkuju

2 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 13:51 | Nahoru | #38
Moje zkušenost:

Jsem strojař, kreslím v CADu a mám dá se říct lidi co pro naši firmu soustruží, frézují a dovážejí železo z ukrajiny za pár šušňů. Padáky jsem si nakreslil, nacenil a už posílal do výroby. Nakonec mám padáky od rutana a jsou 2x tak hezčí než bych je udělal.

Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 17:53 | Nahoru | #39
No já kdybych nezačal kupovat na moto věcičky od Lightechu (závažíčka, šrouby do kapot, napínáky, rolny a padáky) měl bych padáky od Rutana. Stály by mě třetinu a vidím že je vyvíjí po zkušenostech z crashů je zdokonaluje.
Jinak z celkem pěkné motorky děláš docela bastl. Ještě si kup kolečka ze skejtu... Myslím že Rutanovy jsou designově hodně pěkné a hlavně věřím že jsou FUNKČNÍ.
Bez zázemí to vyrábět je si myslím blbost.

Naposledy editováno 27.03.2012 05:42:22

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 17:55 | Nahoru | #40

Zichi píše: Moje zkušenost:

Jsem strojař, kreslím v CADu a mám dá se říct lidi co pro naši firmu soustruží, frézují a dovážejí železo z ukrajiny za pár šušňů. Padáky jsem si nakreslil, nacenil a už posílal do výroby. Nakonec mám padáky od rutana a jsou 2x tak hezčí než bych je udělal.



ja padaky nemam...nepadam...ale kdybych je delal, tak je jasny ze budou hezci

Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 21:00 | Nahoru | #41
RDMOTO mnoho padáků a vrtat do kapot díru nemusíš

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 21:12 | Nahoru | #42

Attim píše: To nemá smysl, ti co už to dělají mají většinou vychytaný umístění případně materiály a tvary, tohle bude jen pokus-omyl, bez přístupu ke strojnímu obrábění to nebude hezký a o funkci bych taky pochyboval.

Mě teda padáky značky Homebastl zachránili celej bok gixéra - obyčejne soustružnickej polyamid a skrz něj šroub - tady je ta svinská zrada, šroub tam je jemnozávit a takovej imbus stojí pytel zlata(v jednom obchodu se spojovacíma materiálama říkal, že by jeden takovej šroub vyšel na cca 300Kč) - šestihran se stejným závitem stojí 50Kč, takže je třeba na šestihran navařit imbusovou hlavu
Kdybych si to nechal vytočit ofiko od někoho, co má NC soustruh, tak by mě vyšel jeden padák na cca 100 + cena šroubu - je to o tom dílenským zázemí

Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 22:19 | Nahoru | #43
Já teda taky nevidim moc špatnýho na domácí výrobě padáků,pokud je člověk trochu zdatnej a má přístup k soustruhu a dalším technologickým zařízením... Můžeš se kouknout na mé motorky v profilu,na které jsem si vytvářel padáky...

Nezapírám,abych se dopracoval k chtěnýmu výsledku tak to stálo moc hodin přemýšlení o nejlepším způsobu umístění,zvolení optimální délky padáku atd. tak jsem minimálně 2x převýšil částku hotových padáků od Rutana a proto,když někdo shání padáky tak mu ho rovnou doporučim (nemám čas,abych zase zkoumal 3hodiny vhodné umístění kvůli jedné NEPROVĚŘENÉ sadě pro kamaráda) . Co mě vedlo k výrobě padáku na CBR: 1) Nebyl jsem smířenej s vrtáním kapot ač jsem věděl,že se jedná o nejlepší způsob pro CBR. 2) Zkoumal jsem padáky od RD mota jejich řešení mě nenadchlo,velká páka na dural. desku. Nakonec jsem zvolil způsob vyfrézovaných podkoviček na vzpěru rámu a na nich umístěn padák. Byly vyzkoušený při lowsideru v rychlosti 80km/h a motorka utrpěla pouze jediný škrábanec a to mě nutilo k lehčí inovaci (další + pro Rutana za jeho crashtesty-to je k nezaplacení...) .

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 23:23 | Nahoru | #44

Zichi píše: Moje zkušenost:

Jsem strojař, kreslím v CADu a mám dá se říct lidi co pro naši firmu soustruží, frézují a dovážejí železo z ukrajiny za pár šušňů. Padáky jsem si nakreslil, nacenil a už posílal do výroby. Nakonec mám padáky od rutana a jsou 2x tak hezčí než bych je udělal.



Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2012 v 21:14 | Nahoru | #45
kdysi jsem si dělal padáky na Yamaha FZX 750 ze slitiny dural hliník a přišrouboval pevnostním šroubem,dokonce jsem je nechtěně testnul a zafungovaly jen se trochu ohnuly,a byly i pohodlné při delší jízdě což jsem vyzkoušel na dovolené při které jsem najel 3000 km. V té době Rutan na trhu ještě nebyl a dnes bych to asi řešil zakoupením u Rutana, ale radost nad vlastním výrobkem plně chápu



(reakce na) Materiál a výroba padáků.

27.3.2012 v 21:49 | Nahoru | #46

assassin píše:

Jako to tady muzu svihnout komplet vykresovou dokumentaci, ale bez soustruhu by me zajimalo jak to kdo bude vyrabet.....



Klidně sem mužeš hodit tu dokumentaci...sice přemýšlím že padáky koupím,ale jo koupím.Nicméně jsem na Prumyslové škole a všechno tam máme-CNC-stroje,soustruhy,řezačky atd. a šikovného mistra :D takže bych si to zkusil udělat a když by to klaplo-zkusil bych udělat padáky na Savinu a kdybys měl tu dokumentaci v Cadu bylo by to ještě lepší :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál a výroba padáků.

27.3.2012 v 22:46 | Nahoru | #47

DRN. píše: tohle ti pomuze, stejna moto, starsi rocnik

no to sem se zas nasmal.a hlane ze to mel za 300, takovej hnuj bych na motku nikdy nedal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál a výroba padáků.

27.3.2012 v 22:50 | Nahoru | #48

hrochino píše: no to sem se zas nasmal.a hlane ze to mel za 300, takovej hnuj bych na motku nikdy nedal


ja to dal jako odstrasujici pripad

Materiál a výroba padáků.

28.3.2012 v 02:50 | Nahoru | #49
Musim svoje názory ztotožnit s vetšinou tady.Nemá to význam.Programuju CNC,takže mám přístup i k samotným strojům,Jsem schopný navrhnout a vyrobit dá se říct ,,jakoukoliv''součást, ale prostě se mi to nevyplatí(neberu vpotaz sériovou výrobu)A navíc bez základních technických zkušeností které zřejmě nemáš..no nevím...hodně štěstí.

Naposledy editováno 28.03.2012 02:54:05

Materiál a výroba padáků.

28.3.2012 v 16:34 | Nahoru | #50
za mě RD Moto nebo Rutan

Materiál a výroba padáků.

28.3.2012 v 16:57 | Nahoru | #51
Raději si kup hezký padáky,budou určitě levnější.
Když to neumíš ani namalovat,jak by to asi vypadalo ve skutečnosti?
Navíc bez strojů?

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

28.3.2012 v 17:03 | Nahoru | #52

DRN. píše: ja to dal jako odstrasujici pripad


Ja vim. Ale byl to kus blba.

Materiál a výroba padáků.

28.3.2012 v 20:15 | Nahoru | #53
jestli by spíš nemělo smysl zkusit vyrobit padáky na přední a zadní osu kol + možná závažíčka za silonu.to už snad taková věda nemusí být

Materiál a výroba padáků.

29.3.2012 v 20:42 | Nahoru | #54

Nemá někdo přístup k rozměrům označené části, nějakých technických výkresů? Díky...

Naposledy editováno 29.03.2012 20:45:02
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist