paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zadní brzda Caponorda slabá
17.3.2012 v 20:53
Ahoj pořídil jsem na tuto sezenu Caponorda zatim jsem spokojenej jen nemůžu doštelovat zadní brzdu. Je to slaboučký skoro vůbec nebrzdí. Při sešlápnutí je účinek skoro nulovej. Zkoušel jsem to odvzdušnit a to bylo v pořádku. Pak jsem to zkoušel doštelovat na brzdovym válci ale to mam strach aby to potom nepatrně nepřibržďovalo. Tak nevim jestli je to jen slabost motorek nebo mam zkusit třeba měkčí obložení nebo něco jinýho. Jestli máte někdo nějakou zkušenost tak napište díky

17.3.2012 v 21:29 | Nahoru | #1
Zdravím Strakonice,můj kamarád má taky capouše a nepamatuju si,že by říkal někdy něco o tom,že mu nebrzdí zadek.Když na to šlápneš,tak to musí jít do smyku.Dělám teď na pegasu takovou menší GO,a měním i desky.Už jsou na výměnu,ale i předtím mi šel zadek do smyku.Nikdy jsem neměl tu smůlu,že bych někdy na něco koupil desky,a pak to brzdilo mizerně.Samozřejmě v deskách je taky rozdíl,někteří výrobci uvádí na co je jaký typ určený nebo vhodný,na jaké kotouče atd.Máš je teď měněné,nebo jsou už jeté?br.kotouč ja na tom jak? Jak stará je kapalina?.Samozřejmě se stane,že odejde hl.brzdový válec nebo i brzdič na kole.To pak ale většinou uniká i kapalina.Teď nevím jestli jsou u capouše na zadním brzdiči na pístkách nejaké prachovky nebo něco bodobnýho,to pak totiž člověk hned nepozná únik,ale až se třeba prachovka naplní.U pegasa prachovky nemám,ale pístky jsem zatlačil přes dřevěný hranolek rukou.Občas totiž kluci píšou,že nemůžou zatlačit pístky a mordujou to třeba svěrkama nebo tak různě.Pístky musejí jít tak akorát.Podíval bych se prvně na ten brzdič na pístky a pak pokračoval dál,za předpokladu,že všechno co jsem psal víše,máš v pořádku.kuwa to jsem se nějak zozepsal

17.3.2012 v 23:17 | Nahoru | #2
Viděl jsem na zadnim brzdiči ve vnitřní části vytlačenou 5 desetin hlubokou drážku ve který byla doslova "zamčená" deska,takže účinnost dost zoufalá...Bylo to na RSV,ale brzdiče jsou u všeho dost podobný...

Naposledy editováno 17.03.2012 23:17:54

18.3.2012 v 07:36 | Nahoru | #3
Ahoj, já Cápa mám, je pravda, že zadní brzda neni uplně košér,ale když na ni pořádně hamtnu, je cejtit, že jde do smyku i když motorka jede skoro plynule dál,v Alpách jsem ji loni dokonce i uvařil, když jsem pomáhal předku. Možná by jiný desky pomohly,ale kždopádně na zadek prostě nespolehej, je to fakt spíš pomocná brzda.Většinou to všechno tlačim předkem až když je o horší tak tomu pomůžu.

18.3.2012 v 10:22 | Nahoru | #4
Jj,brzdovku na zadku uvaříš jak nic v takových podmínkách jako jsou Alpy a podobné krpály.Je lepší na ní moc nešlapat,snažit se jet tak,aby to člověk ubrzdil předkem,tam je ta brzda víc předimenzovaná.Já osobně jsem teď při výměně dal i lepší kapalinu DOT 5.1,než se uvádí v manuálu,má o něco vyšší bod varu 272st.C.Ti kdo jezdí dálky do Alp a jiné krpály,by mohli dávat klidně ještě lepší brzdovku.Ta o třídu vyšší má bod varu 312st.C a další dokonce něco kolem 325st.C.Co jsem takhle slyšel kluky co fakt jezdí hodně do Alp,tak mění brzdovku každý rok,a ještě dávají panceřované hadice,když na motorce nejsou.

18.3.2012 v 16:31 | Nahoru | #5
sseba1> Tak to bude asi stejný když na to dupnu ale musim fakt dupnout tak se ozve ABS ale přibržďovat nebo se naní spolehnout to nejde

18.3.2012 v 16:34 | Nahoru | #6
Tabi> Vše je na brzdě v pořádku jen nevim stáří kapaliny jen ji zkusim ještě poštelovat na brzdovim válci krok a nic víc asi to bude trochu jejich nemoc

18.3.2012 v 19:15 | Nahoru | #7
Zdravim,omlouvám se že to není uplně k věci,jinak mě zadní brzda celkem funguje-zkus tu novou brzdovku a destičky od jinýho výrobce+100% odmastit kotouč.A ted bych potřeboval poradit(taky jsem se zamiloval do Kapouše a na letošní sezonu a doufám na mnoho dalších si dávám jednoho dokupy) A)Vyměnil jsem olej-nebylo jisté jak byl v motorce dlouho,tak jestli když udělám proces jako na vymazání servisu(i když nesvítil)-bude se počitat od nuly zase 7500km než se rosvítí? B)Mam na rozetě v silentblocích vůly cca 2mm,mam to řešit,nebo to je normál?

18.3.2012 v 20:27 | Nahoru | #8
Tu kapalinu bych vyměnil určitě.Jestliže někdy v minulosti brzdovka vařila,tak jsou jí vlastnosti o dost horší než u nové.Není to žádná velká investice,vůbec bych nad tím nepřemýšlel,a až potom třeba i jiný desky.Taky bych se přesvědčil jestli jdou pístky opravdu lehce,můžou být přidřený a příčit se v brzdiči.Odmaštění kotouče i desek by mělo být samozřejmostí. Snad to vyřešíš.
Trochu mimo téma,taky se omlouvám.
to stylo:já si taky myslel,že bude v háji ta guma v rozetě,než jsem to rozebral.Guma je jako nová,možná už jí někdo měnil.Ložisko už bylo mizerný,takže to jsem dal nové,tak si myslím,že to bude trochu lepší.Můj názor je,že zrovna u pegasa je ložisko v rozetě 6204 trochu poddimenzované.Vyzkoušej si to u někoho na jiný motorce,a trochu poznáš jestli tam máš opravdu velikou vůli nebo je to v normě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní brzda Caponorda slabá

18.3.2012 v 20:38 | Nahoru | #9
nejhorší pocit byl, když se probadla brzdová šlapka, to sem málem přeštíp pordelý desítku drát jak jsem se leknul

miluna318 s Cápem budeš určitě spokojenej, když se o něj budeš pečlivě starat, tak je to o 100% lepší než Hujdí Varan, má to srdce. Každopádně si sem tam zkontroluj za běhu motoru dobíjení, ať Tě to někde nepřekvapí! je to jedna z bolestí Cápa, já už to mám za sebou.

19.3.2012 v 11:13 | Nahoru | #10

sseba1 píše: Tabi> Brzdovku sem tam měl taky přes třista°C,ale naloženej ve dvou v Alpách je to marný

,tak to ti věřím,protože jsem to jednou zažil v autě,že se mi propad pedál a brzdil jsem i očima

19.3.2012 v 15:40 | Nahoru | #11
stylo> Nemůžu moc radit mam ho chvilku ale od majitele co mě říkal vim že servis se rozsvítí každých 7500km. Jinak mam návod jak to vymazat kdybys potřeboval. Ale ta vůle to netušim jak je to. Jinak doufam že ho nechám taky dýl sic má najeto 43000km ale to bych neřešil myslim že to musí vydržet strašně moooooc

19.3.2012 v 15:44 | Nahoru | #12
sseba1> Dobíjení a pak se tam dělal ten centrální tlumič nějaký jiný kábly ke svíčkám a nevim co ještě prej dolazoval bývalej majitel na mě zbyla ta brzda Jinak mě ta mnotorka celkem chytla za srdce jen při ostřejší jízdě to bude asi papánek ale jinak spokojenost

19.3.2012 v 18:53 | Nahoru | #13
miluna318> Jak už tady někde bylo 100 koní musí něco žrát:) ale na druhou stranu, Transalp mi žral víc a to nejezdil zdaleka tak rychle. Jinak je to vážně srdcovka, přes zimu jsem tam nandal mraky úprav a ještě to nemám uplně složený, ale Cápa jentak nepustim.Myslim že motor jinak musí dát 150 000Km když se bude hlídat olej a rozvody.

19.3.2012 v 19:19 | Nahoru | #14
miluna318> Dík,to je jedno z mála věcí co mi předchozí majitel dal ten návod na mazání servisu.No jinak jsem v sobotu najel prvních 150km s kápošem a spokojenost-musim si zvykat na úplně jinej motor oproti Bmw,jen mě štve ten "žádnej" zvuk originálních výfuků..Taky uvažuju o většim plexi,nebo o tom nástavci,mam teda 175cm,a letí mi to akorát na hlavu.Musim taky kouknout na to dobíjení,když je to tak častej problém a ty diodky co tam má sseba1 jsou docela dobrý řešení..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní brzda Caponorda slabá

19.3.2012 v 20:12 | Nahoru | #15
stylo> Větší aširší plexi by bylo super ja mam skoro 190 cm a funí na mě dost ale do 120 se to dá kousnout bez problémů

19.3.2012 v 21:25 | Nahoru | #16
miluna318> Plexi a blástry-moje další plánované úpravy..

19.3.2012 v 21:56 | Nahoru | #17
taky mi zlobila zadní brzda tak jsem dal koupil novou pumpu a destičky brzdič jsem vyčistil brzdovku dal novou a brzdí to jak za mlada....otázka jak dlouho...jinak mám nejeto něco málo přes 60 000 (koupil jsem ho když měl najeto 8500)a motor v pohodě...co jsem mluvil s italama z Caponord clubu italia tak o motor se začínají zajímat okolo 100 000 km.plexi mužu doporučit od RD moto je lepší než Ermax které jsem taky měl a blastry z BMW 1150 gs ty tam pasujou dobře z 1200 už ne.Na dobíjení mám na palubce udělaný voltmetr aby mě to nevypeklo jako se jednou stalo v Rumunsku

19.3.2012 v 23:01 | Nahoru | #18
Marek Sz> Dík za tipy-a můžeš upřesnit jak jsi vyřešil ten voltmetr?dík..

20.3.2012 v 11:30 | Nahoru | #19
stylo> Ty voltmetry jsou jednoduchý stavebnice nebo už hotový displaye s kontrolou napětí na baterce a podle toho se to vyhodnocuje. Většinu stačí připojit na + a na - do sítě a podle toho kolik tam je voltů se rozsvicujou postupně kontrolky jako na stupnici.
Máš třeba tři , to je základ, červená, zelená a žlutá led. Červená je že je málo voltů v síti, takže nedobíjí, zelená vše je ok a pak žlutá a to přebíjí. Potom jsou přesnější třeba s pěti kontrolkama tam víš i kolik to dobíjí +- třeba 0,5voltu, zálečí na citlivosti.Poslední jsou displayouvý a ty ti ukážou přímo aktuální stav včetně desetin.Řádově ty obyč seženeš kolem stovky, ty lepší tak za 150-200 a displaye od 300Kč vejš nebo na ebay nebo aukru.Měl jsem tam pět kontrolek a teď si tam dám modrej display kuli vzhledu(má stejnou barvu jako budíky Cápa :) ), snad to půjde na slunci přečíst,led kontrolky byli vidět výborně!

21.3.2012 v 08:50 | Nahoru | #20
sseba1> Dík,už jsem na ty stavebnice koukal a asi to nainstaluju.

21.3.2012 v 12:37 | Nahoru | #21
stylo> Určitě to stojí za to, dej si to tam přes modelářskej konetor(je drobnej a proud unese), ať to můžeš kdykoli jen odpojit a dej přes něj smršťovačku a máš to. Já díky tomu přišel včas na to, že mi odešel regulátor dobíjení.Navíc když budeš někde dál a budeš vidět že se něco děje a tak bez světel dojedeš alespoň někam, kde nabiješ nebo to nějak necháš zaservisovat

22.3.2012 v 09:27 | Nahoru | #22
miluna318> Hoj-včera jsem zkoušel na suchym asfaltu zašlápnout zadek a nemusel jsem nejak moc silně zašlápnout,(šlápnout jako jo,ale ne si stoupnout na pedál max silou) aby šel zadek do smyku,takže ta brzda není fabricky úplně naprd,zkus tu kapalinu a třeba jen vyčistit kotouč a desky trochu zdrsnit nebo změnit značku desek..Jinak jak píšeš o plexi tak já mam cca 175cm a mam to trochu jinak-na mě fouká cca od 70-130km/h ale nad 160 je zas klid

22.3.2012 v 11:38 | Nahoru | #23
stylo> Mě se taky zablokuje kolo, když na to fest hamtnu, problém je v tom,že i když kolo skoro smykuje, mašina jede pořád dál bez většího brzdnýho efektu, chybí tam takovej ten pocit že víš jak na to šlápnout, aby to brzdilo fest, ale ještě neblokovalo kolo.Hodně bude záležet i na gumě.

22.3.2012 v 11:40 | Nahoru | #24
Ahoj. Já mám problém že se mi zadek celkem zavzdušňuje a nemůžu přijít na to proč. Odvzdušním brzda je krásně tvrdá a tak do měsíce je to jak žvejkačka. Sice to brzdí ale musí se víc sešlápnout. 6e by to někde unikalo nebo bublinkovalo jsem nezjistil. Tak nevím čím to je. Ale asi zkusím nějakou kvalitnější brzdovku.

22.3.2012 v 14:32 | Nahoru | #25
sseba1> No já se ted teprv seznamuju a zvykám po báwu-to má duál s Abs takže si tak trochu odtrženej od reality,ale pocit bezpečnýho brždění to opravdu dává,ale nestejská se mi.Možná je to i rozložením váhy-že to holt vše musí pobrat předek a zadek se moc odlehčí..možná i ta měkkost přední vidlice tomu přispějě..Určitě i ta guma jak píšeš-co schválně jezdíte nebo máte vyzkoušeno?Já mam Annake2 vzadu a předek Bridgestone battle wing-preferuju spíš nájezd kilometrů než ultra sportovní lepidla a z terénu maximálně polnačka..
otompotom- se snažim asi tejden přihlásit na etv1000.deg a stále nic co dělám blbě?

22.3.2012 v 16:05 | Nahoru | #26
stylo> Ahoj já jezdím teď Metzeler Tourance a jsou super. Jinak je divé že ti to nejde, odkliknul jsi v mailu potvrzovací odkaz? Zkus to ještě. Snad jsem tě tam našel dobře a autorizoval.

22.3.2012 v 16:23 | Nahoru | #27
otompotom> Ok už to chodí-dík.A ty Tourancky-máš už vyzkoušeno kolik cca se na nich najede?

29.12.2015 v 22:40 | Nahoru | #28
na touranckach jsem najel 8500km a zadek je téměř před smti,predek ještě asi na 2000km

Naposledy editováno 06.01.2016 11:31:03
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord miki64 1 31.10.2023 v 06:53 soccer
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord Libiq 8 20.3.2023 v 12:29 Libiq
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord Etv1000capo 23 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord Káreo 2 24.12.2021 v 12:30 Piwell