1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
Se ještě až to bude aktuálnější, ok?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
BTW jsem slyšel něco o nějakým pohřebáku, či co to chceš kupovat, jo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
1 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
Dvě moorkářky co mění mašiny za babycar-ky nebo třeba brzské zprozrazení nového MotoKrámekServis v objektu Severka na Lochotíně či archivní fotky z dob málem zapomenutých, kdy se motorky tunily řidítky z babety atd. bylo na programu včera
Je to jednou za měsíc, kdy se můžeme vidět pohromadě a né v motorkářským
Naposledy editováno 08.03.2012 23:09:44
1 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
tak mám najetej letošní 1 km v sedle..
Apropo jel by někdo tuhle sobotu kolem komína na testovací kochačku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
Potřebuju někoho, kdo mě zase bude tlačit do zatáček
Jen bych nevěřil, že jsem měl co dělat stíhat strejcovo 125tce skůtru.. Letos budu muset vážně začít trochu víc trénovat, loni jsem to flákal a je to znát..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
2 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
Gorky86 píše: vpohodě jen jsem se otáčel, zajel moc blízko na krajnici kde byl schod a štěrk tak jsem projistotu ještě přidal přední brzdu abych slítnul najistotu. škrábance nejsou ani k rozeznání od tich minulých a prasklo jen sklíčko blinkru, to jsem měl od minulé nehody schovaný navíc, takže dobrý. Jo a nevim na co se trenuje zvedání motorky, protože stačí pár nadávek a jde zvednout jak spadlá tříkolka :)
Uff, aspoň že tak, už jsem se lek.. S tím zvedáním že vzteku věřím.. :D
1 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
2 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
Občas si v médiích, ale také ve velké míře především na sociálních sítích, poslechnu/přečtu různé „zaručeně“ pravdivé informace zasvěceně prezentující jak to tenkrát všechno „přesně“ vypadalo.
A já si vždy říkám, že jsem asi prožil tuto dobu na jiné planetě?!
Vesměs názory pocházejí od lidí, kteří v té době v lepším případě nosili kraťasy na kšandu(Ladovy obrázky), nebo tahali kačenku na provázku, v horším případě byli ještě „na houbách“.
Tak do toho – jak to vlastně tehdy všechno bylo, respektive jak jsem to viděl svýma očima???
Tu dobu, kdy jsme v zemi Československé podle leckterých „zasvěcenců“
„běhali po čtyřech a baštili banány“ J. To mi vždy přivodí vzpomenout na tuto dobu minulého století a režimu. Jak jsem viděl tuto dobu z vlastního pohledu. A když už tak vzpomínám, proč se nepodělit s Vámi = s lidmi, kteří ještě umějí číst J!
KDYŽ TAKHLE SHRNU – BYLA TO CELKEM VELMI SLUŠNÁ KADENCE!!!
Naše soutěžní Jawy byly stále na špičce a jezdci v pravidelném podniku Šestidenní mezinárodní soutěži byli extra-třída !
Existovala závodní soutěžní řada značky JAWA od kubatury 80ccm vodníka a konče čtyřdobou Jawou 500ccm s motorem Rotax.
Také divišovská odnož JAWA-y, dříve ESO rodiny Šimandlů, jezdil ve světě každý, kdo na ploché dráze něco znamenal!!!
Fabrika Jawa má od roku 1979 odzkoušený nádherný cestovní dvouválec boxer 500ccm, který se měl vyrábět v kooperaci se Sověty.
Krásný bytelný funkční motocykl = motor Boxer OHC (žádné OHV tyčinky!!!), kardan, pětikvalt, kotouče…..každý, kdo na něm měl to štěstí jezdil byl nadšený!
Časopis Automobil již s tímto motocyklem také v roce 1984 oficiálně seznámil českou veřejnost, ale stále nebyl dán pokyn k sériové výrobě L?!
Zajímavostí u tohoto motocyklu málo známou je, že fabrika Jawa patentovala konstrukční vyřešení rozvodu OHC v hlavách válců u tohoto motoru typu „boxer“ – s protilehlými válci!
A TOTO KONSTRUKČNÍ ŘEŠENÍ PŘEVZALA V 90. LETECH ZNAČKA BMW PŘI NÁVRATU MODELOVÉHO USPOŘÁDÁNÍ MOTORU „R“ – TEDY PROTILEHLÝCH VÁLCŮ „ BOXER“. A nadále jej využívá. Do té doby chlapci od „bavorské vrtule“ využívaly „splašené tyčky“ OHV stejně jako EMBÉČKO J!
Teď mi tak napadá, že doba pro blokaci patentovaného řešení pro bezplatné převzetí patentu značkou BMW v té době rozhodně nevypršela = KDOPAK ASI ČERPAL OD BMW DESÁTKY ZA VYUŽITÍ PATENTU..??!
Tato informace mi zůstala utajenou = ovšem je také možné, že kde nebyl žalobce nebyl ani soudce a v té době počátku 90. let jsme se potýkali s jinými problémy a spousta jiného duševního i zlatého pokladu naší zemičky zmizela v nenávratnu L!
Ale zase zpátky k tématu.
Motokrosové strojky ČZ po „Faltově ukradeném titulu v 1974“ pomalu opouštějí výsluní a jezdec Petr Kovář se stává továrním jezdcem italské Cagivy. Také díky tomu se italská fabrika začala kamarádíčkovat se strakonickou ČZ-tou.
Fabrika ČZ má ještě vlastní motorárnu a stále vyvíjí agregáty. Prakticky od roku 1975 testuje a vylepšuje funkční prototypy cestovních čtyřtaktních strojů o obsahu 125, 175, 250 a dokonce později vyvinula a zkoušela vlastní motor 400ccm!!! Okolo Strakonic se daly potkat testované stroje, na kterých byla radost spočinout okem.
Čtyřtaktní 175-tku jsem potkal osobně a byla hezčí jak tehdejší TOP Honda CB nebo CG!
Našel jsem také pěkný článek o těchto prototypech: (http://www.motorkaricom.ic.cz/viewpage.php?page_id=5).
My mladí samozřejmě hltali především tajné informace o zkouškách hlavně vyšších obsahů 400ccm a 500 ccm!!!
Proslýchalo se, že ČZ připravuje čtyřtaktní „čtyřkilo“ a Jawa dvoutaktní
(Úplně stejná situace jako v MS GP 1971 u 350-tek, kdy ČZ připravila nádhernou 350ccm čtyřválec do „V“ 2x OHC – zatímco JAWA vylepšuje od roku 1967 dvoutaktní 350 ccm do „V“, která předběhla dobu a vlastně na dalších 25 let určila konstrukci strojů pro královskou třídu / v oněch letech 1970 byla v podstatě královskou třídou právě třída 350ccm!!!).
A nejlepší na těchto --- pod rouškou tajemství - získaných informacích o probíhajícím vývoji --- bylo, že to všechno byla pravda!!!
(Ovšem oficiálně jsme se o tomto dozvídali v médiích až tak okolo roku 1993, kdy už Taliáni motocyklovou značku ČZ definitivně pohřbili L!).
A tady je máme pěkně pod sebou = ČZ 400 2x OHC, vodník, 5-ti kvalt a níže JAWA TS 400 také s novým motorem a tří hřídelovou 5-ti rychlostní převodovkou.
Na to, že se píše rok 1987-88 to byla hodně pěkná práce! Tzn. na vrcholu jsou ve světě motorky jako Kawasaki GPZ a GPX, Honda CBX nebo Yamaha RD 350 YPVS ….!!!
Byly to v té době po konstrukční/technické stránce plnohodnotné špičkové světové stroje:
V té době začíná jezdit motokrosová ČZ 125/519 a vývojová tovární ČZ 250 VVM vítězí na domácích kolbištích.
Našel jsem doma ve svých „pokladech“ dokonce prospekt 125/519 z roku 1988:
A fabrika ČZ dokončila provozní zkoušky nového čtyřtaktního motoru ve verzích o obsahu 175 a 200 ccm!!!
Dle neoficiálních informací je připravena linka na sériovou výrobu motocyklu v prvé fázi se čtyřtaktním cestovním motorem obsahu 175 ccm.
Akorát se hodně mluvilo o ceně a byla uvažována 25-26 000,-Kč. Už ani nevím, kde se mi podařilo získat již vytištěný připravený prospekt tohoto motocyklu viz. níže – bylo to tuším v mrakodrapu PZO - podniku zahraničního obchodu Motokov na Budějovické ulici Praha 4 v roce 1988-90. Podvozek měl vycházet z modelu Cagiva Blues, ale motor vlastní nově vyvinutá ČZ:
Mimoto tento motor a vůbec celý stroj ČZ 175 se do výroby nakonec dostal. Ovšem až v roce 1996 pod označením Cagiva 200 Roadster, kdy Taliáni na místo hlavní verze 175-180 ccm nařídili využít pouze verzi 200ccm a doplnit italským el. startérem = nejporuchovější to částí tohoto jinak velmi spolehlivého motocyklu.
A když už jsme u toho vzpomínání na ČZ proslýchá se, že Taliáni od Cagiva přebrali motocyklovou výrobu ČZ díky vydatné pomoci soudruha Petra Kováře. A patrně také díky „zájmům“ tohoto motokrosaře/nějakou dobu továrního jezdce Cagiva – v době socialismu!/ k získání mrzkého profitu pomohl někdy ve 1993 získat Taliánům v Čezetě majoritní podíl 51% akcií!
Tím byl osud motocyklové značky ČZ („Strakonických Dudáků“) definitivně zpečetěn L!
My tak přišli nenávratně o značku i známku motocyklů ČZ. Občas bych snad raději byl i hloupý a nedával si věci dohromady.
Dlužno ovšem také podotknout, že když jsem sám potřeboval díly na motokrosovou ČZ a z důvodu nemožnosti sehnat je jinak se obrátil na strakonickou fabriku = byl jsem vždy slušně odkázán, abych si trhnul nohou:
I přes takový jalový přístup fabriky ČZ ke mně samotnému mi díky národní hrdosti mrzí, že česká značka motocyklů ČZ (ČZM) skončila takovým nedůstojným způsobem!
TO BYLO NĚCO OBECNÉHO NÁHLEDU NA CELKOVOU SITUACI – ALE CO U NÁS V KŘIMICÍCH???
Pro mne, moje vrstevníky a kamarády znamenala 80. léta jednu z nejzásadnějších, ne-li přímo nejzásadnější, dekádu v životě člověka.
Na počátku dekády studium druhého stupně ZŠ nebo ještě ZDŠ. Následně střední vzdělání a s ním spojené první lásky, získání řidičského průkazu od 15-ti na 50ccm, od 17-ti na velký motocykl.
A dále hranice dospělosti 18 let spojená se získáním řidičského průkazu na cokoli (kromě autobusu – ten až od 21 + odpovídající praxi). Ukončení středního vzdělání a nástup do prvních pracovních poměrů nebo také prodloužení mládí studiem Vysoké školy.
U mnoha kluků a téměř všech holek také nastávalo zakládání rodiny a množení se. A také koncem dekády nevyhnutelným a stresujícím „zmizením kluků ze světa“ - nastoupením na dvouletou základní vojenskou službu.
Naposledy editováno 23.03.2012 23:17:32
Občas si v médiích, ale také ve velké míře především na sociálních sítích, poslechnu/přečtu různé „zaručeně“ pravdivé informace zasvěceně prezentující jak to tenkrát všechno „přesně“ vypadalo.
A já si vždy říkám, že jsem asi prožil tuto dobu na jiné planetě?!
Vesměs názory pocházejí od lidí, kteří v té době v lepším případě nosili kraťasy na kšandu(Ladovy obrázky), nebo tahali kačenku na provázku, v horším případě byli ještě „na houbách“.
Tak do toho – jak to vlastně tehdy všechno bylo, respektive jak jsem to viděl svýma očima???
Tu dobu, kdy jsme v zemi Československé podle leckterých „zasvěcenců“
„běhali po čtyřech a baštili banány“ J. To mi vždy přivodí vzpomenout na tuto dobu minulého století a režimu. Jak jsem viděl tuto dobu z vlastního pohledu. A když už tak vzpomínám, proč se nepodělit s Vámi = s lidmi, kteří ještě umějí číst J!
KDYŽ TAKHLE SHRNU – BYLA TO CELKEM VELMI SLUŠNÁ KADENCE!!!
Naše soutěžní Jawy byly stále na špičce a jezdci v pravidelném podniku Šestidenní mezinárodní soutěži byli extra-třída !
Existovala závodní soutěžní řada značky JAWA od kubatury 80ccm vodníka a konče čtyřdobou Jawou 500ccm s motorem Rotax.
Také divišovská odnož JAWA-y, dříve ESO rodiny Šimandlů, jezdil ve světě každý, kdo na ploché dráze něco znamenal!!!
Fabrika Jawa má od roku 1979 odzkoušený nádherný cestovní dvouválec boxer 500ccm, který se měl vyrábět v kooperaci se Sověty.
Krásný bytelný funkční motocykl = motor Boxer OHC (žádné OHV tyčinky!!!), kardan, pětikvalt, kotouče…..každý, kdo na něm měl to štěstí jezdil byl nadšený!
Časopis Automobil již s tímto motocyklem také v roce 1984 oficiálně seznámil českou veřejnost, ale stále nebyl dán pokyn k sériové výrobě L?!
Zajímavostí u tohoto motocyklu málo známou je, že fabrika Jawa patentovala konstrukční vyřešení rozvodu OHC v hlavách válců u tohoto motoru typu „boxer“ – s protilehlými válci!
A TOTO KONSTRUKČNÍ ŘEŠENÍ PŘEVZALA V 90. LETECH ZNAČKA BMW PŘI NÁVRATU MODELOVÉHO USPOŘÁDÁNÍ MOTORU „R“ – TEDY PROTILEHLÝCH VÁLCŮ „ BOXER“. A nadále jej využívá. Do té doby chlapci od „bavorské vrtule“ využívaly „splašené tyčky“ OHV stejně jako EMBÉČKO J!
Teď mi tak napadá, že doba pro blokaci patentovaného řešení pro bezplatné převzetí patentu značkou BMW v té době rozhodně nevypršela = KDOPAK ASI ČERPAL OD BMW DESÁTKY ZA VYUŽITÍ PATENTU..??!
Tato informace mi zůstala utajenou = ovšem je také možné, že kde nebyl žalobce nebyl ani soudce a v té době počátku 90. let jsme se potýkali s jinými problémy a spousta jiného duševního i zlatého pokladu naší zemičky zmizela v nenávratnu L!
Ale zase zpátky k tématu.
Motokrosové strojky ČZ po „Faltově ukradeném titulu v 1974“ pomalu opouštějí výsluní a jezdec Petr Kovář se stává továrním jezdcem italské Cagivy. Také díky tomu se italská fabrika začala kamarádíčkovat se strakonickou ČZ-tou.
Fabrika ČZ má ještě vlastní motorárnu a stále vyvíjí agregáty. Prakticky od roku 1975 testuje a vylepšuje funkční prototypy cestovních čtyřtaktních strojů o obsahu 125, 175, 250 a dokonce později vyvinula a zkoušela vlastní motor 400ccm!!! Okolo Strakonic se daly potkat testované stroje, na kterých byla radost spočinout okem.
Čtyřtaktní 175-tku jsem potkal osobně a byla hezčí jak tehdejší TOP Honda CB nebo CG!
Našel jsem také pěkný článek o těchto prototypech: (http://www.motorkaricom.ic.cz/viewpage.php?page_id=5).
My mladí samozřejmě hltali především tajné informace o zkouškách hlavně vyšších obsahů 400ccm a 500 ccm!!!
Proslýchalo se, že ČZ připravuje čtyřtaktní „čtyřkilo“ a Jawa dvoutaktní
(Úplně stejná situace jako v MS GP 1971 u 350-tek, kdy ČZ připravila nádhernou 350ccm čtyřválec do „V“ 2x OHC – zatímco JAWA vylepšuje od roku 1967 dvoutaktní 350 ccm do „V“, která předběhla dobu a vlastně na dalších 25 let určila konstrukci strojů pro královskou třídu / v oněch letech 1970 byla v podstatě královskou třídou právě třída 350ccm!!!).
A nejlepší na těchto --- pod rouškou tajemství - získaných informacích o probíhajícím vývoji --- bylo, že to všechno byla pravda!!!
(Ovšem oficiálně jsme se o tomto dozvídali v médiích až tak okolo roku 1993, kdy už Taliáni motocyklovou značku ČZ definitivně pohřbili L!).
A tady je máme pěkně pod sebou = ČZ 400 2x OHC, vodník, 5-ti kvalt a níže JAWA TS 400 také s novým motorem a tří hřídelovou 5-ti rychlostní převodovkou.
Na to, že se píše rok 1987-88 to byla hodně pěkná práce! Tzn. na vrcholu jsou ve světě motorky jako Kawasaki GPZ a GPX, Honda CBX nebo Yamaha RD 350 YPVS ….!!!
Byly to v té době po konstrukční/technické stránce plnohodnotné špičkové světové stroje:
V té době začíná jezdit motokrosová ČZ 125/519 a vývojová tovární ČZ 250 VVM vítězí na domácích kolbištích.
Našel jsem doma ve svých „pokladech“ dokonce prospekt 125/519 z roku 1988:
A fabrika ČZ dokončila provozní zkoušky nového čtyřtaktního motoru ve verzích o obsahu 175 a 200 ccm!!!
Dle neoficiálních informací je připravena linka na sériovou výrobu motocyklu v prvé fázi se čtyřtaktním cestovním motorem obsahu 175 ccm.
Akorát se hodně mluvilo o ceně a byla uvažována 25-26 000,-Kč. Už ani nevím, kde se mi podařilo získat již vytištěný připravený prospekt tohoto motocyklu viz. níže – bylo to tuším v mrakodrapu PZO - podniku zahraničního obchodu Motokov na Budějovické ulici Praha 4 v roce 1988-90. Podvozek měl vycházet z modelu Cagiva Blues, ale motor vlastní nově vyvinutá ČZ:
Mimoto tento motor a vůbec celý stroj ČZ 175 se do výroby nakonec dostal. Ovšem až v roce 1996 pod označením Cagiva 200 Roadster, kdy Taliáni na místo hlavní verze 175-180 ccm nařídili využít pouze verzi 200ccm a doplnit italským el. startérem = nejporuchovější to částí tohoto jinak velmi spolehlivého motocyklu.
A když už jsme u toho vzpomínání na ČZ proslýchá se, že Taliáni od Cagiva přebrali motocyklovou výrobu ČZ díky vydatné pomoci soudruha Petra Kováře. A patrně také díky „zájmům“ tohoto motokrosaře/nějakou dobu továrního jezdce Cagiva – v době socialismu!/ k získání mrzkého profitu pomohl někdy ve 1993 získat Taliánům v Čezetě majoritní podíl 51% akcií!
Tím byl osud motocyklové značky ČZ („Strakonických Dudáků“) definitivně zpečetěn L!
My tak přišli nenávratně o značku i známku motocyklů ČZ. Občas bych snad raději byl i hloupý a nedával si věci dohromady.
Dlužno ovšem také podotknout, že když jsem sám potřeboval díly na motokrosovou ČZ a z důvodu nemožnosti sehnat je jinak se obrátil na strakonickou fabriku = byl jsem vždy slušně odkázán, abych si trhnul nohou:
I přes takový jalový přístup fabriky ČZ ke mně samotnému mi díky národní hrdosti mrzí, že česká značka motocyklů ČZ (ČZM) skončila takovým nedůstojným způsobem!
TO BYLO NĚCO OBECNÉHO NÁHLEDU NA CELKOVOU SITUACI – ALE CO U NÁS V KŘIMICÍCH???
Pro mne, moje vrstevníky a kamarády znamenala 80. léta jednu z nejzásadnějších, ne-li přímo nejzásadnější, dekádu v životě člověka.
Na počátku dekády studium druhého stupně ZŠ nebo ještě ZDŠ. Následně střední vzdělání a s ním spojené první lásky, získání řidičského průkazu od 15-ti na 50ccm, od 17-ti na velký motocykl.
A dále hranice dospělosti 18 let spojená se získáním řidičského průkazu na cokoli (kromě autobusu – ten až od 21 + odpovídající praxi). Ukončení středního vzdělání a nástup do prvních pracovních poměrů nebo také prodloužení mládí studiem Vysoké školy.
U mnoha kluků a téměř všech holek také nastávalo zakládání rodiny a množení se. A také koncem dekády nevyhnutelným a stresujícím „zmizením kluků ze světa“ - nastoupením na dvouletou základní vojenskou službu.[/qu
HEZKÉ CTENI
Video jsem poslal mým kamarádům v Německu, aby viděli jak tady v Čechách žijeme a moc se jim to líbilo.
Přej jim to připmomíná filmy z Budem Spencerem a Terencem Hillem - alespon to audio je jak z filmu Šimon a Matouš jedou na rivieru s audiem od Maurizio De Angelis, Guido De Angelis
V každém případě je sezona neofiko zahájená a klukům se akce povedla.