globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karburátor ČZ 250/513
5.11.2011 v 19:46
Zdravím,
mám menší problém , motor je po GO, předstih hotový, svíčka jiskru hází, ale ne a ne chytnout. Podíval jsem se tedy na karburátor a myslím si, že chyba bude někde v něm. Benzín do něj jde, ale když jsem zkoušel nastartovat vůbec se nenasaje vzduch s benzínem. Po sundání karburátoru byl vnitřek uplně suchej, to znamená že benzín prostě nejde přes karburátor do motoru. Nic jsem s ním nedělal, už jsem to tak koupil,ale nevím kde by mohl být problém.......poradí někdo?

Karburátor ČZ 250/513

12.3.2012 v 13:37 | Nahoru | #31
Pokud se nepletu, tak odvzdušnění je na víčku? Ještě poznamenám, že rám je z jiné moto, mám pouze motor ČZ . Mám tam normálně do víčka od nádrže píchnutou hadičku a svedenou do řidítek jako klasika u těchto motocyklů

Naposledy editováno 12.03.2012 14:51:31

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

13.3.2012 v 06:46 | Nahoru | #32
Tak včera byla zakoupena nová svíčka a nic!! , co bych také jiného mohl čekat . Ještě se zwptám, jde nějak zjistit, že se nasaje vzduch s benzínem do válce? I když už vnitřek karburátoru při startování je mokrej, příjde mi že se směs ke svíčce nedostane, proto to ani neškytne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor ČZ 250/513

13.3.2012 v 12:11 | Nahoru | #33
Fillipho> budeš mít mokrou svíčku

(reakce na) Karburátor ČZ 250/513

13.3.2012 v 13:28 | Nahoru | #34

Prusa #94 píše: Fillipho> budeš mít mokrou svíčku



Díky, to jsem si myslel, ale tohle už asi svépomocí nezvládnu . I když jsem sundal svíčku a vstříknul jsem trochu benzínu do válce a svíčku dal zpět tak nic..... já a motor, to vždy byla španělská vesnice nikdy si neporozumíme

Naposledy editováno 13.03.2012 13:29:32

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

13.3.2012 v 13:33 | Nahoru | #35
Zapalování na Zetoru neznám.
Ale vím, že k přerušení primárního napětí zapalovací cívky kontakty musí dojít v okamžiku, kdy ho magneto vyrobí největší. Takže je důležitá vzájemná poloha cívka magneta - pólový nástavec magneta - okamžik odtrhu.
Dále je důležité, aby zapalovací cívka měla provedení a parametry, které ji předurčují k spolupráci s magnetkou. Páč špulka do bateriového zapalování je jiná.
Další zdroj potíží bývá odrušená fajka a bezdrátový zapalovací kabel (kromě dalšího tuctu možných problémů).
Mě se vždy osvědčilo namontovat na motorku to, co tam patří, jak to tam patří a co je vyzkoušeno.
Někdy se stává, že použitím kde čeho to jiskru sice hodí, ale je třeba slabá a nebo jinak nedomrlá a motorista se schvátí na těle a následně zhroutí i duševně.
To chce klid ( ) a postupovat systematicky...

(reakce na) Karburátor ČZ 250/513

13.3.2012 v 14:35 | Nahoru | #36

Zdenalbenal píše: Zapalování na Zetoru neznám.
Ale vím, že k přerušení primárního napětí zapalovací cívky kontakty musí dojít v okamžiku, kdy ho magneto vyrobí největší. Takže je důležitá vzájemná poloha cívka magneta - pólový nástavec magneta - okamžik odtrhu.
Dále je důležité, aby zapalovací cívka měla provedení a parametry, které ji předurčují k spolupráci s magnetkou. Páč špulka do bateriového zapalování je jiná.
Další zdroj potíží bývá odrušená fajka a bezdrátový zapalovací kabel (kromě dalšího tuctu možných problémů).
Mě se vždy osvědčilo namontovat na motorku to, co tam patří, jak to tam patří a co je vyzkoušeno.
Někdy se stává, že použitím kde čeho to jiskru sice hodí, ale je třeba slabá a nebo jinak nedomrlá a motorista se schvátí na těle a následně zhroutí i duševně.
To chce klid ( ) a postupovat systematicky...



Tak já také znám teorii, nejsem uplně jalovej začíal jsem na pinckovi, tak že vím co a jak i v praxi. V motoru je vše původní nic neorigo, vše je nové, ložiska, gufera, píst i vložka ve válci je moc pěkná bylo vidět, že nedávno byl dělán výbrus, ale stejně nic, indukční cívka je tam klasika,ale stará, tak nevím zda to třeba není tou. MYslím si však, že jiskra je dobrá, spíš mě trápí, proč ta svíčka není mokrá

Karburátor ČZ 250/513

13.3.2012 v 15:02 | Nahoru | #37
Tož to je dobře, tohle je takový přerůstlý pincek.
Ale že to ani neprdne...?
Při přeplavení musí přepadem (takový mosazný cucek na karbecu) fest vytékat benzín...du to vyfotit...

Karburátor ČZ 250/513

13.3.2012 v 16:04 | Nahoru | #38
Ta hadička je na tom oném, ze kterého musí při přeplavení vytékat benzín
Když obrátíš karbec hore nohama, měly by plováky být v této (vodorovné) poloze. To pod hlavní tryskou je vlnolam, který zabraňuje pěnění paliva při běhu motoru. Tady je verze, která má v sobě dírky. Starší provedení je nemá a musí být montován tak, aby mezi ním a nálitkem víka plovákovky byla mezera.

Karburátor ČZ 250/513

13.3.2012 v 18:20 | Nahoru | #39
Moc díky za ochotu , koukám, že karbec je jak novej :D se ted podívej na ten můj




Zde je fotka, kde je jasně vidět, že jde benzín do válce


Naposledy editováno 13.03.2012 18:41:01

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

14.3.2012 v 10:21 | Nahoru | #40
Ještě mě napadla jedna věc, nemohl by být ucpaný kanálek ve válci? Je nevím proč, ale měl jsem vždy za to, že píst v nejnižší poloze jde přes přírubu vidět a vstříkne se tam palivo se vzduchem, které se pak vytlačí nahoru ke svíčce, ale pak jsem se nad tím logicky zamyslel a to by šlo, kdyby tam bylo čerpadlo . Tak že pokud to dobře chápu, píst jde nahoru, v klikovce vznikne podlak, nasaje se do ní vzduch s benzínem a když jde píst dolů, vytlačí směs přes kanálky ke svíčce? Snažím se tu jen přijit na to, proč se nedopraví směs ke svíčce, ptž je uplně suchá. Je tedy možný, že by byla vada ve válci?

(reakce na) Karburátor ČZ 250/513

14.3.2012 v 11:51 | Nahoru | #41
Fillipho> kdyby byly z nějakýho důvodu ucpaný přefuky, tak by se směs hromadila v klice a za nějakou dobu by něco museli povolit. Ucpaný přefuky by mohly bejt snad jenom tím,, že někdo při montáží vyráběl těsnění pod válec a nevyřezal ho.

Karburátor ČZ 250/513

14.3.2012 v 12:32 | Nahoru | #42
Já si taky řikám, že to je blbost, ale člověk už přemýšlí snad nad vším . Přemýšlím nad novým karburátorem, ale podle mě tím to také nebude stejně jako to nebylo tou svíčkou, vsadím se, že kdybych ho koupil, na just to stejně nenatočím, už mi to příjde jako ježek v kleci

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

14.3.2012 v 18:35 | Nahoru | #43
Přihni ty plováky tak, aby byly vodorovně - viz má fotka - a zkus to.

(reakce na) Karburátor ČZ 250/513

15.3.2012 v 09:18 | Nahoru | #44
Zdenalbenal> Vyzkouším a podám hlášení, kež by to bylo jen tímhle , ale v mém případě to bude uplně něco jiného

Naposledy editováno 15.03.2012 09:19:03

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

15.3.2012 v 12:35 | Nahoru | #45
Možná konina, máš na pístu kroužky?? Už jsem viděl prodanej motor "po GO" a jaksi tam zapoměli dát kroužky na píst a chudák se s tím taky mordoval, ono to trošku odpor jako kompresi udělalo, ale na chytnutí to nestačilo... Doprčic, i kdyby to moc netáhlo luft s benzínem, když jsi šplích trochu benálu pod svíčku, čapnout by to mělo i kdybys měl píst dole a něco ti uteklo do vejfuku...

Sorry, včíl jsem koukl o stránku dopředu a tam píšeš že kompresi má jak kráva, tudíž kroužky jsiou, Svíčku tam dávej jen s jednou podložkou, ne s třema, to je pak chudera utopená a nemá fakt co zapálit, protože je jiskřiště moooc navrchu. Nevím jestli do těchhle motorů nemají patřit ypsilonky?? Pod svíčku jen jednu podložku a dotahnout, případně koukni do nějakýho manuálu na doporučený typ svíčky ( N nebo Y ?? ), já tyhle kroskový motory moc neznám .

E. - doplnění

Naposledy editováno 15.03.2012 12:50:51

(reakce na) Karburátor ČZ 250/513

15.3.2012 v 14:54 | Nahoru | #46
Bimbam> neboj měl jsem sundanej válec, kroužky tam byly a byly good, tak že těma to nebude . Právě že to má takovou kompresi, že mám co dělat, abych ušlápl nakopávačku, ale někde je prostě šotek jen nevím kde . Co se týče svíčky nechal jsem na ní origo podložku + k tomu jsem si koupil 1,2 mm podložku z ALU. tak že jsem to podle druhého válce vystředil na takovou opimální výšku, tak že svíčka je tak, jak má být. Já motor mám od jednoho fajnšmekra má doma asi prý ještě dvě Zetky ale nemá moc času tak tu jednu rozprodal, měl ji rozebranou jen složit, nabízel mi ji celou ale já potřeboval jen motor , jelokož původní byl tak nějak vrak.....ze kterého vyberu dobré díly a zbytek prodám. Jako na tom motoru si fakt nechal někdo záležet, všude nové šrouby na imbus, atp. jediné co mi bylo řečeno, že budu muset udělat předstih, dokonce jsem dostal i novou cívku na zapalko a nové spojkové lamely, je pravda že karburátor je ze starého motoru, ten jsem měl svůj. Já abych řekl pravdu tak nevím co s tím je nebo není, vyzkouším ještě dát do kupy ten karbec a uvidím, když to s ní nehne tak budu muset povolat kamaráda

Naposledy editováno 15.03.2012 14:55:07

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

15.3.2012 v 15:19 | Nahoru | #47
Dej do kupy ty plováky jak píše Zdenál - ono to že tam něco jde nemusí zamenat že je toho dost na to aby to čaplo, žbryndni tak vršek (špunt) od petflašky do válca, hned zamontuj svíčku a pořádně prošlápni. To by v tom byl Kalousek aby nechytla. Nebo vytlačit na kopec a z kopca důle to zkusit natočit samospádem.

Eště mně napadlo, není povylezlý gufero pod zapalováním?? Finta fí - máš doma tlakovej vzduch - kompresůrek nebo něco takového? Sundej pravej dekl, sundej svíčku do otvoru po svíčce foukni luft a měj druhou ruku pod dynamem u karteru. Pokud tam ucítíš průvan - je to tím.Ono se někdy stane že si gufero blbě sedne a povyleze.

Naposledy editováno 15.03.2012 15:26:47

(reakce na) Karburátor ČZ 250/513

15.3.2012 v 21:47 | Nahoru | #48

Bimbam píše: Dej do kupy ty plováky jak píše Zdenál - ono to že tam něco jde nemusí zamenat že je toho dost na to aby to čaplo, žbryndni tak vršek (špunt) od petflašky do válca, hned zamontuj svíčku a pořádně prošlápni. To by v tom byl Kalousek aby nechytla. Nebo vytlačit na kopec a z kopca důle to zkusit natočit samospádem.

Eště mně napadlo, není povylezlý gufero pod zapalováním?? Finta fí - máš doma tlakovej vzduch - kompresůrek nebo něco takového? Sundej pravej dekl, sundej svíčku do otvoru po svíčce foukni luft a měj druhou ruku pod dynamem u karteru. Pokud tam ucítíš průvan - je to tím.Ono se někdy stane že si gufero blbě sedne a povyleze.



Tak plováky jsou ve vodorovné poloze, pustil jsem benzín nateklo tam něco, ale ne moc pak se benzín zastavil, napustil jsem tedy hadičku, sundal z kohoutku a fouknul do ni, abych benzín natlačil dovnitř a najednou to nešlo :D, před tím to šlo, ted jak jsem srovnal ty plováky tak to nešlo, tak jsem mačkal chlastátko a benzín tam šel, dokud nevytek, dal jsem karbec zpět a chtěl to natočit a nic, Kalousek mi nepřál . Ale sundal jsem ho, a vevnitř to bylo fakt mokrý, asi víc jak před tím, ale stejně nicht!!!!! Zkusím i to co mi radíš s tím guferem :), ale fakt to má kompresi jako bejk. Sakra já už mám absták, vše je hotový, venku krásně a teplo a jen ten podělanej motor nejde, což je u mě klasika já a motor to nejde dohromady

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

15.3.2012 v 21:53 | Nahoru | #49
Fillipho> Malá inspirace

(reakce na) Karburátor ČZ 250/513

15.3.2012 v 22:30 | Nahoru | #50
Madball> Toje good video . ale já bych radši takhle



když to slyším ,běhá mi mráz po zádech

Naposledy editováno 15.03.2012 22:35:21

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

16.3.2012 v 09:45 | Nahoru | #51
Pokud je tam blbý gufero pod zapalováním, nebo povylezlo, kompresi to nic neudělá, jen si prostě motorek cestou menšího odporu natahuje místo správný směsi navíc luft tím guferem a pak buď blbě chytá, nebo nechytá a nebo když už chytne při bohatý směsi tak nejdou snížit otáčky a seřídit karbec.. Nebo zkus pod svíčku dát tak vršek od petflašky benálu a nakopnout to , když je v kupě elektrika tak to takhle čapne i když gufera pomalu dělají mávačku.

(reakce na) Karburátor ČZ 250/513

16.3.2012 v 11:14 | Nahoru | #52
Bimbam> To zjistím dnes, zda je gufero good nebo bad , ale kompresor nemám, jedině pumpičku , ale zkusím to jako nakopnout, páč píst dolu také tlačí vzduch, tak to ucítím tak jako tak. Podle mě to tím také nebude, jedině pak ještě eklektrika, že by byla blbá, ale jediná elektrika jsou dva drátky . Indukční cívka je tak stará, že není už ani vidět + a -, zapojil jsem to tedy tak jak to bylo původně na starém motoru, jiskru to hází, když je svíčka vyndaná. Někde jsem viděl, myslím že u pincka, že kladívka na zapalku také jiskřila to bylo správně nebo špatně?

Naposledy editováno 16.03.2012 11:15:14

Karburátor ČZ 250/513

16.3.2012 v 12:41 | Nahoru | #53
Moc jiskřit by to nemělo na kladívkách, trošku to někdy slabunko jiskří, ale ne aby to byly jiskry jako na svíčce. Pokud to takhle fest na kladívku jiskruje - vyměň kondík.

Jenom mě ještě napadlo, když tak jsem koukl na ten obrázek co máš jako profilovku, nemůže vadit že je ten karbec poněkud fest našikmo?? Pisa hadra. Je to tak u všech těchdle krosek že mají motor posazenej zadkem vejš a tím i karbec je skloněnej dopředu? Jehla jak soudím podle obrázků - fotek kdyby byla v zadní části plovákovky, díky tomu že je karbec šikmo tak je vpředu vejš hladina a plovák zavírá již při pro trysku nízké hladině ??? Nebo je to u krosek schválně když se hrabou do kopca aby měly dost benálu v plovákovce?

Naposledy editováno 16.03.2012 12:53:23

Karburátor ČZ 250/513

16.3.2012 v 15:30 | Nahoru | #54
Tá guma jakž takž vyrovnává sklon válce. No a druhak tyto centrální karbece na to nejsů moc háklivé.
Motorka hore nohama, hadičků ti teče benzín do tlamy a furt to vrčí .

Naposledy editováno 16.03.2012 15:31:26

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

16.3.2012 v 20:21 | Nahoru | #55
Kladívka nejiskřej, už opravdu nevím co dál....... Sundal jsem i válec, píst byl mokrej, vložka byla mokrá, svíčka jiskří jak blázen, vnitřek karburátoru logicky také mokrej a stejně nic. Gufero u zapalka těsní, navíc je tam plechová jakoby podložka, pod kterou je těsnění a přišroubováno ke karteru myslím 4x šroubama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor ČZ 250/513

16.3.2012 v 21:09 | Nahoru | #56
Fillipho> ta podložka je tam správně, jistí to gufero. Todle mi fakt přijde že máš špatnej předstih....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor ČZ 250/513

16.3.2012 v 22:02 | Nahoru | #57
Prusa #94> to je jedna možnost proč to nejde a druhá je, že mi fakt nějakým záhadným způsobem nejde palivo nad píst . Když jsem odmontoval svíčku, strčil jsem tam prst, místo svíčky, aby to mělo kompresi, a několikrát jsem ji jako natočil, ale prst byl pořád suchej , zkusím, ještě to párkrát natočit a sudat jen hlavu, zda bude mokrá, pokud bude, pak je to jasné, je to předstihem.

Naposledy editováno 16.03.2012 22:04:14

(reakce na) Karburátor ČZ 250/513

16.3.2012 v 22:07 | Nahoru | #58
Fillipho> jestli je mokrá svíčka, tak tam benzín jde

Karburátor ČZ 250/513

16.3.2012 v 22:19 | Nahoru | #59
Žbryndni pod svíčku trochu benálu a zkus to nakopnout.

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor ČZ 250/513

17.3.2012 v 08:52 | Nahoru | #60
Prusa: svíčka není mokrá, ale spíš mi příjde jako by byla jen lehce orosená , možná z těch výparů nahromaděných v klikovce

Bimbam: To jsem také zkoušel a nic, natankoval jsem do válce a nic......jak řikám, párkrát to jako natočím, sundám hlavu a pokud hlava i píst bude mokrej, tak poslední možnost je ten předstih, pokud ani tím to nebude, pak mám perpetum mobile

Naposledy editováno 17.03.2012 08:52:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 250/513 střílý do výfuku ČZ 250/513 Vrata21 6 21.2.2022 v 09:50 papiboy
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Rám ČZ 250/513 ČZ 250/513 Anti 26 10.11.2021 v 10:01 tomasNJ
Zadní tlumiče ČZ motokros ČZ 250/513 Anti 17 9.11.2021 v 21:24 Anti
Spojka ČZ 250/513 ČZ 250/513 caja008 4 29.6.2021 v 09:54 Béďa17


TOPlist