řeším to na starší R6, ale problém se týká každé motorky, která má předepsanej rozměr přední gumy 120/60. Sportovní gumy se dneska prodávají prakticky jenom 120/70. To de-fakto říká, že guma je vyšší.
Logický řešení, je vysunout vidlice kousek nahahoru a tím ten rozdíl kompenzovat. Otázka ale je, o kolik. Pokud počítám dobře, tak 120/60 má výšku 120*0.60 = 72mm ; 120/70 -> 120*0.70 = 84mm.
Rozdíl mi vychází 12mm - čili o 12mm bych měl vysunout vidle a motorka by se měla chovat stejně jako s předepsanou gumou (respektive teda úhel řízení bude stejnej).
Mám ten výpočet dobře nebo jsem něco nedomyslel?
Dík moc
2 reakcí na tento příspěvek o kolik zvednout vidlice
Supersportovní guma 120/70 má jiný profil který sám markantně ovládámí zlepší
Jen pamatuj ať máš,s větší gumou, dost velkou mezeru pod blatníkem min 6-8mm! Guma v rychlosti "roste" a hlavně sbírá kamímky aj. keré maj na blatník destruktivní účinky
A pro okruhové ježdění potřebuješ mezeru ještě větší,pro pohodlné "nasoukání" nahříváku.
Naposledy editováno 15.03.2012 10:02:28
1 reakcí na tento příspěvek o kolik zvednout vidlice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) o kolik zvednout vidlice
11.5. píše: Výpočet máš dobře, spíš bych se pídil po tom jestli se mi to vleze pod přední blatník, ovšem vzhledem k tomu, že celkový průměr kola se zvětší o 12mm tak to je tím pádem pod blatníkem rozdíl o 6mm na výšce.
o 12mm se zvětší poloměr!!! Né průměr.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) o kolik zvednout vidlice
MichaelaZX636 píše: já ti nevím bud jsem úplně blbá a jezdila jsem s gumou ve předu místo 65 na 70 nebo je to jedno.Ale žádnej rozdíl jsem nepoznala
Ve vší slušnosti ,ale pokud ten rozdíl nepoznáš,pak odpověď zní "ANO".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) o kolik zvednout vidlice
PETARDAK píše: Ve vší slušnosti ,ale pokud ten rozdíl nepoznáš,pak odpověď zní "ANO".
Ona se na nic neptalaMichaelaZX636 píše: já ti nevím bud jsem úplně blbá a jezdila jsem s gumou ve předu místo 65 na 70 nebo je to jedno.Ale žádnej rozdíl jsem nepoznala
No, já jsem teda na prvních 100 metrech poznal i novou gumu od staré - a to byly obě stejnýho rozměru.
Jestli máš R6R (2006+), tak ta má předepsanej vpředu 120/70.
Dík za tu poznámku s blatníkem - to by mě nenapadlo. Nahříváky používat budu.
1 reakcí na tento příspěvek o kolik zvednout vidlice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) o kolik zvednout vidlice
Vasek_13 píše: No já bych řek, že by jsi vidle měl vysunout o 2×12mm, tedy o 24mm. Nezvětšuje se o 12mm průměr pneumatiky, ale její výška - rozměr od vnitřní hrany po vnějšek (vrchol) pneu. A ten se změní jak nahoře tak dole. Bych tedy řek
Tak tady už te myšlenkový pochod poněkud selhává...
PETARDAK píše: Tak tady už te myšlenkový pochod poněkud selhává...
Tak to mi vysvětli prosím. Měl jsem za to (netvrdím, že správně ), že rozměr pnetu ... 120/70 ... znamená 120 její šířku v milimetrech a 70 výšku její bočnice v % k její šířce. A rozměr bočnice je pro mě to, co se změří od hrany pneu, která sedne do ráfku pro její vrchol. Tedy když postavím pneu na podlatu, tak výška bočnice je vzdálenost vnitřní hrany pneu od podlahy. Nebo to tak není?
Naposledy editováno 15.03.2012 11:01:42
1 reakcí na tento příspěvek o kolik zvednout vidlice
kdyby to melo byt uplne presne tak by se ty vidlice neposunovali o tu vzdalenost o kolik se zvetsi polomer.. vidlice je pod uhlem a tudiz by se to pocitalo pouzitim nejake goniometricke funkce...
osobne bych se na tom nejdriv svezl a pak teprve premejslel jestli je nutny hejbat se stopou...
Naposledy editováno 15.03.2012 11:02:29
1 reakcí na tento příspěvek o kolik zvednout vidlice
Není to zase tak jednoznačný, jak by to mohlo vypadat. Změna délky vidlic se může projevit na chování jinak než změna pneu - prostě ty milimetry přidáváte na jinejch místech. Hezky je to vidět na tom obrázku se stopou.
Večer si to asi namaluju pořádně na papír a zkusím spočítat, jak to přesně je. Blbý je, že nevím, jakej přesně má R6 úhel vidlic proti zemi - to budu ještě muset vygooglit - bo bez toho se těžko něčeho dopočítám.
Rada od odborníka "od oka" byla, zvednout to o nějých 6mm a zkusit se projet. Problém je, že jsem na té motorce nikdy nejel s původním pneu - takže budu asi spíš tak nějak ladit a špekulovat.
Jo a taky říkal, že pokud nejezdím Brno pod 2:20, tak rozdíl moc nepoznám. Přiznám se, že 2:20 zatím nejezdím.
No, chtěl jsem sem hlavně napsat, že to není tak jednoduchý - kdyby náhodou někoho napadlo si po přečtení tohoto vlákna ty vidle zvednout.
navic oni ty vysky pneu nesedi uplne presne.. tzn jedna pneu 120/70 bude i o nekolik mm vyssi nez druha se stejnym rozmerem...
ja osobne bych to neresil... vozim na motorce i pneu 120/70 i 120/60 a nic nemenim ...
pokud ladis na okruhove jezdeni tak tam se casto vozi popusteny vidlice pro zkraceni stopy a ta nestabilita se resi tlumicem rizeni resp jeho tuzsim nastavenim...
ale tohle je fakt o zkouseni a hledani toho co ti sedne.
Vyřeš blatník,nahoď 120/70 vysuň vidle těch 12-15mm a běž se svézt budeš nadšenej,hlavně musíš mít slušnou a přesně vyváženou i z.gumu
Jen pro info, dnešní závodní gumy jsou běžně 120/8O a ať celkový průměr kola nepřijemně neroste tak na ráfku 16,5"
Naposledy editováno 15.03.2012 14:45:14
2 reakcí na tento příspěvek o kolik zvednout vidlice
Takže - vyšší pneu jednak zvedne předek motorky a tím zvětší úhel čízeni (Rake). Zároveň se tím zvětší i trojúhelník kterej vymezuje "trail" (nevím, jak je to česky).
Když popustím vidle zpátky tak, abych vrátil úhel řízení na hodnotu z výroby, tak tím nevyřeším to, že trojúhelník určujíci "trail" bude mít prostě pořád jinej rozměr.
Takže závěr je ten, že buď vyřeším rake nebo trail nebo udělám nějakej kompromis, ale není možný se jednoduše dostat na výrobcem nastavený hodnoty.
Další fakt je ten, že podobnýho efektu se dá dosáhnout jiným nastavením tlumiče - a tam se rozdíly řádově v centimetrech dějou běžně.
No, problém asi vyřešen - jenom jsem to sem chtěl napsat pro případ, že to někoho zajímá
ty jinym nastavenim sklonu vidle prave zmenis tu stopu.. protoze ta je stezejni pro to chovani pri zataceni...
To je teorie když už ses rozepsal, v praxi bych s tím taky hejbnul ve vidlích o 8-12 mm, podle pocitu jak se to chová. Kdyby to bylo moc, tak to bude hlavně neklidný při tvrdym brždění.
Takže - vyšší pneu jednak zvedne předek motorky a tím zvětší úhel čízeni (Rake). Zároveň se tím zvětší i trojúhelník kterej vymezuje "trail" (nevím, jak je to česky).
Když popustím vidle zpátky tak, abych vrátil úhel řízení na hodnotu z výroby, tak tím nevyřeším to, že trojúhelník určujíci "trail" bude mít prostě pořád jinej rozměr.
Další fakt je ten, že podobnýho efektu se dá dosáhnout jiným nastavením tlumiče - a tam se rozdíly řádově v centimetrech dějou běžně.
quote]
Ahoj. Tuto R6 (99-02) jsem jezdil. Aby ti to zamotalo šišku ještě víc, tak při použití D211GP se zvedne předek (120/70), ale i zadek (190/55). Tak se ta geo trochu "doběhne"
Navíc platí, že přední D211GP 120/70 je vyšší než třeba Pirelli SC 120/70.
Jinak opravdu je potřeba zvednout blatník. Je nepříjemný slyšet najednou od předního kola hluk, když nabere kamínek. A samo je potřeba místo na nahříváky.
Jinak u této moto nejde výška (délka) zadní jednotky ladit (STD.).
Popuštění předku mám někde napsaný. Myslím, že to bylo tak 5-7mm. Pokud vozíš řídítka pod horní brýlí, tak od horní hrany nosníku vidlice to bylo cca 25-27mm. Možná Sejky bude vědět, posílal jsem mu to.
Jen je potřeba dát pozor, aby při plném ponoření předku nedošlo ke kontaktu předního kola s chladičem či spodní brýlí.