globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 350 a její výkon?
11.3.2012 v 21:41
Zdarec pánové a dámy. Osedlal jsem starší stroj. Jawu 350/638, v zimě jsem se v tom trošku pošťoural a dneska to šel projet. Mám na vás pár dotazů:

1.Mám na tom elektronickej otáčkoměr, ale mám pocit, že né zrovna funkčí. Ručička se pohybuje od 1-2tis otáček, což je očividně špatně. Je možné, že jsem při montáži špatně připojit konektory na civky. Jak to má správně být? Mám 2 drátky připojené na jednu cívku, nemají být každý na jedné cívce? Co jsem tak spozoroval tak ten tachometr je taky jen na parádu, nevím jestli jedu 60 nebo 90

2.Další věc je, že v motoru ( ve válcích ) neco... jakovy cvaká, dost nerad bych něco zanedbal. Je to normální (až tak moc tomu nerozumim)?

3.Mám pocit,že mi moc Jawka nejede, na 4 to valim 80-90 (těžko říct)a dál se jí moc nechce. Myslel jsem, že tyhle stroje jezdily 120-140. Rád bych taky někoho předjel cestou do práce.

4.Jakou máte spotřebu a jaký dáváte olej? Schroustne to i horší olej? Na nádrži mám nálepku 1:40 tak se toho poměru držim, ale výfuky jsou dost zahebelený olejem. Čím to?

Děkuji
Předchozí
1 2 3
Následující

350 a její výkon?

13.3.2012 v 22:14 | Nahoru | #61
nene, tohle je problém spojky, když se rozjíždím a pomalu pouštím spojku, tak motorka cuká. Jak se rozjedu, tak je vše ok. Zítra to rozeberu.

Takže abych si to ujasnil.. Startovačku/ řadičku dám do polohy pro startování a poté sundám dekl jo?

350 a její výkon?

13.3.2012 v 22:27 | Nahoru | #62
Jo, přetočit do polohy startování a potom povolit a úplně vyšroubovat a vytáhnout ten šroubek, kterej stahuje tisícihran, pak sundat řadičku. Povolit šrouby na deklu a dekl sundat pokud možno tak abys nerozerval těsnění papírový pokud tam je pod ním. A pak uvidíš sám - vem za koš spojky a zkus s ním zakvedlat - bude -li mít vůli, nezbejvá než vytahat kolíčky, sundat pružiny a vyndat lamely - skládej si je tak jak tam byly abys je mohl dát zase stejně zpět.Jsou vzájemně sedlé na sebe. po rozebrání uvidíš příčinu viklání.Buď to půjde dotáhnout nebo to bude na výměnu. Je taky možné že bude jen orvaný obložení, nový spojkový lamely vyjdou zhruba na pětistovku , pokud bys je kupoval, vem raději ferodo než korkové.Déle vydrží.

Naposledy editováno 13.03.2012 22:33:40

350 a její výkon?

13.3.2012 v 22:32 | Nahoru | #63
No Bimbam ti to napsal velmi dobře, jen doplním, že buď musíš vypustit olej a nebo položit motorku na bok, možná ti i na boku trošku poteče olej skrz spojkovou tyčky - špatné těsnění, ale bude to málo. Pak při nasazování zpět pozor na šneka otáčkoměru, jde to tam ztuha. Hlavně dotáhni dobře koš, ohni podložku, pokud nebude, když bude všechno dobré, tak si pročti můj předchozí příspěvěk, tam máš jak seřídit spojku.

Mrkni tady kdyby jsi chtels spojku typu 634 a máš na vždycky pokoj.

Naposledy editováno 13.03.2012 22:42:12

350 a její výkon?

14.3.2012 v 09:21 | Nahoru | #64
Jak se zdá i ve tvém případě, je nejlepší starší stroj podrobit celkové opravě, jinak nebudeš vědět pořád na čem jsi. Nemá smysl objevovat závady postupně.
Jinak cukání spojky 638 je mýtus, který se neprojevuje na jiné motorce na světě

Naposledy editováno 14.03.2012 09:22:36

1 reakcí na tento příspěvek 350 a její výkon?

14.3.2012 v 10:04 | Nahoru | #65
Láďo, mýtus (pověst,pověra) to není, je to fakt, udělají to stroje co nějakou dobu bez pohybu stály. Moje osma mi to udělala taky a to navíc tak strašně, že okousala zevnitř i dekl. Velká osmičková spojka šla pryč a místo ní čtyřková. Přitom se to nijak neprojevovalo předem, všecko normálka a ke konci loňskýho ledna to začlo cukat při rozjezdu - asi dvakrát to udělalo a pak se ozval takovej zvuk jako když se škrábe kov o kov. Tak hned rozebrat a ejhle, známá bolest velkejch spojek. Je fakt že kdybych ji třeba měsíc předtím rozhodil a zkontroloval jestli se nepovolila matice, stát se to nemuselo. Ale spojka chodila furt úplně v pohodě bez pazvuků....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?

14.3.2012 v 18:07 | Nahoru | #66
Bimbam> mýtus je to, že je ta spojka špatná. Většinou, ne - pokud vím vždy, to má svoji příčinu. tzn že ani pružná lamela jako taková to neřeší. Můj názor a zukušenost. Naopak, spojku mám celou dobu, měnil jsem jenom unašeč omačkaný na šestihranu. A to jsem ho zřejmě málo dotáhl...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?

15.3.2012 v 20:22 | Nahoru | #67
laďa prášil> lehce Ti připomenu Tvá slova ze 7.1. možná jsi sám kdo si to myslí. Nic ve zlém, nezpochybňuju co říkáš a píšeš, naopak mám za to, že jsi jedním z mála kdo sem ve věcech dotýkajících technickou stránku umí napsat dost fundovaný rady (mimochodem, zapoměl jsem Ti díknout za tip na zlomenou vidličku ve vypínacím automatu spojky, pochopitelně jsem ji měl rozlomenou taky takže díky), ale proti tomu všemu stavím svou zkušenost. Mám 639, syn dvě 638, bratr 639, kamarád 638 avšichni máme se spojkou více či méně stejný problémy. Škubání při rozjezdu v lepším případě, bratr i občas při řazení a to dost dramatický. Troufnu si tvrdit, že nejsme žádný jelita, navíc brácha je strojař a využívá možnosti řemesla a práce s tím spojené, mám na mysli třeba vybroušení kluzného futra spojky s přesností na 0,00x mm což je na javu téměř zbytečný, pak třeba vyvažování atd a dohromady nepomáhá nic. dočasně pomůže výměna lamel a mezilamel za nové, ale po cca 5-8 tis je problém zpátky. Loni má moje Jawka najeto cca 11 tis a od 5tis po výměně komplet spojky (unašeč, koš, lamely, mezilamely, futro, primár, tyčky, ložisko a dokonce matice ) se problém objevil znova. Asi jen těžko mě někdo přesvědčí o tom, že spojka 638 nemá nějakou konstrukční vadu. Můžem diskutovat i o oleji v převodovce, ale PP80 i PP90 jsem vyzkoušel, změna se nekonala. Mám v záloze poslední tip, úpravu mezilamel, kterou zrealizuju za cca 3 týdny a pak se uvidí.
Mýtus...
Až budeš mít cestu do podkrkonoší, můžeš si in natura sáhnout hned na 5 takových mýtů, jsem ochoten zařídit postavit je v jeden den na jedno místo.
Nějakej tip?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?

15.3.2012 v 21:52 | Nahoru | #68
M-P9> Pružnou lamelu jste zkoušely? Vypadá asi takto, pak už jen výměna za 634 spojku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?

16.3.2012 v 09:55 | Nahoru | #69
maateess> jo jo, ve dvou případech jsme ji dali, na synově 638, ale tam jsme zvolili poněkud nešťastnou kombinaci, kdy jsme dali pružnou lamelu a nový O kroužek, ale ponechali všechny ostatní prvky stávající takže k jistému zlepšení došlo, ale postupně nastal předchozí stav a do své jsem jí před sozónou 2011 dal taky a v podstatě to bylo to samé. Tedy bezprostředně po montáži to lepší bylo ale za poměrně krátkou chvíli to bylo stejný.
O spojce 634 jsem už taky přemýšlel a pokud se problém nepodaří vyřešit, asi mi nic jiného nezbyde, protže jawku mám rád jezdím na ní po celý republice a mimo právě spojku nemám v podstatě žádný potíže. Je to spolehlivý stroj s takovou jakousi dřevorubeckou duší, chybějícím výkonem a poněkud rozcuchaným exteriérem.
Mám roční nájezd mezi 8 a 12 tis km a spojka je jediná skupina co stále a hlavně neúspěšně řeším.

(reakce na) 350 a její výkon?

16.3.2012 v 10:35 | Nahoru | #70
Je to spolehlivý stroj s takovou jakousi dřevorubeckou duší, chybějícím výkonem a poněkud rozcuchaným exteriérem.

M-P9 - to sedí...!

Naposledy editováno 16.03.2012 10:36:20

350 a její výkon?

16.3.2012 v 10:47 | Nahoru | #71
Tohle řeší "pružná lamela." Zajímavý je, že spojka z jawského vodníku je vlastně skoro shodné kontrukce a nikdy na to netrpěla. Nepotřebuje ani pružnou lamelu a funguje dobře.

350 a její výkon?

18.3.2012 v 19:46 | Nahoru | #72
Zdarec pánové. Byl jsem teď skoro týden mimo, tak se omlouvám. Dneska a včera jsem jezdil. Po výměně oleje se cukání zlepšilo. Když je motorka studená je to znát víc, ale jak se ohřeje je to skoro neznatelné. Dokonce se mi dneska postavila na "bejka", což se starou spojkou nebyloí možné celkem mě to zaskočilo a málem jsem byl na exkurzi u souseda . Jinak ten starej olej byl fakt úplně v háji. Plavaly v něm cucky něčeho, přišel mi lehce zvodovatělej a barva byla šeďivá. No, jinak mě skoro nechala za vesnící, protože se mi do nádrže dostal korek co je pod víčkem a ucpalo mi to kohoutek. Včera jsem absolvoval projížďku a ve dvou jsem to šudlal 80 na půl plynu. V jednom se á jet 100, ale dál už nepřidávám, protože se zdá, že motor trpí (vysoké otáčky). Zeptám se.. to, že konce výfuku jsou totálně od oleje je normální?

350 a její výkon?

18.3.2012 v 20:09 | Nahoru | #73
Jo, to je u jawy (a každého 2T) normální

350 a její výkon?

28.3.2012 v 10:03 | Nahoru | #74
Zdarec pánové. Delší domu jsem neměl moc času na motorku a ani na to poslat nějaké reference.
Včera jsem se byl projet a asi takhle. Nehleďě na to, že mi z karbce (asi) teče benzín z výfuku olej je všechno celkem v cajku. Stále jsme nepřišel na to, proč mi nejde otáčkoměr a po pravdě už mi to je celkem jedno Tachometr je od 90 nepoužitelnej. Jediné co mě trápí, je ten výkon. 1-2-3 jde za plynem krásně, ale jak dam 4 tak přestane přidávat. Benzín tam jde a kohou přicpanej není. Když jedu delší dobu drtím na plnej (abych jel 100) tak se po chvíly "zakucká". Nezkoušel jsem zvedat jehlu, protože si myslím, že t o s tim nemá nic společného a vyšší spotřebu zrovna nepotřebuju (mělo to být úspornější než auto)
Krabce,kohoutek,filtry,svíčky vše je nové.
Furt mě vrtá v hlavě ten předstih, jestli to nejede kvůli němu

350 a její výkon?

28.3.2012 v 13:23 | Nahoru | #75
Bylo by zajímavé udělat jeden karburátor a dvoje klapky, co by to dělalo. Já dva karbce, po zimě jsem ani nefoukal kola, bez seřizování, dnes kolečko jen tak bez rukavic, tak jsem to do mírného stoupání, ale stoupání, podržel na dva: 88, kousek dál na tři 109, ale to už nejelo ve špici, protože jsem omylem nevypl jeden sytič a zbrzdilo mě auto. Těším se na další ježdění, letos chci vyjet víc benzínu, než slabou nádrž loni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 a její výkon?

28.3.2012 v 14:00 | Nahoru | #76
M-P9> Sory, nevšiml jsem si dřív příspěvku, byl jsem týden pryč:
1. Ta vidlička je zajímavý problém, zejméma proto, že se o tom nikde nepíše
2. I dál Martin ED píše, že 250ED má de fakto stejnou spojku a není problém, takže možná v tom ten problém opravdu není. V konstrukci spojky myslím. A myslím, že ne. Všechny spojky jsou vlastně stejný. Většina. Ani olej na to nemude mít zásadní vliv. Myslím aby to na teplej olej kvůli oleji cukalo. Takže za
3. tip mám : Píšeš, že po výměně komplet spojky se problém se problém objevil znova. Takže v čem je 250 ED jiná? Ve způsobu pohonu, neboť má ozubená kola a ne řetěz, možná nemá kolo klínek na čepu klikového hřídele, možná má, to nevím, tento motor jsem viděl jen celý. ALE stalo se mi, že se mi protáčelo řetězové kolo primáru na klice a v tom bych viděl možnou příčinu škubání. Jednou jsem kolo nemohl sundat, bylo úplně zatavené do čepu, 8 stahováků, tři zničené, motomechnik mě s tím vyhodil, že to nejde a pomohl až autogen, kterým se kolo ne nahřálo, ale rozřezalo.... Právě při rozjezdu bych viděl možnost, že se to může projevovat, takže bych napřed toto 100% vyloučil. I jindy se mi stalo, že na čepu byla stopy po otáčení, neberu jen tu kritickou zkušenost. Takže buď silně dotáhnout, nebo na drážka-pero. Pak bych řešil teprve spojku. Podle mě to může být důvod proč po výměně spojky a bezvadném mechanismu vypínání, dobrých řetězech.... je vše stejné. A u některé to dělá a u jiné ne, i když je spojka stejná. No a občas někdo mění řetez primár se spojkou, takže většinou kvůli řetětu musí kolo z kliky dolů, dáš ho tam, dotáhneš a novou spojku a je to ok ale nemusí to být spojkou.
Moje mínění.
Měl jsem jenom unašeč omačkaný na šestihranu - myslel jsem na drážkové hřídeli, která pochopitelně není šestihran.. tak upřesňuji.
Když jsem se na to ptal, proč na klik hřídeli není drážka+pero na řetězové kolo, bylo mi řečeno, že je to zbytečný, že kužel to podrží. No, řekl bych, že rotující klika jawy s cca max. 30 Nm zase není tak malá energie.
pak mě napadá nějaká úpravy vypínacího mechanismu, ale to bych řešil až pak. Prostě podle mého je 638 spojka dobrá a není dúvpd, proč by 634 měla být lepší. Každý píše, že lepší je, ale Proč, co je konstrukční důvod, to já nevím. Kdo to ví, ať mi to napíše.

(reakce na) 350 a její výkon?

30.3.2012 v 00:37 | Nahoru | #77
laďa prášil> Přidám pár aktuálních poznatků. V pondělí jsem vyměnil lamely, hned první rozjezd naprosto v pohodě, spojka zabrala přesně a měkce, prostě pohoda. Ovšem nastal problém který jsem nikdy dříve nezaznamenal a to, pokud spojku podržím s kvaltem, začne se patrně hřát a postupně zabírá až se nedá udržet a zdechne, vyřadit už pochopitelně nejde, netuším čím to je, už jsem o tom tady nebo na jawamanii četl a rady zněly - seřídit. Hm, nelze. Dosud jsem se seřízením problém neměl. Možná je mizerný materiál lamel, třeba jsem udělal nějakou chybku, nevím, ale to není momentálně důležité.
250ED má sice téměř stejnou spojku, ale právě že "jen" téměř. Přeci jen je jinak uložená na hřídeli a nemá řetěz, patrně bude taky lépe vyvážená, rotující hmoty unášející lamely můžou pracovat v jiných vratných režimech a celková charakteristika průběhu pracovního cyklu té spojky je těžko srovnatelná s 638. Nebo lépe řečeno, já to porovnat neumím.
Domnívám se, že primární příčina cukání a škubání je v omezeném vratném pohybu při pouštění spojky. Je tam 5 lamel a 5 mezilamel a zcela jistě nejdou všechny rovnoběžně spolu, jinými slovy - nepracuje společně a rovnoměrně všech 10 třecích ploch, kdy jsou nepochybně některé lamely vyoseny od hypotetické vertikály. Může to být způsobeno vůlí lamel proti vnitřnímu unašeči, vůlí proti koši nebo podobnými vůlemi mezilamel, protože opotřebení lamel a mezilamel "zlobivé" spojky je rozdílné nejenom v jednotlivých lamelách, ale jsou patné rozdíly opotřebení pracovního mezikruží jedné každé lamely a mezilamely. Pozoroval jsem to na téměř všech (zlobivých) spojkách 638 které jsem viděl.
Pokud jsem kdy vyměnil lamely, tzn že všechny pracovní plochy byly stejné, makala nějaký čas dobře a postupně začala škubat. Je pozoruhodné, že zlobí většinou jen studená, proto se mi nechce věřit, že by na to měl nějaký podstatný vliv třeba vytahaný primár, nebo opotřebená řetězová kola.
Co se týče řetězového kola primáru na klice, rozhodně se mi neprotáčelo na čepu kliky protože:
1) nechalo by to na něm stopy
2) byl by to společný problém i na motorech a spojkách 634.
Dokonce si ani nemyslím, že by nějakou byť malou příčinou mohla být vůle v uložení koše, přesněji vůle mezi bronzovým futrem koše a přesným pouzdrem na hřídeli.
Prostě si myslím, že díky své konstrukci nedokáže spojka 638 zajistit rovnoměrný zpětný pohyb pracovních částí. Proč? Až to budu vědět, nebudu mít problém.
Ještě přidám jednu zkušenost. Loni jsem před sozónou vyměnil snad celou spojku a makala tak 4-5 tkm dobře. Pak jsem ji jednou v kopci při rozjezdu dost potrápil, ozval se téměř zapomenutý, nicméně známý zvuk a za krutého škubání šla na zadní a od té doby za studena prostě více či méně zlobila z čehož soudím, že došlo k nějakým deformacím pracovních ploch, ale za příčinu považuji pořád nějaký konstrukční nedostatek.
A mimochodem, ve středu jsem na obchvatu Olomouce propálil pravý píst , takže spojka je pro mě momentálně nedůležitá.
Nicméně každý nápad se hodí. Ale 300 kiláků od své garáže, kdy si mimo pístu musím koupit i golu nemám na experimenty prostor.

1 reakcí na tento příspěvek 350 a její výkon?

30.3.2012 v 09:05 | Nahoru | #78
Teoreticky by šlo některou z lamel zkusit dát pryč nebo podobně. Já s tím nelaboruju zatím, protože opravdu mám 50 tis původní spojku a to často motorku nešetřím. Ne nějaké rovnosti a nerovnosti v řádech desetin - to nějak nevěřím, že by měly vliv. Měl jsem doma Ariela 557 1927 rok a měl suchou korkovou spojku a to bys nevěřil, jak perfektní měla chod. Z kopce vymáčkls spojku a jel, jako bys sundal řetěz... Myslím c.j. měl vypínání spojky z bizona bez automatu a chválil si to, prostě věř tomu, že ten problém spojky není ve spojce jako takové, čili ve skupině unašeč lamely koš. Žádná odlehčená spojka čili částečně vyplá myslím, se neprojeví tak, že lamely najednou samovolně zaberou, tomu sám nevěříš Může se projevit někde na fichtlu v terému nekonečné spojkování, že se přitom spojka rozhasí, ale ne 638 při normální jízdě, myslím na silnici. S tím pouzdrem - to nevím, motor mám v motorce a jiný nemám. Moc si to teď nevybavuju.
Na propálený a přidřený píst jsem dojel 100 km cestou z Hořic při velkých povodních, připadal jsem si jako na čz 125 co měl soused.. Bydlím 15 km od Ol, škoda, že s neměl kontakt, pomohl bych ti.

(reakce na) 350 a její výkon?

30.3.2012 v 20:23 | Nahoru | #79
laďa prášil> No, to že zabírá bude nějaká chybka, je to řešitelné ale divné. Nezabere skokově, zabírá pomalu se zvyšující se intenzitou. Jsem si myslel, že se natahuje/ povoluje lanko, ale když podržím řadičku na automat je to stejné a zašroubovat seřizovací šroub už víc nejde, protože by spojku už v podstatě zapínal a páčka automatu je bez vůle.
Skutečně si ale myslím, že cukání je problém právě té pracovní skupiny. jak jinak si vysvětlit, že po výměně to nějaký čas maká. Přirovnal bych to ke spojce u OA nebo NA. kde jsou přítlačný talíř a setrvák spolu vyvážené a broušené s velkou přesností. Pokud dojde k poruše rovinnosti jednoho dílu, auto při rozjezdu taky cuká a celé se klepe, rozjedeš se a poho, za jízdy řadíš a taky OK. A pak vezmi v úvahu, že v 638 je těch lamel 5 a třeba jen 2 jsou chybně sjeté. Netvrdím, že tohle je jediná a sparávná úvaha, ale každou jinou umím alespoň z nějakého důvodu vyloučit. Mimoto beru trochu kanibalsky ke spekulacím o příčinách disfunkcí 638 spojky informaci o potížích Jawy při najíždění sériové výroby modelu 638, kdy spojka byla jednou z příčin proč bylo třeba výrobu tohoto typu pozastavit a namísto něj šel do sériové produkce model 632. Pak taky pružná lamela. Není to výmysl nějakého Jardy z Kotěhůlek, je to regulérní díl z konstrukční dílny Jawy který má sloužit k odstranění disfunkce problémové spojky a jejím úkolem je snad jakási regulace vratných sil při spínání spojky.
Je možné, že se zaměřuji špatným směrem, ale pokud opakovaně vyměníš lanko, vypínací mechanismus, koš, vnitřní a vnější unašeč, pružiny, olej a já nevím co všechno, máš v tom nalito peněz jak za půl motky a vždy to maká správně jen po výměně lamel, nebo třeba jen mezilamel moc prostoru ke spekulacím nezůstává .
Jenom moje zkušenosti, ale připouštím, že je třeba chybně hodnotím.
.

350 a její výkon?

30.3.2012 v 20:49 | Nahoru | #80
No, já to letos snad rozdělávat nebudu, vlastně budu - policejní 638. Popřenýšlím pak nad tím. Náběh spojky byl spíš asi tehdy problém lamel a materiálu, protože tehdy byl problém prostě všecko, spíš jsem žil v domění, že 632 se začaly montovat po problémech s motory 638, dávaly se 8 motory do v podstatě čtyřek rámů, co říkáš jsem neslyšel. Lamely materiál a konstrukce spojky je podle mě celkem současná, tehdy asi i moderní, a jawa je jediný stroj, co s tím má problém. Takže myslím, že ten problém bude asi prostě jinde. Jsem kacíř a na pružnou lamelu prostě nevěřím. Setrvačné hmoty částí OA nebo NA, to bych nesrovnával. 634 spojka též na moji motorku nepude.
Když nejde zašroubovat seřizovací šroub, udělej si prostě delší tyčku, to už jsem taky řešil.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist