globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 350 a její výkon?
11.3.2012 v 21:41
Zdarec pánové a dámy. Osedlal jsem starší stroj. Jawu 350/638, v zimě jsem se v tom trošku pošťoural a dneska to šel projet. Mám na vás pár dotazů:

1.Mám na tom elektronickej otáčkoměr, ale mám pocit, že né zrovna funkčí. Ručička se pohybuje od 1-2tis otáček, což je očividně špatně. Je možné, že jsem při montáži špatně připojit konektory na civky. Jak to má správně být? Mám 2 drátky připojené na jednu cívku, nemají být každý na jedné cívce? Co jsem tak spozoroval tak ten tachometr je taky jen na parádu, nevím jestli jedu 60 nebo 90

2.Další věc je, že v motoru ( ve válcích ) neco... jakovy cvaká, dost nerad bych něco zanedbal. Je to normální (až tak moc tomu nerozumim)?

3.Mám pocit,že mi moc Jawka nejede, na 4 to valim 80-90 (těžko říct)a dál se jí moc nechce. Myslel jsem, že tyhle stroje jezdily 120-140. Rád bych taky někoho předjel cestou do práce.

4.Jakou máte spotřebu a jaký dáváte olej? Schroustne to i horší olej? Na nádrži mám nálepku 1:40 tak se toho poměru držim, ale výfuky jsou dost zahebelený olejem. Čím to?

Děkuji

350 a její výkon?

12.3.2012 v 16:05 | Nahoru | #31
Ten benál ti neteče, ale jen kape.. Podle mě máš ucpané sítko v nádrži - je součásti palivového kohoutu. Prostě vyšroubuj celý kohout (17ka klíč tuším) a vyndáš ho i se sítkem, podle mě ho máš zalepené rzi. Filtr na hadičce bych určitě nechal. Já ho měl na každé jawě a za 15 let jsem s tím neměl problém.. Nebo máš ztrouchnivělou gumu v kohoutu, což už ti tady někdo psal..

Vyšroubovaný kohout


Těsnění uvnitř kohoutu

350 a její výkon?

12.3.2012 v 16:10 | Nahoru | #32
Motor ti klepe, ale ne způsobem, aby to proto dělalo problémy.. viz. video mé bílé jawky, start v cca 25 sekundách


a to to bylo těsně po GO s tím klepáním /(asi pístní čep) to najezdilo 40 tis km, dokud mi ji někdo neukradl

Nová jawa neklepe, ale houby jede

K otáčkoměru - budeš mít sjetý plastový náhon našroubovaný na levém víku. Stojí pár korun.

350 a její výkon?

12.3.2012 v 17:02 | Nahoru | #33
S tou rychlostí to máš divný. Moje 250 mi někdy (asi podle konstelace hvězd?) táhne tak, že bych uvítal i pátou rychlost a pořád by to ještě jelo...

K digi-otáčkoměru - JEN NA TVOJÍ ZODPOVĚDNOST - Zkusil bych ty dva dráty hodit na každou cívku jeden. Ale opakuju - jen jestli se na to cítíš a pak mi tu nenadávej, kdyby se ten otáčkoměr vysral.

Lil bych do toho M2T a ohledně klepání,cvakání apod. Ti neporadim

350 a její výkon?

12.3.2012 v 17:23 | Nahoru | #34
Nádrž jak vyčistit už Víš.Pokud Ti to ale jede a při plným plynu ne, tak si dej pozor jak psal kolega, na víčka nádrže, vzniká tam podtlak, a jestli benzín nemá kam unikat je zle.

Nerad Ti to říkám, ale bude tam příčin víc, myslím.

Svíce moc pěknou barvu nemaj, asi ne ideální směs, na kolikátým zářezu máš karbec?
Jinak jak tu bylo psáno Brisk NC15.

Zkontroluj víčko nádrže, palivový kohout, a z toho videa se mi zdá, že ti ten benzín kape z celýho filtru ?

Jinak já osobně měl podobnej tomuto, a doporučuju ho.


Z Videa to klepání usuzuju na pístní čep, oprava, spíše čela, nevzpoměl sem si... Zkusím najít svoje video, kde jsem měl podobnej problém, ale tenhle zvuk bych přešel... nic závažnýho, usuzuju.

Moje video, poslechni si zvuk (kvalita taky na hovno) , a přetoč to kecání


Pavouk106 píše: Lil bych do toho M2T


Prase

Jo a psal si něco s brzdama... zkontroluj čelisti, jejich obložení, a správný seštelování.
Všechno jde se vším :/

Naposledy editováno 12.03.2012 19:23:11

350 a její výkon?

12.3.2012 v 18:12 | Nahoru | #35
potej se v poradně na Jawamanii

350 a její výkon?

12.3.2012 v 18:26 | Nahoru | #36
Klepání,nebo spíš cinkání,které je slyšet z horní části válců,jsem kdysi taky řešil,marně,než jsem narazil na starého závodníka,který mi poradil,že musím zůhlovat ojnice Když nejsou zůhlovné,cinká i novej motor po go a marně hledáš nějaké vůle...

(reakce na) 350 a její výkon?

12.3.2012 v 18:33 | Nahoru | #37

fzr píše: Reitor> to je klidně možný, že přes ten benzínovej filtr nestačí protéct dostatečný množství benzínu. Poznal by jsi to, kdyby jsi z plnýho plynu opatrně plyn zavíral a motorka by zrychlila. Byla by to známka chudé směsi. Kdysi se mi na Jawě přicpal kohoutek a taky nejela víc jak 110 - zrovna, když jsme závodili s klukama.


Když by se ti na plnej dusila a po ubrání zrychlovala tak by byla bohatá a ne chudá! !!

350 a její výkon?

12.3.2012 v 19:16 | Nahoru | #38
No tak jsem jí šel ještě projet a asi takto. Profouknul jsem benzínovej filtr,vyčistil kohoutek, vyměnil hadičku, aby nechcal benzín a očistil svíce. A změna? Nikde. Motorka táhne hezky, ale na 3jáka tahám 90 dám 4 a konec. Dokonce jsem dojel za vesnici a konec. Nešel tam benzím, takže jsem rozpojil hadičku a natáhl pusou. Trošku jsem si pochutnal, ale pak už tam benzín tekl.. pokud jsem jí teda moc nehnal. Když jí moc ženu tak přestane stíhat dotýkat benzín a Jawa přestane jet. Asi mi chce ta potvora ušetřit na spotřebě. Stavil jsem se u známého, který mi řekl, že se mi to "hádá" a, že motor nejde hezky (válce maj jít nějak po sobě, prej), prý předstih . Došla mi trpělivost a zítra to vezu do servisu ať to udělá někdo kdo tomu rozumí. Může mít předstih vliv na výkon? Asi ano,že?
V každém případě pošlu info jak se to chová poté, co to zmákla hlava pomazaná.

350 a její výkon?

12.3.2012 v 19:18 | Nahoru | #39
Podle videa bych šel po středových ložiská a spíš po vyklepaným čele.
je to častá závada

benzín - je v nádrži = ok
teče z kohoutku = ok
teče z hadičky = ok
pak už jde o karburátor, ventil, hladina, trysky.....
5 matiček do nádrže je žalostně málo

Naposledy editováno 12.03.2012 19:20:47

350 a její výkon?

12.3.2012 v 19:19 | Nahoru | #40
Nevím, zdali to tu už nebylo řečeno (nečetl jsem všechno), ale jsi si jistý, že máš sériový počet zoubků na kolech sekundáru? Na tohle bych se asi podíval jako první, když říkáš, že všechno ostatní by mělo být v cajku.

350 a její výkon?

12.3.2012 v 19:31 | Nahoru | #41
No, na trojku letět devadesát je konina. Ještě větší na jedničku padesát... Čtyřka se na třindě řadí na rovině při šedesáti.Jednička je akorát tak na rozjetí, tak do dvaceti nejvejš... Podle toho co jsem slyšel z toho videa se to nějak kor moc nehádá, třinda není dvouválec čtyřtakt, ta se prostě trošičku dohaduje na volnoběh vždycky. Prostě vyšroubuj ten kohout a celej ho vyčisti, profouknutí je k prdu, protože ti sice zvedne bordel z kohoutu a dna nádrže ale zase se to tam dostane. A ten benzínovej filtr si kup takovej menší, hranatej co je v něm spíš sítko než papír, tuten co tam máš je dělanej spíš před benzinový čerpadla u aut, co si benál natahují z nádrže a je ten benál bez oleje. Na samospád to pouští dost neochotně, to je u nich známý.

350 a její výkon?

12.3.2012 v 19:47 | Nahoru | #42
Řekli toč, tak jsem točil. Trojku jsem tam dával okolo 80+/- ten tachometr je fakt děsnej. Kohout jsem čistil jak jsi mi psal. Změna byla, ale stejně při plným plynu na čtyřku se to po chvilce začne dusit, protože tam neteče benzín. Ale jen na 4 když jí držim pod plynem.. když jí drtim na 3 tak to neudělá, respektive jsem tak dlouho na 3 nejel . Zítra dojedu do servisu, uvidím co mi na to maník řekne.

350 a její výkon?

12.3.2012 v 19:47 | Nahoru | #43
Ještě mě nadlo, že udělám video z jízdy... jestli to nějak pomůže.

Naposledy editováno 12.03.2012 19:49:58

350 a její výkon?

12.3.2012 v 19:55 | Nahoru | #44
Benzín musí z hadičky téct docela pěkně, celým průřezem dírky. Né jak prostatikovi . Pořádně ho prožďárej.
Jediné a spolehlivé řešení a na furt je kohoutek s odkalovačem z Emzety, ať už origo nebo turecký. Má póódstatně větší průtočné průřezy.
Některé filty a sítka do hadiček sů taky zdrojem potíží. Benzín s olejem jim nešmakuje.
Třinda musí být schopna trvale jet na plný plyn. Do modravé dáli přede mnou a hustou mlhou stejné barvy za mnou.
Na plný plyn na trojku motorka fungovat může (na rovině), páč na okamžité jízdní odpory nepotřebuješ takový výkon motoru a na tento kvalt jich lehce překonáš. Když tam dáš čtyřku, jízdní odpory jsou sice stejné, ale nemáš už takový přebytek výkonu. No a když koně nenakrmíš... .

Naposledy editováno 12.03.2012 20:01:23

350 a její výkon?

12.3.2012 v 20:04 | Nahoru | #45
Tož ono je to jednoduché, ty tím stylem jízdy vyžereš zásobu benálu kterej dotéká méně než by měl a pak už na čtyřku toho moc nezbude než zase doteče. možná ještě rozhozená hladina v plovákovce - moc nízká nebo přicpanej jehlovej ventil nad plovákem. i když z té hadičky to fakt teče málo. zkus pootevřít uzávěr nádrže, jestli to nebude lepší. okud jo tak máš rezem přicpaný podtlakový-přetlakový odvětrávání v něm.

1 reakcí na tento příspěvek 350 a její výkon?

12.3.2012 v 20:24 | Nahoru | #46
Víko nádrže ok. Karbec jsem neštwloval, pouze čistil. Musim vyměnit filtr, tenhle to strašně brzdí, veřím, že to bude tím..

(reakce na) 350 a její výkon?

12.3.2012 v 20:50 | Nahoru | #47
Reitor> filtřík než papírovej bych radši doporučil s takovým tím jemným sítkem. Nekterý papírový si občas nerozuměj s kombinací benzín+olej

350 a její výkon?

12.3.2012 v 21:00 | Nahoru | #48
Jojo, snad ho maj na benzíně.

350 a její výkon?

12.3.2012 v 21:32 | Nahoru | #49
Tak to projeď bez toho, na všech svojích motorkách to mám bez filtru a že by byl karburátor zasranej, no nevím. ČZ má vychytávku, sítko u hrdla nádrže když tankuješ, takže no problem. U jawky stačí dát delší hadičku, aby tam byla smyčka a bordel se Ti bude držet ve smyčce.

Karburátor došteluj, dle příručku na základní nastavení, pak jen dolaď volnoběh.

Naposledy editováno 12.03.2012 21:33:14

350 a její výkon?

12.3.2012 v 22:04 | Nahoru | #50
No, filtr propouštět nemusí, než ho vyhodíš, můžeš do něj udělat dírky hřebíkem, tolik bordelu tam zas nepůjde a uvidíš zlepšení nebo ne. Já měl dva kulatý, nešlo to přes. Jinak sítko na nádrži je k ničemu, když je vyrezlá nádrž. Smetí na benzině asi nenatankuješ... To vychytáš, neboj.

350 a její výkon?

12.3.2012 v 23:16 | Nahoru | #51
Praktická rada (na výbrus je času dost) - vem PET flašku, do štupla udělej díru, zašroubuj tam ventilek z duše, jeho konec ošudli na brusce tak, aby šla nasadit benzinová hadička a neteklo kolem ní. Připoj ji druhým koncem na karbec. Do dna udělej maličků dírku. Nalej jí tak do půlky benzínem, obrať a nekam přichyť gumičků.
Tímto způsobem, pokud motorka pojede, jednoznačně zjistíš, že je chyba v přívodu paliva před karburátorem.
Bordel ze zerzavé nádrže spolehlivě zachytí odkalovač na tom emzetím kohoutku. Pokud ho není v nádrži tak na lopatu.

350 a její výkon?

12.3.2012 v 23:26 | Nahoru | #52
Já myslím stačí když tu petku napustí přes hadičku, pokud mu slušným tempem nateče petka, tak není problém v přívodu nebo nádrži. Jestli mu to začne skomírat... eštěže ty nádrže nejsou nerez...

Naposledy editováno 12.03.2012 23:28:25

350 a její výkon?

13.3.2012 v 13:21 | Nahoru | #53
Nešpekuluj, udělej si druhů nádrž z PETky a budeš (třeba) o neco chytřejší.

1 reakcí na tento příspěvek 350 a její výkon?

13.3.2012 v 17:06 | Nahoru | #54
Ahoj, já mám 634 a mám taky klepání. Dle opraváře to dělá šoupě karbecu který je starší. co se týč oleje. Mám ji po výbrusu asi 1500 km. Napsal jse si do JAWY a ty mi odpověděli, že při používání kvalitního oleje( já jsem se ptal na polosyntetiku), mohu mazat bez problému 1:50. Co se týče M2T - to budu radši doma . Jak někdo výše psal svou motorku mám rád, ,ani doma nepoužívám hnusnej olej.

350 a její výkon?

13.3.2012 v 19:18 | Nahoru | #55
Zkuste použít M2T jako lubrikant, a potom syntetiku, snad se Vám s tím M2T při dnešních cenách normálního oleje rozsvítí

1 reakcí na tento příspěvek 350 a její výkon?

13.3.2012 v 19:47 | Nahoru | #56
No, tak asi takhle. Vyměnil jsem svíčky za Brisk n15c a dal jiný benzínový filtr. Zdá se mi, že motorka se stala svižnější. Díky filtru se nedusí jako předtím . Dneska jsem si dal jen tak lehkej okruh. Je na to fakt ještě kosa. Jel jsem na čtyřku 100km/h a po přidání ještě lehce přidávala, ale už jsem měl pocit, že se ten motor rozkočí, tak jsem zase ubral.
Co mi ještě vadí je to, že se nejde plynule rozjet, ale motorka při rozjezdu cuká/kope/hrká.. něco bude špatně na spojce.

(reakce na) 350 a její výkon?

13.3.2012 v 20:31 | Nahoru | #57
[quote=Reitor] Díky filtru se nedusí jako předtím .
Vyhoď i ten filtr a poreferuj .

(reakce na) 350 a její výkon?

13.3.2012 v 20:35 | Nahoru | #58
fogl> Esli myslíš, že klepe šoupě karbecu (na volnoběh), tak ho podrž šroubovákem. Jestli zaznamenáš změnu, je to ono.
Ale aby vydávalo nějaké zvuky, to by muselo lítat jak kolek v gumáku. Motor by měl taky sakra špatné přechody.

350 a její výkon?

13.3.2012 v 20:45 | Nahoru | #59
Tady si pročti jak seřídit spojku, celkově bych ti doporučil se přečíst nějaký dokument na jawamanii v sekci technika.

350 a její výkon?

13.3.2012 v 21:36 | Nahoru | #60
Jestli cuká, kope a hlasitě hrká při rozjezdu a pak už ne, viděl bych problém ve spojkovém koši - uvolněná matice nebo přímo očochtáno. Když budeš vypouštět olej a vypustíš ho, sundej levej dekl (startovačku před sundáním šaltpáky a posléze deklu do startovací polohy, jinak ti vyskočí a blbě se pak dává zpět ta osa se startovacím segmentem a pružinou) a koukni se do něj jestli tam už nebudeš mít rejhy od zubů a primárního řetězu nebo lamel.Vem za spojkovej koš jestli není volnej. Origo osmičková spojka byla totiž velká a k tomuhle zlobení náchylná. Posléze se fabrika vrátila zase k montáži čtyřkových spojek do osmičkovejch motorů(převodovek). Někdy když je to vyžvejkaný málo pomůže otažení matice či dosazení jedné takzvané "pružné lamely". Má ji třeba Sesa na fichtlkrámku. To ale poznáš až sundáš ten dekl. Taky je možné že je jenom v kélu nějaká lamela či obložení. Ale to vyložené hrkání pokud je to hlasité se mi na problém lamely-obložení nezdá. Pokud by to dělalo i po rozjezdu když jedeš nějakou dobu na jedničku s konstatním plynem, byl by problém v kolečku převodovky-chybějící zub.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist