globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...
Zdravim jednostopaky,
nejsem zadny soustruznik ani mechanik, tak potrebuji nejake informace v tomto oboru. Jde o vyrobu kluznych pouzder do motoru, presneji se jedna o TYTO KOLECKA ZE STRANY SPOJKY . (Idle gear)

Potreboval bych poradit cim to mam zmerit, postaci digi posuvka? To asi ne, co? Hlavne budu potrebovat nejak sikovne zmerit hridel (z druhe strany pastorek) ktera zustala v motoru, nechce se mi to pulit. Pokousel jsem se komunistickym mikrometrem, ale ten se tam nevleze, vadi tam ostatni dily a kartry.

No a nejdulezitejsi otazka, s jakou presnosti se to ma vyrobit? Respektive jaka vule by tak mela byt mezi hridelema a koleckama do kterych prijdou vlozky... Nebo je to nekde v nejakym manualu? Nic jsem nezahledl...

Dekuji za reakce, hezky den vsem!

Naposledy editováno 08.03.2012 11:09:54

Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.3.2012 v 11:21 | Nahoru | #1
prvni vec: proc to chces delat nove? moc velky vule? neda se to koupit? ... dneska uz ti malokdo bude tohle resit "za pul darma" takze jestli to delas kvuli tomu abys usetril proti novymu "drahymu" dilu tak to asi neusetris.. pokud nemas soustruznika jako dobryho znamyho.. coz asi nemas, protoze by ses ptal jeho ne nas...

na kluzny pouzdro najdes v tabulkach naky predepsany ulozeni - a z nej vyplyvajici vuli, ale tady to budes mit zkomplikovane - do toho kola je to nejspis nalisovane, tzn kdyz budes mit futro treba s douma stovkama vule tak pri tehle male tloustce steny po nalisovani tam ta vule zmizi a muze tam byt i presah... tzn ze bys nakreslil vykres futra, napsal tolerance a doma to nalisoval do kola a bude to na hrideli OK.. to se asi nepodari....

zmerit to staci digi posuvkou.. meri podobne presne jako mikrometr.. ale zalezi jak ktera - jsou v nich velky rozdily a taky zalezi na obsluze, musis to mit v ruce, protoze kdyz nemas "cit" tak nameris +-5stovek a tady to bude prave o setinach.. tipuju 3-5setin vule.

Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.3.2012 v 12:05 | Nahoru | #2
TWL: chapu... no ja sem soustruznik samouk, ale tyhle veci delam obvykle tak ze tu diru ve futru na cisto delam az po nalisovani, vzit pak treba setinu nozem uz je problem, takze tu finalni setinku uz beru spis smirglem a metodou pokus-omyl :) ze proste tu hridel zkusim primo v soustruhu, tohle u tebe pujde blbe. Ale ono tady neni moc duvod aby to bylo nalisovany nejak hodne fest, tam bude stacit aby to bylo nulovy, max setinka, dve presah... ono v nejhorsim se to da na lepidlo:)

v tom kole si nameril kolik? to vypada ze uz tam budes mit vuli kolem desetiny, to uz je moc, 5stovek uz je pomerne volny.. ja bych tam asi zatoleroval 17,95 +0,1 +0,3 nebo neco v tom smyslu.. kdyby to bylo fest tak do soustruhu a smirglem doladit..

tohle tipuju, v tabulkach najdes ty presahy pro nalisovani, vule pro futra presne... ale ono kdyz to budes dopasovavat na jetou hridel, ne na obrobenej povrch tak to stejne hned nesedne, ona bude nekde "ojeta" jinak, tzn kus bude fest, kus volnej... nejlip prebrousit - tim se vyresi ten konec co ojetej neni a doastnes pres nej to futro.. a i tim zajistis ze ten povrch je valcovej v naky rozumny toleranci.. no a futro pak delat na nakejch 17,80 - 17,90 podle toho na kolik se to stahne na ty brusce...

Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

8.3.2012 v 12:39 | Nahoru | #3
V kole mi to ukazuje prave taky kolem tech 17.9
No ja na to sezenu poradne meritka, hlavne digi suplerku a pak dam vedet, trochu to jeste rozeberu s tim kamaradem co si frci ty CNC, reknu mu o cem jsme si tu psali a uz na neco prijdem... Ja pak sem napisu jak to dopadlo, nebo se jeste na neco spise poptam

Zatim diky za info chlape, at ti to jezdi!

2 reakcí na tento příspěvek Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.3.2012 v 17:17 | Nahoru | #4
jestli to měříš digitální šuplérou, tak s tim radši nic nedělej. Digitálky, kor ty levnější stojej za úplný hovno. Prve to pořádně změř, i když ten bronz už vypadá, že má dost, jak si ho rval z hřídele. Potom jestli ta hřídel už má hranku, tak to stejně budeš muset rozpůlit, jinak to tam můžeš dát takhle, jak to je.
Je to přímé ozubení, žádný ax. síly tam nejsou, takže jestli to má dejme tomu vakl na konci kolečka 1, max 2mm, tak bych to neřešil. Nebo můžeš zkusit radiální vůli - narvi mezi kolečko a hřídel spárovou měrku od měření ventilů.
Závěrem - tipuju, že to kolečko se sice točí pořád, ale hlavně kvůli tomu, aby rozstříkávalo olej v převodovce. Aspoň ve většině motorek je to tak dělaný. No a hlavně je to kolčo na nakopávačku.. takže jestli zabíraj dobře boční zuby, tak bych to nějak moc nehrotil,jestli to nechceš udělat celý zgruntu.

Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

8.3.2012 v 21:44 | Nahoru | #5
dej to tam nové jinak budeš možná schánět motor

(reakce na) Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

9.3.2012 v 10:00 | Nahoru | #6
myty_fakta> No chtel jsem alespon orientacne, samozrejme, ze vim co to je mikrometr, ale mit ho po ruce... Jinak nic jsem "rvat" z hridele nemusel, nebylo treba, slo to samo a nejsem jitrnice abych neco delal na silu
S tou hrankou mas pravdu, na te hrideli co zustala v motoru to lita sice nejvice, ale pocitam ze idkyz ji nevytahnu a udela se vlozka na rozmer te hranky, bude to urcite lepsi nez ted.
Ty vule me prave zajimaly, takze jedno kolecko tak 2-3mm, to lepsi... Druhe si odvazim tipovat cca 3-4mm takze by to za chvili skocilo mozna zle. Ty merky na ventily mam, mrknu na to.

sxs525> No to je rada za vsechny prachy Toz dej mi na ty kolca 4.000, na hridele dalsich 10.000 a dam si je tam s usmevem. To radeji pak budu shanet motor za ty prachy na kolecka... Ja na to ty prachy mam, ale nechci to resit takto, jezdim hobby, pripada mi to zbytecne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

9.3.2012 v 10:36 | Nahoru | #7
myty_fakta> Nasel jsem nejake video na youtube... Rekl bych, ze u me to lita jeste nepartne vice. YOUTUBE VIDEO

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

12.3.2012 v 20:06 | Nahoru | #8

TWL píše: myty_fakta> Nasel jsem nejake video na youtube... Rekl bych, ze u me to lita jeste nepartne vice. YOUTUBE VIDEO


jestli ti to lítá takhle, tak je to na opravu určitě
tolik mi nelítal ani spojkovej koš s šikmym ozubením uloženejch na sypanejch jehlách mimochodem asi to pěkně hučí za chodu, ne?

(reakce na) Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

14.3.2012 v 11:33 | Nahoru | #9
myty_fakta> Taky si myslim, ze to neni v pohode A nejak se mi nezdalo, ze to huci, tezko rict pri takovym kravalu co to celkove vytvari

Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

14.3.2012 v 13:04 | Nahoru | #10
Panove,
prosim jeste o doporuceni... Zde v tomto KATALOGU jsem vyhledal nejake pouzdra dle rozmeru...

Jednoduse, je to dobra volba materialu a zpracovani? Diky Vam!

Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

14.3.2012 v 15:36 | Nahoru | #11
Já bych tam tyhle blbosti nedával. Jestli to chceš udělat normálně, tak si to nech vytočit. Tohle je podle mě taková zemědělská technika Nehledě na to, že nikde neni psáno, v jakejch to vyráběj tolerancích. Předpokládám ale že to bude H/h, když je to z toho piča plechu. materiál je taková klasika, ten je ok.

E: jako určitě to bude lepší, než tam nechat to, co tam teď je, to zas jo.

Naposledy editováno 14.03.2012 15:36:47

Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...

15.3.2012 v 11:50 | Nahoru | #12
No prave, vsechno lepsi nez tohle No uvidime, kazdopadne ty krouzky co jsem z toho vytahl vypadaji stejne jako ty co chci... Jestli to bude zase k nicemu, necham to utocit z toho materialu co jsem si sehnal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Kawasaki KX 1998 spojka Kawasaki KX 250 Wrabis 19 19.4.2023 v 13:49 sirr
Kawasaki kx 250 1986 prevodovka Kawasaki KX 250 Jogo 1 25.3.2023 v 11:59 krokoš
Hydraulická spojka Kawasaki kx 250 07 Kawasaki KX 250 davidsur 0 19.8.2022 v 12:51 davidsur
Kryt motoru Kawasaki KX 250 davidsur 2 18.8.2022 v 17:45 mira008


TOPlist