nejsem zadny soustruznik ani mechanik, tak potrebuji nejake informace v tomto oboru. Jde o vyrobu kluznych pouzder do motoru, presneji se jedna o TYTO KOLECKA ZE STRANY SPOJKY . (Idle gear)
Potreboval bych poradit cim to mam zmerit, postaci digi posuvka? To asi ne, co? Hlavne budu potrebovat nejak sikovne zmerit hridel (z druhe strany pastorek) ktera zustala v motoru, nechce se mi to pulit. Pokousel jsem se komunistickym mikrometrem, ale ten se tam nevleze, vadi tam ostatni dily a kartry.
No a nejdulezitejsi otazka, s jakou presnosti se to ma vyrobit? Respektive jaka vule by tak mela byt mezi hridelema a koleckama do kterych prijdou vlozky... Nebo je to nekde v nejakym manualu? Nic jsem nezahledl...
Dekuji za reakce, hezky den vsem!
Naposledy editováno 08.03.2012 11:09:54
na kluzny pouzdro najdes v tabulkach naky predepsany ulozeni - a z nej vyplyvajici vuli, ale tady to budes mit zkomplikovane - do toho kola je to nejspis nalisovane, tzn kdyz budes mit futro treba s douma stovkama vule tak pri tehle male tloustce steny po nalisovani tam ta vule zmizi a muze tam byt i presah... tzn ze bys nakreslil vykres futra, napsal tolerance a doma to nalisoval do kola a bude to na hrideli OK.. to se asi nepodari....
zmerit to staci digi posuvkou.. meri podobne presne jako mikrometr.. ale zalezi jak ktera - jsou v nich velky rozdily a taky zalezi na obsluze, musis to mit v ruce, protoze kdyz nemas "cit" tak nameris +-5stovek a tady to bude prave o setinach.. tipuju 3-5setin vule.
v tom kole si nameril kolik? to vypada ze uz tam budes mit vuli kolem desetiny, to uz je moc, 5stovek uz je pomerne volny.. ja bych tam asi zatoleroval 17,95 +0,1 +0,3 nebo neco v tom smyslu.. kdyby to bylo fest tak do soustruhu a smirglem doladit..
tohle tipuju, v tabulkach najdes ty presahy pro nalisovani, vule pro futra presne... ale ono kdyz to budes dopasovavat na jetou hridel, ne na obrobenej povrch tak to stejne hned nesedne, ona bude nekde "ojeta" jinak, tzn kus bude fest, kus volnej... nejlip prebrousit - tim se vyresi ten konec co ojetej neni a doastnes pres nej to futro.. a i tim zajistis ze ten povrch je valcovej v naky rozumny toleranci.. no a futro pak delat na nakejch 17,80 - 17,90 podle toho na kolik se to stahne na ty brusce...
No ja na to sezenu poradne meritka, hlavne digi suplerku a pak dam vedet, trochu to jeste rozeberu s tim kamaradem co si frci ty CNC, reknu mu o cem jsme si tu psali a uz na neco prijdem... Ja pak sem napisu jak to dopadlo, nebo se jeste na neco spise poptam
Zatim diky za info chlape, at ti to jezdi!
2 reakcí na tento příspěvek Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...
Je to přímé ozubení, žádný ax. síly tam nejsou, takže jestli to má dejme tomu vakl na konci kolečka 1, max 2mm, tak bych to neřešil. Nebo můžeš zkusit radiální vůli - narvi mezi kolečko a hřídel spárovou měrku od měření ventilů.
Závěrem - tipuju, že to kolečko se sice točí pořád, ale hlavně kvůli tomu, aby rozstříkávalo olej v převodovce. Aspoň ve většině motorek je to tak dělaný. No a hlavně je to kolčo na nakopávačku.. takže jestli zabíraj dobře boční zuby, tak bych to nějak moc nehrotil,jestli to nechceš udělat celý zgruntu.
S tou hrankou mas pravdu, na te hrideli co zustala v motoru to lita sice nejvice, ale pocitam ze idkyz ji nevytahnu a udela se vlozka na rozmer te hranky, bude to urcite lepsi nez ted.
Ty vule me prave zajimaly, takze jedno kolecko tak 2-3mm, to lepsi... Druhe si odvazim tipovat cca 3-4mm takze by to za chvili skocilo mozna zle. Ty merky na ventily mam, mrknu na to.
sxs525> No to je rada za vsechny prachy Toz dej mi na ty kolca 4.000, na hridele dalsich 10.000 a dam si je tam s usmevem. To radeji pak budu shanet motor za ty prachy na kolecka... Ja na to ty prachy mam, ale nechci to resit takto, jezdim hobby, pripada mi to zbytecne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba kluzných pouzder do motoru KX250 ...
TWL píše: myty_fakta> Nasel jsem nejake video na youtube... Rekl bych, ze u me to lita jeste nepartne vice. YOUTUBE VIDEO
jestli ti to lítá takhle, tak je to na opravu určitě
tolik mi nelítal ani spojkovej koš s šikmym ozubením uloženejch na sypanejch jehlách mimochodem asi to pěkně hučí za chodu, ne?
E: jako určitě to bude lepší, než tam nechat to, co tam teď je, to zas jo.
Naposledy editováno 14.03.2012 15:36:47
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Kawasaki KX 1998 spojka Kawasaki KX 250 | Wrabis | 19 | 19.4.2023 v 13:49 sirr |
Kawasaki kx 250 1986 prevodovka Kawasaki KX 250 | Jogo | 1 | 25.3.2023 v 11:59 krokoš |
Hydraulická spojka Kawasaki kx 250 07 Kawasaki KX 250 | davidsur | 0 | 19.8.2022 v 12:51 davidsur |
Kryt motoru Kawasaki KX 250 | davidsur | 2 | 18.8.2022 v 17:45 mira008 |