globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chrastění v motoru - bude to vážný?
4.3.2012 v 00:30
Zdravím. Proč zrovna já musím mít smůlu a od začátku mít s rebelem samé problémy. No takže k věci. Po 3-4měsících jsem zkoušel rebela po zimě opět zprovoznit v pohodě chytnul žádny problém. Ale ješte ten den jsem se jel projet znova a ejhle asi pru*er. Nastartoval jsem motorku v pohodě a asi po 3-4minutách zahřívaní mí začalo něco chrastit v motoru jak když něco o něco škrtá nebo tak nějak ale motor beží pořád. Radši jsem se nezkoušel ani rozjet nechtěl jsem to ryskovat aby se třeba neco nepokazilo ještě víc. No a ted si nevím rady co stím bojím se že neco bude ve velkém nepořádku a nemůžu si už dovolit opravy protože řidičák motorka atd mě uplně finačně jako studenta vyštavily a to jsem byl tak rád že jsem si splnil svůj malý sen a ted je zase všechno v řiti Nevíte co to může být ? Nemůže to byt třeba snad doufám nějaká prknotina ?

2 reakcí na tento příspěvek Chrastění v motoru - bude to vážný?

4.3.2012 v 20:31 | Nahoru | #31
možna to stím souvisí,možná ne ale proč zahříváš motorku 3 nebo 4 minuty????? Tím totiš zvyšuješ oopotřebení a nevratně poškozuješ motor,

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

4.3.2012 v 20:42 | Nahoru | #32

Wlastimil píše: možna to stím souvisí,možná ne ale proč zahříváš motorku 3 nebo 4 minuty????? Tím totiš zvyšuješ oopotřebení a nevratně poškozuješ motor,



Motor se poškozuje tím, že běží na volnoběh?

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

4.3.2012 v 21:01 | Nahoru | #33
c.j.> taky si říkám ? nic ve zlém ale já to dělám běžně když je motor studennej že nastartuju a mezi tím než se zahřeje motor tak si třeba zapálím
Edit: Wlastimil: motor nenávratně poškozuješ když to nenecháš zahřát a jezdíš ze studeným
a nejhorší je nastartovat okamžitě jet a vypnout motor po cca po 5km motor se ani nestačí zahřáta už zase stojí

Naposledy editováno 04.03.2012 21:06:54

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

4.3.2012 v 21:57 | Nahoru | #34

c.j. píše: Motor se poškozuje tím, že běží na volnoběh?


ANO JE TO TAK,
1 všechny pohybujíci se části kloužou po olejove vrstvě podobně jako hladká pneumatika po vodě,čím pomalejší rychlost pohybu tím méně to klouže a logicky vice drhne, a co drhne .....
2 pokud chceme zahřát motorku tak ji chceme zahřát tak aby běžela studená co nejkratší dobu a volnoběhem to asi nebude.
3 pokud chceme zahřát motorku tak celou a ne jen motor
4 už asi 10 let vyrobci vozidel nedoporučují zahřívání a doporučují ihned vyrazit opatrnou jízdou bez vytáčení zahřát v provozu, zahřívají se závodní vozy ktere jsou konstrukčně jinde /např za studena nebrzdí a pod/
POkud mi nevěříš tak si zajdi z5 do autoškoly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

4.3.2012 v 22:25 | Nahoru | #35

Wlastimil píše: ANO JE TO TAK,
1 všechny pohybujíci se části kloužou po olejove vrstvě podobně jako hladká pneumatika po vodě,čím pomalejší rychlost pohybu tím méně to klouže a logicky vice drhne, a co drhne .....
2 pokud chceme zahřát motorku tak ji chceme zahřát tak aby běžela studená co nejkratší dobu a volnoběhem to asi nebude.
3 pokud chceme zahřát motorku tak celou a ne jen motor
4 už asi 10 let vyrobci vozidel nedoporučují zahřívání a doporučují ihned vyrazit opatrnou jízdou bez vytáčení zahřát v provozu, zahřívají se závodní vozy ktere jsou konstrukčně jinde /např za studena nebrzdí a pod/
POkud mi nevěříš tak si zajdi z5 do autoškoly



Jenomže všechno tohle platí u moderních automobilových motorů, které jsou chlazené vodou a ne u motorky s karburátorem, která je chlazená vzduchem a olejem.
Motor není koncepčně žádná novinka a prostě se musí zahřívat na místě. Tenhle naopak ničíš tím, že se hned rozjedeš. Navíc v počasí jaké je teď se motorka ani jízdou správně nezahřeje.

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

4.3.2012 v 22:26 | Nahoru | #36
Wlastimil> ty seš benda ale jinak dobrý

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

4.3.2012 v 22:28 | Nahoru | #37

FiffiQ píše: Jenomže všechno tohle platí u moderních automobilových motorů, které jsou chlazené vodou a ne u motorky s karburátorem, která je chlazená vzduchem a olejem.
Motor není koncepčně žádná novinka a prostě se musí zahřívat na místě. Tenhle naopak ničíš tím, že se hned rozjedeš. Navíc v počasí jaké je teď se motorka ani jízdou správně nezahřeje.


přesně tak ten chlapec ví o čem mluví
Wlastimil: čti a uč se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 09:45 | Nahoru | #38
kuzmič> Jo spíš sám ale velký podíl má na to taky známý jinak problém byl v tom že za všechno mohl ten závit od svíčky protože nekdo se už snažil jednou ten pravý zavit napravit a tak tam jw ta vložka ale jelikož nekdo strhnul i tu vložku tak se pár jejich částí čouhalo do vnitř k pístu a ten o to sktrtal vrškem jeste že jsem v čas zasahnul a nenachal to dojít daleko má jenom pár menších škrábancu v hlavě ze vnitř ale ty jsou zanedbatelné navíc špatný závit zpusoboval špatnou kompresy a tím pádem jsem stratil neco i na výkonu protože kdybych vyfotil hlavu zvlášt tak jde videt že právý píst to tam má krásně černý od spalovaní ale levá strana sotva uvidím až to dáme dohromady jak se to vyvyne dneska jedu schánet tu vlozku tak snad to vyjde....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 09:49 | Nahoru | #39
Wlastimil> Jo k tomu zahřívání. Asi jste mě špatně pochopily ale já to myslel tak že po 3-4 minutách zahrívaní to začlo haprovat ja to jinak nechávam zpravidla dýl. Vetšinou dokut není vyfukové potrubí poměrně horký to je cca 6-7minut

1 reakcí na tento příspěvek Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 10:10 | Nahoru | #40
Wlastimilova logika:
ANO JE TO TAK,
1 všechny pohybujíci se části kloužou po olejove vrstvě podobně jako hladká pneumatika po vodě,čím pomalejší rychlost pohybu tím méně to klouže a logicky vice drhne, a co drhne .....
je působivá. Možná to platí i u šu.... , tak žádné zahřívání a hned tvrdě na to.

Naposledy editováno 05.03.2012 10:12:38

1 reakcí na tento příspěvek Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 10:34 | Nahoru | #41
co ja vim tak u každýho vozidla je doporučený přímo od výrobnce že máš po nastartování hned vyrazit a motorku ohřejvat klidnou jízdou je jasny že když nejakej hňup na to sedne nastartuje a vyrazí hned až k omezovači tak to dopadne zle jinak motorce se stane hovno když se bude zahřejvat na volnoběh motoru to vyloženě nevadí ale samo je lepš jet. Na volnoběh neohřeješ olej na provozní teplotu ani za 15minut pak si vem dál, že se neohřejou ložiska, ozubeny kola atd. v převodovce, která na volnoběh stojí a další věc při volnoběhu je "malej" tlak oleje takže se vše maže o kousek hůř než když jedeš v klídečku !!! takže za mě nastartova nahodit blembák a vyrazit.

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 11:05 | Nahoru | #42
Milos1>

Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 11:33 | Nahoru | #43
Capri,plne souhlasim

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 11:48 | Nahoru | #44

Capri píše: co ja vim tak u každýho vozidla je doporučený přímo od výrobnce že máš po nastartování hned vyrazit a motorku ohřejvat klidnou jízdou je jasny že když nejakej hňup na to sedne nastartuje a vyrazí hned až k omezovači tak to dopadne zle jinak motorce se stane hovno když se bude zahřejvat na volnoběh motoru to vyloženě nevadí ale samo je lepš jet. Na volnoběh neohřeješ olej na provozní teplotu ani za 15minut pak si vem dál, že se neohřejou ložiska, ozubeny kola atd. v převodovce, která na volnoběh stojí a další věc při volnoběhu je "malej" tlak oleje takže se vše maže o kousek hůř než když jedeš v klídečku !!! takže za mě nastartova nahodit blembák a vyrazit.

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 12:28 | Nahoru | #45
mumlos> k čemu je to dobrý že je vejfuk horkej ? prostě nezahřejvej zbytečně na volnoběh ale prostě nastartuj nahoď helmu a klidnou jízdou vyraž motor se ohřeje rychleji a rovnoměrněji a hlavně bude lepe mazanej pač na volnoběh je nízkej tlak oleje tak s tim zahřejvánim přez zimu na volnoběh a před jízdou na volnoběh dejte už pokoj

Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 14:48 | Nahoru | #46
Capri: převodovka na neutrál není v klidu. hřídelka se normálně otáčí a olej si víří, jenom ozubený kola nejsou navzájem v záběru.

jsem taky příznivce zahřívání na místě, obzvlášť v tomhle počasí. u Kentuse je hodně poznat, jak se motor přechlazuje, pokud se jede a čím rychleji se jede tím víc je to znát. pak postojíš chvíli na červenou a máš pocit, že motor jde líp.
když jsem jezdil DR 650, tak jsem na zimu zakrýval olejovej chladič a taky to bylo znát.
vzducháče chtějí jinej přístup.

navíc, co když se kluk rozjede a má to do kopce? 125ccm potřebuje otáčky a to u studenýho motoru....nevím nevím

ložiska zahřívat nepotřebuješ, ozubený kola taky ne,jde především o teplotu oleje a když si necháš mezi chladícíma žebrama proudit ledovej vzduch, tak si asi nepomůžeš, ne?

že je nižší tlak oleje je jediná pravda, co jsi napsal. ale zase - znáš ten zvuk,když natočíš auto (ideálně studený),jak to prvních pár chvilek (sekunda,dvě) je hlučnější a pak to ztichne. to se tam nežene olej a vymezí vůle (je tam,takže i maže).
obávat se,že by se to na volnoběh neumazalo je zbytečný (nebavíme-li se o nějaký vylágrovaný olejový pumpě v opravdu starý vráně).

varování v příručkách o nevhodnosti zahřívání na místě souviselo spíš s tím, aby motor neběžel dlouho se sytičem, protože se větší množství benzínu sráží na studenejch stěnách a smývá olejovej film. osobně to řeším stažením sytiče a udržováním plynem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 15:23 | Nahoru | #47
mumlos> Tak pokud to je jen tím závitem, tak je to v poho a gratulace, že jsi na to přišel dříve, než ti bordel napadal do válce..

Ale než aby jsi sháněl vložku, tak ti doporučuju dát hlavu do servisu, kde se těmito opravami zabývají.. Aby se se to celé neopakovalo.. č

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 16:42 | Nahoru | #48
c.j.> No stím servisem nevím pomáhá mi stím známý a ted dříve dělal v servisu na moto takže snad ví o čem mluví a co mi kolikrát řikal ja to v těch servisech šiděj to je neskutečný nevím třeba to tak všude není...

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 16:56 | Nahoru | #49
Wlastimil> Jak zahřát celou motorku? Jako sedlo, gripy i plasty a plexi???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 18:18 | Nahoru | #50
mumlos> "nechtěl jsem to ryskovat aby se třeba neco nepokazilo ještě víc. No a ted si nevím rady co stím bojím se že neco bude ve velkém nepořádku a nemůžu si už dovolit opravy protože řidičák motorka atd mě uplně finačně jako studenta vyštavily"
Mohu vědět prosím, co přesně studuješ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 18:48 | Nahoru | #51
dr.rath> že by češtinu

1 reakcí na tento příspěvek Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 19:18 | Nahoru | #52
Já vím co tomu je, je to rozbitý to já poznám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 20:36 | Nahoru | #53

Cecill píše: Já vím co tomu je, je to rozbitý to já poznám


no to je přecy jasný, má to ztržený závyty
Edit\.překlep písmenko

Naposledy editováno 05.03.2012 20:37:13

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 21:40 | Nahoru | #54
Co se týče zahřívání motoru na místě, tak já mám v manuálu napsaný, že motorka je připravená k jízdě, když se ručka teploměru zvedne nad "C". Žádný nastartovat a jet...

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 23:15 | Nahoru | #55
dr.rath> Autoklempíře proč se ptáš ?

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

5.3.2012 v 23:18 | Nahoru | #56
alpiniště> Co tady zase meleš o češtině ? Jestli jsi sem někoho přišel poučovat o pravopise tak to můžeš zase odejít...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

6.3.2012 v 07:22 | Nahoru | #57

Carlos_FZR píše: A nespadlo ti něco do motoru když jsi šteloval???Máš zadní kolo na stojanu??



Ahoj, chtěl bych se jen zeptat, ať jsem chytřejší, co má v tom společného jestli je zadní kolo na stojanu???

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

6.3.2012 v 08:30 | Nahoru | #58
MišákV> Když šteluješ motor a něco ti do něj spadne (třeba šroubovák do válce) tak si tam pro něj musíš vlezt vejfukem. No a líp se tam leze když je zadní kolo na stojanu

1 reakcí na tento příspěvek Chrastění v motoru - bude to vážný?

6.3.2012 v 08:41 | Nahoru | #59
co se týká toho ohřejvání na místě, tak to začali nedoporučovat v době kdy se začla řešit čistota ovzduší, ale jistě to byla náhoda

(reakce na) Chrastění v motoru - bude to vážný?

6.3.2012 v 09:28 | Nahoru | #60
pavel1067> No vidíš, to mně ani nenapadlo. Pravdou ale je, že skoro všechny motorky s karburátory a vzduchovým chlazením mají v manuálu zahřátí na místě doporučené. Podle mně je asi blbost zahřívat na provozní teplotu. Ono jde hlavně o to, aby se olej dostal a začal fungovat všude kde má být, dřív než se motor dostane do zátěže. Já to podle venkovní teploty nechám chvíli bublat a vyjíždím. Sytič přivírám tak, aby motor vydržel "běžet kulatě" a přitom neměl zbytečně velké otáčky.

Naposledy editováno 06.03.2012 09:31:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna karburátoru Honda Rebel 125 attimoto 0 22.3.2024 v 13:30 attimoto
Honda rebel chcípne po ustřelení z ... Honda Rebel 125, Honda CA 125 Rebel Danda01 11 4.7.2023 v 19:24 Danda01
přepis Honda Rebel 125 easy-rider 6 23.9.2021 v 15:27 wagin
Manuál Rebel 125 Honda Rebel 125 skopous 10 9.4.2021 v 12:56 Lubobek1
kolik se vejde oleje do honda rebel... Honda Rebel 125 jakubcícha 4 30.9.2017 v 14:21 Speedy-Bikes


TOPlist