1 reakcí na tento příspěvek repase klikoveho hridelu typ 354
1 reakcí na tento příspěvek repase klikoveho hridelu typ 354
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase klikoveho hridelu typ 354
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase klikoveho hridelu typ 354
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase klikoveho hridelu typ 354
1 reakcí na tento příspěvek repase klikoveho hridelu typ 354
V podstatě se to dělá tak, že první musíš kliku rozpůlit a vyměnit hlavní čepy. Po zalisování je dobré se vyrovnat se setrvákama. Pak řádně poměříš prostor v bloku a sílu setrváků + šířku ojnice. Kompletní klika by měla mít nějakou axiální vůli mezi ložisky v bloku, tak 0,5mm (počítat s těsněním mezi bloky). Axiální vůle ojnice mezi setrvákama by měla být tak 0,25-0,30mm. Této hodnoty lze dosáhnout přidáním příložek třeba z ocelového plechu (musí být rovné!!!)patřičné síly mezi ojnici a setrváky. Symetricky z každé strany jednu.
Pak zalisuješ do jednoho setrváku ojniční čep, dáš na něj všecko, co tam má být a v prizmě nahrubo "naklepneš" druhý setrvák a slisuješ na rozměr,jaký sis vypočítal s tou potřebnou vůlí v kartrech.
No a metodou nekonečné trpělivosti a správně mířených úderů a nebo i šprajců pajsrem kliku mezi hroty vyrovnáš.
A nebo si to necháš udělat třeba u Padalíka, ten ti nechá vůli mezi setrvákama a ojnicí klidně 3mm (jako mě - žeprý na olej ) a možeš jezdit.
Hádej, s kterou klikou najedeš víc .
Ještě jedna věc - klika (ojnice) musí jít v bloku přesně v ose válce.
Ale to obvykle po montáži tak je.
Naposledy editováno 29.02.2012 10:23:48
Takže je nanejvýš vhodné na ňu při montáži neklepat.
Párkrát sem už dával k zapalku válečkové ložisko. Doleva kliku do ložisek vtáhneš přes nějaké příchystky - tam je závit mocný (zatepla to de líp). Vpravo ta šestka někdy nestačí. Nebo se musí víc zehřát. Tak proto ten váleček, neb i demontáž je pak sranda.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3899, 3900] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116972 | Dnes v 09:55 skodovak |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | anton_ | 6 | 19.2.2024 v 07:14 cmiral |
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka | Matmote123 | 24 | 17.1.2024 v 19:44 Frantas |
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka | jawari | 1 | 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein |