Rekluse
zkušenost z SK
dík
1 reakcí na tento příspěvek Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
herbelife píše: spojku rekluse sem ted pořídil na crf 450r a sem vcelku zvědav jak si budem rozumět. pak přihodím nazory.
dnes sem na CRF450R namontoval spojku rekluse a je to vcelku zajimave hlavně vědět kdy používat pačku spojky a kdy né. tuhost pačky při volnoběžnych otáčkach je prakticky žadná pouze odpor lanka.spojka.páčka je upe hluchá. při zvyšeni ot. motoru na 2 tis. spojková páčka funguje uplně stejně jak u klasické spojky. odpor pačky je o polivinu menši . krasně jde ovládat 1 prstem. funkce spojky- na volnoběh beze spojky zařadím rychlost -moto stojí. začnu zvyšovat ot. motoru a moto se plynule rozjede. nad 2 tis otáček je spojka napevno seplá že to hrabe nebo se to staví na zadní. jezdíl sem stím asi hodinu a rychle sem si zvykl na nové ovladani moto. rozjezdy v kopci sou paradní a plynule. bez hrabani . zaleží jak otočím plynem. s motorkou spadnu tak spojka se automat. vypne na volnoběžné otáčky. moto pokud zvednu a jesště nezdechlo tak mužu vesele pokračovat v jizde. pokud zdechne mužu startovat se zařazenym kvaltem. . spolehlivost zatím nevím mam cca 1 hod na tom najete. nevyhoda te spojky je že moto nejde roztlačit z kopce. pouze startovat nožně. věřím že si budem rozumět.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
Bunker píše: herbelife> Zajima mě, jak je to třeba na skocich? Když letim nějakou lavici a potřebuju si ve vzduchu přibrzdit zadek, jestli se ta spojka musi mačkat nebo jestli prostě šlapnu na tu zadni brzdu a motor bude běžet dal... Jak to teda je?
zatím sem stím neskakal ale je jasne pokud zaslapmeš zadní kolo tak padaj ot. motoru na vonobeh a spojka se v ten okamžik rozepíná . zítra třeba zkusím s nejakym kvaltem zaflokovat a motor by nemel zechnout. zitra to prubnu2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
Monix píše: herbelife> motor někdy chcípne při zašlápnutí, když máš vyšší kvalt nebo máš nastaveny otáčky rozepnutí spojky moc nízko - motor je v nízkých otáčkách a těsně před rozepnutím spojky už nemá sílu se převalit - všechny Rekluse spojky máme nakonec nastaveny s nejtvrdší pružinou a max. počtem kuliček - u verze Pro, u lamelových spojek se nastaví jen tvrdší pružinou
aha no ja si řikal že tam mam nějake pružiny navíc. no nic zitra a v nejbližších dnech budu testovat - laborovat aby mě to vyhovovalo.1 reakcí na tento příspěvek Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
xfany píše: Z-Start pro 100mth Husaberg FE beze zmeny funkcnosti.....
Tak to je docela napohodu. A na kolik tě vyšla a jak seš spokojený?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
Petersonn píše: Monix> Zdarec. Chtěl sem se zeptat kolik máš na spojce najeto mth a jestli jsi něco už měnil? Dík
Na první moto - RMZ250K9 - má nyní cca 130mth. - už ji jezdí nový majitel - a stále bez problémů. Na druhé moto - opět RMZ250K9:) - jsem ji v cca 90mth. prodával a opět bez problémů. Na třetí moto - RMZ250L12 - mám nyní cca 25mth. a přendanou Rekluse spojku z předchozí K9 - a stále OK. Jezdím s tím cc závody - cca 10 za sezonu, hodně MX trénink, jednou za rok Rumunsko. Olej v motoru měním po cca 4-8mth - podle typu zatížení.
Jediné, co se musí nastavit - mimo otáček a rychlosti spínání spojky (individuálně podle jezdce) - u spojky je měrka, která měří opotřebení lamel - když si nové lamely sednou, tak se dává z příbalu spojky jeden silnější plech. Výrobce tvrdí, že Rekluse šetří spojku (lamely, plechy, koš) a podle mých zkušeností to bude asi pravda. Až budu rozebírat, tak sem mohu dát foto koše.
Kamarád má mj. na CRF450 rok 10 nebo 11 - cca 80mth. - a taky stále bez problémů.
Máme ale přímou zkušenost jen s verzí Z-Start Pro (kuličky), jak v reálu fungují lamelové verze nevím. Nyní zkoušíme základní verzi EXP (lamely)na CRF250/11 a zatím rozpaky.
Ceny - viz web výrobce, místo USD si dej Euro, přidej něco za dopravu a na tolik tě spojka vyjde - ať ji koupíš v EU nebo necháš poslat (proclít atd.) z USA - obojí vyzkoušeno - rozdíl minimální. Přepočteno na CZK - základní lamelová verze EXP stojí cca 10k - podle mě vyhozené peníze, kuličková verze Z-Start Pro cca 16k, plná lamelová verze CoreEXP cca 24k.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
Monix píše: Na první moto - RMZ250K9 - má nyní cca 130mth. - už ji jezdí nový majitel - a stále bez problémů. Na druhé moto - opět RMZ250K9:) - jsem ji v cca 90mth. prodával a opět bez problémů. Na třetí moto - RMZ250L12 - mám nyní cca 25mth. a přendanou Rekluse spojku z předchozí K9 - a stále OK. Jezdím s tím cc závody - cca 10 za sezonu, hodně MX trénink, jednou za rok Rumunsko. Olej v motoru měním po cca 4-8mth - podle typu zatížení.
Jediné, co se musí nastavit - mimo otáček a rychlosti spínání spojky (individuálně podle jezdce) - u spojky je měrka, která měří opotřebení lamel - když si nové lamely sednou, tak se dává z příbalu spojky jeden silnější plech. Výrobce tvrdí, že Rekluse šetří spojku (lamely, plechy, koš) a podle mých zkušeností to bude asi pravda. Až budu rozebírat, tak sem mohu dát foto koše.
Kamarád má mj. na CRF450 rok 10 nebo 11 - cca 80mth. - a taky stále bez problémů.
Máme ale přímou zkušenost jen s verzí Z-Start Pro (kuličky), jak v reálu fungují lamelové verze nevím. Nyní zkoušíme základní verzi EXP (lamely)na CRF250/11 a zatím rozpaky.
Ceny - viz web výrobce, místo USD si dej Euro, přidej něco za dopravu a na tolik tě spojka vyjde - ať ji koupíš v EU nebo necháš poslat (proclít atd.) z USA - obojí vyzkoušeno - rozdíl minimální. Přepočteno na CZK - základní lamelová verze EXP stojí cca 10k - podle mě vyhozené peníze, kuličková verze Z-Start Pro cca 16k, plná lamelová verze CoreEXP cca 24k.
Když na mou mají jeen coreEXP a v tom je jaký rozdíl oproti kuličkové?
Petersonn píše: Tak to je docela napohodu. A na kolik tě vyšla a jak seš spokojený?
Stala me 9tis kc je sundavana z jine moto pri prodeji....
Je to zajimava vec ale ne kazdemu to sedi..... Ja spokojeny jsem. Z doladenim tlustym plechem mezi lamely souhlasim jinak spojka cuka.... vse je jednoduche montaz a udrzba-kontrola..... kdyz sezenes jetou nic tim nezkazis....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
dr.Sagar píše: Monix> Můžeš prosím Tě rozvést ty výhrady proti základu EXP (vyhozený peníze) ev. ty rozpaky u CRF250?
výhrady k EXP: máš ve spojce o jednu lamelu míň + páčka spojky je stejně tuhá jako originál + pocitově agresivnější záběr (nejde nastavit) - jel jsem na tom chvíli a bylo ve standardním setupu, ale zdála se mi mnohem míň user friendly a asi nebude tak odolná. Kluk co si to dal do moto, tak po první zkušenosti reálně uvažuje, že vyhodí.
Výhodu v EXP vidím, mimo ceny, jedinou - jednoduchá montáž - nemusíš měnit koš spojky, jen věnec EXP vyměníš za 2 lamely a plech.
Dobré porovnání je Rekluse porovnání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
Monix píše: Petersonn> rozdíl cexp vers. zstart - velkou praktickou zkušenost nemám. Co jsem slyšel, tak cexp by měla mít možnost nastavit ostřejší MX náběh, tuhost páčky spojky je jako originál - zstart je téměř nulová a zvyšuje se až s otáčkami - a doporučují cexp pro profi MX i enduro (zstart jen pro profi enduro). Ale pro hobíka tam bude asi rozdíl jen v ceně.
To mě napsali taky že to je motokrosová spojka tak se dá jet ostřeji na trati, nebo s větším kvaltem v zátočinách. Peněz je to hafo, jde o to co to vydrží a co sojí případná oprava..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
Monix píše: Petersonn> výdrže bych se nebál, hlavní je se rozhodnout, jestli si uděláš radost nebo ne
To mi psali taky že to vydží stejně a lamely jsou stejný, akorát že ten coreEXP psali že je motokrosovej model, aby to nebyl moc divoký náběh spojky a né tak pozvolnější jak na tý na enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
Monix píše: Petersonn> ber to reálně - jak bude fungovat na TE250 a sedne tobě osobně stejně poznáš, až namontuješ - vyzkoušet není kde. Já sám bych jinou než kuličkovou spojku nechtěl - vyhovuje mému stylu ježdění. Jde jen o rozhodnutí, zda to riskneš.
Tak teď jsi mi pomohl ještě víc když jsi napsal že jinou jak kuličkovou bys nechtěl
Dokud se to nevyzkouší tak nic nevíš no to máš pravdu..
1 reakcí na tento příspěvek Rekluse spojka
Taky jde o to, že ná na každou moto se dělá kuličková verze.
Na MX je super to, že si jí nezašlápneš, rozbitý prudký sjezdy uplně v pohodě a je mi jedno, co dělá zadní kolo.