Téma: SP 400 + supertwins NA czech road racing
9.2.2012 v 09:08
Zaslechl jsem nějáké novinky o třídě Supertwin a byl bych nesmírně rád kdyby tahle třída odstartovala svoji českou historii. Velice potěšující zpráva je že Supertwiny nejsou moc nákladné ale také nejsou moc výkonné. Tak jsme zde v Brně uvažovali zda by nestálo za pováženou založit novou třidu SUPERTWINS + 400SP ( 400 4T ). Mimochodem už jsem viděl v závodním oddělení Bronx Racing Teamu jednu Kawasaki ZXR 400 a chystá se podívaná třeba i na VFR, RVF, FZR, CBR, ZXR, GSXR. To vše je přijatelná možnost spojení dvou krásných tříd které by byli zvlášť klasifikováni a myslím si že tyhle malé čtyřválce si najdou své milovníky a k třídě SUPERTWIN se hodí jak už výkonem tak i váhou.

Vysloužil

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 15:12 | Nahoru | #61
Angello> proč takovej nerv? GP třídy by mohly jezdit společně právě s twiny a rošt by byl určitě mnohem plnější, než je tomu dnes, pokud jede o třídu supersport 400, tak mě to v našich končinách přijde jako anachronizmus

SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 15:58 | Nahoru | #62
Nepročítal jsem toto vlákno,ale když si vymýšlíte další super třídy,tak ať se jedou na úkor vašich předchozích nápadů a ne že to zas odserou klasici apod. Je potřeba navozit další žgarby z Itálie nebo co?

SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 16:22 | Nahoru | #63
Nevíc proč tady vůbec zmiňujete itálii, nikdo od tam nic nevozí. My žádnou třídu nevymýšlíme chcem se jen připojit k těm twinům. Který sme ale nevymysleli my. My zas třeba na úkor klasiků nejedem v branné ani v hořicích.

SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 17:06 | Nahoru | #64
Už vidím, jak pořadatel bude ohodnocovat spojenou třídu ve které budou 3 kategorie motorek. Dopadne to jak v Kyjově, kde se jela třída Klasik nad 500 a někteří byli překvapení, že je nevyhlásili. Sice body do Přeboru dostali zvlášť(500 a 750), ale věnce ne. Jak dlouho bude bavit jezdce jezdit nějaké imaginární CUPY, kdy se jim sice budou počítat body zvlášť, ale poháry dostanou jen tři nejrychlejší celkově? Nemluvě o finančních odměnách

Nakonec se to "levné" závodění stejně zvrhne v soutěž stavitelů a vepředu bude ten, kdo do toho nejvíc nasype.

Naposledy editováno 11.02.2012 17:08:18

1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 17:26 | Nahoru | #65
lukasi,vzdyt mas v dedine zastupce sportovni autority,tak bojuj....

2 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 17:57 | Nahoru | #66
když to tady tak čtu, tak se vlastně ani nedivím, že se Abrhám s Ječmínkem nikdy nemohli dohodnout, když se tady nedohodnou ani ti, kteří přímo ty závody jezdí ....

pořád se někomu něco nelíbí, jednou jsou utlačovaní klasici, podruhé espéčkáři, potřetí někdo jinej

nakonec to dopadne tak, že si jednou o závodech budeme jenom povídat a vzpomínat jaký to bylo fajn...

dokážete vůbec trochu držet při sobě? ještě vám nedošlo, že jste ohtožený druh?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 18:09 | Nahoru | #67
wusa> pořád tady někdo vymýšlí hovadiny. Vytáhly se žgarby, vnikla supermona a SP 250, někdo prodal pár motorek, někdo to naladil, někdo draze zaplatil a teď to někdo zruší a vymyslí další SVšroty a koloběh se opakuje. Víc kubatur v jednotlivích podnicích jet nejde, tak není potřeba nic vymýšlet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 18:17 | Nahoru | #68
PavelZRX> jasně, máš pravdu, ale uvědomuješ si, co nastane, až nějaká chytrá pomazaná hlava vymslí, že třeba 600 a 1000cc nemá na roads co dělat? myslíš si, že diváci budou chodit jen na klasiky? že se takový závody ufinancujou? bohužel je doba, která 2T nepřeje, tak je potřeba se koukat trochu do budoucna

jak dlouho budou jezdit SP125? SP250? GP125? GP250?

co bude pak, až tyhle motorky prostě nikdo nepojede?
kde se budou brát noví jezdci? na čem budou získávat zkušenosti? na klasicích? nebo rovnou z ničeho hupnou na šestku?

nebo se všichni vrhnou jen na dromy a roads necháte zahynout?

SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 18:54 | Nahoru | #69
a jak dlouho v tomhle bordelu - rozkradeným státě - půjde ještě něco dělat???
třeba pořádat závody, za hovno dvacet
už ted se lidi soustředěj pouze na to
aby jim někdo neukrad střechu nad hlavou
a aby měli co žrát

je spousta kluků co jedou 1x za rok
a dají si jen Hořice

někteří pak ještě Těrlicko a šmytec

je fakt zbytečný se dohadovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 19:15 | Nahoru | #70

wusa píše: nakonec to dopadne tak, že si jednou o závodech budeme jenom povídat a vzpomínat jaký to bylo fajn...

dokážete vůbec trochu držet při sobě? ještě vám nedošlo, že jste ohtožený druh?



Trochu možná jo, ale spíš asi moc ne. Ať je to jak chce, stejně jsou všichni soupeři a vůči sobě konkurenti a každý si hájí své zájmy a hrabe si na svém písečku. Kdysi když jsem přišel k závodům, tak se mi líbila kamarádská atmosféra a to kolem, ale postupem času člověk pozná, jak to funguje. Je to všude stejné. To jde vidět i v motoGP a nebo třeba na TT (Martin vs. Hutchinson). I u nás byla velká přátelství a kde jsou teď?

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 19:16 | Nahoru | #71
L&B> no jasně a proto do toho budeme bušit ještě víc, že?

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 19:17 | Nahoru | #72

jarek38 píše: lukasi,vzdyt mas v dedine zastupce sportovni autority,tak bojuj....



Někteří si mylně myslí, že když se udělá nová třída, že přijde více jezdců. Ono to ve finále ale dopadne tak, že většina akorát přesedne na druhou motorku a ty, kteří to neudělají nahradí pár nových, takže to vyjde stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 19:34 | Nahoru | #73

wusa píše: PavelZRX> jasně, máš pravdu, ale uvědomuješ si, co nastane, až nějaká chytrá pomazaná hlava vymslí, že třeba 600 a 1000cc nemá na roads co dělat? myslíš si, že diváci budou chodit jen na klasiky?



Tak až toto někdo vymyslí, tak pak by to mělo nějakou logiku vymýšlet novou třídu, ale proč teď, když jsou třídy relativně plné? (krom GP asi). Hořice to třeba berou férově, že by ty poháry a věnce pro tři kategorie v jednom závodě nakoupili, ale jiným pořadatelům se to líbit nebude. Ono je sice hezké, když někdo říká, že si stačí zajezdit, nebo že se jde svézt, ale jsou to závody a jezdí se o ceny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 19:39 | Nahoru | #74
L&B> až to nastane, tak už bude pozdě

jinak si myslím, že vznikem nové třídy by se naplnil rošt dalšího závodu, kde by vedle sebe mohly jet jak twiny, tak oboje GP třídy

no jo s pohárama je to potíž ach jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 19:47 | Nahoru | #75

wusa píše: L&B> až to nastane, tak už bude pozdě

jinak si myslím, že vznikem nové třídy by se naplnil rošt dalšího závodu, kde by vedle sebe mohly jet jak twiny, tak oboje GP třídy

no jo s pohárama je to potíž ach jo



Njn, to jsou GP125, GP250, TWINY, SP 400, SP 250, SP 125, do 600, někde nad 600, někde SIDE, někde aspoň jedna třída klasiků. A mona taky. Kolik to je tříd? co to bude nakonec za guláš? Kdo se sveze a kdo ostrouhá? Kolik se může jet max. tříd, aby traťáci mohli za světla domů? Aby se odjelo alespoň 5 kol závodu? A aby byli všichni spokojeni???

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 20:01 | Nahoru | #76
L&B> tak já to zkusím zrekapitulovat
1.závod - SP125
2.závod - SP250
3.závod - GP125 + GP250 + SuperTwin + supersport 400 (??)
4.závod - supermono
5.závod - supersport 600
6.závod - superbike

k tomu - všude se nejedou superbike (pouze Hořice a Těrlicko)
- všude by se tím pádem asi nejely SP250
- jsou tu podniky (Staré Město, Radvanice, Kyjov a nově Opava a Strahov), které jsou orientované spíš na klasiky, takže argument, že se nesvezete asi neobstojí (nepočítám do toho další závody JPHZM)

a znovu se ptám - kolik gépéček je na startu? výjimkou jsou jen Hořice, jinak se jedná o pár kousků, proto je asi dobře je s někým namíchat, ale s kým, aby motorky byly přibližně stejně rychlé - pořád mě z toho nejlíp vycházej ty twiny

je potřeba najít kombinaci tříd, která bude pro pořadatele časově únosná, ale pro diváka natolik atraktivní, že na závody přijede

a co je pro diváka atraktivní - pokud možno plný rošt a vyrovnané stroje

SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 20:17 | Nahoru | #77
kde jste přišly na to že je zánik 2t tříd/ např ccrt v letošnim roce/.Ještě by to chtělo aby jsme začali jezdit vlevo a těch tříd bych spojil ještě vic.Pak dostane věnec uplně každej,protože vic jak tři v každe třide nepojede.Howg.

SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 20:18 | Nahoru | #78
hmm, koukám, že toho asi necháme

benjii - řeknem si to tak za dva roky

Naposledy editováno 11.02.2012 20:20:06

1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 20:19 | Nahoru | #79
A do toho IRRC po dvou závodech, nebo jak to bylo v Těrlicku a nebo jak se zamýšlelo v Hořicích 600 A a B. Pak jsou pořadatelé závodu, kteří jezdí side, tak ti si je prosadí.

No a když se spojí ty třídy GP125,GP250,twin a SP400, tak tam od každého pojede možná až 5 kusů motocyklů, 2 nedojedou a na bedně budou 3 co dojedou a z těch se bude počítat celkové pořadí. Pak se spočítají do poháru přírodních okruhů a do Wusa cupu a do Bratislavská MotoGP cupu. To bude pohárů!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 20:26 | Nahoru | #80
L&B> jj, že jste třeba neřvali, když přišly SP250...

tahle debata už postrádá smysl, twiny tady, pokud vím, nejsou, nemají ani vypracované technické řády, byl to námět k zamyšlení

ale jak se zdá, podle tebe je lepší nechat vše tak jak to je i s tím rizikem, že časem nemusí být nic...

prostě nedělat nic a nekoukat moc do budoucna, to je ta nejsprávnější cesta

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

11.2.2012 v 20:38 | Nahoru | #81

wusa píše: L&B> jj, že jste třeba neřvali, když přišly SP250...

tahle debata už postrádá smysl, twiny tady, pokud vím, nejsou, nemají ani vypracované technické řády, byl to námět k zamyšlení

ale jak se zdá, podle tebe je lepší nechat vše tak jak to je i s tím rizikem, že časem nemusí být nic...

prostě nedělat nic a nekoukat moc do budoucna, to je ta nejsprávnější cesta



Myslím, že se o 250 SP taky hodně mluvilo. A jaký to mělo dopad? Ze čtyř tříd klasiků se dnes jezdí sotva jedna.

Úsměvné bylo, když se o tom poprvé začalo mluvit, jak pan Ant.Mal říká: v MS končí 250 a kde myslíte že ty motorky skončí??? Jak kdyby po našich tratích měl někdo vodit takovou motorku.

Tak tak, protože kdo nic nedělá nic nezk*rví. a když někdo něco dělá, tak nakonec zjistí, že to stejně dělal k h*vnu.

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

12.2.2012 v 08:07 | Nahoru | #82
[quote=Angello]Pánové, tak zrušte všechny sp 125,250,600,1000. Protože vy chcete přece vidět jen ty rychlý speciály. Přeji příjemnou podívanou při pohledu na 7-10GPéček. A nechápu proč by nemohly 400 jezdit s twinama.

O 400 nemá cenu mluvit... jen v úrovni nadcházejících clubsport snad jo. Motorky sportovní v této třídě a v dobrém stavu mají hodnotu klasiků, na těch zbylých vránách by se jezdilo, dokud by se nerozsypaly a pak by se to házelo ze skály, protože co s tím. Uznávám, že jako levnější třída twiny perspektivu mají, do budoucna je to totiž asi jediná třída, kde bude možný naplnit rošť motorkama podle stejnýho reglementu. GP je málo a počet SP už se asi nezvýší, nový mona nevím jestli někdo dělá... Jenom je škoda, že není ve twinech víc výrobců.

1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

12.2.2012 v 08:32 | Nahoru | #83
nevím kde furt berete to že Supertwin bude levná třída. jenom z hlavy tipuju že ojetá motorka + závodní úpravy = 200 000Kč + něcona sezonu, nějakej ten náhradní díl ...

edit:teda pokud nemyslíte jezdit dvouválce do 650SP

Naposledy editováno 12.02.2012 08:34:23

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

12.2.2012 v 09:05 | Nahoru | #84

Capt.Spaulding píše: edit:teda pokud nemyslíte jezdit dvouválce do 650SP



řekl bych, že se tady dohadujeme právě o dvouválcích do 650cc, levnost nebo drahost jde nastavit řády (co je a co není dovolené za úpravy), to, aby do toho někdo valil prachy horem dolem a fixloval s nepovolenými změnami, to přeci nevyřeší žádné řády, to je jiná písnička...

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

12.2.2012 v 19:29 | Nahoru | #85

imoladu píše: Nejlevnější třída je 600SSP-motorku za 40-50 seženeš už v racing upravě,sada nových záv pneu okolo 6000Kč.Mě na veterána 1 PNEU Dunlop stojí přes 6000Kč a je problém ji koupit.



To těžko ...za tyto peníze je to vrak a určitě ně konkurenceschopný stroj a už vůbec ne v "racing" úpravě. Kde se dají dneska koupit Metzelery nebo Pirelli za 6000? A eventuelně ještě Bridgestone?
Michelin a Conti nejsou dobrý a Dunlopy je těžký vybrat, je k nim z ČR trochu horší přístup, jsou jiný a jinak se i chovají, a je k nim třeba nastavit motorku, a pokud se opravdu perfektně nenahřejou, tak nefungují.

Na menší třídy včetně těch Twinů vystačí jedna až dvě sady gum na rok (přírodňáky). U šestky je pro jezdce na špici pole prostě nová sada na víkend (kvaldy a závod) téměř nutnost. Jinak nebude na špici a nebo skončí jako Kamil Holan v Hořicích, s ojetýma gumama nemohl to tempo udržet. Ideální by byla jedna sada na kvaldy a druhá na závod a to už jsme v jiných finančních sférách, i kdyby ta sada byla "jen" za šestku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

12.2.2012 v 19:37 | Nahoru | #86

Ciaoista píše: aprilialibor> Pane vy asi nechápete nebo neumíte číst. Já jsem napsal že SP 125 jsem jezdil dost dlouho. Na 600 nemám ruce ani peníze! Souhlasím s Veronikou. Nejsem tak vyježděnej abych krotil 600 jezdecki i finančně. Nevidím důvod odsuzovat Twiny jak říká Veronika jeto pěkná a zajímavá třída! 400 SP jsem hodil do placu protože jsou to cenově dostupné motocykly s rovnoceným výkonem a esteticky krásný malý superbiky. Takže si mysli o mě co chceš! Já si o vás myslim taky svoje!



je to sotva rok a půl, kdy jsi mě tady označil za "všeodborníka", který jediné co dokázal, je se přilepit na závodníka a dělat chytrolína, a lidé co se mnou souhlasí jsou jen parta análních alpinistů...

dal jsi se na alpinismus, nebo co za tím je?

SP 400 + supertwins NA czech road racing

12.2.2012 v 19:56 | Nahoru | #87
To že si někdo koupí fungl novýho Twina, někdo za třicet táců deset let starýho, je aspoň možnost volby. Ty motorky se totiž aspoň technicky nějak výrazně nemění narozdíl od šestek, kde CBR 05 v supersportový úpravě má na zadním kole to samé co R6 2010, která má jen jinou řidící jednotku, filtr a výfuk.

Podvozek, výfuk, filtr, řídící jednotka,... to jsou úpravy který považuju za normální...ani mi nevadí, že si na to v Irsku třeba dávají třeba i komplet vidle ze šestek, protože ve finále je to stejně hlavně o rukách.

Dá se říct, že tak nějak všeobecně souhlasím s tím co napsal Wusa.

Navíc považuju za plus začít trochu sjednocovat třídy, které se jezdí na přírodňácích i v zahraničí, protože někomu třeba stačí jezdit jen tady u nás a je to jeho vrchol, nic víc nechce, ale určitě se najdou další kluci, co budou chtít jet do zahraničí, na TT, a dostat se trochu dál do jinýho levelu a zrovna SuperTwiny se mi k tomuto "startu" líbí víc než šestky...

Nejde o to vytvářet hned novou samostatnou třídu, ale jsou tu třídy které zkomírají a k nim ty Twiny do začátku doplnit. Pohárky nepohárky. Na nějaký malý štamprlata se snad ta kačka najde a vyhlášení závodu bych udělala svižně zároveň, pokud by se jednalo třeba o tři spojené třídy.

SP 400 + supertwins NA czech road racing

12.2.2012 v 20:25 | Nahoru | #88
..tak jasně ,že ty "klasici" a veterání asi skončí svou účast na "ostrých" závodech..jedině snad jako doplněk,a to hlavně kvůli startovnému a dalším platbám!
...a jak se tady řeší ,že nějaká motorka jede pomalu!...na "příroďákách"žádná motorka nejede pomalu, každá motorka jede tak rychle,aby se stal "průser"!
...a jestli by se to mělo vše směřovat jen k silným SSP A SBK,tak si myslím,že těch průserů bude hodně!
...to samé jako,řešit, kdo jak věkově starý jede jakou třídu a jakou motorku!To je snad úplně jedno,hlavně ,že se vůbec něco koná a že se najdou lidi co chtějí jezdit a jezdí!

..a dle mě ta třída "TWIN" a třeba ty SV,jsou atraktivní a i rychlé a asi by to bylo i zajímavé,když by se ohlídaly úpravy a "podvody"!

Kdo na prvý pohled pozná ,co je to za "mrdku"!/dle některých odborníků?/



1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

12.2.2012 v 21:04 | Nahoru | #89
Bylo by hodně zajímavé, kdyby se tu objevila třída, kde by pravidla omezili úpravy, a byla by téměř CUPová. Pokud by to měli být Twiny jsem jednoznačně pro. Spousta "stejných" motorek zajistí atraktivitu závodů.

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

12.2.2012 v 23:56 | Nahoru | #90
Veronika-Suzuki> Čau to už nechci řešit možná mladická nerozvážnost toje už jedno. V každém případě jsem pro Twiny takže stojím za tebou a Michalem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist