globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: časté startování motoru
25.1.2012 v 16:11
Ahoj, chci se zeptat má vliv na životnost motoru časté popojíždění a startování s tím že se třeba několikrát ten motor vůbec nezahřeje? Zajímá mě to u benzínového a i naftového motoru, protože pokaždé když jdu pro něco do garáže tak musím vyjet s autem/motorku a pořád něco startuji. Nafťáky prý jsou na to horší, ale nevím co je na tom pravdy......

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 09:32 | Nahoru | #211

pavel1067 píše: Když už jsme u toho, pochlubí se někdo se spotřebou v benzínu ?



jo dlouhodobe kolem 9,5 ... dokazu jit pod 8 kdyz jedu extremniho pana kloubouka, ale za 10 uz je to relativne svizne svezeni.. takze ty 2 litry neresim a priplatim si za zazitek.. v oktavce jedina zabava byla sledovat spotrebu na palubaku a rikat si jak levne jedu.. kdyz uz mi z toho brumu huci v hlave a ze sedacek me boli zada

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 09:37 | Nahoru | #212

Hofner píše: Podtáčení- to je hodně širokej pojem. Základ je rozilišit benzín a naftu. U benzínu se hovoří, že k detonačnímu spalování dochází pod 1500 optáček při jízdě v záběru. Jíézda v záběru znamená, že po motoru chceš nějakej výkon. Pokud máš jen udržovací rychlost při jíždě po rovině, snižuje se počet otáček při kterejch to začne klepat. při jízdě z kopce, kdy se motorem naopak brzbí, takže po něm nechceš vůbec žádnej výkon, se nemusí jednat o podtáčení ani při volnoběžnejch otáčkách (pokud sundáš nohu z plynu). Při jízdě do kurevskýho krpálu, nebo s plně naloženým autem se ti naopak zase otáčky, kdy dojde e klepání zvýšej. Když už ti auto začne cukat, je to v¨fest podtočený. Obecně při jízdě na hraninici klepání motoru se nedoporučuje chtít po autě prudkou akceleraci (plno lidí tam nechá kvalt při 1500 otáčkách, sešlápne plyn až na podlahu a čeká, že se auto rozjede). V takovém monentě se rapidně ochudí směs, což opět vede ke klepání v e vyšších otáčkách, než je zdrávo. TAkže buď akcelerovat hodně pozvolna (pomaloučku zrychlovat a čím víc začne motor ožívat, tím víc přidávat plyn, ne naopak), nebo vhodně řadit převodový stupně, či použít prokluzu spojky (Automaty to dělaj hojně na všechny kvalty).
DAlším faktorem je zda se jedná o karburátor (v dnešní době se s ním čllověk v autě stejně nepotká), nebo stříkačka. Stříkačka má čidla klepání a dokáže operativně upravit složení směsi a předstihu, ale stejně to nejde dělat do nekonečna.
Málo lidí ví, že ke klepání dochází i ve vysokejch otáčkách. Akorát že v tu chvíli auto necuká a ani to přes řev motoru není slyšet. Lidi, co většinou jezděj úsporně motor kurvěj míň, než borci, co tomu dávaj čočku. Lidi co jezděj úsporně totiž museli dosáhnout určitejch znalostí, aby dokázali jezdit úsporně, takže motor nikdy nepodtočej. Narozdíl cool borec o klepání ve vysokejch otáčkách (a to je klidně 4000+, ne nějaký extra mrtě točky) dochází. A ještě si navíc myslej, jak jsou cool.

K poškození při podtáčení- s převodovkou to má houby společného. Hlavní je poškození motoru. Při detonačním spalování dochází k tomu, že směs vybouchne v jinej okamžik, než má.- v momentě, kdy je píst ještě hodně před horní úvratí. Takže mu to dá laicky řečeno v tu chvíli dá pěstí do ksichtu. Trpí tím klikové ústrojí, ojnice a veškerá ložiska. V trakovém mktoru vznikají zbytečně větščí vůle, které pak sekundárně dál opotřebovávají motor (větší tření, rozhozená klika asi taky nebude žádnej med, nem,luvě o prasklý ojnici a pístu narvaným pěkně v hlavě)

A to je přwsně to, co jsem myslel technickejma znalostma. Lidi dneska vědí o autě kulovým.



no tak nemusi nutne dojit k detonacnimu horeni aby motor mel uz tak nerovnomernej beh aby to namahalo nektere komponenty... protoze podle tve definice by podtaceni dieselu nevadilo - tam totiz k detonacnimu horeni dochazi porad :) a to s tema otackama.. no ja bych rekl ze se neda rict ze pod 1500 je to podtocene.. bezne jezdim nizsi kvalty i na 900, vyssi od 1000-1100 otacek nahoru.... no ale neni to litrovej trivalec.... velky V8 4+ litru je schopny si brumlat kolem 1000ot i na posledni v docela slusny rychlosti...

časté startování motoru

30.1.2012 v 09:45 | Nahoru | #213
no u aut odchazi hlavne dvoumoty setrvacniky ne?

ja mam jednohmotu a sem spokojenej

jinak prevodovku odpravi i kroutak (u tdi v nizkych otackach jsou hodne razy kvuli tomu je tam dvouhmota - aby to schovalo tenhle nedostatek ale kdo to podtaci furt tak mu odejde protoze u tdi zacinaji pouzitelny otacky 1500 a ne volnobeh ) i klidne vykon (videl sem na youtube jak ve vr6 turbu tomu lozil na 3 a protocila se prevodovka ze tam nezbyl jeden zub )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 09:46 | Nahoru | #214

Dawe02 píše: Presne tohle dela i to Policko. Jeden dilek z plne nadrze a natankujes do toho za 40 Euro.
Ale totez mi delal i Mercedes. Nevim proc si to poradne neotestuji, to je velka chyba.



hele ale to bude asi vec jen auto co maj nakou horsi verzi palubniho PC ne? to co ukazuje dojezd uz asi ten stav paliva meri nejak presneji ne?

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 09:55 | Nahoru | #215

marekparek píše: až se vám rozpukne spojka na TDI81kw po čipu nebo vlastně u kterýhokoli čiplýho tdi v manuálu tak je to právě tím krouťákem který od 1500ot roste až moc rychle a pak to rupne... mě se dvouhmota už rozletěla 2x...

každej kdo čipuje auta ti pak řekne že by se to nemělo třeba ve městě roztahobvat na 5tku od 1300ot poněvač pak to začne dostávat na prdel... ale opravdu sem ještě neviděl rozlámanou převodovku...to že hučí ložisko nebo synchron je buď blbou práce se spojkou a nebo ložisko bylo ostatně jako u roomstru který sem bral jako nový .tak ložo bylo jiý z výroby na pikaču...

po 25tis km se rozsypalo takže výměna v záruce...moje zkušenosti s auto mobilkou Škoda dobrý ale výrobky od řady Octavky 2 už něják pokulhávaj po kvalitě... to samí měl bolení i passat s 2.0TDI a pak proslulý motor 2,5tdi 132kw ...to bylo trefování kus od kusu a ahra na štěstí..

kolega bouchnul superba2010 tak ho nechal spravit(pojistka) a vzal protiúštěm A6 3.0tdi 2010 se 44tis km (audi salon referentský vůz) z auta byl natčenej ja ostatně po svezení taky opravdu se mi to zamlouvalo víc než X5(podlehal sem momentlnímu oslabení smyslu a zvažoval koupi toho krámu 2006) naštěstí sem vystřízlivěl...

Audi najelo 10tis km a po te dovolenka do Itošky --Chorvatsko a zpet ČR ...u znojma rána a chcíp ..tolik kontrolek svítit sem neviděl...odtah do servisu (nakalady Audi)...nahradní vozidlo A6 2,7tdi a cesta domů po 3dnech telefon --- pane auto tady bude dýl musí se udělat kompletní GO upadla řemenice na Klice či co a rozhodily se rozvody a bimbam motor v háji..

na budíku svítilo 56700km ...oprava 276tis ..(placeno audi záruka)

Po opravě protiúčet a passat 3,2fsi a zatím žádný problém spotřeba 12l svižnou jízdou a u audi 10v naftě takže zas tak markantní to není...

hold žádný nový auta nejsou to co auta z let 90...

u benziňáku



no on je problem ze dneska chip dela kazdej trouba, stahne soft z nakyho upravenyho auta/z netu a pak to jak pres kopirak cpe do vseho....
ikdyz je diesel na ladeni blbuvzdornejsi chce to i tak si s mapama pohrat aby tam nebyly spicky tlaku... s tim uz si ale hraje malokdo (ono pak taky denni prace s autem na brzde se da blbe prodat na slevomatu za 2000,- v akci)

kamos sel obracene 3,2 v R32 a ted 3,0tdi v A6 a docela se mu stejska.. spotreba dieselu podobna jak u "ostryho" benzinu ho taky prekvapila.. ale tak ono jasne- A6 je mnohem tezsi...

rozsypany prevodovky u koncernovejch 1,8, 1,9 apod motoru uz sem videl... a dost, ale ve vsech pripadech dostavaly dost zabrat.. ale po vrakacich je jich tuny za par:) tak to nikdo neresil...

Naposledy editováno 30.01.2012 09:56:11

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 09:58 | Nahoru | #216

assassin píše: no tak nemusi nutne dojit k detonacnimu horeni aby motor mel uz tak nerovnomernej beh aby to namahalo nektere komponenty... protoze podle tve definice by podtaceni dieselu nevadilo - tam totiz k detonacnimu horeni dochazi porad :) a to s tema otackama.. no ja bych rekl ze se neda rict ze pod 1500 je to podtocene.. bezne jezdim nizsi kvalty i na 900, vyssi od 1000-1100 otacek nahoru.... no ale neni to litrovej trivalec.... velky V8 4+ litru je schopny si brumlat kolem 1000ot i na posledni v docela slusny rychlosti...



Nevím jak čtyřlitr. Obecně čím větší motor, tím jsou otáčky níž. U takovýho dieslu v autobuse máš zelený pásmo od 1000 otáček, ale ve dvou tisicích ten motor končí (alespoň ty srágory co jezděj v Praze). Největší motor s kterým jezdím je 5V 2,5 benzín v automatu a ten to málokdy pustí pod 1500. Níž to nechá brumlat jen když motor není v záběru. Zase nevěřím tomu, že by beznín dokázal jezidt v tkaovejch otáčkách jako diesel. Určitý konstrukční omezení tady budou vždycky. Možná že si to V8 líp přechroustá a tolik newprotestuje. Ale poznáš až časem zda děláš správnou věc, nebo ne. Ale upřímně pochybuju, že za 100 000 km to auto ještě budeš mít, takže ti bude děkovat spíš novej majitel.

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 09:59 | Nahoru | #217

milion píše: ja mam stary dobry tdi rotacku a to mi prijde 10x lepsi nez priblblej benzin - rozvody, spojka cca nastejno, brzdy podle auta a holt jednou za 200tisic km nechat zrepasovat turbo jeste nez se rozsype. spotreba 5,5-6,5 litru, benzin co sem mel nesel pod 6 a to sem to jenom lechtal pri normalni jizde 7, pri palbe 10 a v zime 13 na kratky trasy. diesel mi nikdy nesel pres 7l a udrzba jako olej a filtry je samozrejmnost. tak kde je ten drazsi provoz diesla?



vzdyt jo proto je tech aut tolik ruznejch aby si kazdej vybral co mu sedi. tenhle starej motor na servis tak nakladnej neni (ale zalezi taky na stylu jizdy... v rezimu sluzebaku 2denne brno-praha s plnym plynem to taky neni zadna hitparada) ja zas na delsi trasy jedu radeji svym benzinem za 10 nez mati oktavkou za 5.. je strasne nepohodlna a boli me z ni silene hlava...

časté startování motoru

30.1.2012 v 10:12 | Nahoru | #218
jj ja mam audi a4 oktavka se mi taky moc nelibi.. nesnasim tdci a tdi cr a podobny blbosti akorat vic veci k vysrani tohle si doma opravim pomalu vsechno sam jak na benzinu

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

30.1.2012 v 12:27 | Nahoru | #219
nejlepší jsou japonci...Toyota 2.0 16v 114kw spotřeba chorvatsko a zpět za 7,2l ono asi nezáleží co a jak ale jak kdo chce jezdit v daným režimu a kolik lže ten palubní PC ...u oktávek a vw dieslu se mi stalo že i Litr oproti průměru a měří to tak orientačně ...

jinak lagunou 2.2 ctdi (nebo jak) mi to bere povětšinou 7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 15:20 | Nahoru | #220

assassin píše: hele ale to bude asi vec jen auto co maj nakou horsi verzi palubniho PC ne? to co ukazuje dojezd uz asi ten stav paliva meri nejak presneji ne?



Delal mi vicemene totez i Mercedes C200CDI 2010 (ten stribrny), nova A5ka 3,0 TDI V6 a minuly tyden i to Policko.
Dojezd ja osobne nesleduju, koukam na stav palivomeru. Ale myslim ze stav palivomeru si bere jako vstupni udaj i palubni ECU. Pak jen porovna s okamzitou spotrebou (avg vstikovaneho mnozstvi za par desitek vterin dozadu). Nekdo tam udelal velkou chybu v tom palivomeru.

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 15:28 | Nahoru | #221

marekparek píše: nejlepší jsou japonci...Toyota 2.0 16v 114kw spotřeba chorvatsko a zpět za 7,2l ono asi nezáleží co a jak ale jak kdo chce jezdit v daným režimu a kolik lže ten palubní PC ...


Nektere lzou a naopak vykazuji vetsi spotrebu nez je skutecna i pri pouziti serioveho obuti.
Treba GM/Opel. Vsechny novejsi Astry, Vectry, Signumy, Insignie promeruji vesmes o nejaky pullitr i vic .

2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

30.1.2012 v 15:29 | Nahoru | #222
Dojezd počítá orientače, bere to info z čidla z nádrže, čidla polohy klapky a hlavně to připočítává dlouhodobej průměr, jsou v tom zahrutý i údaje z teploty motoru a podobně. Ale jak jsem psal, počítá to jen orientačně.

e: výbava/typ počítače na tom nehraje roli

e2: u koncernových vozidel, u jiných netušim, ale princip bude asi stejnej

Naposledy editováno 30.01.2012 15:30:27

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 15:32 | Nahoru | #223

Dawe02 píše: Delal mi vicemene totez i Mercedes C200CDI 2010 (ten stribrny), nova A5ka 3,0 TDI V6 a minuly tyden i to Policko.
Dojezd ja osobne nesleduju, koukam na stav palivomeru. Ale myslim ze stav palivomeru si bere jako vstupni udaj i palubni ECU. Pak jen porovna s okamzitou spotrebou (avg vstikovaneho mnozstvi za par desitek vterin dozadu). Nekdo tam udelal velkou chybu v tom palivomeru.



jj u myho auta to urcite pocita prumernou atd prave z toho palivomeru (zkoumal jsem to jestli musim neco menit kdybych tam chtel nacpat ten lepsi boardcomputer - bezna uprava)

jinak nasich oktavka ted ukazuje "o pul nadrze min" je to od te doby co ji mama zborila (dostala ranu na A sloupek spolujezdce) .. mel sem ten plovak se snimacem venku, nic ohnuteho, odporova draha ok.. tak sem to tam vratil a neresim ...

jinak na tu prumernou spotrebu jde nakym zbesilym stiskem klaves vyvolat servisni menu a nastavit korekcni faktor pro ten vypocet prumerny spotreby, tzn si to clovek muze doladit - teda u BMW...
jinak pres nakou diag to pujde asi vsude...

Naposledy editováno 30.01.2012 15:34:42

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 15:39 | Nahoru | #224

CharlitoCZ píše: Dojezd počítá orientače, bere to info z čidla z nádrže, čidla polohy klapky a hlavně to připočítává dlouhodobej průměr, jsou v tom zahrutý i údaje z teploty motoru a podobně. Ale jak jsem psal, počítá to jen orientačně.

e: výbava/typ počítače na tom nehraje roli

e2: u koncernových vozidel, u jiných netušim, ale princip bude asi stejnej



Vsechny Bosch vstrikovace a jejich ECU to odhaduji jen z tlaku ve vstrikovaci liste a casu otevrenych vstriku. Ten zintegruji za prislusnou periodu a vyhodi okamzitou spotrebu.

Naposledy editováno 30.01.2012 15:41:30

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 17:23 | Nahoru | #225
CharlitoCZ> máš pravdu s tím dojezdem, závisí na trase,zatížení, stylu jízdy, ale co proteklo motorem ukazuje přesně alespoň posledních 200 l, dával jsem novou baterii a upadl mi kontakt z náhradního zdroje a všechno se mi vymazalo takže jsem od toho datumu dohledal doklady o nákupu nafty a sedí to (vectra c 2,2 dti)

časté startování motoru

30.1.2012 v 17:28 | Nahoru | #226
jinak nejlepší palubní počítač je hladové oko se rosvítí a musím tankovat ... na merglu ML 320 hladové oko svítilo už celí dílek před dnem nádrže ....

a nejvíc sem se zhroutil když sem natankoval najednou 120l do patrola(jíná nádrž do pouště)
to se krásně tvářily na benzínce kamže to tam leju

časté startování motoru

30.1.2012 v 18:46 | Nahoru | #227

hele ale to bude asi vec jen auto co maj nakou horsi verzi palubniho PC ne? to co ukazuje dojezd uz asi ten stav paliva meri nejak presneji ne?



U našeho Citroena to ale neukazovalo nepřesnost, prostě si to ukazovalo jak chtělo a co chtělo, 4x jsme jeli na diagnostiku a až napočtvrtý to ukázalo závadu toho čidla nebo co to tam je. A ještě když se jelo nad 100 (vzácný to okamžik) tak někde zepředu syčel jakoby vzduch nebo co, jak kdyby tam byla díra nebo nevim jak to říct, ale to prý bylo normální u C3. Zlatá šachtle, shit jeden předraženej....

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

30.1.2012 v 19:19 | Nahoru | #228
kute si ořádný auta ...Jeep ...patrol ...landcruiser... to počítače nemá(ty staré) rotože kdyby mělo tak to zalepíte páskou raději

časté startování motoru

30.1.2012 v 19:22 | Nahoru | #229

kute si ořádný auta ...Jeep ...patrol ...landcruiser.



Já k tomu postupně dospěju :)

časté startování motoru

30.1.2012 v 19:28 | Nahoru | #230
jo maš recht prakticky nezničitelné sice žádnej rychlík ale naprosto univerzální ...dovezou projedeou utáhnou a vydrží

(reakce na) časté startování motoru

30.1.2012 v 19:31 | Nahoru | #231

marekparek píše: kute si ořádný auta ...Jeep ...patrol ...landcruiser... to počítače nemá(ty staré) rotože kdyby mělo tak to zalepíte páskou raději



Hm, do města naprosto ideální. Hlavně po tom, co benzín hravě přeskočí přes 40 kč/litr a bude se vesele šplhat k 50tce. Offroad s autem mě vůbec neláká. Na enduro šetřím. NAprostá většina lidí takovýhle auto nevyužije. Neřeknu kdybych bydlel na samotě u lesa, kam vede x kilometrů příšernejch nezpěvněnejch cest...Kdo není jouda v cajku vyjede s předokolkou skoro všechno. A když už se musí zastavit, řetězy to jistěj. Nepotřebuju mít kvůli ježdění do hor jednou za 14 dní na chatu 4x4 co žere jak tank. Radši se za ty prachy povozím na mašině kolem světa. Už dneska je vidět jak hodně majitelů těhle překňovanejch obrněnejch transportérů jezděj jak posraný, aby se doplatili u benzínky, nebo to ve velkým předělávaj na LPG. TAk jakej význam má potom takový auto?

časté startování motoru

31.1.2012 v 08:09 | Nahoru | #232
ja třeba takový auto mám a vícemeně potřebuju.... a ještě mi slouží na zábavu ...nadruhou stranu pokud sem měl 3,2fsi tak to žralo podobně ...nebo to je jako audi třeba v 4.2tdi nebo tak....za offroad považuju auta staršího data a už vubec ty X5,Q7, nebo tyhle vehykly....

mě se líbí tohle

časté startování motoru

31.1.2012 v 08:14 | Nahoru | #233
chapu že je to věc názorů , je to stejné jako s motorkama ...na co mít pod kapotou 180koní když 50 by stačilo proč mít mašinu půl roku zavřenou v garaži ...proč pálit benzín na motorce jen tak projížděním... už sem slyšel ledasco prostě mám taky osobák i off ale jet do rumunska na výlet třeba yetim ( ) tož nevím.... jinak v zimě tady mám práce dost na vytahování lidiček z příkop ...

vše je věc názorů a toho co tě baví

(reakce na) časté startování motoru

31.1.2012 v 12:56 | Nahoru | #234

SperkysSV píše: To je pravda, ale tahle vychytávka začne myslím fungovat až když je motor úplně zahřátej



přesně tak je to STOP/START a aktivuje se jedine v pripadě že je motor v provozní teplotě

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

31.1.2012 v 13:08 | Nahoru | #235
marekparek: ja mam slabost pro Gklasse.. az budu velkej tak si ji koupim

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

31.1.2012 v 13:09 | Nahoru | #236
no ale u turbomotoru to asi nejde ne? nebo by to muselo mit egt a pouze kdyz je dochlazeny turbo tak to vypnout jinak by to turbo odeslo po par tisicich

(reakce na) časté startování motoru

31.1.2012 v 13:25 | Nahoru | #237
Nevadi to. Z bezneho provozniho rezimu a navic jen na chvili ti zastaveni nevadi. Dulezite je nezastavovat z velmi vysokych teplot a vypnout na dlouho. Tohle se da osefovat elektronikou, ktera na zaklade historie zatizeni motoru (pripadne i otacek turba, pokud ma sensor) dovoli/nedovoli stop.

2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

31.1.2012 v 13:29 | Nahoru | #238
no vzdyt to pisu egt cidlo - teplota vyfukovych plynu za turbem.. to by melo stacit, stejne si myslim ze vypnout motor a za chvili ho zase startovat je pytlovina - turbo bude mit furt pomerne vysokou teplotu, olej ho nechladi tam kde ma, netoci se kdyz by to takhle vypinalo kazdou krizovatku na svetlech tak ve meste to turbo proste nemuze prezit

Naposledy editováno 31.01.2012 13:29:38

(reakce na) časté startování motoru

31.1.2012 v 13:33 | Nahoru | #239
milion> jen teplota za turbinou se nepouziva, neni to spolehlivy indikator pro popsane rozhodnuti.
Olej ho nechladi a pokud se turbo netoci, tak ani neni potreba. Vyjimkou je prave zastaveni za velmi vysokych teplot, kde hrozi okamzite pripekani hridele A nebo z vysokych teplot na dlouho, kde hrozi heat soak z katalyzatoru a stejny vysledny efekt.

Naposledy editováno 31.01.2012 13:34:19

(reakce na) časté startování motoru

31.1.2012 v 15:39 | Nahoru | #240

milion píše: no vzdyt to pisu egt cidlo - teplota vyfukovych plynu za turbem.. to by melo stacit, stejne si myslim ze vypnout motor a za chvili ho zase startovat je pytlovina - turbo bude mit furt pomerne vysokou teplotu, olej ho nechladi tam kde ma, netoci se kdyz by to takhle vypinalo kazdou krizovatku na svetlech tak ve meste to turbo proste nemuze prezit



Z křižovatky na křižovatku se turbo asi tak nzahřeje, jedině že bys to pálil pořád na jedničku. Ono je nutný si taky uvědomit, že turbo nastupuje až od určitejch otáček. Pokud člověk jede pod touhle mezí, turbo anoi nenastoupí. TAklže při popojížděčkách po městě bych to neřešil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist