Přečetl jsem už tolik témat že to ani nespočítám, ale přesto se chci radši zeptat a ocením všechny kladné i záporné odpovědi. Doted jsem jezdil na Hondě XL125 takže jsem byl zvyklí sednout, jednou za 200km natankovat a po 3000km vyměnit olej a jet dál. Z toho co tu píšete vím že tomu by byl konec, ale byla to láska na první pohled a i když mi jí spoustu lidí rozmlouvá já jí prostě chci. Pohybuji se převážně po Praze a když se jedu někam projet tak to je max. do 90km. Měsíčně najedu cca 600km. A za sezónu tak 7000km.
Za 1) jak to je s olejem? nejvíce se tu oběvuje že se mění každých 9mth to je cca kolik km?
Za 2) nádrž? dočetl jsem se že je pouze na 7,2l a spotřeba je prý docela vysoká, to vystačí tak na 100km?
Za 3) Další investice?
Za 4) Má Husqvarna TE větší výdrž? Servisní intervali, výměna oleje..?
Vím že by bylo lepší koupit si nějakou silnici, ale to není pro mě. Také vím že to není motorka na ježdění do školy (25km) nebo do práce (20km). Na druhou stranu si myslím že je to hravá adrenalinová záleřitost co se do města hodí a kdybych měl tankovat každých 100km, měnit olej jednou za měsíc a gumy každé 2měsíce. Tak by mi to za ní prostě stálo... Předem děkuji za odpovědi a doufám že mi v tom uděláte jasno..
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Husqvarny SM 510
1) Já měním olej každých 5 mth. 1 mth u mě odpovídá cca. 40 - 50 km (jak psal Pretorian), ale nejsem úplně přesvědčený, že je to až tak nutný. Kámoš na SXV 550 mění olej po 2 000 km a motorka vydržela do první GO cca. 7 000 km, což nenajedou některé motory ani při výměně oleje po 5 mth. Nic méně, víc jak 10 mth bych asi nepokoušel.
2) Spotřeba je hodně dle stylu jízdy. Nikdy jsem to nepočítal přesně, ale v Sosně jsem jezdil určitě přes 10l, možná i k 12l, takže těch 100 km/h bude opravdu max., spíš míň.
3) Další investice jsou zanedbatelné. Je to jen každých 100 mth GO motoru, každých 30 mth GO podvozku, každých 20 MTH nové gumy, každých 50 MTH nová řetězovka, atd. : ) Ne, ty intervaly ti nikdo přesně neřekne, je to opravdu hodně podle stylu ježdění a podle toho, jakou tomu chceš dát údržbu.
4) Ne, TEčko má úplně stejný motor, takže výdrž je naprosto stejná.
Je teda pravda, že Husqvarnu člověk kupuje asi víc srdcem než rozumem, ale jestli jí plánuješ na denní ježdění, radši bych se nad tím zamyslel. Jako Husku klidně, ale ne 510tku. Když pominu docela nákladný servis, na který si asi v pohodě vyděláš, tak tě za chvíli začne štvát, že víc opravuješ, než jezdíš. Je to opravdu závodní náčiní a tak třeba mně nevadí, že si po vyjíždce zalezu do garáže a motorce věnuji hodinu, dvě údržby, ale já najedu za dva roky co ty za dva měsíce, takže to je pak o něčem jiném : )
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Husqvarny SM 510
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
ALE
1) ta se mi moc nelíbí.
2) a to je asi hlavní, zatím jsem snad na řádnou nenarazil co by měla v TP napsáno do 25kW (mám řidičák na Ao)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
Prostě je těžké mít závodní motorku a jezdit s ní pro rohlíky : )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
PetrS píše: Antigos> Asi ano. Já vycházel z toho, že jsem většinu mth najel po silnici a co se zatížení motoru týče, tak se to moc od závodního okruhu nelišilo : )
Prostě je těžké mít závodní motorku a jezdit s ní pro rohlíky : )
Taky to jde Me jednou padlo auto a mel jsem jet za Litomerice delat klukum mechanu na zavody, mel jsem Betu na galuskach, tak jsem dal spz na ruksak a jel jsem na vylet Trosku vic jsem ji tocil jen pres mesta, jinak mezi vesnicema v klidu kilco na 6. Spotrebu jsem mel asi 4l/100km, na pumpe sem neveril vlastnim vocim Na okruhu mi to zere ale klidne 12 Jinak ja olej delam kazdejch 10 - 20 MTH, podle zatizeni. Filtry delam oba pri kazdy vymene. Ventily vetsinou tak za 40 mth. Pistu budu menit tak pri 200 MTH nejdriv, snad vydrzi (tedka mam nejakejch 120, takze jeste sezonu snad da ). Jinak kamos z party ma na EXC z roku 2001 (RFS motor, jako V Bete do 09), najeto kolem 500 mth a jediny co dela, ze jednou za 1000 km vymeni olej a jednou, dvakrat do roka koukne na ventily. V motoru neni meneny vubec nic, snad ani rozvodak To si pak clovek rika, jestli to ma cenu menit po 5 MTH olej Modernejsi motory na tom asi budou hur, tohle je holt stara kovadlina Jinak Bety maj v papirech asi 11 kW, zapsany 2 mista a i oboje kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
J, já si taky myslím, že je to s tím olejem přehnané, ale zase to není taková položka a při mém nájezdu je mi to více méně fuk.
Já kontroluji ventily s každou druhou výměnou a za 30 mth se ještě nehnuly.
Ono je to s těma motorama hrozně rozdílný. Taky jsem slyšel o Bergovi, který dal snad 700 mth na původních střevech a kámošovi ten samý ztratil kompresi už po nějakých 90 mth a to jezdí jen vyjížďky po lese. Velká výhoda těhle motorek je, že každý hrozně straší a tím pádem je většinou nový majitel příjemně překvapený, že to vydrží daleko déle. A když ne, tak s tím počítal, takže je důležité tyto informace šířit i dál
Huska je taky tipovaná pro dva. Vezl jsem na tom kámoše asi 1km (já v tý době 110kg, on tak 120kg) a byla to docela sranda, akorát to nezatáčelo : )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
Michell píše: Antigos> na profilu píšeš že jí máš jako ,,zábavnější skůtr do města" jak to máš ty s intervaly olej, gumy, GO, a na kolik km ti stačí ta 7,2l ,,velká" nádrž po městě..?
Mě cestování nebaví.Radši si vyjedu na hodinu zablbnout a nebo na tréninky mám zabavnou cestu městem.Pravda je že je to sní o papíry.Prostě v klidu se sní jet moc nedá.Spotřebu mám okolo 8-9 litrů.Tankuju po 100km ,nechce si mi jí tlačit .
Co se týká servisu tak olej po 10mth ob výměnu filtr.Ventily tak dvakrát za sezonu ,zatím jse mi hnul jen jeden a to minimálně.
Motor můžeš dělat preventině jak tu na foru mnoho lidí píše.Stačí si vybrat po kolika mth.
Co já mluvil s mechanikama co Husky dělají moc nechápali proč chci dělat preventivní GO.Klepe v tom ?Ventily drží ? Jede ? Tak proč jí dělat?
Když koupíš novou 200 mth dát musí(bez výrobních vad), Ale i to je dost málo.Vetšinou najedou daleko více.Tak jako tak počítej mít v kapse cca 30000kč protože dřív nebo později zaklepe.
Gumy můžeš jezdit starší ,vcelku je žere.
Co tu píšu neplatí pro závodní použití , tam to bude jinde.
Přez 100 km za den je očistec.Občas jedu do Sosny z Prahy po ose a zpátky a to je zážitek .Člověk by nevěřil kolik poloh sezení si musíš najít aby si dojel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
Antigos píše: Co já mluvil s mechanikama co Husky dělají moc nechápali proč chci dělat preventivní GO.Klepe v tom ?Ventily drží ? Jede ? Tak proč jí dělat?
Jo, tento názor taky zastávám, ale už se tu pár lidí do mě pustilo, že to není nejlepší řešení : )
Antigos píše: Občas jedu do Sosny z Prahy po ose a zpátky a to je zážitek .Člověk by nevěřil kolik poloh sezení si musíš najít aby si dojel
Jestli jsi jel na HQ do Sosny, tam jsi zajezdil a pak nazpět po ose, tak bych ti měl asi připomenout, že SM neznamená SadoMaso, ale SuperMoto Já ujedu 30 km a už to uklízím
Takže Huska 510 R je nejlepší ostrý motard co koupíš na cedulích od série, vše ostatní je překopávka a parodie na supermotard (vlastní zkušenoti).
Pokud jezdíš po silnici hobby je zbytečné měnit olej na MTH (i to jak jsme zde četl po pár MTH, stačí po km a to 1000 - 1500 km). Když jezdím závody měním jak je předepsáno cca 8 Mth, ale jako hobík tomu to zatížení nikdy nedáš bo motorka má limity kam ty se nedostaneš. manuálu je i myslím psán ekvivalent MTH na Km pokud jezdíš hobby.
Jinak Dunlop Sportmax ti vydrží na prdeli tak 1700 km (70% silnice zbytek terén) když za to taháš středně. Jak jezdíš pořád prdel a taháš za to po silnici i míň. Pokud nejezdíš kládu tyto gumy ti budou stačit jako pro hobíka (zadek si nechá líbit sjet na hranu a to tvrdě předek 1,5 cm od kraje a drží to )jinak na hranu jsou už nedostatečné a začneš obouvat měkčí, ty zas míň vydrží, klasika 1 předek 2 zadky. Pokud by jsi něco potřeboval tak PM
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Husqvarny SM 510
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
edit: repase podvozku bych rekl, ze +- jak u endura, tzn. jednou za sezonu?
Naposledy editováno 01.10.2012 21:31:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Husqvarny SM 510
Naposledy editováno 02.10.2012 07:21:52
Mileek píše: babynek> jendnou za sezonu, ale co všecko je "repase"? jen olej a gufera? nebo natlakovat tlumič, vyměnit pružiny atd.?
Pokud chceš měnit olej u centrálu, tak ho stejně po výměně musíš vždycky znovu nafouknout. Ale repas centrálu, pokud není potřeba měnit nějaké zásadní díly vyjde asi na 800 Kč, takže žádná trága.
Co se týče pružin, tak ty jsem musel měnit na začátku, protože v Itálii to vyrábí pro nějaké anorektiky. Pokud bys potom chtěl řešit jejich opotřebení, tak bys je musel vyndat, změřit jejich délku a podle toho, o kolik se bude lišit od nových, tak se vymění. Nic méně, to nejspíš dřív prodáš motorku, pokud na tom tedy nebudeš vyloženě lítat MX.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R | Sliders | 8 | 3.1.2022 v 21:28 assassin |
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R | Edgar666 | 6 | 4.7.2021 v 15:56 LMgroup |
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R | Folby | 6 | 24.6.2021 v 20:46 Folby |
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R | Coca | 6 | 8.6.2021 v 03:06 LMgroup |
husqvarna 2006 polepy Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 510... | Folby | 11 | 5.1.2021 v 00:48 ondrejsed |