globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Reklamace brzd.kotoučů
 
4.1.2012 v 15:14
Dnes jsem byl v servisu s autem a chlapík se tam rozčiloval, že mu neuznali reklamaci brzdových kotoučů,které se po pár tisících od výměny zase zkroutily. Napsali mu,že pokud by měly kotuče nějakou vadu,projevila by se hned po namontování. On nadával,že by měly mít dvouletou záruku. Protože jsou zkroucené brzdové kotouče i zde častým tématem, tak bych se chtěl zeptat co vy na to? Máte nějakou zkušenost,znalost,jak se takový problém řeší? Řekněme například,že si necháte na motorce vyměnit kotouče a ty se po jedné sezoně(najetí zhruba 8-10tisíc) zkroutí. Co s tím? Dá se to reklamovat?

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 16:39 | Nahoru | #31

Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 16:43 | Nahoru | #32
pískuju

(reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 16:47 | Nahoru | #33
prochi20> Super článek, díky za info. My jsme měnili komplet celou přední nápravu, včetně ložisek v nábojích, ale je fakt, že jejich házivost jsme neměřili.

Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 16:55 | Nahoru | #34
Já třeba taky nevím házivost nábojů (jen tak doma to neni prdel to naměřit). Změřil jsem si aspoň tu tloušťku kotoučů a ta je v toleranci celkem. Takže taky moc nevim, proč mi to kope tak hodně. U motorky by mě to štvalo, u auta sem na to rezignoval (zatim)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 16:57 | Nahoru | #35

assassin píše: Kov: kamos to resil na golfu 4 taky, nekolik ruznejch vyrobcu kotoucu i sem mu je stacel a po chvilce zkrouceny, po pretoceni za chvili to same..

nekdy to muze byt i ne moc dobre nadimenzovane brzdy z vyroby a "zavodni" styl ridice ... kamos jezdil pomerne rychle.

ono kdyz drzis naky TDI 200kmh po dalnici a rozmyslis si ze sjedes na benzinku na kraji odbocovaciho pruhu tak uz to u te benzinky sotva brzdi a navic kotouce sviti.. kdyz zastavis tak v miste brzdice se chladej jinak nez jinde a muze to delat svoje...
oktavky 1.gen a dalsi auta na te platforme, hlavne s TDI motorama mi prijde ze ty brzdy nemely staveny na to jak sou tezky a jak rychle dokazi jet.
reklamace kotoucu je asi docela obtizna vec.



Kotouče křivé od přehřátí lze identifikovat poměrně snadno, jelikož když dostanou takovou podobnou čočku, lze pozorovat změnu barvy kotouče (do modro-kouřového nádechu) a někdy až zflekatění. Spálit lze bez potíží i závodní brzdy....ale tam se s tím vcelku počítá. A u závodních komponentů taková reklamace nepřipadá v úvahu, a to stojej kotouče bez problémů okolo 2-3 tis.EUR

P.S. jinak co píšeš, je naprosto přesné... a zku.vit se dá všechno...

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 16:58 | Nahoru | #36
Tenhle problém opravdu není v kotoučích jako takovích,problém je v opotřebení brzd.sistému a dalších součástí podvozku,čepy,silentbloky,ložiska,atd.Tyhle součásti se časem opotřebí a následkem toho je právě lehké tření nového kotouče (max.tloušťka) a nových destiček,opět (max.tloušťka)V tu chvíli je axiální pohyb kotouče větší,než je max. tolerance a jelikož nemá destlička možnost "uhnout" ubrušuje brzd.kotouč.Po ujetí pár tisíc kilometrů se kotouč natolik ubrousí,že začne takzvaně kopat. Jediná možnost, je vyměnit vadné části brzd.sistému a podvozku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 17:11 | Nahoru | #37

janistom píše: Tenhle problém opravdu není v kotoučích jako takovích,problém je v opotřebení brzd.sistému a dalších součástí podvozku,čepy,silentbloky,ložiska,atd.Tyhle součásti se časem opotřebí a následkem toho je právě lehké tření nového kotouče (max.tloušťka) a nových destiček,opět (max.tloušťka)V tu chvíli je axiální pohyb kotouče větší,než je max. tolerance a jelikož nemá destlička možnost "uhnout" ubrušuje brzd.kotouč.Po ujetí pár tisíc kilometrů se kotouč natolik ubrousí,že začne takzvaně kopat. Jediná možnost, je vyměnit vadné části brzd.sistému a podvozku.



Mě se takhle jeden pan Chytrý neustále snažil reklamovat sportovní brzdy MOVIT (6-píst.+396mm kotouče) na A8. A nakonec měli opět soudruzi v sousedním německu pravdu....měl vyjebaný silenbloky na ramenech, a brzdy měly tak max.účinek, že při brzdění se to přenášelo až právě do ramen, a kopalo to a klepalo. A8 je těžká na předek, silenbloky nedostatečné, a je třeba je měnit doost často (údajně po ca.30-40tis.). Chlap měl nalítáno lehce přes 100tis., a nechtěl to furt pochopit.... Až jsem získal prohlášení výrobce brzd, a byl klid.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 17:13 | Nahoru | #38
Hoegy> Nemůžu s tebou tak úplně souhlasit,kotouče můžeš zahřát do červena a následně schladit,dokonce několikrát po sobě,konec konců,se i takhle kotouče testujou,ale je potřeba si uvědomit,že jekmile se kotouč začne zahřívat,tak se začne i materiál rozpínat,na všechny strany stejně,to znamená,že se zvětší jeho průměr a né že se skroutí!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 17:16 | Nahoru | #39
Hoegy> Naprosto souhlasím,problé je v zavěšení,řes.v nápravách.

(reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 17:19 | Nahoru | #40

janistom píše: Hoegy> Nemůžu s tebou tak úplně souhlasit,kotouče můžeš zahřát do červena a následně schladit,dokonce několikrát po sobě,konec konců,se i takhle kotouče testujou,ale je potřeba si uvědomit,že jekmile se kotouč začne zahřívat,tak se začne i materiál rozpínat,na všechny strany stejně,to znamená,že se zvětší jeho průměr a né že se skroutí!!



důležitá je proto taky konstrukce vnitřní ventilace kotouče, pro odvod tepla,a právě ta bývá u závodních kotoučů výrazně jiná

Naposledy editováno 04.01.2012 17:23:30

(reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 17:31 | Nahoru | #41
janistom> dost věcem zcela nerozumím , ale co se týká problematiky sportovních brzd, spolupracoval jsem s MOVITem 10let, jezdil k nim do fabriky, a mnohokrát různé problémy konzultoval. Je to "malá věda", jako všechno, co má být na výši.
A seriové komponenty brzd?? Jsou na takové to "domácí brzdění" a podle toho je třeba se k nim chovat.

Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 17:36 | Nahoru | #42
minulej rok sem kupoval nový kotouče na auto a jeden byl křivej to se zjistilo časem pač to chvíli vypadalo na něco jinyho.. nevím přesně kolik tisíc km měli ale max 3 a vyměnili to bez kecu

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 17:53 | Nahoru | #43
me se tez stalo ze na novym aute mi po 30kkm odesel kotouc a v servise mi rekli ze se to proste u mensich aut stava bezne...

PS: styl jizdy pouze po meste

(reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 18:00 | Nahoru | #44

Junior1989 píše: me se tez stalo ze na novym aute mi po 30kkm odesel kotouc a v servise mi rekli ze se to proste u mensich aut stava bezne...

PS: styl jizdy pouze po meste



není zájem aby ty komponenty vydržely přespříliš dlouho....zájem je navštěvovat servisy a měnit, a měnit, a měnit...
trh a výroba náhradních dílů by zkolabovala.
ne že by se mi to nějak líbilo, ale je to tak
to samý platí o různejch čepech, silenblocích, a co já vím o čem všem

Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 18:19 | Nahoru | #45
A já temu moc nerozumím, ale na oktávce jsem měnil kotouče ve předu asi 3 x za sebou a dycky byly v pohodě reklamovaný a v servisu si s tím hlavu nedělali, až jsem zajel do jinýho a tam mi vyměnili i kotouče a k tomu ložisko, který bylo nějaký dojebaný (na což kupodivu v tom prvním servise nepřišli) a od té doby to bylo ok ....ale neplatil jsem nikdy nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 18:31 | Nahoru | #46

Hoegy píše: Mě se takhle jeden pan Chytrý neustále snažil reklamovat sportovní brzdy MOVIT (6-píst.+396mm kotouče) na A8. A nakonec měli opět soudruzi v sousedním německu pravdu....měl vyjebaný silenbloky na ramenech, a brzdy měly tak max.účinek, že při brzdění se to přenášelo až právě do ramen, a kopalo to a klepalo. A8 je těžká na předek, silenbloky nedostatečné, a je třeba je měnit doost často (údajně po ca.30-40tis.). Chlap měl nalítáno lehce přes 100tis., a nechtěl to furt pochopit.... Až jsem získal prohlášení výrobce brzd, a byl klid.



videl jsem movity na kterejch se objevily prasklinky kolem vrtani na okruhove E30 m3 a nemeckej dealer vymenil za novy - ty brzdy urcite dostaly docela sodu... je v tom e36 sestivalec s kompresorem pres 400PS a litalo to na nringu jak o zivot :) .. takze asi zalezi jak to kdo posoudi to jen tak pro zajimavost, jinak samo souhlasim s tim cos psal..

jinak ja bych si u movitu taky vybral.. momentalne me akutne cekaj desky a kotouce v zapeti.. tak taky nevim co ... desky z financnich duvodu asu zkusim nejlevnejsi zimmerman a uvidime :) kdyz tak holt nebudu brzdit jak radi pan arcibiskup

Naposledy editováno 04.01.2012 18:33:54

Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 18:37 | Nahoru | #47
petrS: jo ten clanek je to co sem myslel, nasel sem to tu i v pdf... ja tipuju ze to bude v tom naboji..respektive v lozisku... ty vule v silacich apod maj vliv na to ruzny kmitani a ze odejde lozisko driv, ale na to vyoseni kotouce podle me ma nejvetsi vliv lozisko/naboj

Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 18:44 | Nahoru | #48
Ahoj kolegové dělám v kelly na reklamacích a k zde popsaným názorům se mohu vyjádřit asi takto. Polovina reklamací co k nám dochází je po pravdě neuznána díky neodborné montáží. Dneska má servis kdejaký tupec podle toho to dopadá.Přitom by stačilo jen pořádně před montáží očistit dosedací plochy na nábojce a byl by klid. S cenou se bohužel odvíjí kvalita od starlinu na těžkém autě bohužel nelze očekávat nájezd jako od ATE. Těm chytrákům co zde psali o stočení asi říci jen to,že většina výrobců udává minimální tlouštku kotoučů od nových řádově 3-4 mm kolik vám to soustružník musí stočit aby se vyrovnaly? Zaručeně vždy budete pod minimem. kotouče jako klasický spotřebák podlehá opotřebení takže jít reklamovat starline kotouče co maj záruku 3 roky po dvou letech intenzivního provozu je holá blbost. Oni už výrobci na to maj techniku aby nasimulovali přibližný počet km.Co říci závěrem? Na brzdách nešetřit a s cenou stoupá kvalita bohužel........

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 18:49 | Nahoru | #49
winsblack... cece by ses divil jak hodne jdou kotouce stocit



Naposledy editováno 04.01.2012 18:50:05

(reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 18:51 | Nahoru | #50
assassin> tyvole

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 18:56 | Nahoru | #51
Chlapi bez zbytečných flamů. Už mě to sere každej den jak přijde ušák v šiltovce a na svýho pětkovýho bavora oprýskaného rve starline kotouče filry a kdoví co ještě. takové šetření je fakt krize. Bud na to máte nebo ne!!!

(reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 19:00 | Nahoru | #52
assassin> drobné trhlinky mezí dírkami (Movit nemá vrtané, nýbrž odlévané) jsou běžné, ale nesmějí zasahovat do okraje kotouče, pak je to už na výměnu.
Zimmermanny jsou pro seriové auto dobrá volba v poměru cena=výkon
Movit kotouče do seriových brzdičů nedáš, jsou větší a silněší (304x32, 322x32, 342x34, 370x35, 380x32 a 396x36) a cena je taky úplně jinde.

(reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 19:02 | Nahoru | #53

winsblack píše: Chlapi bez zbytečných flamů. Už mě to sere každej den jak přijde ušák v šiltovce a na svýho pětkovýho bavora oprýskaného rve starline kotouče filry a kdoví co ještě. takové šetření je fakt krize. Bud na to máte nebo ne!!!



1 reakcí na tento příspěvek Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 19:11 | Nahoru | #54
To Hoegy : Správnej názor synku hold s věkem stoupá kvalita :o)

(reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 19:29 | Nahoru | #55

winsblack píše: To Hoegy : Správnej názor synku hold s věkem stoupá kvalita :o)



to se o kotoučích říct nedá

myslím, že sme si oba vyslechli dost nesmyslů, abysme o tom věděli svý

Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 20:56 | Nahoru | #56
co je týká kotoučů na octI,golg 4 a pod. postavených na tomto podvozku-tak tam je reklamace kotoučů problém-v dílenské příručce se doporučuje vyměnit s kotoučem i nábojku a tím pádem i ložisko.ty nábojky jsou od výroby poměrně měkké,zvlní se dosedací plocha na kotouč a po větším prohřátí kotoučů se kotouče natvarujou podle té nábojky.pokud se tohle všechno neudělá-tak ve škodovce vyreklamuješ prd.

ono logicky-vyměníš kotouče-za měsíc kopou,dáš jiné-zase za měsíc kopou,tak ta chyba bude asi jinde...

jinak reklamace je v dnešní době vždycky problém.dobrý servis to prostě vezme na svoje triko a díl vymění ať je zákazník spokojený,ale reklamaci mu u dodavatele většimou neuznají-a když se nelíbí,tak znalecký posudek a soud-a spolehájí na to,že se na to 99% lidí vysere..

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 20:57 | Nahoru | #57
Klucí, dík za příspěvky. Dá se tedy nějak říct do kolika km jsou brzdové kotouče reklamovatelné?
Co se týče přehřátí-výrobci kotoučů přece musí počítat s tím, že můžu auto nebo motorku naložit na maximum a vyrazit s ním do Alp, či budu muset někde hodně prudce zabrzdit,tak by to mělo vydržet,ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 21:02 | Nahoru | #58
Kov> jak sis asi nevšiml, tak diskuse se stočila k autům, na motorkách tolik problémů není

Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 21:23 | Nahoru | #59
U mě na F. Focusovi se mi to stává když se začne blížit konec jejich života. Teď tam mám cca 3 - 4 roky zn. JURID, najeto tak 50 000 km a už začínají zlobit. Jeden byl nedávno na stočení, ale vypadá to, že mu to na moc dlouho nepomohlo

Reklamace brzd.kotoučů

4.1.2012 v 21:46 | Nahoru | #60
Před cca 12 lety jsem koupil "noname" brzdove kotouce + oblozeni made in poland na peugeota 309 po roce zacali hazet, clovek slapnul na brzdu a byli velice znatelne razy do volantu, ucet jsem uz samozrejme nemel koupil jsem nove original kotouce a nove original brzdove oblozeni tusim, ze Bendix a jezdil jsem s tim az do roku 2009 ale stalo to 2x tolik takze nekupovat zadny noname sunty pokud mozno primo co tam vyrobce doporucuje a nebo lepsi, ted jsem treba koupil spojku na p406 sice ne primo co tam dava vyrobce ale lepsi SACHS a mam klid.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist