paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Video: někdy ani čtyři válce nestačí

1 reakcí na tento příspěvek Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 13:39 | Nahoru | #61
No panove kdyz mate motor 1,8 a nezenete ho tak bude zrat min nez kdyz budete mit motor 1,8T tezce prefoukanej a taky pojedete s lehkou nohou. Pri tomhle rezimu se do ty oblasti kde mate plochou krivku ani nedostanete a ve spodnich otackach bude mit motor s turbem horsi ucinnost. Abyste ho totiz mohli prefukovat na velky vykony tak musite zmensit kompresi a motor s mensi kompresi ma zakonite mensi ucinnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 13:52 | Nahoru | #62

pylot píše: No panove kdyz mate motor 1,8 a nezenete ho tak bude zrat min nez kdyz budete mit motor 1,8T tezce prefoukanej a taky pojedete s lehkou nohou. Pri tomhle rezimu se do ty oblasti kde mate plochou krivku ani nedostanete a ve spodnich otackach bude mit motor s turbem horsi ucinnost. Abyste ho totiz mohli prefukovat na velky vykony tak musite zmensit kompresi a motor s mensi kompresi ma zakonite mensi ucinnost.



no tam už je to o nastavení plnícího tlaku... obecně se to nastavuje tak, aby to co nejvíc tlačilo už od nízkejch otáček a sníží se předstih...

(doufám že tu nemelu sračky, mé znalosti v oboru přeplňování jsou velmi zběžné a povrchní ale on už mě kdyžtak assassin opraví )

Naposledy editováno 24.11.2011 13:54:03

Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 13:56 | Nahoru | #63
jako od začátku je potřeba si uvědomit, že na přemístění auta o dané hmotnosti na danou vzdálenost za daný čas je potřeba vždycky stejná energie, ať už v tom chrčí haťapka nebo v12... a dál už je to o účinnosti toho danýho motoru... kterou maj obecně přeplňovaný motory vyšší než atmosférický...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 14:10 | Nahoru | #64

FiZzeR píše: no tam už je to o nastavení plnícího tlaku... obecně se to nastavuje tak, aby to co nejvíc tlačilo už od nízkejch otáček a sníží se předstih...

(doufám že tu nemelu sračky, mé znalosti v oboru přeplňování jsou velmi zběžné a povrchní ale on už mě kdyžtak assassin opraví )

No paklize do toho motoru budes foukat tlak uz v nizkejch otackach tak z nej ale uz v nizkejch otackach budes dolovat celkem slusny vykony (nacpes tam vic paliva) a tim padem jsi na jinym jizdnim rezimu nez na klidnym popojizdeni po meste. Pokud budes setrit palivem a nebudes ten spalovaci prostor plnit smesi pod tlakem tak jsi v nevyhode protoze preplnovany motory maj oproti klasickejm atmosferickejm motorum snizenej kompresni pomer a to zhorsuje ucinnost. Samozrejme pokud prislapnes a zacnes to tam foukat turbem tak tam na plny care vede motor preplnovanej. Ja taky doufam ze nemelu kraviny ale muj selskej vesnickej rozum mi rika ze pro stejnej vykon motoru potrebujes zhruba stejny mnozstvi paliva pri stejny ucinnosti a pokud mas u jednoho horsi ucinnost tak o do nej musis cpat vic paliva. A motory s mensim kompresnim pomerem maj horsi ucinnost. Prevrati se to ve chvili kdy ty nazenes kompresi tim ze to prefouknes.

Naposledy editováno 24.11.2011 14:11:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 14:17 | Nahoru | #65
pylot> no ale ten nižší kompresní poměr je přece vyrovnanej tím přeplňováním... že už od volnoběžných otáček tam je takovej přetlak, že je dynamická komprese vlastně vyšší než u nepřeplňovanýho motoru s vyšším kompresním poměrem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 14:44 | Nahoru | #66

FiZzeR píše: pylot> no ale ten nižší kompresní poměr je přece vyrovnanej tím přeplňováním... že už od volnoběžných otáček tam je takovej přetlak, že je dynamická komprese vlastně vyšší než u nepřeplňovanýho motoru s vyšším kompresním poměrem...

Doufam ze neplacam blbosti. Ale abys tam zvednul tlak tim preplnovanim tak tam musis neco nacpat cili tam fouknes vic smesi a cim vic smesi tam cpes tak tim ti roste spotreba (samozrejme i moment). Pokud chces stejnou kompresi jako u atmosfery tak tam musis nacpat vic smesi (tim vyplnis prostor a stoupne tlak) ale tim taky dostanes vyssi moment. Pokud chces ale stejnej moment tak tam nemuzes cpat vic smesi nez u ty atmosfery. Tim ti klesne kompresni pomer a zhorsi se ucinnost. Aspon takhle to chapu. Chtelo by to toho Assassina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 14:56 | Nahoru | #67

pylot píše: Doufam ze neplacam blbosti. Ale abys tam zvednul tlak tim preplnovanim tak tam musis neco nacpat cili tam fouknes vic smesi a cim vic smesi tam cpes tak tim ti roste spotreba (samozrejme i moment). Pokud chces stejnou kompresi jako u atmosfery tak tam musis nacpat vic smesi (tim vyplnis prostor a stoupne tlak) ale tim taky dostanes vyssi moment. Pokud chces ale stejnej moment tak tam nemuzes cpat vic smesi nez u ty atmosfery. Tim ti klesne kompresni pomer a zhorsi se ucinnost. Aspon takhle to chapu. Chtelo by to toho Assassina.



dneska v dobe vstriku naprogramujes presne davku paliva jakou chces ne? Turbem dofouknes kompresy o kousek vejs, nebo na stejnou uroven jako u atmosfery a prdnes tam odpovidajici mnozstvi paliva nezatizeny euro problemama s emisema a kdyz se to podari opravdu dobre jak kluci pisou, muze bejt vysledek lepsi nez u serie.. mě zase uklidnuje muj vesnickej selskej rozum.. pokud se bavime o nejakym rezimu kde neni pozadovan vysoky vykon, nybrz nejaky stredni, dle meritek puvodniho papiroveho vykonu motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 15:14 | Nahoru | #68
obecne se da rict ze motor preplnovanej turbem muze byt uspornejsi nez stejne vykonej motor atmosferickej ... ucinnost je vyssi o to ze se vyuziva energie vyfuk plynu ktera jde jinak bez uzitku pryc. v praxi je to ale o konstrukcnich omezenich, velky turbo ktery da tlak ve velkejch tockach obvykle nenaplni motor v nizkejch apod... proto se to resi ruznejma konstrukcema s dvojici ruzne velkejch dmychadel, kombinace kompresoru a turba, hybridni turba.. atd atd...

(reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 15:18 | Nahoru | #69

assassin píše: obecne se da rict ze motor preplnovanej turbem muze byt uspornejsi nez stejne vykonej motor atmosferickej ... ucinnost je vyssi o to ze se vyuziva energie vyfuk plynu ktera jde jinak bez uzitku pryc. v praxi je to ale o konstrukcnich omezenich, velky turbo ktery da tlak ve velkejch tockach obvykle nenaplni motor v nizkejch apod... proto se to resi ruznejma konstrukcema s dvojici ruzne velkejch dmychadel, kombinace kompresoru a turba, hybridni turba.. atd atd...



nebo s trojici? ...M550d

1 reakcí na tento příspěvek Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 15:26 | Nahoru | #70
Nutno si uvědomit, že turbo nikdy nebude foukat hned od volnoběhu, jelikož ho roztáčej výfukový plyny. Viz známý "turbo efekt". proto se do motorů cpe ještě kompresor, aby zaplnil díru dole. Základem je dát autu adekvátní motor. Tzn. že když dá někdo do auta co má 1,2 tuny motor 1,2, bude muset pořád pracovat v oblasti kde dává vysokej výkon, ale taky jde hospodárnost do kopru. NA druhou stranu čím větší motor, tím větší hmotnost, prosot se dneska dělaj "ekomotory" s nízkým objemem, ale různým přeplňováním, díky čemuž se z nich dostávaj skoro až nesmyslný výkony, který musej mít v době spotřebních věcí vliv na životnost motoru. Chtěl jsem ale říct to, že největší problém je, že měření spotřeby probíhá úplně v nesmyslnejch laboratorních podmínkách. Čili z toho vznikaj hodnoty, který papírově automobilkám splnují různý přísný normy, ale v reálu se na ně člověk nedostane. Obecně snad ani nemá swmysl cpát do auta na normální ježdění s benzínovým pohonem turbo, hlavně v době, kdy se dá normální cestou dosáhnout vysokého kompresního poměru a v kombinaci s vícebdovým přímým vstřikováním i hodně slušnýho řízenýho spalování. nemám info v jakejch otákách nastuopuje turbo u benzíňáku. U nafty nastoupí poměrně brzo, ale i tak se dá v pohodě jezdit ve spektru, kdy turbo není taky vůbec potřeba.
A poslední dovětek k tématu zda poladěný auto dokáže jet za míň- jasně, že jo, pokud ho uporavíš na podmínky provozu, kterej provozuješ nejčastěji, navíc se dělá víc úprav najednou, takže se mnohdy i doladí drobné nepřesnosti (tolerance) z výroby. Na druhoui stranu nacpat do auta 50 000 Kč a ušetřit pak litr na sto, to se pak bude vracet asi hodně dlouho. Čiptuzingům nevěřím (a i tak stojí solidní čip tuning kolem desítky- záleží na druhu auta).

Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 15:28 | Nahoru | #71
A ještě poslední věc- dost záleží na konstrukci motoru. Občas se zadaří udělat motor, kterej má slušnej výkon a i slušnou spotřebu. U aut to zase tak neslebuju, ale to, co předvádí BWM u motorek, to jezdí skoro za hubičku :)

1 reakcí na tento příspěvek Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 15:29 | Nahoru | #72
Krom Spijkera jste nikdo opravdu neuvazil rizeni motoru To dela snad nejvetsi rozdily v uprave motoru. Zaroven upravy hlavy, ventilu ... pokud nekdo ma na upravu motoru a auta na 900 koni, neni to zadny chudak bez znalosti, pripadne jen chudak A ze vsech tech rovnic vypustte VW motory, ty vazne nejsou vhodne na nic.
Nicmene debata se zvhla jinam, je chci rict, bacha na tyhle stary nenapadny krapy

(reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 15:34 | Nahoru | #73
Hofner> no záleží na velikosti turba... to co se dává do sériovej "pro masy" jsou zpravidla malý turba, který se rychle roztáčí a brzo tlačí, ale zase ty plnící tlaky jsou adekvátně malý, žejo... ale i přesto se dá takhle udělat zajímavej motor, viz bráchova audina S3, motor je 1.8 turbo, 154 kW (tušim že plnící tlak je snad 0.8 bar?? ale to bych kecal) ... předtím měl 1.8 A3 atmosféru 92 kW, a spotřebu má teď cca o litr vyšší (nutno brát v potaz vyšší hmotnost auta a quattro), a to si myslím že to auto moc nešetří ale nevim teda jakej je mezi těma motorama krom toho turba rozdíl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 15:37 | Nahoru | #74

meerecheck píše:
Nicmene debata se zvhla jinam, je chci rict, bacha na tyhle stary nenapadny krapy



JO

... taky bych jeden takovej křáp rád časem ustájil, poslední dobou pokukuju po mk III supře... ale to zas neni tak nenápadný auto a sehnat ho ve slušným stavu bude docela oříšek... a mk IV která se mi líbí víc, to už je pro mě totálně mimo realitu

Naposledy editováno 24.11.2011 15:37:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 15:39 | Nahoru | #75
FiZzeR> Mel jsem moznost svezt se v obou typech a za me rozhodne MKIV, pac to aspon ma nejakou vydrz, vykon a podvozek, tak setri

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 16:08 | Nahoru | #76

meerecheck píše: FiZzeR> Mel jsem moznost svezt se v obou typech a za me rozhodne MKIV, pac to aspon ma nejakou vydrz, vykon a podvozek, tak setri



hm, nebo se odstěhuju do UK, s volantem na špatný straně je "za pusu"

ještě jsem uvažoval nad šestkovou celicou... ale civil má zase prozměnu poháněnou tu nesprávnou nápravu a gt four je stejná situace jako supra

Naposledy editováno 24.11.2011 16:09:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 16:21 | Nahoru | #77
FiZzeR> Me z toho nejlip vychazi E36 M3 3.2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 16:23 | Nahoru | #78

meerecheck píše: FiZzeR> Me z toho nejlip vychazi E36 M3 3.2



cenově určitě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 16:32 | Nahoru | #79

FiZzeR píše: cenově určitě


No jizdni vlastnosti jsou taky vyborny Prej teda, to je jedno z mala auta, v kterym jsem nejel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 16:42 | Nahoru | #80

SPIJKER píše: dneska v dobe vstriku naprogramujes presne davku paliva jakou chces ne? Turbem dofouknes kompresy o kousek vejs, nebo na stejnou uroven jako u atmosfery a prdnes tam odpovidajici mnozstvi paliva nezatizeny euro problemama s emisema a kdyz se to podari opravdu dobre jak kluci pisou, muze bejt vysledek lepsi nez u serie.. mě zase uklidnuje muj vesnickej selskej rozum.. pokud se bavime o nejakym rezimu kde neni pozadovan vysoky vykon, nybrz nejaky stredni, dle meritek puvodniho papiroveho vykonu motoru.

Jenomze davce paliva musi odpovidat taky davka vzduchu abys byl na nejakym optimalnim pomeru. Kdyz das malo paliva a hodne vzduchu tak to bude chudy a budto to ani nezapalis a nebo ti to propali pist. Proto musis davkovat palivo podle toho kolik tam cpes vzduchu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 16:53 | Nahoru | #81

pylot píše: Jenomze davce paliva musi odpovidat taky davka vzduchu abys byl na nejakym optimalnim pomeru. Kdyz das malo paliva a hodne vzduchu tak to bude chudy a budto to ani nezapalis a nebo ti to propali pist. Proto musis davkovat palivo podle toho kolik tam cpes vzduchu.


Neres to Zapominas na atomizaci paliva, tlak v palivove soustave atd.

(reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 16:56 | Nahoru | #82

meerecheck píše: No jizdni vlastnosti jsou taky vyborny



no koneckonců, je to BMW, žejo

(reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 17:07 | Nahoru | #83
meerecheck> Nevim co ma spolecnyho atomizace paliva se stechiometrickym pomerem nebo kompresnim pomerem ale ok nebudeme to uz resit. A zrovna je to takova zajimava debata kde se clovek muze dozvedet neco novyho a ne jenom plkat o tom ze se daj udelat opravdu moc pekny auta.

1 reakcí na tento příspěvek Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 18:28 | Nahoru | #84
meerechek: audi 5ti valce tu uz v tematu byly.. i kolem 900ps a ta 1,8t se da relativne rozumne dostat na tech 300-350ps .. vzhledem k tomu ze je tech motoru kupa za pul darma tak to zas tak spatnej polotovar pro tuneni nebude

ad spotreba - je to vec nastaveni systemu na provozni rezim, tzn kdyz nekdo u TDI zvedne plnici tlak v otackach kde danej pilot jezdi (predpokladame nekoho kdo jezdi podle predpisu treba) tak se mu po tom chiptuningu muze spotreba snizit... samo u vyrobce dost mozna ten tlak v danejch otackach nesundali jen tak pro nic za nic a ma to negativni vliv na dalsi veci..

pylot: atomizace paliva, jeho vrstveni pri primym vstriku atd umoznuje to ze to nedetonuje na smes kde by to uz v jinejch pripadech detonovalo... tzn bud chudsi smes - nizsi spotreba, nebo moznost vyssiho plniciho tlaku... u tech preplnovanejch aut se pak delaj psi kusy s predstihem, vstrikovani benzinu, lihu atd... vse kvuli tomu abys tam dostal vetsi tlak bez detonaci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 18:30 | Nahoru | #85

meerecheck píše: No jizdni vlastnosti jsou taky vyborny Prej teda, to je jedno z mala auta, v kterym jsem nejel



me zas vsichni rikaj ze proti srovnatelnejm japoncum ty jizdni vlastnosti nic moc...

ale tak za ty prachy :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 18:40 | Nahoru | #86
assassin> mně to teda nepřijde jako nějaká láce, pořád kolem 200 tis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 18:54 | Nahoru | #87

Stev píše: assassin> mně to teda nepřijde jako nějaká láce, pořád kolem 200 tis.



i tak se to da brat, draha hracka co umi jeste spolykat slusnou porci penez...

ale tak jeste se to da jakz takz provozovat jako normalni auto.. a do toho dal 200k kdekdo...

me se o tom dobre vyklada kdyz ty prachy nemam.. ale mit je, cert vi jestli bych je vyhodil za starej sportak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 19:10 | Nahoru | #88
assassin> jako jo, já si myslím že to za ty peníze stojí, přece jenom je to auto vejš než překoňovanej hatchback nebo sedan. Ale bohužel stojí už tolik že nastupuje rozum, jak píšeš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 19:17 | Nahoru | #89

Stev píše: assassin> jako jo, já si myslím že to za ty peníze stojí, přece jenom je to auto vejš než překoňovanej hatchback nebo sedan. Ale bohužel stojí už tolik že nastupuje rozum, jak píšeš



jak rikam, jeste ze ty prachy nemam.. s mym rozumem je to totiz na povazenou

jinak souhlas, to ze civic type R apod. bude vsude rychlejsi je dost mozny, ale ja bych mel lepsi pocit z tohodle... ze uz je to postaveny na takovym "dospelim" zakladu

(reakce na) Video: někdy ani čtyři válce nestačí

24.11.2011 v 19:23 | Nahoru | #90
assassin> No zajimavy. O tom si budu muset asi neco precist.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 hanssik19 9 30.5.2024 v 12:06 Filipuč
KDE přídělat klíč NA yamaha R6 V Č.... Yamaha YZF-R6 ki 7 29.5.2024 v 16:44 zetor
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow


TOPlist