1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety
ptaak píše: Se docela divím, já právě na dváce dával převod do pomala, protože to se mnou na šestku už netáhlo vůbec
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
teoreticky to po jede rychleji, ale ve skutecnosti to nebude mit silu aby se to dostalo na puvodni rychlost, takze to pojede jeste pomaleji
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety
Tilda píše: presne tak
teoreticky to po jede rychleji, ale ve skutecnosti to nebude mit silu aby se to dostalo na puvodni rychlost, takze to pojede jeste pomaleji ale aspon uz ve 100km/h nebude pretacet motor, na tuhle rychlost se uz nedostane
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Řetěz půlit nebudu, umím to sundat i bez toho
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 18.11.2011 18:57:29
1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety
OrbisMetallum píše: Vím že rozjezdy budou peklo. S tím vší už jsem se smířil. Ale zase budou stát rovinky jakš takš za to. Nechce se mi jezdit 90 aby netrpěl motor. Uvidíme jak to dopadne s rozetou, kdybych to nekoupil s fungl novím drapákeml, tak tam hodím silniční vzorek, ale to se mi zatím nechce. Když to nepojede, tak zkusím tankovat ten stovkovej natural, ten už si s tím poradí :)
A v cem ti pomuze 100 oktanovej benzin? Myslis, ze to pojede vic? Precti si co znaci oktanove cislo, zamysli se a odpovez![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
OrbisMetallum píše: no nevím. Kámoš má NSR taky 125 a říká že to s tím stovkovim šlape o hodně víc. Hele co nezkusim nezjistim
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
nic méně (pominu-li,že měnit se má celá sada, tedy řetěz, kolečko a rozeta) většina lidí tu má pravdu, že je rozdíl jestli změníš přední nebo zadní komponent. Důvody jsou jak délka řetězu, tak kvůli vodítku před rozetou a následnému napnutí.
A ještě mně napadá jeden příklad k tomu příspěvku 15..píšeš
A teď mi řekni jakej bude rozdíl v tom když:
nechám přední kolo a zadní menší => větší fofry, menší síla
Přední kolo větší zadní nechám => větší fofry, menší síla
už jsi někdy zkoušel tlačit stavební kolečko do schodů?
tedy kolečko (korbice) vpředu a pohonný komponent (člověk)vzadu.. neskutečná dřina ne-li nemožná
stačí to otočit
stejně silný člověk v předu a kolečko(korbice) vzadu.. hmmm a jde to i po schodech přitom je to zdánlivě stejné a změniš jen pozici kde se síla uplatní
Mega-CZ píše: ve tvém případě platí, že jedna osobní zkušenost vydá za 1000 dobrých rad.. tím nijak nesnižuji že je špatně dělat si to po svém.. Taky razím teorii že si všechno raděj zkurvím podle svého
nic méně (pominu-li,že měnit se má celá sada, tedy řetěz, kolečko a rozeta) většina lidí tu má pravdu, že je rozdíl jestli změníš přední nebo zadní komponent. Důvody jsou jak délka řetězu, tak kvůli vodítku před rozetou a následnému napnutí.
A ještě mně napadá jeden příklad k tomu příspěvku 15..píšeš
A teď mi řekni jakej bude rozdíl v tom když: nechám přední kolo a zadní menší => větší fofry, menší sílaPřední kolo větší zadní nechám => větší fofry, menší síla
Zkoušel jsi někdy jezdit na kole? (s přehazovačkou )
už jsi někdy zkoušel tlačit stavební kolečko do schodů?
tedy kolečko (korbice) vpředu a pohonný komponent (člověk)vzadu.. neskutečná dřina ne-li nemožná
stačí to otočit
stejně silný člověk v předu a kolečko(korbice) vzadu.. hmmm a jde to i po schodech přitom je to zdánlivě stejné a změniš jen pozici kde se síla uplatní
Vždyť s kolečkem to nemůžeš srovnávat :D Je rozdíl jestli tlačíš, nebo táhneš po schodech. Ale jde to lépe, protože síla pří táhnutí směřuje jiným směrem než při tlačení
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
O řetězovce vím, je relativně zachovalá, tak jí nechám. Vím to, jsem prase a nebude řetěz sedět, ale to se podá :) (nepodá, jen se tím uklidňuji :) )
A pro Hofnera: Ano, jsem přesvědčený o tom že si to vyzkouším. Když mi to nebude vyhovovat, tak zkusím to kolečko. Děláš jako kdyby jsi mi to měl platit :)
Naposledy editováno 22.11.2011 16:36:25
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Současný převodový poměr (13;44) = 3,38
Poměr který chci já (13;42) = 3,23
Poměr který mi chcete vnutit Vy (14;44) = 3,14
Poměr, který jsem zamýšlel ze začátku. Již jsem od něho opustil (13;40) = 3,07
Teď si vzpomeňte, jak jste mi říkali že je i 2 zuby vzadu budou moc. A nutili jste mi zub navíc vepředu. A ejhle ono to je ještě větší rozdíl
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Ještě jednou s řetězem. Nebudu zkracovat, mám volný skoro celí napínák.