globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna zadní rozety
17.11.2011 v 19:12
Ahoj, chci si pořídit na svou Cagivu W8 125 menší zadní rozetu. Současná rozeta má 44 zubů, chtěl bych si ale pořídit rozetu která má 40 zubů. Ovšem se sám sebe ptám. Nebude to moc? Motor má 11kW v TP, osobně soudím, ale že tak 15... Ovšem jezdím jen po silnici a jakmile se přiblížím k 100 km/h, tak se motor příšerně přetáčí. Proto chci menší rozetu, ale bojím se aby motor po změně utáhl pátý rychlostní stupeň. Proto uvítám každou radu někoho zkušenějšího :)
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

18.11.2011 v 00:14 | Nahoru | #31
Se docela divím, já právě na dváce dával převod do pomala, protože to se mnou na šestku už netáhlo vůbec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety

18.11.2011 v 08:41 | Nahoru | #32

ptaak píše: Se docela divím, já právě na dváce dával převod do pomala, protože to se mnou na šestku už netáhlo vůbec


presne tak
teoreticky to po jede rychleji, ale ve skutecnosti to nebude mit silu aby se to dostalo na puvodni rychlost, takze to pojede jeste pomaleji ale aspon uz ve 100km/h nebude pretacet motor, na tuhle rychlost se uz nedostane

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety

18.11.2011 v 10:20 | Nahoru | #33

Tilda píše: presne tak
teoreticky to po jede rychleji, ale ve skutecnosti to nebude mit silu aby se to dostalo na puvodni rychlost, takze to pojede jeste pomaleji ale aspon uz ve 100km/h nebude pretacet motor, na tuhle rychlost se uz nedostane

Nevím no, měl jsem otevřený 2T (17kw), vyměnil jsem řetězovku a prostě to na šestku s mýma 90kg nejelo, tak o zub menší pastorek a hned to bylo lepší Takže jsem dal převod do pomala, ale prakticky mohl jet ještě rychleji.

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 12:51 | Nahoru | #34
Maximálně jsem vyhodil 600 z okna. Nemůže se stát nic jiného, než že tam zase vrazím tu původní

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 13:14 | Nahoru | #35
Jelikož jste mě tu pěkně zvyklali, tak jsem byl nucen vzít telefon a zavolat do Prahy odkud jsem si objednal rozetu. Objednávku jsem změnil na rozetu se 42 zuby, což bude rozdíl 2 zubů. To motorka utáhne a jsem si tím jistý . Nebo budu muset tankovat stovkovej natural (verva)

(reakce na) Změna zadní rozety

18.11.2011 v 13:31 | Nahoru | #36
ptaak> Mám jen pětku a ani ne 75 kg Za to 2 metry Počítám s tím že je motorka uzpůsobená do terénu, takže má nadbytek síly. Věřím že si se dvěma zuby poradí :)

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 16:51 | Nahoru | #37
Mno proc to delat jednoduse, kdyz to jde udelat slozite Holt kolecko ma samy vyhody, je levnejsi, je to jednodussi na vymenu (vetsinou ani nemusis rozpojovat retez. A stoji 300. To je fakt lepsi koupit rozetu, ktera stoji min. 600, musis sundavat kolo, koupit novy srouby (meli by se menit pri kazdy vymene rozety), srouby lepit a jeste zkracovat retez... Jeden zub navic na kolecku je jako - 3 na rozete, takze vyslednej pomer by ti vysel vicemene stejne a zpetna montaz je mnohem rychlejsi. Ja mam na Bete kolecka 3, 13z, 14z, 15z a menim si je podle potreby - 13 na MX a enduro zavody, 14 na SM a na enduro vylety a 15 na vylety po silnici.

1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

18.11.2011 v 18:36 | Nahoru | #38
Že já sem sem něco psal Sice je rozeta dražší, ale prostě si rači vyměním jí Jinak jsem chtěl poradit jestli ten převod nebude moc brutální, ne jak ze mě udělat ještě většího blbce

Řetěz půlit nebudu, umím to sundat i bez toho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety

18.11.2011 v 18:55 | Nahoru | #39
OrbisMetallum> Nejde o to ho pulit k sundani kola (to snad neni potreba na zadny inteligentni motorce ), ale kvuli tomu, ze bude pravdepodobne moc dlouhej, takze budes muset par clanku ubrat, pokud ho nemas na zacatku napinaku, toho se v pripade vymeny kolecka vyhnes, ten jeden zub se da napinakama vetsinou srovnat

Naposledy editováno 18.11.2011 18:57:29

(reakce na) Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:06 | Nahoru | #40
Uvalak> Mám na natahováku místa dost. Jelikož je kolečko od kyvky relativně vyosené, tak se po zatížení celkem natáhne, hlavně když si odemě motorku občas půjčuje otec (120 kg) takže ho musím seřizovat na jeho váhu.

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:21 | Nahoru | #41
no nevím zda ta motorka má dost síly

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:25 | Nahoru | #42
Dva zuby dá Vždyť je to holka šikovná Italská Převod je do terénu, takže to určitě zvládne

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:28 | Nahoru | #43
zvladnout zvládne ale dvoutakt jezdí na hoře to není 4V nebo 2V s obsahem 600

1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:34 | Nahoru | #44
Vím že rozjezdy budou peklo. S tím vší už jsem se smířil. Ale zase budou stát rovinky jakš takš za to. Nechce se mi jezdit 90 aby netrpěl motor. Uvidíme jak to dopadne s rozetou, kdybych to nekoupil s fungl novím drapákeml, tak tam hodím silniční vzorek, ale to se mi zatím nechce. Když to nepojede, tak zkusím tankovat ten stovkovej natural, ten už si s tím poradí :)

(reakce na) Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:36 | Nahoru | #45

OrbisMetallum píše: Vím že rozjezdy budou peklo. S tím vší už jsem se smířil. Ale zase budou stát rovinky jakš takš za to. Nechce se mi jezdit 90 aby netrpěl motor. Uvidíme jak to dopadne s rozetou, kdybych to nekoupil s fungl novím drapákeml, tak tam hodím silniční vzorek, ale to se mi zatím nechce. Když to nepojede, tak zkusím tankovat ten stovkovej natural, ten už si s tím poradí :)

A v cem ti pomuze 100 oktanovej benzin? Myslis, ze to pojede vic? Precti si co znaci oktanove cislo, zamysli se a odpovez

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:40 | Nahoru | #46
najdi si pár článků na netu k tomuhle mýtu ... nic to neřeší ne v případě tvého stroje

1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:48 | Nahoru | #47
no nevím. Kámoš má NSR taky 125 a říká že to s tím stovkovim šlape o hodně víc. Hele co nezkusim nezjistim

(reakce na) Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:52 | Nahoru | #48

OrbisMetallum píše: no nevím. Kámoš má NSR taky 125 a říká že to s tím stovkovim šlape o hodně víc. Hele co nezkusim nezjistim

Debilita. Oktanovy cislo urcuje akorat odolnost proti detonacnimu horeni - snese vetsi kompresi. Jediny kde ma vyznam jsou upraveny 4T motory s vysokou kompresi. 2T ti pojede stejne na 91 i 100 oktanu. Pokud nevis co s prachama, tak to tam klidne lej, je to k nicemu. Jednou jsem do Bety cvicne natankoval nadrz Vervy 100 a nepozoroval jsem naprosto zadnej rozdil (krom toho, ze me nadrz stala o 50 Kc vic )

1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:54 | Nahoru | #49
Tak nevím, služák tvrdil to samé o sifónu, jen s tím rozdílem že to opravdu jelo

(reakce na) Změna zadní rozety

18.11.2011 v 19:55 | Nahoru | #50

OrbisMetallum píše: Tak nevím, služák tvrdil to samé o sifónu, jen s tím rozdílem že to opravdu jelo

Jakej sifon prokrista

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 20:01 | Nahoru | #51
Tak se u nás říká simsonu

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 20:32 | Nahoru | #52
mel jsem to na 250 ,,original prevod v predu 14 a v zadu 31 spotreba 3,5- pretaceni motoru max 115 km po uprave v predu 13 v zadu 29 max 110 spotreba 2,6 l vysledek je ten ze nejlepsi vykon je s original prevodem pokud tam udelas zmenu vzdy je to na ukor neceho, zalezi co jsi ochoten obetovat jestli silu,rychlost,spotrebu,akceleraci protoze po uprave do rychla mas delsi stupne takze delsi dobu jedes v neoptimalnim prevodu,

Změna zadní rozety

18.11.2011 v 20:39 | Nahoru | #53
vím o všem co to bude obnášet. Myslím že ty 2 zuby neudělají nic tak hrozného. A když klesne spotřeba, tak mi to vadit nebude, když jezdím za 5,5 litru :D

Změna zadní rozety

19.11.2011 v 01:41 | Nahoru | #54
myslím, že to co jsi potřeboval ses už dověděl, tak si zkoušej a uvidíš... to sou nejlepší zkušenosti

Změna zadní rozety

21.11.2011 v 03:43 | Nahoru | #55
KAmaráde, ty seš dobrej pacient. Když si nenecháš poradit....Jak píšou ostatní- teoreticky by se měla maximálka zvýšit, prakticky to možná pojede ještě pomaleji. Normální lidi laborujou s předním kolečkem na sekundárním převodu. A pokud chtějí ještě větší síklu, dají i větší rozetu, jinak není vůbec důvod se vzadu hrabat. Ale komu není rady, tomu není pomoci.

1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

21.11.2011 v 18:32 | Nahoru | #56
ve tvém případě platí, že jedna osobní zkušenost vydá za 1000 dobrých rad.. tím nijak nesnižuji že je špatně dělat si to po svém.. Taky razím teorii že si všechno raděj zkurvím podle svého
nic méně (pominu-li,že měnit se má celá sada, tedy řetěz, kolečko a rozeta) většina lidí tu má pravdu, že je rozdíl jestli změníš přední nebo zadní komponent. Důvody jsou jak délka řetězu, tak kvůli vodítku před rozetou a následnému napnutí.

A ještě mně napadá jeden příklad k tomu příspěvku 15..píšeš
A teď mi řekni jakej bude rozdíl v tom když:
nechám přední kolo a zadní menší => větší fofry, menší síla
Přední kolo větší zadní nechám => větší fofry, menší síla

už jsi někdy zkoušel tlačit stavební kolečko do schodů?
tedy kolečko (korbice) vpředu a pohonný komponent (člověk)vzadu.. neskutečná dřina ne-li nemožná
stačí to otočit
stejně silný člověk v předu a kolečko(korbice) vzadu.. hmmm a jde to i po schodech přitom je to zdánlivě stejné a změniš jen pozici kde se síla uplatní

(reakce na) Změna zadní rozety

22.11.2011 v 16:23 | Nahoru | #57

Mega-CZ píše: ve tvém případě platí, že jedna osobní zkušenost vydá za 1000 dobrých rad.. tím nijak nesnižuji že je špatně dělat si to po svém.. Taky razím teorii že si všechno raděj zkurvím podle svého
nic méně (pominu-li,že měnit se má celá sada, tedy řetěz, kolečko a rozeta) většina lidí tu má pravdu, že je rozdíl jestli změníš přední nebo zadní komponent. Důvody jsou jak délka řetězu, tak kvůli vodítku před rozetou a následnému napnutí.

A ještě mně napadá jeden příklad k tomu příspěvku 15..píšeš
A teď mi řekni jakej bude rozdíl v tom když: nechám přední kolo a zadní menší => větší fofry, menší sílaPřední kolo větší zadní nechám => větší fofry, menší síla

Zkoušel jsi někdy jezdit na kole? (s přehazovačkou )

už jsi někdy zkoušel tlačit stavební kolečko do schodů?
tedy kolečko (korbice) vpředu a pohonný komponent (člověk)vzadu.. neskutečná dřina ne-li nemožná
stačí to otočit
stejně silný člověk v předu a kolečko(korbice) vzadu.. hmmm a jde to i po schodech přitom je to zdánlivě stejné a změniš jen pozici kde se síla uplatní



Vždyť s kolečkem to nemůžeš srovnávat :D Je rozdíl jestli tlačíš, nebo táhneš po schodech. Ale jde to lépe, protože síla pří táhnutí směřuje jiným směrem než při tlačení

O řetězovce vím, je relativně zachovalá, tak jí nechám. Vím to, jsem prase a nebude řetěz sedět, ale to se podá :) (nepodá, jen se tím uklidňuji :) )

A pro Hofnera: Ano, jsem přesvědčený o tom že si to vyzkouším. Když mi to nebude vyhovovat, tak zkusím to kolečko. Děláš jako kdyby jsi mi to měl platit :)

Naposledy editováno 22.11.2011 16:36:25

Změna zadní rozety

22.11.2011 v 20:17 | Nahoru | #58
No když už nic jinýho, většina lidí si tady na fóru nechá poradit. Ale ty seš hlava dubová. když na to máš, je mi to fuck. JAk psali ostatní, akorát zjistíš, že tě to stálo 2x víc a ještě budeš muset zkracovat řetěz. ale dělej si jak myslíš. Pokud si ale nenecháš poradit,. radši sem ani příště nepiš, nebo se pak nediv, že ti 10 lidí z 10 říká, že děláš kravinu

Změna zadní rozety

23.11.2011 v 15:22 | Nahoru | #59
Dobrá půjdeme na to početně :)

Současný převodový poměr (13;44) = 3,38
Poměr který chci já (13;42) = 3,23
Poměr který mi chcete vnutit Vy (14;44) = 3,14
Poměr, který jsem zamýšlel ze začátku. Již jsem od něho opustil (13;40) = 3,07

Teď si vzpomeňte, jak jste mi říkali že je i 2 zuby vzadu budou moc. A nutili jste mi zub navíc vepředu. A ejhle ono to je ještě větší rozdíl

Ještě jednou s řetězem. Nebudu zkracovat, mám volný skoro celí napínák.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist