Téma: Přestavba auta na LPG
 
19.11.2011 v 15:58
Ahoj bando. Co říkáte na na LPG? Přemýšlím na přestavbou. Mám Octavii 1.8T, tak bych uvítal menší spotřebu . Máte nějaké zkušenosti, doporučení, rady? Koukal jsem, že přestavba stojí kolem 25.000Kč. Roční nájezd mám kolem 15.000 km, vyplatí se to? Díky S.i.i.i.s.a

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 14:37 | Nahoru | #61
AndělČK> Jenze pri jizde na ethanol k chude smesi v zadnem pripade nedochazi. Samozrejme ze lambda diky cca o 70% mensim emisim chudou smes detekuje a hlasi, ve skutecnosti ale je smes bohatsi jelikoz se neupravene auto snazi paliva pridat.

U neupraveneho auta mam o 0,5 l vetsi spotrebu,asi tak jedina nevyhoda co me napada.

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 14:44 | Nahoru | #62

AndělČK píše: Carlos.>
1) E85 má menší výhřevnost než benzín, takže spotřeba při stejné jízdě musí být větší.Protože má E85 větší oktanové číslo, může se zvýšit účinnost motoru a tedy i výkon.Ve větší míře jen úpravou ECU + kompresního poměru. (záleži jak je motor schopen regulovat předstih dle čidla klepání. Teda pokuď ho vůbec má.)
2) Ohledně agresiviti Ethanolu. Ano máš pravdu. Týká se aut, kde se používal přírodní kaučuk na těsnění.Což jsou dnes již vozidla, který na silnici nepotkáme.
3) U většiny aut co se tu prohání na silnici, pracuje řídící jednotka ve 2 základníh režimech tzv. openloop a closeloop.
Pokuď člověk jede normálně a tedy nevyužívá vyšší výkon motoru, tak se chod motoru řídí mnoha čidli. Jako lambda, MAP či MAF, čidla teploty atd. Pokuď ale sešlápnu plnový pedál více a požaduji výkon, tak se jednotka přepne do openloop režimu, kdy vstřikuje přesně dané množství paliva a na čidla nehledí. Tam může nastat velký problém ohledně chůdé směsi, kdy hrozí podpálení ventilů až propálení pístů. Pokuď bych si např. nalil do auta já E85 a nedoladil palivové mapy, tak při plném výkonu neujedu ani 1km
Takže radit někomu, že se nemůže nic stát, není až tak na místě.



konecne nekdo kdo neco ví :) ........jen pro upresneni benzin: lambda 14.7
E85 : lambda 9.7

Naposledy editováno 20.11.2011 14:44:54

Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 14:49 | Nahoru | #63
Tak jsem taky kouknul na ten Bio Ethanol a vypadá to zajímavě. Cena přestavby kolem 7000Kč. Spíš mě opravdu zajímá spotřeba a životnost motoru. Taky je škoda, že je tak málo čerpacích stanic

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 14:59 | Nahoru | #64
Siiisa: Opovaž se za tohle dát někomu takový prachy - z ebaye si objednáš krabičku, tu zapojíš sám (nebo s pomocí kamaráda co rozumí trochu elektrice) do jedný hodinky a jedeš...a máš to za dvojku....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:04 | Nahoru | #65
Creck> Od kdy měří lambda sonda emise Lambda sonda měří zbytkový kyslík. Proto se jí také někdy říká kyslíková sonda. Takže pokuď hlásí, že směs je chudá, tak ona opravdu chudá je.

SS124> Dík za podporu.

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:09 | Nahoru | #66
Carlos.> On má turbo benzín. Tam právě hrozí podpálení ventilů až propálení pístů nejvíce. Takže pokuď tomu nerozumím, tak to raději přenechám odborníkům.

S.i.i.i.s.a> Jinak ohledně E85. Myslím si, že je to slepá cesta. To už raději investuj do toho LPG.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:11 | Nahoru | #67
AndělČK> Vis co jsou ve skutecnosti ty specialni paliva na benzinkach se sto oktany ? Co si kazdy tak posusnava ze nabral neco spejsl pro svoji masinu.

ale jinak ja se tady nechcu hadat, za me cim min lidi na to jezdi tim lip Az na to bude jezdit hodne lidi pujde zas cena nahoru jak krava. Tudiz Fuj biolih, kaslete na nej.

Lambda hlasi pomer paliva ke vzduchu. Kilo paliva na kila vzduchu. To ale vubec neznamena ze smes je chuda a nejak skodi motoru pokud hlasi 9,7.

Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:17 | Nahoru | #68
Dodatek: ve skutecnosti je smes naopak bohatsi, proto ta vyssi spotreba.

Jedine co hrozi u neupraveneho auta je zniceni katalyzatoru protoze vyssi mnozstvi paliva neshori ve valci ale v katu.

Jenze kazde normalni auto se po cca 10 - 20 km hodi do servisniho modu a vstrikuje prednastavene hodnoty paliva. (kontrolka motoru sviti)

Naposledy editováno 20.11.2011 15:23:05

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:24 | Nahoru | #69
A jakej je důvod, že to podpaluje ventily? Jak to mají řešené nové auta dělané na E85 z továrny?

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:27 | Nahoru | #70
Tady se člověk dozví věcí.

Na ideální spálení 1kg benzínu potřebujeme 14,7kg vzduchu.
Na ideální spálení 1kg E85 potřebujeme 9,7kg vzduchu.

Takže dle tebe i když tam vstřikujeme méně paliva na množství vzduchu, tak stále máme bohatou směs???

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:27 | Nahoru | #71

S.i.i.i.s.a píše: A jakej je důvod, že to podpaluje ventily? Jak to mají řešené nové auta dělané na E85 z továrny?



Nijak protoze by muselo mit cele svedsko a brazilie podpalene ventily+pisty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:30 | Nahoru | #72

Creck píše: AndělČK> Vis co jsou ve skutecnosti ty specialni paliva na benzinkach se sto oktany ? Co si kazdy tak posusnava ze nabral neco spejsl pro svoji masinu.

ale jinak ja se tady nechcu hadat, za me cim min lidi na to jezdi tim lip Az na to bude jezdit hodne lidi pujde zas cena nahoru jak krava. Tudiz Fuj biolih, kaslete na nej.

Lambda hlasi pomer paliva ke vzduchu. Kilo paliva na kila vzduchu. To ale vubec neznamena ze smes je chuda a nejak skodi motoru pokud hlasi 9,7.



jsi uplne mimo....lambda 9.7 je chuda????

vi

Naposledy editováno 20.11.2011 15:38:55

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:30 | Nahoru | #73

AndělČK píše: Tady se člověk dozví věcí.

Na ideální spálení 1kg benzínu potřebujeme 14,7kg vzduchu.
Na ideální spálení 1kg E85 potřebujeme 9,7kg vzduchu.

Takže dle tebe i když tam vstřikujeme méně paliva na množství vzduchu, tak stále máme bohatou směs???



Jenze my tam nestrikneme mene paliva strikujeme stale stejne, naopak kdyz tohle detekuje lambda RJ paliva prida !

Ethanol totiz molukulu kysliku obsahuje, tudiz pri jeho spalovani vznika.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:31 | Nahoru | #74

SS124 píše: jsi uplne mimo....lambda 9.7 je chuda



Samozrejme, tohle detekuje lambda a nuti RJ pridat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:33 | Nahoru | #75

Creck píše: Samozrejme, tohle detekuje lambda a nuti RJ pridat.



Jenze kazde normalni auto se po cca 10 - 20 km hodi do servisniho modu a vstrikuje prednastavene hodnoty paliva. (kontrolka motoru sviti)



A zase je chudá.

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:39 | Nahoru | #76

AndělČK píše: A zase je chudá.



Ale v poho, ja jsem rad za malou cenu

Nejezdete na to, podpali se vam katalyzator, pisty a ventily.

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:46 | Nahoru | #77
Tady jde krasne videt jak E85 skodi motoru www.e85forum.com/about814.html&sid=61cce663ff79aee978f52c5b308c3457

Dejte si vyhledat obrazky google motor E85 je tam i spousty fotek ventilu.

Naposledy editováno 20.11.2011 15:50:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:48 | Nahoru | #78
Creck> bohuzel nemas pravdu.......to co psal andel o uzavreny a otevreny smycce je alfa a omega cely veci....jinak motor se ridi podle afr tabulky pokud tam bude mit stoichometrickou hodnotu na benzin 14.7(a zaroven mu to rika aby pracoval v uzavreny smycce),tak pri natankovani E85,ktery ma stoichometric 9.7 bude smes brutalne chuda....
pokud bys mel motor rizenej v celym rozsahu sondou tak stejne neda vic nez mas v VE tabulce tzn musi se to nacist(jizdou nebo na brzde) a dopocitat (auto tune modul)jinak to fungovat nebude.

Naposledy editováno 20.11.2011 15:50:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:52 | Nahoru | #79

Creck píše: Tady jde krasne videt jak E85 skodi motoru www.e85forum.com/about814.html&sid=61cce663ff79aee978f52c5b308c3457

Dejte si vyhledat obrazky google motor E85 je tam i spousty fotek ventilu.



Tenhle člověk ale určitě nejezdí na chudou směs, když jezdí sprinty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 15:56 | Nahoru | #80
SS124> Vis jak se vyrabi Verva, V - Power atd.... ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 16:00 | Nahoru | #81
Creck> tohle Ti nikdo nebere.....zeptej se ho kolik ma lambdu a uvidis ze pri spickovym naladeni bude nekde mezi 8.3 -9( a stim dusikem jeste min)a o tom se tu bavime....kdyz tu E85 odridis tak jak mas tak bude ten vykon motoru dokonce vyssi,nebo si snad myslis,ze to camaro jede afr 14.7 ???

Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 16:02 | Nahoru | #82
Mam Octávku na CNG. Když vemu že to jede cca 4 km na benzín než se ti to ohřeje tak to vychází do 1 Kč/km. Výkon se sníží opravdu o těch 10%. Nádrže jsou těžké, v případě že ti překroč určitou hranici může tě čekat že ti z 5 místného auta udělaj jednomístné. Přestavba čtyřválce je cca od 40000Kč šestivaálec se pohybuje okolo 60000 Kč. Záleží kolik a jakejch budeš chtít nádrží ( nádrž pro Octu aby jsi měl dojezd 250 km tě vyjde okolo 15000 Kč) Síť čerpaček je opravdu malá hlavně v porovnání s benzínkama. V podstatě z kombíka budeš mít krátkou verzi u který nepudou sklopit sedačky. radši bych to dal do auta co má objem motoru alespoň 2,0l. V mém případě odpadla cena přestavby jelikož už sem jí koupil předělanou a cenovej rozdíl v podstatě ani nebyl. Nevýhodou je že musíš každej rok na revizi, další věc na opravu z čehož vyplívá že potřebuješ někoho kdo ti bude opravovat vstřikování CNG a někoho kdo ti bude opravovat auto jelikož dost lidí se bojí pravovat auta na jakýkoliv plyn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 16:02 | Nahoru | #83
Creck> procti si naky my prispevky,abys vedel co vim

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 16:04 | Nahoru | #84
SS124> ale ja se tu s vama nehadam ze to nedetekuje chudou smes, ono to samozrejme detekuje, protoze ethanol v sobe molekulu kysliku ma, ktera spalovanim vznikne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 16:15 | Nahoru | #85

SS124 píše: Creck> procti si naky my prispevky,abys vedel co vim



Tak ono uz tohle odporuje selskemu rozumu , spotreba se ti zvysi a jezdis na chudou smes.

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 16:21 | Nahoru | #86

Creck píše: Tak ono uz tohle odporuje selskemu rozumu , spotreba se ti zvysi a jezdis na chudou smes.



to bude tim selskym rozumem.........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 16:23 | Nahoru | #87

AndělČK píše: Tenhle člověk ale určitě nejezdí na chudou směs, když jezdí sprinty.



Kde jsi tam vycetl ze jezdi sprinty ? Ja co jsem precetl tak jezdi 2 roky vyhradne na E85

(reakce na) Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 16:35 | Nahoru | #88

Creck píše: Kde jsi tam vycetl ze jezdi sprinty ? Ja co jsem precetl tak jezdi 2 roky vyhradne na E85



www.horsepowerinnovations.com/ ........
E85 powered 68 Camaro street car
Best ET on motor 9.96 @ 133 MPH, 5.92 on N2O in the 1/8th

Naposledy editováno 20.11.2011 16:41:49

Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 16:38 | Nahoru | #89
já jsem s 1.8T v Passatu najezdil na LPG bez sebemensiho problemu 210.000 km. Auto ma celkem 300.000 a jezdi porad dal. Spotreba kol 10l LPG. A na benzin se s tím dalo jezdit za necelých 8. Když se moc šetřilo tak i pod 6.

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba auta na LPG

20.11.2011 v 17:21 | Nahoru | #90
1,8T pod sest tos to tlacil????
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist