četl jsem, že prý vyšel/vyjde v platnost nový zákon, kde budu muset mít uzavřenou moto do 35kW (v TP) a její max. výkon nesmí přesahovat 70kW.
Vždycky jsem snil o ZX-6R a CBR 600 RR.
Jelikož obě mašiny tuto podmínku nesplňují, tak si budu muset počkat až na omezenou, to chápu.
Zajímalo by mě ale, jestli to tedy vyjde/vyšlo v platnost a zda si myslíte, jestli to třeba ještě nezruší?
Věk ještě na 600ccm nemám, ale do budoucna by mě to vážně zajímalo (tak za ten rok a čtvrt bych si to rád pořídil), protože já končit s moto nehodlám a rád bych si nějakýho toho ostřejšího Supersporťáka rád v 18ti pořídil. (S penězi problém nemám.)
Takže, co teď?
Co jsem tak koukal, tak v úvahu přichází Fazer 600, Hornet 600, SV 650 (vše kapoty).
Jelikož se nějak o ty zákony nezajímám a vím, že je tu každý smělý a rád poradí , tak Vás tedy prosím o menší vysvětlení, či názory, cokoliv, co mi to "objasní".
Díky
Jestli to náhodou nezruší, to nikdo neví. Tady v tom čechystánu je možný úplně všechno
1 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
jo takhle, ty už plánuješ výhledově.. za 2 roky ti beztak pomalu potáhne na 21 a všechno bude jinak takže přemýšlet nad 35kW který má vejít v platnost nejdřív za dva roky když už ti za chvíli bude 18náct
Naposledy editováno 19.10.2011 10:28:47
šméčko píše: od 18ti můžeš jezdit moto do výkonu 25kW, od 21 neomezenou nad 25kW pokud zákon posune přípustnou hranici až na 24 let měla by být ale možnost si udělat už v 21ti pokud máš alespoŇ dva roky zkušenosti na slabším 'Áčku' což by v tvém případě platilo, takže tak..
jo takhle, ty už plánuješ výhledově.. za 2 roky ti beztak pomalu potáhne na 21 a všechno bude jinak takže přemýšlet nad 35kW který má vejít v platnost nejdřív za dva roky když už ti za chvíli bude 18náct
POkud se nepletu :
aktualni stav
15let - konstrukční 45km/h
16let - 125ccm - 11kW
18let - 25kW
21let - neomezená
----------------
podle článku
15let - konstrukční 45km/h
16let - 125ccm - 11kW
18let - 35kW (kde je plny vykon do 70kW)
20let - neomezená (pokud měl před tím A2
24let - neomezená - pokud neměl A2
zpřísnily z hlediska věkového limitu o tři roky (z 21 na 24 let), ale to se týká pouze čerstvých zájemců o jízdu na motorce. A těm stejně neuškodí, když se nejdřív trochu otrkají na něčem slabším. Kdo se ale stane vlastníkem řidičského průkazu A2, může si rozšířit autoškolu na "áčko" už po dvou letech.
Takže když mi bude 19 a budu chtít co nejrychleji plný A, zajdus i udělat A2 + 2roky budu ho mít v 21letech a nikoli 24
Mne by spíš zajímalo jak je to s motkama - - 35kW škrcení je někde jako standard? vyrábějí se vůbec takovéto sady, nebo to bude dáno snahou výrobce se prosadit na českém trhu??
Naposledy editováno 19.10.2011 10:50:53
1 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
A zajímalo by mě jak bude policejní kontrola ověřovat původní výkon škrcenky (asi vyfasujou katalogy motorek )
bledemon píše: Nevim kolik Ti je, jestli budeš mít 18 do podzimu 2012, pak stačíš udělat po staru A25kw a můžeš legálně na zavřeného supersporta.
A zajímalo by mě jak bude policejní kontrola ověřovat původní výkon škrcenky (asi vyfasujou katalogy motorek )
To nebude řešit policie, prostě na výkonější motku nedostaneš papíry do 35kW (techničák)...předpokládám, že původní staré motky "25kW" zůstanou v platnosti
Uplně stejně jsou motky které nemají homologovanou škrtící sadu pro ČR, tudíž jediný způsob jak je získat omezené je koupit je v zahraničí jako škrcený celek.
Naposledy editováno 19.10.2011 11:29:47
2 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
Proč? protože si myslím že 35kW už je rozumnej výkon aby s tím 2roky člověk vydržel a nebyl extremně vypruzelej a tak i já zastánce "máš-li najeto, otevři si to dřív" bych přehodnotil svůj postoj.
Taky se mi zamlová že lidi co jezděj, můžou na velkou motku dřív a přitom týpek co si v první práci vydělá na první motku mi nepošle znak R1 do ksichtu hned v první zatáčce jen proto, že před ní byla 200m rovinka s nějakou stopařkou....
Naposledy editováno 19.10.2011 11:38:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
bledemon píše: FishX3> zapomněl si, že můžou v budoucnu stopnout držitele A35 na 25kw R1 (ta dvojnásobek neplní) nebo třeba 25kw er5 (ta dvojnásobek plní)
Měl by jsi lépe číst:
...předpokládám, že původní staré motky "25kW" zůstanou v platnosti
což značí že se 35kW bude řešit jen u nových motorek - pokud by se tam zvedla snaha to při nehodě kontrolovat (myslím skutečný výkon zda odpovídá TP) tak jízda na otevřené motce bude hazard a spousta lidí se na to vys...
Naposledy editováno 19.10.2011 12:02:47
1 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
Spíš mby mne zajímalo, zda ti co mají 25kW a změní se zákon, budou moct sedlat 35kW - tam je to krapet sporný, protože v autoškole na 35kW neseděli...
primax69 píše: tak to mě teda taky pěkně nasralo,to není snad pravda,to se nemuže udržet,to neodhlasují
Proč ???ve finále pro lidi co jezdí se to zlepšilo - větší výkon od 18ti a neomezená o rok dřív??? co se ti nelíbí (pokud to tak vůbec dopadne) - jediný je že si nebudeš moct koupit seškrecenou výkonější motku a to te může srát snad jen ze dvou důvodů - - chceš koupit novou a nebudeš ji měnit - tj budeš jezdita až budeš mít nárok, odškrtíš a jezdíš dál (kdo chce tak dlouho motorku??) nebo chceš raketu a lítat s otevřenou na kterou nemáš nárok (právě tohle má ten zákon eliminovat)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
bledemon píše: FishX3> přečti si znovu co jsem psal
psal jsem ZUSTANOU V PLATNOSTI - neboli zavřená R1 z roku 2005 nadále bude legálně brázdit silnice, ale nekoupíš novou R1 z roku 2013 na zavřených papírech protože ty papíry k ní nikdo nedá. Co ti na tom neni jasný?
Nebo si myslíš že si zavolají všechny majitele 25kW strojů a budou se ověřovat platnosti "dvojnásobku"
Naposledy editováno 19.10.2011 12:23:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
Ta R1 bude stále legální, ale jen pro původní držitele staré Ao (25kw)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
bledemon píše: FishX3> a co ti neni jasný na tom, že si někdo komu bude 18 třeba v roce 2014, udělá v tom roce A do 35kw, pak si koupí R1 s 25kw v tp (klidně i ve skutečnosti, to je jedno) a stopne ho hlídka. Pak prostě nesplňuje podmínku jeho oprávnění A2 (35kw) o maximálně dvojnásobnému šrcení.
Ta R1 bude stále legální, ale jen pro původní držitele staré Ao (25kw)
Nikdo nebude evidovat- podle mne rozhodujici jsou papíry u motky - tj bylo-li vydáno TP 25kW, nikdo ebude řešit zda vby se dalo vydat dnes - ty nebudeš mít v papírech že můžeš řídit motku 35kW která má neškrcená max 70kW. Ty tam budeš mít "může řídit do 35kW" finito. Druhá část zákona se bude týkat "skrcení" výkonu kde bude psáno, že seškrtit se dá jen max 70kW - to je přeci jasný. Nemotej doromady dvě věci.
Otazkou je zda původní papíry 25kW budeš moct řídit 35kW nebo zda by jsi musel dodělat nějaký jízdy - což je jen u lidi co to na ty dva roky budou řešit, ostatni si jizdy udělaji rovnou na neomezenou.
Naposledy editováno 19.10.2011 12:29:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
Jestli to šrcení bude hlídka ignorovat, to už je věc jiná.
2 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
bledemon píše: FishX3> Ty si motal. V řp bude mít ten nováček pouze značku A2. Zjsiti si co to znamená, já už to s tebou vzdávam.
Jestli to šrcení bude hlídka ignorovat, to už je věc jiná.
neslučuj dvě věci ŘP skupiny na motorku do 35kw a podmínky pro vydání TP na motorku co má instalováno zařízení pro omezení výkonu.
To první se týká jezdce a to druhé schválení vozidla. Už je to jasný? Policajtovi bude fuk jestli sedíš na raketě, on bude řešit co ta raketa má v TP, maximálně pokud by měl podezření z protiprávního jednání - zásahu do vozidla, bude řešit zda ji nemáš otevřenou na vašší výkon než je v TP - ale bude mu fuk, jestli má 60 nebo 300koní - -prostě vyndal jsi restrikce , máš víc jak co je uvedeno v techničáku a nazdar. I kdyby jsi měl na motce jež má papíry na 25kW mít 35kw, jsi v troubě - uplně stejně jako když si obuješ na motku jiný rozměr pneu než máš v TP, sundnáš kapoty - mají li tam být atd. Prostě v okamžiku podobného zásahu do stroje tento není způsobilý pro provoz .... to že spousta věcí prochází - počínaje nehomologovaným blinkrem a konče složeninou z 3 motorek kde jediný původní díl je rám - to už je věc jiná.
To jestli motka v sérii má nad nebo pod 70kW ty nikdy řešit nebudeš, leda soukromě když budeš vybírat něco co by jsi si rád nechal zaškrtit. Každopádně žádná kontrola se tím zabývat nebude - pokud to někdo scválil, má ta motka 25 nebo 35kW a není důvod se v tom hrabat. Stejné to máš se zbraněmi, mění se zákony pro znehodnocování - logicky se přitvrzuje, takže dnes koupíš legálně znehodnocenou zbraň podle starého zákona stejně jako podle nového - jen když bude někdo chtít zprovoznit tu podle starého, tak tomu zdaleka nemusí věnovat tolik úsilí.
Co se týká kontrol policie, tak tu jsou infa - pamatju na tuším holaňďany co měli mobilní brzdu a měřili malorážky, nebo kontroly s měřičem intenzity zvuku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
Slack píše: Jo, takže jestli to tak chápu, tak si koupím ZX-6R nebo CBR 600 RR, nebudu zastavovat a hned plnej výkon..
Jasně, a možná se domu proletíš vrtulníkem....
2 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
Ҥ 80a
Skupiny vozidel
Do skupiny A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem
Proč by měl zajímat policajta jenom výkon? Máš plnit všechny podmínky pro tvou skupinu, proč si asi majitelé dr400 uzavírají stroj na 23kw a ne 25? Protože musí spnit i další podmínku a to kw/kg.
Jinak po staru vydané 25kw řidičáky majitelům zůstanou, převádět na 35 se nebudou, můžu citovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
bledemon píše: citace novely:
Ҥ 80a
Skupiny vozidel
Do skupiny A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem
Proč by měl zajímat policajta jenom výkon? Máš plnit všechny podmínky pro tvou skupinu, proč si asi majitelé dr400 uzavírají stroj na 23kw a ne 25? Protože musí spnit i další podmínku a to kw/kg.
Jinak po staru vydané 25kw řidičáky majitelům zůstanou, převádět na 35 se nebudou, můžu citovat.
ale to se počítá váha motorky i jezdce do té hmotnosti
A protože se v malym tp neudává původní výkon, asi na to mé "dvojnásobné škrcení" budou policajti kašlat. Ovšem případný likvidátor pojištovny, ten má času víc.
1 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
Daniel_cz píše: Vy naděláte. Tak si hold počkáte nebo nebudete mít hned v 18 80 kw.
ale tady de o to že nemužeš řidti některé ednura jednoválce.. Třeba Honda XR 650R