chtěl bych se zeptat jaká motorka je lepší do začátku, jestli Canyon 600 nebo Jawka 350/640.
Dost lidí říká o canyonu, že je to pohodová motorka, až na ten známej problém s volnoběžkou. Designově se mi líbí víc canyon než jawa, jenže to není všechno. Rozpočet taky nemám nic extra max. 30 000 Kč,-, jsem prostě ještě študák. Tatík by radši aby se koupila ta Jawa (najezdil na ní víc než dost, ještě kdysi dávno, když měl za baťoha mááminku ) Ale zpět k dotazu. Design, zvuk, výkon a ,,moderní´´ vybavení jasně mluví za canyon, proti je pořizovací cena a cena ND. Jawka je zase stroj jednoduchej, s pomocí tatíka bych zvládnul většinu oprav doma v dílně, cena jak pořizovací tak nahr. dílů je taky o nečem jiném než u canyonu, ale netroufl bych si s ní vyjet moc daleko a to chceme s klukama jet za hranice. Ale kaňon mi tak nějak víc lahodí.
Zatím dělám papíry, takže mám dost času na rozmyšlenou. No dík za rady, případné zkušenosti s oběma motorkami.
Přidávám obrázky obou motorek
Jinak za 30 sežene gs, na kterou nemusí šáhnout, nebo er5 či cb na který bude muset měnit třeba gumy. Ceny hrozně klesly.
Stejně bch vzal jako první motorku jawu, nebo něco slabýho, ne hned gs (můj názor ;))
Jawa je výborná motorka pro fandu, pro mě osobně to byla jízdními vlastnostmi mnohem lepší motorka než GS. Ta motorka má ale jiné vady. A tím je kvalita výroby a hlavně kvalita náhradních dílů. Jawa je všechno, jen ne levná motorka.
Na jawu seženeš díly za pár korun, ale kvalitou na prabídné úrovni. Takže i když jsou levné, mění se X krát častěji a provoz pak vychází všelijak. Doteď se mi válí na stole šišatý spojkový koš na stole, primár, který odešel po 200 km jsem si nechal pro výstrahu.
Dále je nutno připočíst spotřebu oleje k již docela vysoké spotřebě.
Pokud tohle vše srovnám s GS, kde jsem za 25 tisíc km řešil jenom 3 žárovky, nedá se to srovnat. U suzuki jsem jen dělal údržbu a jezdil, co jsem za tu dobu koupil byly 3 pneumatiky a řetězová sada DID. Díly jsou drahé, ale jak často se mění? Řetěz vydrží min 30 tisíc km, pneumatiky aspoň 15 tisíc.
A ten rozdíl třeba u pneumatik není nijak tragický, mitas už taky zdražil a tak je rozdíl mezi zadní pneu na jawu a gs jen 400 kč, což je nic.
Mi-psi tady už psal, že by na GS začínat nechtěl a já naprosto souhlasím, není to až takový vítr, nicméně motorka jede po jawě až dost.
A pokud bych si měl nějakou motorku vybrat na začátek? Nevím, obě motorky byly výborné.
Suzuki byla technicky dokonalá, ale dost nudná, jízda na ní byla příjemná, ale chybělo jí něco.
To něco mi přinesla zpět koupě jawy, kde jsem se doslova vyřádil, bohužel ale zase motorka trpěla především na kvalitu výroby, resp. kvalitu ND, které ji doslova sráží.
PS: nedávno tady byli tuším dva kluci, co si s velkým nadšením koupili jawu, a není to snad ani půl roku a přesedlali na nějaké sporty, zkus je kdyžtak kontaktovat a zeptat se jich, proč...
Když se Ti za hranicema vysere Jawa, většinou to dáš dokupy s kámošema a nářadim. Kdy se to stane s Cagivou, musíš do servisu (pak samozřejmě je to i otázka asistenčních služeb v rámci povinnýho apod.).
Na klasický ježděníTi do začátku ta Jawa bude stačit. Pokus si na ní nezvykneš a/nebo bude třeba za rok víc chechtáků, tak můžeš Jawu otočit a koupit si ten Canyon Do začátku vezmi ale určitě Jawu.
U Jawy 350 jsem nejspíše narazil na špatný kousek, čas jsem místo na silnici trávil v garáži laděním zapalování, karburace a hledáním problémů, proč to tentokrát zase nejede. Pokud jsi student tak to jde, po práci už jsem na to opravdu neměl čas ani nervy. V zatáčkách se z ní stávalo dvoustopé vozidlo, o jízdě ve dvou ani nemluvě. Jízda na dálnici prakticky nemožná, vibrace při vyšších otáčkách v kombinaci s kvalitou českých dálnic jsou nesnesitelné. Pozitivní je ale nesporně to, že staré Jawky už neztrácí hodnotu, takže je lze kdykoliv prodat skoro za nákupku.
Hlavně si rozmysli, co od motorky očekáváš, podle toho bych vybíral...pro někoho může být i ta Jawa ideální stroj.
1 reakcí na tento příspěvek Cagiva Canyon 600 vs. Jawa 350/640
1 reakcí na tento příspěvek Cagiva Canyon 600 vs. Jawa 350/640
ani bych neřekl, že měla hrůzostrašný jízdní vlastnosti.
a to jsem na svý první 350 odjel 25 000km.
pak jsem měl Japonský období a k Jawě se vrátil z finančních důvodů. a zase to bylo tak, jak píšu výše.
většina Jaw je spíš obětí nepovedenejch tunningů, zásahů mechaniků-laiků (kdo by jezdil s týneckým kladivem do servisu....), ochcávání údržby a český zaprděnosti, kdy si lidi na dražších motkách přijdou větší bikeři a plivání na Jawu berou jako povinnost a ohromný PC siláctví .
callowsick píše: tak buď jsem měl já kliku na Jawu,nebo vy pech, páč moje J jezdila bez poruch, žrala kolem 3,5-4 litrů při běžný jízdě a náhradní díly jsem de-facto nepotřeboval (lanko?). spotřebák nepočítaje.
ani bych neřekl, že měla hrůzostrašný jízdní vlastnosti.
a to jsem na svý první 350 odjel 25 000km.
pak jsem měl Japonský období a k Jawě se vrátil z finančních důvodů. a zase to bylo tak, jak píšu výše.
většina Jaw je spíš obětí nepovedenejch tunningů, zásahů mechaniků-laiků (kdo by jezdil s týneckým kladivem do servisu....), ochcávání údržby a český zaprděnosti, kdy si lidi na dražších motkách přijdou větší bikeři a plivání na Jawu berou jako povinnost a ohromný PC siláctví .
já bych si třindu nekoupil a bral mnohem radši japonce... pokrok prostě nezastavíš a to na starejch sráčích najezdím ročně víc než na japoncích
Do začátku záleží, co kdo od motorky čeká, kolik má najeto (aspoň v autě) a jak chladnou hlavu si je schopen udržet. Znám lidi, co se vysekali na 125tkách i holky, co začínaly na 100k šestkách
Být dnes student a jezdit aspoň fichtla, jdu raději do japonské 500ky. Těch pár peněz, co to ve finále stojí navíc (v dnešní době jestli pár tisíc ročně?), se ti vrátí - spolehlivost, lepší technika, absence dětských nemocí.
...Ovšem jsi-li srdcař
2 reakcí na tento příspěvek Cagiva Canyon 600 vs. Jawa 350/640
Naposledy editováno 05.10.2011 19:24:13
PatMatbanda píše: Určitě si kup Jawu. Kvalitní suprový rám, který se nekroutí, brutální bubnová zadní brzda, která se vůbec nehřeje a brzdí furt, bezvadný progresivní přední vidlice, zadní je ještě lepší, laděný vejfuky už z výroby, a motor, to je absolutně vychytaná záležitost, kdy za 50 let prošel mnoha inovacema, fantastickej chod s náhodnými výbuchy, brutální klikovka se setrvačníkama, za který v kovošrotě díky jejich maximální váze dostaneš ještě dost. A hlavně doporučuju si tam dát dotykový zapalování, který jsem tam měl kdysi já a při štelování předstihu se ty držáčky krásně kroutily, takže to nešlo nikdy pořádně vyštelovat. Čest práci.
To mne pobaviloNaposledy editováno 05.10.2011 20:04:15
1 reakcí na tento příspěvek Cagiva Canyon 600 vs. Jawa 350/640
PatMatbanda píše: Určitě si kup Jawu. Kvalitní suprový rám, který se nekroutí, brutální bubnová zadní brzda, která se vůbec nehřeje a brzdí furt, bezvadný progresivní přední vidlice, zadní je ještě lepší, laděný vejfuky už z výroby, a motor, to je absolutně vychytaná záležitost, kdy za 50 let prošel mnoha inovacema, fantastickej chod s náhodnými výbuchy, brutální klikovka se setrvačníkama, za který v kovošrotě díky jejich maximální váze dostaneš ještě dost. A hlavně doporučuju si tam dát dotykový zapalování, který jsem tam měl kdysi já a při štelování předstihu se ty držáčky krásně kroutily, takže to nešlo nikdy pořádně vyštelovat. Čest práci.
...tak nějak jsem to chtěl napsat, ale nevěděl jsem jak. Díky.
Nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci
Jinak osobně, jsem měl taky 30tyček...Jezdím dvě sezony na vylítané mrdce z japonska, která má stejně roků jako Já. Zatím jsem do ní vrazil jen nové gumy a jsem totálně spokojen.(Občas některé věci vypadají lépe než si myslíš)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
starter cagiva canyon Cagiva Canyon 600 | jeniis | 2 | 1.1.2024 v 23:11 Zerog |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |