myslím že celkem překvapení - litrovej motor vlastní konstrukce
Naposledy editováno 31.08.2011 22:49:29
1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se
rraol píše: Ikdyž tě chápu, tak názor šéfkonstruktera z BMW je pro marketing bezpředmětný. Jestli Jawa bude mít úspěch, to skutečně záleží na široké laické veřejnosti. Musí bejt smutný bejt jedním z mála těch, kdo pro ru značku zkoušej něco udělat, a pak číst toto. Každej rád slyší že jeho ne nijak jednoduchá, a ne krátká práce na netu dostane komentář "to bych slepil taky z toho co najdu v garáži, radši to tam zavřete..". Nicméně tyhle výlevy určují budoucnost.
Já si myslím, že to bylo myšleno jinak...
A konkrétně na kvalitu a nekvalitu stroje...
Vůbec nevím jak to v jawě chodí, a to je ten důvod, proč nemůžu posuzovat a jen se takhle na foru dohadujeme...
Nevím či Jawě někdo nařezává krk, zda ji někdo omezuje, používá jako pračku peněz a kdo ví co ještě, je to strašně těžký povídat něco o něčem když neznám faktory.
Například, jestli je tam konstruktér který má na konstrukci motorky omezený rozpočet tak nemůže vytvořit nic extra, nemůže si dovolit použít lepší materiály, ačkoliv by chtěl, a velmi. Musí tam proto naplácat věci na které mi nadáváme a odsuzujeme.
Nad konstuktérem také stojí nějaký ekonom, který mu říká, tohle jo a tohle ne, takže taková práce je pak nesmírně obťížná, a já začínám dospívat k názoru, že jawa to co udělala je dobrý kousek, vidím, že pořád, ještě žije a něco vydává, je to důležité.
Proto píšu, že se nedá nadávat jen na jawu, ale když už tak nadávejme na ty kteří opravdu můžou za to, kde jawa je.
Neříkám, že jsem také na ni nenadával, ale díky tomuto foru i ostatním jsem si prostě jednoduše udělal názor a ten zlepšuju..
A proto si myslím, že tyto diskuze jsou nesmírné důležité,nejen pro Jawu, ale i pro mne, protože ať už mne nebo mnohé jiné přivedla k velkým poznatkům, které jsou důležité a v naší Banánové republice informativnost na bodě mrazu.
Podle mě co je v jawě špatné, díky čemuž je tam kde je, je její Vedení!
Nemá cestu - nemá cíl.
Jeden chytrej človíček kdysi řekl, že když velí armádě vlků ovce porazí ji ta armáda ovcí, které velí vlk! A s Jawou to vidím stejně!
Jak už sem řekl, já vidím díru v trhu mezi 125-500 ccm.
Je sice pěkné, že spotard má 35 kw, tak by si ji teoreticky mohl koupit, za pár let, člověk mezi lety 18-21, jenže to si nikdo nekoupí, protože finance na díly dimenzované na tento objem budou mnohonásobně vyšší, než finance dílů na dimenzaci objemu např.: 350..
Tak a do mě
E: Kde je Babajezi ?
dr.dainese píše: Pokud to bude ve stylu Bonnevile, CB, XJR, tak si myslím, že by to nemuselo být špatné ...třeba jako základ na Cafáče... co když bude mít velké bubny jako 500ohc, to by byla bomba, ne?
Stále ale zastávám názor, že taková firma musí mít napřed základní sortiment, musí mít řadové motocykly, pak si až může dovolit dělat retra a třeba kafé kousky...
Nehledě na servis a nabídky ND, protože ta je je u Jawy politovaní-hodná, a tohle mluvím z vlastní zkušenosti, ať koupím kterýkoli ND, tak většinou si ho musím opracovat, nebo dodělat aby byl použitelný................
Wybliz píše: v motoru chyba neni a na ty parametry i celkem jede. Ikdyz na kazdej typ stroje je nastavenej jinak. Nejlip jede asi v XT660Z, v eRku a Xku je nastavenej zase kapku odlisne. Tudiz ikdyz ma stejny parametry bude i malinko jinak naladenej na tu Jawu. Hlavne tim, ze ten motor neni prekroucenej do nejakejch nesmyslnejch parametru, je prakticky bezudrzbovej a minimalne poruchovej. Ikdyz pokud bych to vztahnul k tomu XT, tak stary karburatorovy provedeni na tom bylo lip. Je zajimavy, ze Jawa leze do neceho, co dela prakticky skoro kazda velka znacka, misto toho aby jak pises delali dobrej stroj mezi 125 - 500 ccm. Nakupovany komponenty, ktery jsou na Sportardu jsou urcite dobry, bohuzel neco je dycky poplatn koncovy cene a nemusi to bejt kvalita, ale proste pouziti obycejnejsiho dilu. Staci se podivat jinam, treba XT660Z mohla mit lepsi podvozek, tam to bylo presne poplatny cene. Docela by mne zajimalo jak je ten Sportard nastavenej a jak teda jede - parametry na papiru mne nezajimaj. Hlavni problem nevidim v ty motorce, ktera co do designovy stranky muze mit klidne dalsi roky slusny obmeny, ten problem je za tim, co je sjaty za tou znackou Jawa. Klidne mne nekdo opravte, pokud rikam blbost, ale jak je na tom v porovnani s konkurenci servisni sit, podpora, distribuce, doplnkovy prodej ke stroji, dodavka nahradnich dilu? To je to kde ja mam zasadni ale a proc koupit u konkurence, pokud bych chtel novej stroj. Neresim tim kvalitu modelu samotnyho, nevidel jsem, nejel jsem a nemuzu soudit. Jo a jinak, todle neni ani enduro, ani cestovni enduro, on to neni ani motard, je to takova vsehochut. Treba se v tom nekdo najde, ja radsi typove vyhraneny stroje.
No jasně, na tom se asi shodnem, že nebude problém ani v motorce ani v konstruktérech ani v mechanikách, ale ve vedení a to je ten důvod kterej stojí za vším.
Viz.: nahoře.
Já osobně mám taky radši typově vyhrazený stroje.
Musím vědět čím chci veřejnost překvapit, v jakém typu a jak.
Pak můžu Konstruovat stroje, .. Když např.: si dám za cíl, že budu vytvářet stroje cestovní, tak zkrátka a jednoduše se pustím do výrobu cestovního endura. Budu vědět, kam se chci zařadit mezi konkurenci, budu vědět, že tímto strojem chci oslovit lidi, kteří chtějí cestovní endura, osobně si myslím, že když vytvořím stroj který je tak na půl tak neoslovím ani ty ani ty a budu tak mít nejistý výsledek, pokud však by to byla kategorie, kterou lidi mají rádi a chtějí ji, tak proč ne.. Možná se mýlím...
Naposledy editováno 05.09.2011 14:03:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se
A jeste jedna vec co me jako konstrukterovi lezi v zaludku pojem ´´meli toho plne regaly tak to tam namontovaly´´ když tohle napise nekdo na internetu tak si pomyslim.., ale kdyz to pisou do svych clanku nekteri motocyklovi novinari tak je to do nebe volajici...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
Sukin píše: Aby to nevyznelo ze jsem nejaky chorobny zastance sportarda, taky bych tam urcite nektere veci udelal jinak, ale chapu ze Jawa nema tolik prostredku a hlavne nema tolik zkusenosti. 650-ky byli prvni velke ctyrtaktni motocykly co se v Jawe za poslednich X let delaly (kdyz nepocitam ruzne male serie). Ale 660 je oproti 650-kam o 100 procent jinde, proto rikam jen tak dal.
A jeste jedna vec co me jako konstrukterovi lezi v zaludku pojem ´´meli toho plne regaly tak to tam namontovaly´´ když tohle napise nekdo na internetu tak si pomyslim.., ale kdyz to pisou do svych clanku nekteri motocyklovi novinari tak je to do nebe volajici...
nesouhlasim od zacatku do konce... nemaj zkusenosti? no delaj to jenom par desitek let...jestli vyhazeli konstruktery a vyvoj tak to je fakt ze asi z pracovnikama z montaznich linek toho moc novyho do kupy nedaj...
a to s tima regalama? ja bych to napsal taky kdyz uvidim na nejnovejsim stroji s ctyrtaktni 650 nadrz z kejvacky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
Sukin píše: assassin> A co vyvynuli od roku 1980 do roku 2000 to nema s vyvojem nic spolecnyho a k ty nadrzi z kejvycky se ani nebudu vyjadrovat...Jawa de fakto zacina od piky.
no prave, vyvoj tam zabalili uz davno a tudiz je podle me tohle kriseni trosku mimo.. jak vysledek nakyho slusnyho tymu konstrukteru a moderni vyroby to nevypada..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
Edit: Ale kdyz se vratis do nedaleky historie tak vzpomen kdyz vyjela felicie, taky to nebyl zadnej super hit, vubec ne levnej a kde je skodovka dnes.
Naposledy editováno 05.09.2011 15:12:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
sxs525 píše: nejtek> OK ale oba víme že to je spíš takové nostalgické povzdechnutí než test a už vůbec né srovnávací test který by odhalil a srovnal vlastnosti srovnatelných motocyklů myslím že triumph a bmw 800 jsou jiná liga přímá konkurence sportardu je KTM 690 nebo pegaso a Yamaha XT660 Z Tenere nebo jiné buchary jako husqvarna 630 atd.
no tak ted uz nevim co vlastne chces?? +onejdriv volas po recenzi zahranicni a kdyz ji mas na stole...tak se zase vymlouvas na nostalgii tu tam meli prihlizejici a ne ten co to testoval a kdybys mel original casopis tak by ses dozvedel ze ji testovali 5 dni,najeli cca400km a ze na ni nenasli v podstate chybu-az na stojan.A ze ji srovnavaji s bmw a triumphem-taky pisou ze jsou o 2000 euro drazsi...to neni na skodu.
podle me je to daleko zajimavejsi cteni a nazor nez od toho pitomce v lidovkach co to snad ani neprojel a opsal nazory z fora...
Naposledy editováno 05.09.2011 15:23:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
Sukin píše: assassin> No a jsme zase u toho tym konstrukteru se zkusenostma v oboru by za den prace stal tolik jako vsichni Jawacky konstrukteri za cely tyden...
Edit: Ale kdyz se vratis do nedaleky historie tak vzpomen kdyz vyjela felicie, taky to nebyl zadnej super hit, vubec ne levnej a kde je skodovka dnes.
no ale bez VW by se to nikam neposunulo, a to u jawy nejak v nejblizsi dobe nehrozi ne? ze by je treba chtelo koupit bmw jako to udelali s husqvarnou....
podle me prijit s motorkou ktera se bude prodavat, s vlastnim motorem atd... je docela tezkej orisek na kterym si uz vylamaly zuby jinak fungujici podniky a bez tymu poradnejch konstrukteru, vyvoje a marketingu, takze i zavodni tym s vysledky je to asi bez sance... me to teda tak jak to ted funguje pripada jen jako velka pracka na penize....
treba americkej cannondale, udelal technicky prevratnou offroad motorku, pritom to co pouzili tenkrat tak ted prichazi do novejch motorek, ale stejne se to tenkrat neprodavalo a skoro to potopilo i dobre fungujici cast podniku co delala kola... a to byla pokrokova(jasne mela detsky nemoci) motorka a ne neco zalozenyho na zapadlejch projektech ala MZ apod...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
rraol píše: Já na něm jel. Je to překvapení, protože mám od kamaráda z první ruky info o classicu s rotaxem, kterej se fkt nepoved (slavná jeho elektrika, praskající výplety kol, stárnutí hadic a všeho gumovýho do několika dnů, nepohodlnej, neovladatelnej...) tak jsem na sportarda sedal s despektem. Ale ta malá projížďka byla fajn - perfektní účinek brzd, skvěle ovladatelná, pohodlná, fakt hravá, vodíš si ji jak cvičenýho medvěda kterej poslouchá na slovo, bez rozdílu jestli je pod tebou asfalt nebo tráva. Po chvilce máš neodolatelnou touhu blbnout a hrát si, všechno je s ní snadný. A to sem neřídil vždy jen třindu, abyste neřekli že po ní je snadný všechno. Z pučených motorek isem jezdil na monstrovi, aprilce futura, R1, banditu 12, gs500, cb500, Virago 1100 a mnoho dalšího, mám s čím srovnávat.
Sportard neoslňuje výkonem, ale nějakej tam fakt je, pro většinu smrtelníků akorát. Všechno ostatní ale oslnit dokáže, nejvíc se diskutuje design, ale to je stejně tak individuelní záležitost vkusu že to na debatu není.
Navíc pevně věřím Drátíkově slovům, že se s velkou péčí soustředili na elektriku, která jawě uřízla u toho rotaxovýho tria pořádnou ostudu, a dali to do cajku. Pokud tuhle nemoc časem nikdo neobjeví, považuju Sportarda po letech zase za dobrou jawu.
přesně tak. jak na pohled tak za jízdy vypadá že fakt stojí za to, bohužel nejvíc kritizují ti co ho v životě ani neviděli
2 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se
psal jsem to a zas jsem to hned smazal o novým kalifovi protože sama jawa nechce pouštět informace.
je to proto že někdo vidí nějakej rozpracovanej návrh a hned začne do světa vykřikovat co že to bude za hnus, že se na to lidi radši ani nemají dívat až to vyjede atd a musím říct že je chápu, dementů je všude plno a tady se to taky ukázalo.
na druhou stranu, dostal jsem fotku toho novýho kalifa a jednu věc můžu říct s čistým srdcem....
tak jak se vám všem líbila ta předělávka od berta, ta jeho 250 je jenom slabej odvar
je to fakt nádherná mašina, snad nejkrásnější co jsem kdy viděl.
kulatý světlo, klasická přístrojovka, úžasná nádrž, laufy jak na původním, na první pohled designově naprosto proporčně vyvážená mašina, působí neuvěřitelně celistvě a navíc trochu jako šelma
všechno zabalený do zbarvení který má eleganci aji švih
jestli na té fotce je to co skutečně příští rok vyjede, dám ruku do ohně za to že první měsíc tady bude pět registrací
1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se
výrok zde:
V Česku chceme do budoucna vyrábět výhradně motocykly luxusní a speciální, tedy policejní či vojenské,« podotýká Jiří Gerle, generální ředitel společnosti Jihostroj Velešín, která Jawu vlastní.
herrgott luxusni a speciání motorky - tedy policejní a vojenské.
Jo ledaže by to sluvko luxusní byl "přeřek" a melo tam bejt jen speciální.
Je to zvláštní banda hochů ti co tu firmu vedou.. rekl bych.
memphis.unv píše: vidím že se tady dohadujete už v podstatě o nesmyslech takže vám něco trošku řeknu
psal jsem to a zas jsem to hned smazal o novým kalifovi protože sama jawa nechce pouštět informace.
je to proto že někdo vidí nějakej rozpracovanej návrh a hned začne do světa vykřikovat co že to bude za hnus, že se na to lidi radši ani nemají dívat až to vyjede atd a musím říct že je chápu, dementů je všude plno a tady se to taky ukázalo.
na druhou stranu, dostal jsem fotku toho novýho kalifa a jednu věc můžu říct s čistým srdcem....
tak jak se vám všem líbila ta předělávka od berta, ta jeho 250 je jenom slabej odvar
je to fakt nádherná mašina, snad nejkrásnější co jsem kdy viděl.
kulatý světlo, klasická přístrojovka, úžasná nádrž, laufy jak na původním, na první pohled designově naprosto proporčně vyvážená mašina, působí neuvěřitelně celistvě a navíc trochu jako šelma
všechno zabalený do zbarvení který má eleganci aji švih
jestli na té fotce je to co skutečně příští rok vyjede, dám ruku do ohně za to že první měsíc tady bude pět registrací
no vidim ze jawe dost fandis..
ale ja to nevidel a tvoje nadseni nesdilim. Zatim co jsem od Jawy videl za poslednich 10 let na vystavach, vypadalo hur nez dnesni čínsky výrobky.. mluvim ciste o vzhledu a dojmu ze zpracovani. O kvalite a mire provozni pohody radeji uplne pomlcme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
memphis.unv píše:
přesně tak. jak na pohled tak za jízdy vypadá že fakt stojí za to, bohužel nejvíc kritizují ti co ho v životě ani neviděli
bohuzel jsem videl jiny jawy.. to by musel bejt milovej skok kterej by jawa prodelala..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
a co se týká toho kalifa, ten vypadá fakt luxusně, minimálně design to je prostě dokonalost, z toho člověk sedne na prdel
třeba mně se sportard aji vzhledem zamlouvá aji když uznávám že je kontroverzní. s kalifem je to ale nebe a dudy, žádná kontroverze, čistá slast
spotřeba a pohodlí jezdce možnosti a doplňky tak jak to známe i zde na motorkářích viz.velký test evropských endur nebo supersportů kde několik novinářů určí co je dobré pro to či ono a co naopak dobré není aby si člověk udělal názor proč koupit sportarda a né třeba KTM 690 přičemž je dobré vzít v uvahu i fakt že když to budu chtít za pár let prodat jakou to bude mít hodnotu a věř že se nemám důvod vymlouvat ani nikomu nic dokazovat je to diskuse a já respektuji názory všech i když si myslím že lidí kteří mají povědomí o čem to v současné jawě je tu píše jen pár
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
navíc výkon 13kW je snad špatnej vtip. nejenže to opravdu moc neni ale navíc vůči kategoriím řidičáku je to něco naprosto z prdele. měla mít těch 20-22 a bylo by to zas něco jinýho.
bohužel na třipade si oproti ní připadám jak na dospělé motorce a navíc mě oproti ní fakt baví.
ale po stránce propagace je na tom jawa fakt tragicky.
to že nemají peníze na reklamu chápu, ale sportarda začali prodávat v únoru, propagační dny po republice měli v červnu nebo kdy a ještě o měsíc pozdějc na vlastních oficiálních stránkách místo něho furt nabízeli 650....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
A zkus si představit tu fotku prototypu californiana 660 z druhé strany, to neni motor vhodnej do klasiky!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
nevim jestli je to provedením motorky ale padne tam překvapivě dobře
je tam sice takovej pochybně členitej ale nemyslim že by to bylo o tolik horší.
samozřejmě že s mírně dopředu skloněnéma žebrama by to bylo zas něco jinýho ale právě k tomuhle provedení to ani tak nevadí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |