1 reakcí na tento příspěvek Spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka
1 reakcí na tento příspěvek Spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka
lewisss píše: Ten hřebínek je přes ložisko upevněnej na přítlačáku.a ty ho tou ozubenou hřídelkou odtahuješ od motoru.klasická práce spojky.u fichtla je to stejný akorát na přítlačák tlačí tyčke ze vnitř motoru.a ten hřebínek musíš do toho víka správně strčit.to nede to nasadit a hotovo.musíš to naštelovat tak aby to zabíralo tam kde má.
Já tomu rozumím, hřídelka se otáčí na víku jak po másle v té chyba není. Zkoušel jsem to naštelovat a než jsem připevnil šrouby tak když jsem otočil hřídelkou víko jezdilo tam a zpět ale jak jsem ho přišrouboval ke karteru tak se to prostě hne ani ne o 5 mm, to budu dřív vyřízenej z té spojky než z ježdění
1 reakcí na tento příspěvek Spojka
Podívej se na správnou délku pružin.
Naposledy editováno 05.08.2011 21:11:13
1 reakcí na tento příspěvek Spojka
pech. píše: velmi ztuha to chodí,když je vychozený (opotřebený) pouzdro pro hřebínek, už jsem jich několik předělával.
Tomu nerozumím..... hřebínek je přeci zapouzdřen v ložisku na přítlačném kotouči, který se otáčí, na druhé straně je hřebínek zaseknut v ozubení hrídelky pro ovládání spojky bowdenem, tak že si myslíš, že problém je v pozdře viz šipka ve foto? jako že je vyběhaný?
2 reakcí na tento příspěvek Spojka
Následek toho je ten, že zuby hřebínku a vypínacího kola jdou moc "na špičku" pod špatným úhlem záběru, čímž dochází k většímu "přítlaku" hřebínku k boku pouzdra a tím k extrémnímu nárustu ovládací síly.
Někdy jsou zuby hřebínku opotřebené tak, že na zubu je úplně schodek...pak stačí jen v tom místě nasadit neopotřebované vypínací kolečko a páč to vlastně de zub na zub (jako když), může se celý mechanismus zablokovat.
Nejlepším řešením závady je samozřejmě výměna opotřebených dílů, v provozu údržba (tento mechanismus se maže), ale v nouzi mě mnohdy stačilo obroušení zubů hřebínku (odstranění schodku) tenkým brusným kotoučem a pootočení vypínacího kolečka do neopotřebované oblasti (přesazením páky).
Ovládací síly (všeobecně) se dají snížit bezvadným stavem namazaných bowdenů a jejich vedením s co největšími poloměry ohybu a vedení má být co nejkratší.
Takhle se to dělá na Jawě, ta má tenhle vypínací mechanismus podobný. Pokud je vše vpořádku, de spojka na Jawě ovládat jedním prstem .
Naposledy editováno 06.08.2011 11:35:11
Vedel by mi niekto poradit ako zabránit tomu oleju tiect do spojky ? Ako som motorku kúpil už nešla, najprv som vymenil gufero a O-krúžok no furt tam bol olej, potom som si všimol že na hrane koša kde má tesniť O-krúžok tak tam bola preliačenina od úderu asi kladivom, tak som vymenil celý koš ešte som skontroloval gufero a dolieha pevne, po založení tam bol zase olej, všimol som si že mi to tieklo cez šroubu čo drží spojkové víko horná lavá tak som zase žložil komplet spojku s lavým výkom a utesnil to, ešte som utesnil aj kryt spojky aby náhodou nenatiekol benzin, spojka sa točí lahko nemá žiadnu vôlu ani do boku ano dnu a von nebehá, keď som to kúpil tak bolo vymlátené uloženie ložiska pod spojkou tak som to zalepil loctitom 638 či ako a ložisko pevne drží, obávam sa jedine že by bolo vyosené a hriadelka by potom jemne kmitala ale to v tom najhoršom prípade, keď ju odmastím a založím a len tak bez motora skúšam na mieste či ide tak zaberá dobre a ide lahko ale akonáhle naštartujem chvilu pobehám tak sa tam nasere olej, mám tam dosť riedky olej do motora 10w40 som rozmýšlal že kúpim pp80 na skúšku ale fakt už neviem čo s tým, tak ako pri tejto spojke som sa ešte nedonadával
Zdenalbenal píše: Pokud je spojka jinak složena dobře a vypínání nefunguje, může být opotřebený jak hřebínek, tak pouzdro i vypínací kolečko.
Následek toho je ten, že zuby hřebínku a vypínacího kola jdou moc "na špičku" pod špatným úhlem záběru, čímž dochází k většímu "přítlaku" hřebínku k boku pouzdra a tím k extrémnímu nárustu ovládací síly.
Někdy jsou zuby hřebínku opotřebené tak, že na zubu je úplně schodek...pak stačí jen v tom místě nasadit neopotřebované vypínací kolečko a páč to vlastně de zub na zub (jako když), může se celý mechanismus zablokovat.
Nejlepším řešením závady je samozřejmě výměna opotřebených dílů, v provozu údržba (tento mechanismus se maže), ale v nouzi mě mnohdy stačilo obroušení zubů hřebínku (odstranění schodku) tenkým brusným kotoučem a pootočení vypínacího kolečka do neopotřebované oblasti (přesazením páky).
Ovládací síly (všeobecně) se dají snížit bezvadným stavem namazaných bowdenů a jejich vedením s co největšími poloměry ohybu a vedení má být co nejkratší.
Takhle se to dělá na Jawě, ta má tenhle vypínací mechanismus podobný. Pokud je vše vpořádku, de spojka na Jawě ovládat jedním prstem .
Zkoušel jsem dát samotný přítlačný kotouč do krytu a hřídelkou otáčet tam a zpět a přítlačný kotouč v pohodě jezdil tam i zpět, tam bych problém neviděl, koukal jsem se i do pouzdra a je tam vazelína, tak že mazáno tam také bylo. Jinak délku pružin mám 26 mm a tloušťku lamel 1,9 mm tak že tak jak to má být. když jsem sundal lamely tak na spojkovém koši jsem našel docela hluboké rýhy od lamel asi 1 mm hluboké, nahoře v části přiložené příručky jsem četl, že při takto poškozeném spojkovém koši je lepší ho celej vyměni, mám když tak náhradní sice jetej ale s minimálním opotřebením, tak zda tenhle aspekt na to nemá nějaký vliv? spíš si myslým že ty pružiny moc nepružej , pak to nejde přez ně odtáhnout
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 250/513 střílý do výfuku ČZ 250/513 | Vrata21 | 6 | 21.2.2022 v 09:50 papiboy |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Rám ČZ 250/513 ČZ 250/513 | Anti | 26 | 10.11.2021 v 10:01 tomasNJ |
Zadní tlumiče ČZ motokros ČZ 250/513 | Anti | 17 | 9.11.2021 v 21:24 Anti |
Spojka ČZ 250/513 ČZ 250/513 | caja008 | 4 | 29.6.2021 v 09:54 Béďa17 |