globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka
Zdravím crossové čezeťáky, nyní jsem už také podlehl a chci se Vás zkušených zeptat, jelikož žádné zkušenosti s tímto strojem nemám . Motor u této motorky je ve cajku, nic nebrání provozu, mám ho tedy sundanej jelikož vše renovuji,ale příjde mi že laicky řečno páčka ovládající spojku jde nějak ztuha, respektive hne se asi jen o 5mm. U fichtla jsem byl zvyklej zmáčknout až na doraz a tam se hnula dost. Je to u tohodle motoru standardní záležitost? nebo mám třeba špatně namaontované spojkové obložení. Díky všem za rady

Spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2011 v 20:56 | Nahoru | #1
Rozdělej spojku a podívej se jestli to máš správně poskládané.Můžou byt vylámané zuby na hřebínku,dosekanej koš od lamel,lamely atd..

1 reakcí na tento příspěvek Spojka

4.8.2011 v 12:39 | Nahoru | #2
spojka má jít zmáčknout normálně až k řidítku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka

4.8.2011 v 21:17 | Nahoru | #3
pospa5> jo to jde ale jde víc ztuha a nějak to cvaká když ju zmáčknu..

(reakce na) Spojka

4.8.2011 v 21:19 | Nahoru | #4
Lorwin> sorry mám podobnej problém a splet jsem si záložku :)

Spojka

5.8.2011 v 10:15 | Nahoru | #5
To si myslím že neva, ale opravdu to bude asi špatným poskládání spojkového koše, nebo je tam něco fuč. Naštěstí třecí lamely mám uplně nové, tak že není problém je vyměnit ale nikdy jsem to nedělal , máte někdo na to nějaký fígl jak se sundají kolíčky zajišťující pružiny? Teď mě napadlo že by nemusel sedět hřebínek na ozubeném kolečku čepu spojky, no uvidíme dnes nebo zítra se na to vrhnu

Spojka

5.8.2011 v 19:15 | Nahoru | #6
že jde spojka stuha je uplně normální.je suchá a má pružiny jak kráva.dávat je tam je za trest bez stahováku.jinak lamelama to není je to v tom převodu ve víku spojky,je tam pouzdro,takovej hřeben,ten je teda na spojce a ozubená hřídelka s táhlem na lanko.sundej víko a vyskoušej jestli se to normálně točí a tak.chce to tam trochu máznout něčím přilnavím aby se to nedostalo do lamel.jinak tam není nic jinýho co by se mohlo skurvit.až na povolováná vnitřního unašeče.to ti začnou brousit pružiny o víko až se to celý zvohejbá.a když se tohle děje tak musíš vyměnit celej hlavní hřídel v převodovce a vnitřní unašeč.

Spojka

5.8.2011 v 19:56 | Nahoru | #7
Tak pánové ted jsem z toho jelen.......spojkový koš jsem rozdělal až na koš spojky a vyndal jsem 4x třecí lamelu a 3x ocelovou lamelu, v příručce jsou kreslené jen 3x třecí a 2x ocelový, tak nevím co platí a co ne. Mohl by mi někdo vysvětlit jak tahle spojka funguje? zjistil jsem že spojkový koš se otáčí s ojnicí, náboj spojky se otáčí nezávisle na spojk.koši. K náboji spojky jsou pomocí přítlačného kotouče připevněny jak třecí tak ocelové lamely. Ale není mi jasné co se děje když zmáčknu spojku, co od čeho se oddělí, jelikož fakt se to hne ani ne o 5 mm. Jak říkám u pincka šla spojka krásně z lehka, chápu že tahle spojka je suchá, a svým způsobem je to na houno ale když se zmáčkne spojka otočí se hřebínek a a co od čeho by se mělo oddělit? mě příjde že když se to hne jen o 5 mm tak se nemá ani co oddělit. Raďte pánové...raďte, jelikož já opravdu nevím

1 reakcí na tento příspěvek Spojka

5.8.2011 v 20:17 | Nahoru | #8
Ten hřebínek je přes ložisko upevněnej na přítlačáku.a ty ho tou ozubenou hřídelkou odtahuješ od motoru.klasická práce spojky.u fichtla je to stejný akorát na přítlačák tlačí tyčke ze vnitř motoru.a ten hřebínek musíš do toho víka správně strčit.to nede to nasadit a hotovo.musíš to naštelovat tak aby to zabíralo tam kde má.

Spojka

5.8.2011 v 20:19 | Nahoru | #9
tak jsem si ještě přečetl poček kusů má chyba uznávám a sedí to na počet, tak jak jsem to rozdělal, ale jestli tomu dobře rozumím tak po zmáčknutí spojky by se měl přítlačný kotouč přes ty nepružící pružiny zmáčknout směrem k víku a oddělit se ? To snad ani lanko nemůže vydržet takovej tlak. U auta když se zmáčkne spojka také to jde z lehka.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka

5.8.2011 v 20:24 | Nahoru | #10

lewisss píše: Ten hřebínek je přes ložisko upevněnej na přítlačáku.a ty ho tou ozubenou hřídelkou odtahuješ od motoru.klasická práce spojky.u fichtla je to stejný akorát na přítlačák tlačí tyčke ze vnitř motoru.a ten hřebínek musíš do toho víka správně strčit.to nede to nasadit a hotovo.musíš to naštelovat tak aby to zabíralo tam kde má.



Já tomu rozumím, hřídelka se otáčí na víku jak po másle v té chyba není. Zkoušel jsem to naštelovat a než jsem připevnil šrouby tak když jsem otočil hřídelkou víko jezdilo tam a zpět ale jak jsem ho přišrouboval ke karteru tak se to prostě hne ani ne o 5 mm, to budu dřív vyřízenej z té spojky než z ježdění

(reakce na) Spojka

5.8.2011 v 21:02 | Nahoru | #11
Fillipho> jo kamaráde to je číza.ta spojka může jít dost krutě.prostě za to vem a uvidíž.

Spojka

5.8.2011 v 21:07 | Nahoru | #12
hmmm si mě nepotěšil......mě by jen zajímalo zda to má každý, kdo vlastní tento motocykl,zda opravdu každý musí bejčit aby zmáčknul tu p.... spojku

1 reakcí na tento příspěvek Spojka

5.8.2011 v 21:08 | Nahoru | #13
www.motorkari.cz/moto-manualy-motorek/cz/cz-250-513/



Podívej se na správnou délku pružin.

Naposledy editováno 05.08.2011 21:11:13

(reakce na) Spojka

5.8.2011 v 21:36 | Nahoru | #14
[quote=Madball] to mě taky napadlo, vím jak to šlo u pinďoura z těžka když jsem dával přužiny zpět ale normálně fungovala......zítra je přeměřím šuplérou a uvidím, je pravda, že kdyby byly krátké, tak bude spojka prokluzovat

1 reakcí na tento příspěvek Spojka

5.8.2011 v 22:12 | Nahoru | #15
velmi ztuha to chodí,když je vychozený (opotřebený) pouzdro pro hřebínek, už jsem jich několik předělával.

(reakce na) Spojka

6.8.2011 v 08:29 | Nahoru | #16

pech. píše: velmi ztuha to chodí,když je vychozený (opotřebený) pouzdro pro hřebínek, už jsem jich několik předělával.



Tomu nerozumím..... hřebínek je přeci zapouzdřen v ložisku na přítlačném kotouči, který se otáčí, na druhé straně je hřebínek zaseknut v ozubení hrídelky pro ovládání spojky bowdenem, tak že si myslíš, že problém je v pozdře viz šipka ve foto? jako že je vyběhaný?

Spojka

6.8.2011 v 08:30 | Nahoru | #17

2 reakcí na tento příspěvek Spojka

6.8.2011 v 11:34 | Nahoru | #18
Pokud je spojka jinak složena dobře a vypínání nefunguje, může být opotřebený jak hřebínek, tak pouzdro i vypínací kolečko.
Následek toho je ten, že zuby hřebínku a vypínacího kola jdou moc "na špičku" pod špatným úhlem záběru, čímž dochází k většímu "přítlaku" hřebínku k boku pouzdra a tím k extrémnímu nárustu ovládací síly.
Někdy jsou zuby hřebínku opotřebené tak, že na zubu je úplně schodek...pak stačí jen v tom místě nasadit neopotřebované vypínací kolečko a páč to vlastně de zub na zub (jako když), může se celý mechanismus zablokovat.
Nejlepším řešením závady je samozřejmě výměna opotřebených dílů, v provozu údržba (tento mechanismus se maže), ale v nouzi mě mnohdy stačilo obroušení zubů hřebínku (odstranění schodku) tenkým brusným kotoučem a pootočení vypínacího kolečka do neopotřebované oblasti (přesazením páky).
Ovládací síly (všeobecně) se dají snížit bezvadným stavem namazaných bowdenů a jejich vedením s co největšími poloměry ohybu a vedení má být co nejkratší.
Takhle se to dělá na Jawě, ta má tenhle vypínací mechanismus podobný. Pokud je vše vpořádku, de spojka na Jawě ovládat jedním prstem .

Naposledy editováno 06.08.2011 11:35:11

(reakce na) Spojka

6.8.2011 v 12:33 | Nahoru | #19
ja sa tiež teraz serem so spojkou, ale mám iný problém - tečie mi tam olej a to som už vymenil aj gufero aj tesniaci O-krúžok na unášači, neviem si rady, spojku som za posledné dva týždne rozobral ak nie 20x tak ani raz, chce to cvik a za polhodinu je odmastená a založená naspať figel mám na to taký že používam velké blicky a pružinu nimy stlačím, druhou pákou bliciek o karter pri karburátore samozrejme nie kov na kov ale na blickách mám silnú pásku a handru na kartri, tak to ide jedna radosť .

Vedel by mi niekto poradit ako zabránit tomu oleju tiect do spojky ? Ako som motorku kúpil už nešla, najprv som vymenil gufero a O-krúžok no furt tam bol olej, potom som si všimol že na hrane koša kde má tesniť O-krúžok tak tam bola preliačenina od úderu asi kladivom, tak som vymenil celý koš ešte som skontroloval gufero a dolieha pevne, po založení tam bol zase olej, všimol som si že mi to tieklo cez šroubu čo drží spojkové víko horná lavá tak som zase žložil komplet spojku s lavým výkom a utesnil to, ešte som utesnil aj kryt spojky aby náhodou nenatiekol benzin, spojka sa točí lahko nemá žiadnu vôlu ani do boku ano dnu a von nebehá, keď som to kúpil tak bolo vymlátené uloženie ložiska pod spojkou tak som to zalepil loctitom 638 či ako a ložisko pevne drží, obávam sa jedine že by bolo vyosené a hriadelka by potom jemne kmitala ale to v tom najhoršom prípade, keď ju odmastím a založím a len tak bez motora skúšam na mieste či ide tak zaberá dobre a ide lahko ale akonáhle naštartujem chvilu pobehám tak sa tam nasere olej, mám tam dosť riedky olej do motora 10w40 som rozmýšlal že kúpim pp80 na skúšku ale fakt už neviem čo s tým, tak ako pri tejto spojke som sa ešte nedonadával

(reakce na) Spojka

6.8.2011 v 13:42 | Nahoru | #20

Zdenalbenal píše: Pokud je spojka jinak složena dobře a vypínání nefunguje, může být opotřebený jak hřebínek, tak pouzdro i vypínací kolečko.
Následek toho je ten, že zuby hřebínku a vypínacího kola jdou moc "na špičku" pod špatným úhlem záběru, čímž dochází k většímu "přítlaku" hřebínku k boku pouzdra a tím k extrémnímu nárustu ovládací síly.
Někdy jsou zuby hřebínku opotřebené tak, že na zubu je úplně schodek...pak stačí jen v tom místě nasadit neopotřebované vypínací kolečko a páč to vlastně de zub na zub (jako když), může se celý mechanismus zablokovat.
Nejlepším řešením závady je samozřejmě výměna opotřebených dílů, v provozu údržba (tento mechanismus se maže), ale v nouzi mě mnohdy stačilo obroušení zubů hřebínku (odstranění schodku) tenkým brusným kotoučem a pootočení vypínacího kolečka do neopotřebované oblasti (přesazením páky).
Ovládací síly (všeobecně) se dají snížit bezvadným stavem namazaných bowdenů a jejich vedením s co největšími poloměry ohybu a vedení má být co nejkratší.
Takhle se to dělá na Jawě, ta má tenhle vypínací mechanismus podobný. Pokud je vše vpořádku, de spojka na Jawě ovládat jedním prstem .



Zkoušel jsem dát samotný přítlačný kotouč do krytu a hřídelkou otáčet tam a zpět a přítlačný kotouč v pohodě jezdil tam i zpět, tam bych problém neviděl, koukal jsem se i do pouzdra a je tam vazelína, tak že mazáno tam také bylo. Jinak délku pružin mám 26 mm a tloušťku lamel 1,9 mm tak že tak jak to má být. když jsem sundal lamely tak na spojkovém koši jsem našel docela hluboké rýhy od lamel asi 1 mm hluboké, nahoře v části přiložené příručky jsem četl, že při takto poškozeném spojkovém koši je lepší ho celej vyměni, mám když tak náhradní sice jetej ale s minimálním opotřebením, tak zda tenhle aspekt na to nemá nějaký vliv? spíš si myslým že ty pružiny moc nepružej , pak to nejde přez ně odtáhnout
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 250/513 střílý do výfuku ČZ 250/513 Vrata21 6 21.2.2022 v 09:50 papiboy
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Rám ČZ 250/513 ČZ 250/513 Anti 26 10.11.2021 v 10:01 tomasNJ
Zadní tlumiče ČZ motokros ČZ 250/513 Anti 17 9.11.2021 v 21:24 Anti
Spojka ČZ 250/513 ČZ 250/513 caja008 4 29.6.2021 v 09:54 Béďa17


TOPlist