globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Silná moto pro začátečníka - shrnutí
 
17.7.2011 v 14:52
Téma "začínam na moto, chci silnější stroj" se tady opakuje s železnou pravidelností. Pokaždé se pak dotyčnému dostane spoustu doporučení ze dvou soudků: a) silnou moto nekupuj, jdi postupně, b) kup si co se ti líbí, sám s tím nemám problém... obě tyto skupiny mají pravdu, ale věc poněkud zjednodušují. Málokdo se zabývá tím, co je na ježdění na motorce nejpodstatnější a tím je ZKUŠENOST. Každý se musí dopracovat k tomu, aby svůj stroj ovládal a výkon je pouze jeden z činitelů, které v tomto procesu hrají roli. Podívejme se na nebezpečné situace a jaký vliv má v dané situaci výkon motocyklu.

1.) Nouzové brždění
Začátečníci nemají vždy vypracovaný cit pro brždění a v krizi často zamáčknou prudce brzdu což vede ke smyku předního kola a následnému pádu (zejména když nedrží při brzdění dostatečně pevně řídítka v přímém směru). Brzdí se však progresivně s krátkým ale postupným nárůstem brzdé síly (vytvoří se brzdný klín, který dovolí prudké brzdění). Zkušení jezdcí se taky brzdění často vyhnou a dokáží provést uhybný manévr. Akcelerace silných strojů = vyšší rychlost a ta klade na umění brzdění vyšší nároky. Motorka má obvykle brzdy odpovídající výkonu (slabá/slabé, výkonná/výkonné). I se silným strojem se však dá jezdit pomalu, výhodou slabých strojů je to že nedisponuje takovou akceleraci což přirozeně jezdce "brzdí v rozletu" a nedovolí na krátkém úseku dosáhnout vysoké rychlosti kterou by museli rychle "řešit".

2.) Chyby v náklonu
Jízda v náklonu je kombinací zkušeností a vypracované důvěry v pneumatiky a motoyckl. Průjezd musí být plynulý a práce s plynem citlivá. Panika (np. kvůli výmolu ve vozovce, louži, kamenu, výjezdu zeširoka) a následné brždění je příčinou spousty pádů nebo výletů mimo silnici. Zde je rozhodující vyježděnost jezdce a jeho psychická odolnost (když pud velí "brzdiii", zkušenost dovolí motocykl udržet a zatáčku projet bez ubrání plynu). Slabý stroj nešikovnou práci s plynem v zatáčce netrestá tolik jako silný stroj. Hrozba highsideru (rozkmitání říditek na výjezdu pod plynem) je u slabších motorek menší.

3.) Předjíždění
Zde se již jedná hodně o představivost. Zrychlení silného stroje vám dovolí nerozumné manévry, které byste si se slabým strojem asi rozmysleli. Nejnebezpečnějším manévrem je předjíždění auta, nebo nedejbože kolony aut, kdy existuje nebezpečí, že plechovka vybočí doleva (předjíždění, odbočení vlevo, otáčení do protisměru). Zkušení nepředjíždějí v situaci, kdy existuje možnost, že vám auto může vybočit doleva (je tam np. silnice, pumpa). I tak to může být nebezpečné (zkušený Ondra Lelek doplatil na Avii, která v přehledném úseku na dvojité odtáčela do protisměru). Zde to už není o síle stroje ale o představivosti co se může stát.

4.) Krizovky v provozu
Zde to již není o stroji ale o zkušenosti jezdce. Np. jedete po hlavní a na vedlejší stojí auto a řidič kouká do protisměru. V této situaci je ostražitost na místě. Koukejte na kola auta, jejich otáčení zaregistrujete dříve než pohyb vozidla vpřed. V této situaci je jedno, sedláte-li litra nebo 125ku.

Jízda na přehledné silnici je relativně bezpečná i na silném stroji a tady problém nebývá.

Jak vidíte, tak síla stroje je pouze jedním z několika členů rovnice bezpečné jízdy. V rovnici je ještě "znalost tchniky jízdy", "orientace v provozu", "technický stav stroje" a především ZKUŠENOST a "zvládání stroje". Méně výkonný stroj Vás jakoby nutí jet pomaleji a mnohé chyby odpustí. Výkonný stroj má nevýhodu v tom, že nutí nevyježděné jezdce "držet krok" i když na to ještě nemají zkušenosti. Byl jsem na vyjžďce, kdy novopečený R1kář se snažil držet krok s litry a skončil v lese (mokrá silnice ve stinné levotočivé zatáčce).

Prosím o doplnění konkrétních situací, kdy je silný stroj nevýhodou a kdy je to jedno. Které stroje jsou dobré a proč...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 10:32 | Nahoru | #181

Suzuveverka píše: Che> Mas obdivuhodnou trpelivost ve cteni a komentovani takovych prispevku



Technicky sme to rozpitwali už dost teď mě zajímá, jak funguje psychika zastánců těchdle názorů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 10:36 | Nahoru | #182
Che> A napises o tom pak knihu? Me to totiz vzdycky po case prestane bavit cist a jdu se radsi projet

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 10:41 | Nahoru | #183

Suzuveverka píše: Che> A napises o tom pak knihu? Me to totiz vzdycky po case prestane bavit cist a jdu se radsi projet



knihu nééé vidím to na pojednáníčko wo pár stranách wíc se to zjednodušit nedá gdo chce jednoduché odpovědi na složité otázky a univerzální návody, nechť se obrátí na Karla

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 11:12 | Nahoru | #184
zajímavý(možná vypovídající) je, že skupina jenž obhajuje podobný názory se rekrutuje zejména z těch co tu zkušenost nemají. Tedy jsou to většinou jejich "názory", "mínění", "pocity", "přesvědčení" ...nebo empirické poznatky po najetí 2tkm na onom stroji(a 2tkm to už je nějakej ranec) Z řad zkušených existují taky jedinci, kteří razí podobnou tezi...ovšem myslím, že jich je spíš menšina.

Lítám na paraglidu a věřte nebo ne...má to hodně společnýho. Těžiště, výkyvy, odstředivý a jiný síly, kynetika atd. Na všechno si musíš přijít. Nikdo se nerodí s odhadem v prostoru a zatímco plošný odhady vzdáleností si osvojíme časem - výška bývá zprvu velmi neodhadnutelný pojem - při prvních přistáních nevíš seš-li 20m nebo 100m nad zemí - příjde to časem - dnes rozhodně dokážu říct o letícím objektu jak je vysoko poměrně přesně - to samý pokud letím já a nemám ten údaj.
Stejný odhady si musí zažít člověk na motocyklu, kde a jak najet vingl, kdy plynovat, kdy a kam brzdit, jak rychle jede objekt ke kterýmu se přiblžuju zpředu/ze zadu atd. je toho moc.
Čím pomaleji se při tom na začátku pohybuješ, tím víc času máš na ty odhady a učení. Čím lehčí hroudu máš pod sebou - tím líp se ti korigujou případný chyby.
Samo, že to jde bezpečně i na litru hned na začátku. Jen mi to příjde docela zbytečný. V autě se nikdo taky neučí atoškolu v Porsche 911 ...proč to tolik lidí najednou mění u motorek ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 12:42 | Nahoru | #185
t_freedom> peníze, věk, názory apod.

Každopádně teď mě nechytejte za slovo, ale i na kole, na tříkolce, v autě a jakémkoliv prostředku se učíte mít odhad a to je nebývalou součástí toho jak se vyvarovat některým nepříjemným situacím na motocyklu. Jasně manévrovací schopnosti a řešení krizovek je někde jinde, ale néé vždy je lepší řešit krizovku v menší rychlosti než ve větší, néé vždy menší rychlost člověku zachrání život.

Pro spoustu lidí tady znamená automaticky šestistovka či silnější, pro začátečníka šílenstvím. V hodně případech máte pravdu, ale jestli si myslíte, že někoho přivedete na svou cestu jen proto, že jste v domnění, že je správná, tak jste na omylu.

Che> mimo téma. Potřeboval bych od tebe radu ohledně kamaráda co trpí jednou poruchou. Myslíš, že by jsi mohl? Pokud jo, tak prosím PM, já nevím jestli naněj odpovídáš nebo ne. Děkuji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 13:42 | Nahoru | #186
Memory> hlavně nic není černo/bílý ...a všechny poučky neplatí na všechny lidi podle jenoho mustru.
Já ofiko začínal na XS750 (250kg, 65HP, kardan) ...taky jsem přežil. Jenže v tý době nebyl výběr motorek zdaleka ani čtvrtinovej jako dnes.
Dnes bych s tím co vím, začínal na dvouválovým 5tikilu( -70kg, +/- stejný výkon)nebo 6tce.
Nikdy by mě ale nenapadlo začít jezdit na litrovým SSku a učit se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 14:09 | Nahoru | #187

t_freedom píše: Memory>
Nikdy by mě ale nenapadlo začít jezdit na litrovým SSku a učit se.



A nejsou právě ti lidi, kerý to ani nenepadne právě ti, keří to maj f hlavě srovnaný???

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 15:18 | Nahoru | #188
Che> mohou být i nemusí... to nebude jasnou a jedinou premisou srovnanosti.
Každej z nás si léčí nějakej mindrák...já k tomu používám uchrastěnou, italskou falickou modlu se 140HP

Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 18:04 | Nahoru | #189
Je to o tom,nevypadat blbě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 18:57 | Nahoru | #190
t_freedom> Tak mě by ve snu nenapadlo jít a koupit si litra a když tak rozhodně ne SS. Proto chci do 6tky, jenže jsem si vybral Horneta a když sem si vedle něj stoupl, tak si říkám, že natom budu trošku jako vosa na bombóně (187/78kg). Ale tak nesedl jsem si, majitel nebyl poblíž a na volnou cizí motku bych si nedovolil posadit, sám sem to na svých stařešinách neměl rád. Škoda, že nebyl u toho, jistě by měl pochopení a nechal by mě jen si sednout a hned bych věděl jak se natom cítím a jestli nato nejsem až moc velkej.

Jako jinak nebudu tvrdit, že mě SS neláká, ale u naháče mě to tak nebude nutit a vidím to u sebe spíše jako cestovka a kochačka, než bláznění. Kdo neblázní, tak zažije míň krizovek, i když to je zase rozporuplný. Do krizovky se člověk dostane, ani neví jak. V autě mám odřízeno asi 4 roky a vidím to kolem sebe. Obezřetnost, předvídavost a raději méně než více.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 20:49 | Nahoru | #191
Memory> Nejhorsi krizovka je srazka s blbcem, a ta te muze potkat, at pojedes s cimkoliv.

A sednout hned na silnou masinu.. Reknete mi, koho nelaka, nebo aspon jednou nenapadne, zkusit, co v ty jeho motorce je. Kolik jede. Kam se da jeste naklopit. Jak rychle da z nuly na nejakou rychlost....?
Me to teda napadlo, snad u kazdy z motorek, na ktery jsem kdy jela.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

27.7.2011 v 22:20 | Nahoru | #192
Suzuveverka> Jenže je rozdíl napadnout a zkusit. Proto si vybírám typ motorky jaký vybírám. A říkat, že mě nebude lákat zkusit jet 227km/h když to tu maximálku má? Jasně, že mě to bude lákat, ale než dostanu trochu jistoty a seznámím se stim, tak to chvilku potrvá a doté doby to dělat nebudu. Jel jsem i silnějšíma autama a nikdy sem to nedělal, jasný auto a motorka je něco jinýho, ale když sem to nedělal na čtyřech kolech kde mám kolem sebe plech, tak tím spíše do toho nepůjdu na dvojkole, i když tady to ta motorka prostě chce.

To je právě otom mít něco v hlavě a dělat si určité mantinely které člověk postupně překonává. Než to budu pokládat na stupačky, jestli vůbec ten error(pud sebezáchovy) trošku překonám :D , tak to potrvá.

Jinak plně souhlasím: Nejhorší krizovka je srážka s blbcem která číhá na každém rohu, ostatně jako zubatá, která jen čeká.

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 12:03 | Nahoru | #193
Nějak to tu zmrtvělo, tak to zas trochu rozvíříme

sem už staršího data výroby a značnou část život sem prožil na panelovejch sídlištích gdyž tam tak člověk čumí z okna, vidí že někteří chlapečci a některé holčičky jezdí na samohybech raděj než wostatní brzo opouštějí trojkolku, páč objevjej kouzlo klopení a kolobka je mnohem lepší pak řáděj na kole a pozděj je možno je vidět na fichtlech, simálech, dvácách a tak dál to sou ti srcaři, wo kerejch sem dříf mluvil a zde řešený problém jim vůbec nevznikne, páč nedočkavě dou na vyšší stupeň hned, jak jim to věk umožní pak tu máme další, kerý kolo moc nebere a třeba čutaj fotbal a baví je to někeří z nich taky pozděj propadnou kouzlu splašenejch trubek, vetšinou poté, co omezej nebo ukončej jiný aktivity tihle sou taky f pořádku, jejich aktivní přístup z dřívějška je mnohému naučil a nemyslím, že by měli zásadní problém se začátkem na motce a chtěli si hned kupovat sporta pak tu máme skupinu třetí, kerá tak nějak nedělá nic nic je nebaví a jejich život vyplňuje prázdnota a nuda pak je to začne sžírat, maj minrák že nic neuměj a okolí je neuznává a napadne je sqělej nápad, že to dohoní s pomocí motky

Naposledy editováno 28.07.2011 12:17:12

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 12:47 | Nahoru | #194
Che> mmt mi se nebavíme všeobecně o silnějších motkách? My se bavíme o silnějších a jen SS?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 12:53 | Nahoru | #195
Che> Zkus si představit, že jsi čerstvý absolvent autoškoly a táta ti daruje litra. Je to tvoje první motorka a co uděláš? Naučíš se s ní jezdit, nic jiného ti nezbývá. Jinou možnost totiž nemáš. Jsi hozen do vody a musíš plavat. Nevěřím na nějaké postupné zvykání si na postupné kubatury. Připouštím, že je to v některých případech asi lepší, ale když musíš, tak musíš.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 13:26 | Nahoru | #196
1155> Tak táta je s prominutím blázen
Ty nevěříš??? A na čem jezdíš??? Popiš nám svůj postup v kubatůrách...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 13:59 | Nahoru | #197

1155 píše: Che> Naučíš se s ní jezdit, nic jiného ti nezbývá. Jinou možnost totiž nemáš. Jsi hozen do vody a musíš plavat. Nevěřím na nějaké postupné zvykání si na postupné kubatury. .



Jezdit se naučíš gdyž budeš mít štěstí za cenu velmi vysokýho rizika a myslím, že mnohem pomalej já mám představu o učení se novejm věcem nejen z pohledu sedícího v lavici, ale taky jsem něco odučil za katedrou myslím si, že si úplně mimo a pouhým neustálým opakovaním bez argumentace svůj názor těžko obhájíš nebo že by se Komenskej s tou poučkou od jednoduchého k složitému spletl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 16:42 | Nahoru | #198
Che> Honzíkovi se to v hlavince celé pomotalo potom co mu shořela jeho knihovnička s prakticky celoživotní prací

Jinak ten příklad dostaň litra a jezdi zase neni až tak zcela mimo. Tohle se zrovna stalo švagrovi. Jeho kamarád odjížděl pryč na pár měsíců(zrovna motorkářská sezóna) a tak řekl švárovi, ať si pujčí jeho litrový cebro. Švára chvíli po autoškole, sedl nato, párkrát se byl projet. Neměl na výběr, jinou moto neměl. Nj ale švára už při první jízdě věděl, že takovou živou motku by nechtěl, ta celokap. prostě nutí do zálehu a dát co to dá. Mno a teď si švagřík plánuje motorku (když se sním rozejde moje sestra, páč mu ji nechce dovolit ) ale chce jít do nějakého cruisera spíše choppera.

Možná trochu happyend a možná taky ne. Někdo si zkrátka řekne je to namě moc a někdo ne. Nadruhou stranu: Kdo si řekne že to naněj není moc, tak se nemusí nutně zabít...

By the way: Jak se celá tohle auditko postupně mění. Nikdo nechtěl jít do kompromisu a postupně jsme přešli do společného kompromisu vtom, že silná motorka = odd 600ccm a taky nutný dodatek (SS)...

Naposledy editováno 28.07.2011 16:43:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 17:20 | Nahoru | #199

Memory píše: Jak se celá tohle auditko postupně mění. Nikdo nechtěl jít do kompromisu a postupně jsme přešli do společného kompromisu vtom, že silná motorka = odd 600ccm a taky nutný dodatek (SS)...



Mam pocit ze Che s Tebou souhlasit nebude. Litr je prostě litr a kdo si ho koupí pokud nemá za sebou karieru: 50/125/350/500/650/750/900 tak je proste psychopatickej magor, s problemy se sebevedomim a nutkavou potrebou si je kompenzovat predvadenim se na benzine. Samozrejme k popisovanym psychopatum pocitam i sebe. Nejradeji se predvadim na OMW a Shell

Jinak mne zaujalo jak Che nekde popisoval, že ani ježděni na 50cm3 se nezapomíná a že to je fajn průprava. Pak mam i ja skvelou 3 roční praxi v řizení moto, jelikož na Mustangovi jsem najel hafo km a ted pripojuji zminovane kolobezky a kolo pricitam taky. A pak ze jsem bez zkusenosti...

Jinak ''celokap. prostě nutí do zálehu a dát co to dá'' - já mám pocit ze ani tohle neplatí obecně. Mohl bych sedet na celokap a mit jeste treba vrtulku v (pr..) ve vyfuku , tak k tomu 'dat co to da' mne to nenuti. (tim rozhodne nerikam, ze zacit bez zkusenosti hned na necem silnem je vhodne) Ale ja jsem jeste naprostej zajic co tomu nerozumi a tak je treba brat muj nazor naprosto s rezervou a nebo nebrat vubec

Naposledy editováno 28.07.2011 18:38:13

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 18:06 | Nahoru | #200
Mám na Simsonu mraky kiláků,pak nějaká kývačka,350,pak pauza a pak po letech FZ6....
A musím říct,že i tady chyběl mezistupeň něco jako nová 250 nebo chcíplá 500. Dodnes cítím,že ta motorka má na daleko víc,než já.Snažil jsem se jí poznávat při blbnutí na parkovišti a v klopení v zatáčkách,ale pořád jsem cítil,že mně dovede vytrestat.Ne tím,že je za limitem,ale tím,že se nechovám v serpentinách vzorně a že na parkovišti někdy ve zmatku jsem rychle šlápnul na zem (pocit o ztrátě kontroly nad těžištěm).
Loni jsme manželce koupili novou Hondu VTR 250 a než se manželka rozjezdila,tak jsem na ní taky blbnul a hodně mi to dalo a ještě dává.Ten pocit nemyslet na váhu motorky,nebát se že při silnějším otočení rukojeti ti vylítne motorka na zadní nebo do smyku je parádní. Nebo že se nerozjedete 160 a pak zjistíte,že nevíte jak se poskládat do zatáčky. Prostě se staráte jen o jízdu,její techniku a to je vono
Srovnání pro nevěřící je těžké:
- hrát hokej jen tak v riflích a naučit se bruslit a manipulovat s hokejkou ,nebo se trápit od začátku se stabilitou na bruslích v plné výstroji???
- sednout na špičkové silniční kolo v dresu s botama v klipsech a začít se učit jezdit na kole,nebo začít jezdit na prachobyčejném kole
- učit se potápět hned v neoprénu s bombou a plnou výbavou,nebo vzít šnorchl brýle a naučit se potápět,pohybovat pod vodou, učit se orientovat v prostoru
................... atd. atd.

Naposledy editováno 28.07.2011 18:10:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 18:40 | Nahoru | #201
JollyJoker> ''Nebo že se nerozjedete 160 a pak zjistíte,že nevíte jak se poskládat do zatáčky.'' já nevím, já jsem začátečník a vůbec tomu nerozumím a proto bych se chtěl zeptat, jak se může stát že se jen tak náhodou sama od sebe rozjede motorka na 160 km/h?

Naposledy editováno 28.07.2011 18:41:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 19:43 | Nahoru | #202
NickCarter> to sem opět nigdy neřek myslím, že gdo se pořádně vyjezdí na dváce, klidně může jít do ss6ky, šikovnej i litra o psychopatech jsem taky nemluvil - mezi psychopatem a člověkem s lehkou poruchou sebehodnocení je velmi výrazný rozdíl - hodit to do jednoho pytle je mimo

Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 20:27 | Nahoru | #203
já nevím co řešíte,začínalo se odjakživa na fichtlovi...
pak nějaká spětasedma,nebo dvěpade a poslední level byla třipade.kdo tohle prošel,tak už je jedno jestli si koupí šestku,nebo litra.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 21:03 | Nahoru | #204

Che píše: NickCarter> to sem opět nigdy neřek myslím, že gdo se pořádně vyjezdí na dváce, klidně může jít do ss6ky, šikovnej i litra o psychopatech jsem taky nemluvil - mezi psychopatem a člověkem s lehkou poruchou sebehodnocení je velmi výrazný rozdíl - hodit to do jednoho pytle je mimo



1/ co jsi nerek? 'Citoval' jsem te tam vickrat
2/ na dvace mozna, ale v kolika letech / kg vahy ?
3/ 'gdo se pořádně vyjezdí na dváce' - pořádně vyjezdí je co? Existuje nějaká definice?
4/ 'psychopat' byl pouzit jen expersivne...

Diky za odborné rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

28.7.2011 v 21:21 | Nahoru | #205
NickCarter> Na to je asi ještě brzy,ale jak začne období "tak už jí znám,zkusím jak jede".
Ten tvůj litr tam z 90km/h 160km/h musí mít za 2 vteřiny....ale neboj,určitě i dobře brzdí
Jó každý si tím projde....jde o to,jak je na to biker připravenej.
Nedělám z tebe jelito,ale prostě máš pod prdelou 138 koní a jen ty musíš vědět,kolik jim dát "nažrat".

Naposledy editováno 28.07.2011 21:21:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

29.7.2011 v 07:28 | Nahoru | #206
1155> Pokud táta čerstvému absolventu autoškoly daruje litra, tak není táta tak docela normální. Je to tvůj případ? Nebo na čem si začínal? Nikde jsem tu nezaznamenala, že bys popisoval zkušenosti s motorkama...

Já tohle téma taky moc neřešila. Motorka pod 600ccm je tady sice stavena na uroven dejchavicnyho fichtla, ale pro me byla ta 450, na kterou sem sedla po simsonu, az dost. Nemela jsem problem s vykonem, ale s velikosti a hmotnosti motorky. Poradila sem si, protoze mi v tu chvili nic jinyho nezbylo, a pripadalo mi to tak nejak normalni, protoze jsem nemela srovnani s zadnou jinou motorkou. Krom postarsi CZ 175, se kterou jsem si moc nerozumela Kdyz jsem se po letech vratila k 250ccm, vidim, ze jsem o hodne prisla. Ted to srovnani mam a myslim, ze ma smysl vzit to postupne.
A uz vubec neni pravda, ze na kazdy vetsi kubature zacina clovek uplne od nuly. Jo, pokud jde o ovladani motorky, je jezdec v pocatku trochu nejistej. Na to nepotrebujes ani zacinat na novy motorce, staci motorku na chvili odlozit, najezdit par tisic km na nejaky jiny a pak se k ni vratit. Taky si pripadas, ze neumis jezdit. Ale krom rizeni motorky jsou tu dalsi veci - odhad vzdalenosti, sledovani provozu kolem, ono mnohokrat omilane predvidani,... Tohle jsou zkusenosti, ktery si beres sebou, at uz sedas na novou motorku, do auta, na traktor, jak je libo.

No a co me vlastne donutilo kecat tady v podobnych tematech? Mam smulu, ze je nedaleko me motorkarska mekka - Slapy. Jestli si myslis, ze neni problem motorku zvladnout, tak tady, zvlast kdyz je hezkej a slunecnej vikend, ja ten pocit nemam. A je smutny, ze me na silnici neohrozujou plechovkari, ani zver, ani deti behajici za micem, ale ze me nejvic a nejcasteji ohrozujou motorkari. A je mi vcelku jedno, jestli ma motorku mesic, nebo deset let, pokud se v zatacce nedokaze udrzet na svoji pulce silnice a vsechny co jedou proti bud smete, nebo vytlaci do prikopa,... dal to radsi nebudu komentovat

Edit: Omlouvam se za diakritiku, ale uz se mi to nechce opravovat

Naposledy editováno 29.07.2011 07:31:40

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

29.7.2011 v 07:40 | Nahoru | #207
Suzuveverka> Pekne napsane. Take si myslim ze v oblasti napriklad ''odhad vzdalenosti, sledovani provozu kolem, ono mnohokrat omilane predvidani,... Tohle jsou zkusenosti, ktery si beres sebou, at uz sedas na novou motorku, do auta, na traktor, jak je libo.''. A s diakritikou to mame asi tak podobne :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

29.7.2011 v 08:02 | Nahoru | #208

JollyJoker píše: NickCarter> Na to je asi ještě brzy,ale jak začne období "tak už jí znám,zkusím jak jede".Ten tvůj litr tam z 90km/h 160km/h musí mít za 2 vteřiny....ale neboj,určitě i dobře brzdí Jó každý si tím projde....jde o to,jak je na to biker připravenej.Nedělám z tebe jelito,ale prostě máš pod prdelou 138 koní a jen ty musíš vědět,kolik jim dát "nažrat".



Jasne, takove nutkani ma jiste kazdej, ale starej parez jako ja, je k tomu jiste daleko vice imunni nez mladej kluk. Nepopiram, ze je jiste jak dobre Che rika ''snazsi'' zacit na necem slabsim / mensim. Napriklad hmotnost stoje je jiste znat. Ted myslim napriklad pri manipulaci v 0 rychlosti (jiste i nejen pri ni, aby zase Che nevyskocil :)), ale kdyz jsem byl ve finalnim vyberu a rozhodoval se mezi mezi EF-6F 650/53kW a Z1000 1050/101.5 kW, tak ten rozdil hmotnosti byl 208 kg (ABS) / 221 kg (ABS) tedy jen 13 kg.

Naproti tomu jak jsem psal, ucinnost brzd byla neporovnatelná. (teď poučen vím, že to je ''špatně'' protoze je nejsem jako zacatecnik chopen zodpovedne davkovat, ale asi bych znovu volil brzdy, ve kterých cítím oporu).

''Jelito'' ze mne delat nemusis, o tom ze jim obrazne jsem v motorkazskem svete vim, mam najeto minimum a tedz vim ze nic nevim. O to vic jsem dal na rady tady na foru.

Jo a moji konici jeste skutecne hladoví. Jejich sila je ctit ale poradne nazrat nedostali to si musi jeste pockat a na max toho co umi se mozna nikdy nedostanou. Mne bavi na tom motoru jine veci, nez ta maximalka Jo a diky za rozumne psane reakce.
Jinak diky za rozumne

1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

29.7.2011 v 08:05 | Nahoru | #209
Che: hele ty sam uz nejspis jezdis dlouho, zacinal si na tech chrchlach ktery tu tenkrat byly.. tak jak chces psat o tom jaky to je zacinat na modernim SS litru kdyz vlastne o tom nic nevis?

ja si treba myslim ze bych klidne zacal jezdit na litrovym GSXR... ale to si jen myslim, nemel sem moznost tak zacit takze fakt nevim co by bylo kdyby....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

29.7.2011 v 08:48 | Nahoru | #210

assassin píše: Che: hele ty sam uz nejspis jezdis dlouho, zacinal si na tech chrchlach ktery tu tenkrat byly.. tak jak chces psat o tom jaky to je zacinat na modernim SS litru kdyz vlastne o tom nic nevis?

...



kuwa, začínám uvažovat, že udělám seznam nejzoufalejších argumentů
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist