paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vůbec nechce ject
Tak pionýr mi zase vůbec nechce ject, má tak půlku výkonu než předtim. Příde mi že má větší vibrace a víc se ohřejvá motor a nechce jít za plynem. Myslel sem si aby to nebylo ložisko ale bez svíčky se motor točí celkem lehce :). Jinak otáčky točí celkem v pohodě. Ze dne na den se na něm něco stalo, den před tim než se to rozbilo sem zkoušel maximálku ale na tu chvíli by to mělo snad vydržet. Pak jsem ho pučil kámošovi, kterej si ale věcí váží a já jezdil okolo něho, takže to by snad bejt nemělo. Ještě tejden před tim sem tam dával natural 95 místo specialu 91 kterýho byla asi půlka nádrže, takže se to smíchalo(nemělo by to vadit?ale jezdil sem na to před tim asi dva dny a v pohodě). Ještě než sem před rozbitim vyjel sem přetěsnil díru ve vejfuku a vyndaval kolo (kola sem zkoušel, ty to nebrzdí). Uplně někdy prsklo až střílelo někde okolo karburátoru, karbec nemá štilovací šroub na nastavovaní směsi. Mažu olejem M2T (dneska sem si o něm přečet né moc pěkný věci), mažu v poměru 1:50. Neni to málo na 54 let starýho mopeda ještě s takovym olejem když nikdy nebylo šáhnuto do motoru? Takovejhle poměr mi řekl děda, ale před pár dny sem se dočet v manuálu že se má mazat v poměru 1:25. Zkoušel sem dekarbonizovat vejfuk, karbonu tam bylo dost ale to stejně nepomohlo. Pak sme rozebíraly karbec a asi sme ho špatně složily ale po nastartování začal pionýr točit vysoký otáčky a štilování lankem nepomohlo. pak sem už neměl čas se v něm hrabat. Nevíte čím by to mohlo být? Za každou odpověď budu rád, dík Adam

Edit: Olej v převodovce je, napadlo mě jestli to nemůže bejt špatně těsnící koleno (spoj mezi válcem a výfukem) ale to snad ne když je tam v tom koleni u válce díra a vždycky to normálně jezdilo :).

Naposledy editováno 08.06.2011 19:12:45

2 reakcí na tento příspěvek Vůbec nechce ject

8.6.2011 v 19:14 | Nahoru | #1
M2T a 1:50? No pozdrav pánbůh, myslim že tě čeká výbrus ....

1 reakcí na tento příspěvek Vůbec nechce ject

8.6.2011 v 19:16 | Nahoru | #2
Jen se zeptám, co znamená slovo "ject"? Děkuji.

(reakce na) Vůbec nechce ject

8.6.2011 v 19:17 | Nahoru | #3
moucan> Asi jo a do motoru nikdy nebylo šáhnuto :). Ale že by se to podělalo ze dne na den a ještě to prskalo až střílelo někde u karbce je mi divný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůbec nechce ject

8.6.2011 v 19:18 | Nahoru | #4
BlackSabbath> Hovorově jezdit

(reakce na) Vůbec nechce ject

8.6.2011 v 19:19 | Nahoru | #5

a.pelcik píše: BlackSabbath> Hovorově jezdit


Aha. Díky...

(reakce na) Vůbec nechce ject

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2011 v 19:29 | Nahoru | #6
1:50 je strašně málo, M2T olej do tohohle stroje je OK, ale je NUTNÉ u jakéhokoliv oleje (i kdyby to byl pozlacenej plně syntetickej repsol) dodržet min poměr směsi s olejem 1:33, kvůli bronzovému ložisku v oku ojnice. Přehřívání může být způsobeno chudou směsí, tzn. falešný vzduch, přicpaná tryska, jehla na špatném zářezu. Benzín je jedno co se tam naleje, minimum je oktanové číslo 80, cokoliv nad to sežere. Pokud by se z válce ozývalo nadměrné mlácení, už je pozdě a nedostatkem oleje se motor zadřel /čeho sis možná ani nevšiml/zadřel ho kamarád/etc no a to máš potom o zábavu postaráno...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... dom_burda 13 12.3.2024 v 19:51 kasssy
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Jawa 550 technický průkaz zrušený Jawa 50/550 Pionýr a1a2a31 10 12.5.2023 v 09:48 CRF1000
Praskání světel jawa 50/550 Jawa 50/550 Pionýr stepanem 7 16.12.2021 v 20:39 Kohlstein
Jakou motorku Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, TMEC Betka, Jawa 50/... Makos06 6 11.10.2021 v 10:49 puffybodie


TOPlist