1 reakcí na tento příspěvek irak-Kurdistan, april-maj 2011, KLX 250...TDM 900
Na osud neverím. Ale bola to málopravdepodobná náhoda.
Takmer 8000 km nestretneme nikoho z CZ-SK.
A práve v takejto atypickej situácii....
Škoda, že im nemôžem vysvetliť, prečo sme tak "neočakávane"
neoslávili toto vzdialené CZ-SK stretnutie
1 reakcí na tento příspěvek irak-Kurdistan, april-maj 2011, KLX 250...TDM 900
dík
1 reakcí na tento příspěvek irak-Kurdistan, april-maj 2011, KLX 250...TDM 900
Nič som si nezapisoval.
Ale pamäť mi našepkáva, že to bolo okolo 1000 IRQ dinárov (asi 1 USD).
Napriek tomu je to len necelá polovička ceny v Turecku.
Hlavne si odtiaľ pašujú cigarety.
Ale to som popísal v mojom minuloročnom výlete.
.
A najazdené km?
Smerom tam asi necelých 4 000.
A cestou naspäť trošku viac, ako 4 000.
Takže dokopy to bolo okolo 8 000 km.
Pri návrate sme mali asi 1-2 dni k dobru. Preto sme šli neplánovanou "skratkou" cez RO-MD-UA.
Najkratšia cesta by bola asi 3500 km.
.
WHTRDR,
píšeš o vlastnostiach motoriek určených na turistiku.
Ale snáď nepochybuješ o tom, že dôležitejší prvok ako Tvoja motorka, si TY?
1 reakcí na tento příspěvek irak-Kurdistan, april-maj 2011, KLX 250...TDM 900
So synom je sranda.
Niekedy nie je kde spať, inokedy nie je čo jesť,...
Myslím si, že keď si spomenie, ako sme boli hladní v Jalte, tak už sa nikdy nebude sťažovať, že mu nejaké jedlo nechutí.
Prípadne ak si spomenie, ako sme spali v Kišineve pred zamknutým nádražím na lavičkách.
Tie lavičky boli z oceľových rúrok. Bez spacákov, bez karimatiek.
Tak už sa asi nikdy nebude sťažovať na nepohodlnú posteľ.
Takéto výlety (takmer) vždy dopadnú dobre.
A človeka to iba posilní.
Teda ak prežije
Nespomínam si na nešťastné konce podobných výletov.
Ty áno?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) irak-Kurdistan, april-maj 2011, KLX 250...TDM 900
quanto píše:
WHTRDR,
píšeš o vlastnostiach motoriek určených na turistiku.
Ale snáď nepochybuješ o tom, že dôležitejší prvok ako Tvoja motorka, si TY?
rozhodne souhlasim
1 reakcí na tento příspěvek irak-Kurdistan, april-maj 2011, KLX 250...TDM 900
Zajimalo by mne co delas za praci ze si muzes dovolit takto cestovat a taky co na to zena?Jestli to vse cetla,tak teda palec nahoru i pred ni.Takto Vas nechat cestovat,to ma velkou odvahu i ona.
Skoda ze nemas za kazdym vyletem nejake shrnuti,kolik dnu,kolik penez,kolik km.Ale jinak moc pekne se to vse cetlo.Preji hodne stesti pri dalsich vyletech
Naposledy editováno 05.06.2011 12:12:01
WHTRDR píše: rozhodne souhlasim
Na to tvoje vlákno si vzpomínám, taky jsem tam psal, že si myslím, že třeba AT je na cestování jak dělaná a komfort, který ti poskytuje oproti třeba KLR650 je neporovnatelný.
Já například kupoval Yuki 200Cross od chlapíka, který na ní po Evropě nalítal přes 16000 km za necelý rok a půl . Nakonec ji s těžkým srdcem prodal a koupil si Pegaso s výhledem na koupi velkýho GS. Hošťálek na tý Yuki jel z Číny a taky dojel .
Určitě se dá cestovat na všem, pokud na to máš koule. Já na to nemám a tak bych na KLX 250 nebo na moto podobný konstrukce nejel dál než do Brna. Sedět a cestovat na takovým enduru dýl než 4 hodiny je pro mě očistec a mám opravdu krutý bolesti zad....
Něco jinýho je to v terénu, tam mám rekord 7.55 hodin v kuse letos v únoru.
V každým případě quanta obdivuju a počtení na jeho webu je inspirující, občerstvující, ... .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) irak-Kurdistan, april-maj 2011, KLX 250...TDM 900
LejiCBR600F píše: ...
Zajimalo by mne co delas za praci ze si muzes dovolit takto cestovat ...
Myslím, že je policista .
mne by zajimalo, jak presne vypadala ta hranice turecka s irakem..... z turecke strany problem asi nebyl.... ale co ta iracka? kolik casu? nejake nervy? byla moznost, ze vas tam vubec nepusti? nejake poplatky na hranici?
a jeste: kolik casu jste tam ztravili v tom Iraku? to jste byli jen tam kousek nebo i nekde dale? jake tam byly teploty v tu dobu, kdyz jste tam byli?
diky
2 reakcí na tento příspěvek irak-Kurdistan, april-maj 2011, KLX 250...TDM 900
- matka sa určite bojí o svoje deti. Ale ak otec prežije so synom toľko, ako ja, tak by ho nebral na nebezpečné miesta. Nočný kurdistan (v Iraku) je určite bezpečnejší, ako nočná Bratislava, Praha. Žiadni ožratí ľudia (islam bez alkoholu). Žiadni extrémni ľavico-pravico-skinheadi. Je tam dosť policajtov na každom rohu.
A ak sa rodičia dohodnú...,môže ísť dieťa "kamkoľvek".
- moje zamestnanie?
Chcel by som byť policajtom vo výslužbe.
Stačilo by mi, aby som bol policajtom v aktívnej službe.
Dokonca by som chcel mať zamestnanie, odkiaľ by som odišiel na dovolenku a po návrate mohol pokračovať: kuchár, pekár, policajt.
Bohužiaľ mám iba mini-živnosť. Pred výletom musím zabezpečiť fungovanie firmy na celý čas výletu. Aspoň 2 týždne pred výletom a 1 týždeň po výlete pracujem 16 hodín denne.
Výlety sú vykúpené zvýšeným stresom. A preto v tejto chvíli ani nemám nič ďalšieho v pláne.
Má význam tráviť voľný čas za takúto cenu? Asi ani nie.
Dúfam, že som synovi pomohol získať lepší nadhľad na iné kultúry, ale bez neho "to už nie je ono".
Má iné záujmy: škola, prax, brigáda.
- vstup do Iraku
Však v minuloročnom (cest)opise som opísal všetky detaily aj náklady a ceny.
A ak som nespomenul poplatky, víza a karnet do Iraku, tak to znamená, že žiadne také poplatky tam NETREBA!
Ak som nespomenul problémy na hranici, tak preto, lebo NEBOLI.
Počasie sa dá nájsť na internete. V lete sme mali v celom kurdistane 44C.
Teraz na jar len okolo 25C.
Dokonca sme v Iraku zažili aj jeden dážď.
Ešte problémy na hraniciach:
- práve turci boli citliví na nálepku "Kurdistan", na kufri jednej z našich motoriek.
Tá motorka ktorá mala túto nálepku, musela ísť ("náhodou" len táto) na rontgen.
Všetko z motorky odmontovať: kufre, bandasky, vaky.
Po zrontgenovaní povedali turci: všetko v poriadku. Pokračujte.
Myslím si, že iba robili "pakáreň" za tú kurdskú nálepku.
Takže zahodiť predsudky a problémy neočakávať v IRQ, ale v TR!