globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jiný výfuk
23.5.2011 v 13:14
Zdarec "děcka" chtěl bych se zeptat jestli by mi nějak pomohl výfuk z aprilie RS 125...Myslím jako jestli by mi přidal výfuk nebo jestli by motorka jela líp...
Za každý názor dík Výfuk ZDE

Jiný výfuk

23.5.2011 v 13:26 | Nahoru | #1
Líp to určitě nepojede ...

1 reakcí na tento příspěvek Jiný výfuk

23.5.2011 v 13:26 | Nahoru | #2
no budes mit zavrenej vejfuk... a nemas koncovku.

(reakce na) Jiný výfuk

23.5.2011 v 13:29 | Nahoru | #3
z-x-r> No a kdybych ho otevřel? jako vykuchal? A jak je zavřený?

Jiný výfuk

23.5.2011 v 13:35 | Nahoru | #4
Zrovna ČZ mají výfuky tak vychytaný, že je dost těžký na tom ještě něco zlepšit. A když už, tak to musí být lauf odladěnej na ten danej motor.

1 reakcí na tento příspěvek Jiný výfuk

23.5.2011 v 14:17 | Nahoru | #5
Jak píše Enthropy, k čezetímu motoru jen odpovídající čezetí výfuk. Kdysi za dřevních let jsme laborovali s kámošem s různými výfuky na jeho číze 477 a to tak dalece, že jsme nakonec po dvou či třech letech uznali zklamaně že prostě originál ničím nenahradíš a šel tam origo výfuk zpět. Buď to nejelo dole, nebo to nejelo nahoře, všelijak střílelo i když se různě přetryskovával karbec a vymejšlelo něco jako dnešní KN filtry. Prostě číza to měla vychytaný natolik, že se nepodařilo sešmoulit nic lepšího. Ba i zvuk je s origoš výfukem to pravý, po čem se dnes pamětníci už jen podle sluchu mnohdy nostalgicky ohlídnou

(reakce na) Jiný výfuk

23.5.2011 v 14:26 | Nahoru | #6

Bimbam píše: Jak píše Enthropy, k čezetímu motoru jen odpovídající čezetí výfuk. Kdysi za dřevních let jsme laborovali s kámošem s různými výfuky na jeho číze 477 a to tak dalece, že jsme nakonec po dvou či třech letech uznali zklamaně že prostě originál ničím nenahradíš a šel tam origo výfuk zpět. Buď to nejelo dole, nebo to nejelo nahoře, všelijak střílelo i když se různě přetryskovával karbec a vymejšlelo něco jako dnešní KN filtry. Prostě číza to měla vychytaný natolik, že se nepodařilo sešmoulit nic lepšího. Ba i zvuk je s origoš výfukem to pravý, po čem se dnes pamětníci už jen podle sluchu mnohdy nostalgicky ohlídnou



No, mám pár otevřenejch laufů, ze kterýho by ten levej posloužil o kousek víc. Nárůst výkonu oproti ČZ laufu minimální (oproti Jawáckýmu velkej), trochu míň to žere. Takže zlepšit to jde. Ale ten zvuk je fakt otřesnej - proto šly dolů a místo nich jsem dal ČZ doutníky.
A podle vzhledu a počt svárů na jejich navržení a odladění někdo strávil pěknej kus života - kdybych je nesehnal za pusu v hrabáku, tak bych do nich nešel.

1 reakcí na tento příspěvek Jiný výfuk

23.5.2011 v 15:37 | Nahoru | #7
doufám že víš jak pracuje dvutaktní motor a jak je udělanej vejfuk... určitě tam neni pro legraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

23.5.2011 v 18:06 | Nahoru | #8
KRAFTWERK> Tak vím jak pracuje..ale o proti doutníkům musí být něco lepšího....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

23.5.2011 v 19:10 | Nahoru | #9
-MaňaS-> neni nic lepšího jen to bude horší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

23.5.2011 v 20:17 | Nahoru | #10
KRAFTWERK> tak mi řekni, proč když jsem tam dal laďák z MZ150..tak to jelo o 10km/h víc? Doutník je na prd...strasně dlouho trvá než se dostanou splodiny ven...a u dvoukomorového výfuk zase vrací spolodiny do válce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

23.5.2011 v 20:59 | Nahoru | #11

-MaňaS- píše: KRAFTWERK> tak mi řekni, proč když jsem tam dal laďák z MZ150..tak to jelo o 10km/h víc? Doutník je na prd...strasně dlouho trvá než se dostanou splodiny ven...a u dvoukomorového výfuk zase vrací spolodiny do válce...



I doutník "vrací zplodiny do válce" a o tom to celý je. Ideálně vyladěnej výfuk u dvoutaktu zplodinama narve do válce směs, který by z něho při výplachu jinak utekla - ten zpětnej ráz plynů tam vlastně nahrazuje výfukovej ventil. Ideální stav by byl, aby se tam vrátila všechna směs a žádnej odpad a to všechno v libovolnejch otáčkách. To jaksi nejde. Ale čím víc se tomu výfuk blíží, tím líp. Ono ti to možná jelo o pár kiláků v hodině víc, ale zase tam byl třeba nižší rozsah použitelnejch otáček, díry v krouťáku, nebo něco takovýho.
I ty moje roury od kamen (vlastně dvoukomoráče, ale místo zadní komory je tam absorbční tlumič) to tak dělají. Dosahuje to s nima většího výkonu, většího krouťáku ve vysokejch otáčkách, ale taky se za to platí. U mě totálně mrtvým spodkem. Když je tam mám, tak se dvojka řadí od (všechno údaje podle tacho, ne reálný) 30, trojka od 60, čtverka od 85. Cokoliv pod tím nejede skoro ani po rovině.
ČZťáckej doutník je skvělej v tom, že táhne už od spoda a přitom je vršek oproti ideálu jenom o drobek slabší. O tom si třeba Jawýcký laufy můžou jenom nechat zdát. Proto jsem na ně (ty z 350/472) taky teď přešel.

(reakce na) Jiný výfuk

23.5.2011 v 21:39 | Nahoru | #12
Enthropy> No dobrá teda..xD nebudu tam dávat sice z5 doutník,ale nechám to tak jak to mám...ASI. jinak ještě bych se zeptal, jestli by se něco stalo kdybych zkrátil o něco koleno? ubralo by to výkon?

Jiný výfuk

23.5.2011 v 21:50 | Nahoru | #13
Každej milimetr výfuku něco dělá. A co, to zjistíš až to uděláš (pochybuju, že je někdo z nás tak namakanej, aby to spočítal).

1 reakcí na tento příspěvek Jiný výfuk

23.5.2011 v 22:55 | Nahoru | #14
přesně tak vejfuk je přesně navrhlej a vypočítanej výrobcem motoru aby motor dosahoval maximálního výkonu a měl co možná nejnižší spotřebu, ačkoliv se to nezdá je to velmi složité zařízení zejména u dvoutaktů rozumný člověk nechá výfuky originální náhrada jawáckých za čezeťácký je možná jelikož jsou stejný s čezeťáckýma jsem jezdil taky a výkon byl bezvadnej v celém rozsahu, jawácký doutníky ty 634kový taky neměly chybu teď mám 638mičkový dávali se taky na čtyřky a stejný maji ten tipickej prdivej zvuk to na tom žeru a dá se přeslechnout i ten hlučnej motor důležitá je hlavně čistota výfuků, používat nějakých lepších olejů co se líp spalujou i když starý m2t která já nedoporučuju tak je potřeba to třeba každých 5000 km vyčistit já používám mogul TS sice taky karbonuje ale dá se to už snést je to nejlepčí náhrada m2t má stejnou vizkozitu a líp maže v poměru 1:40 pro 634 která se maže m2t 1:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

24.5.2011 v 13:15 | Nahoru | #15
KRAFTWERK> tak já mám ted výfukový kanál čistý jak slovo boží..a výfuk jsme nedávno vypaloval...Jinak Olej tam dávám Valvoline Competition 2T...je to pro závodní 2T motory...Litr za 180 a mažu to 1:40...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

24.5.2011 v 14:24 | Nahoru | #16

-MaňaS- píše: KRAFTWERK> tak já mám ted výfukový kanál čistý jak slovo boží..a výfuk jsme nedávno vypaloval...Jinak Olej tam dávám Valvoline Competition 2T...je to pro závodní 2T motory...Litr za 180 a mažu to 1:40...



Jo, tenhle olej je skvělej - sám ho jezdím. Do zachovalýho motoru bych ho nelil (bál bych se, že těsnej motor neumaže), ale pokud se nalije do vyklechtané plečky s vůlema jak u traktoru, tak se to krásně ztiší a líp to jede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

24.5.2011 v 18:03 | Nahoru | #17
Enthropy> No tak já mám motor po GO tzn. nové ložiska,výbrus,klikovka po GO atd...a zatím to maže i když s tím jezdím jak hovado a točím to jak kdyby to byl nějaký vysokootáčkový stroj takže si nestěžuju..:) A koleno jak čtu, taky nebudu zkracovat.. asi koupím origo a jebnu tam ten dvoukomorový laďák z MZ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

24.5.2011 v 19:50 | Nahoru | #18
-MaňaS-> to znamená že to ten olej neumaže a olejový film se bude trhat a hrozí zadření přestože je to kvalitní olej je to pro závodní_VYSOKOOTÁČKOVÉ motory což je velký rozdíl! záleží na hustotě toho oleje musíš to srovnávat s tím na co byl ten motor vyrobenej a to je M2T a ten měl hustotu sae 40 - 50 takže tim je potřeba se řídit! takže jakýkoliv kvalitní pro 2t motory ale zachovat vizkozitu nejlepší náhrada mogul TS - sae 40 jiným olejem tomu spíš ublížíš než prospěješ a taky se o hodně protáhne záběh pokud to bude nějaká syntetika - na záběh se udává tak od 1500 - 2000km na m2t u syntetiky to může být až dvojnásobek! když se nezaběhne 100% se zadře vlastní zkušenostjezdil jsem 1000km jak je doporučeno volně do max 80 pak jsem se na to vykašlal a dal jsem tomu držel jsem jí dýl na 90 a za 10 min šlo kolo smykem... a všechno na novo... výbrus písty kroužky 1500km a pak opatrně překračovat nad 80 a zastavovat. a zajíždět za chladnýho počasí nejlíp dělat motory na začátku jara nebo napodzim a zajet to ne v létě protože se to v létě na 95% zadře

(reakce na) Jiný výfuk

24.5.2011 v 21:25 | Nahoru | #19
KRAFTWERK> On ten olej není úplně mimo - je to SAE 50 a i v Jawce se zvládá pálit dobře (neblije to z výfuku, karbonuje jenom decentně). Ale jak jsem říkal, těch 50 už je spíš do dobře zajetýho a řádně vyklechtanýho motoru - tam dělá divy. Ta moje troska na něm narozdíl od ostatních olejů nemlátí (s řidšíma je to rachot, že člověk čeká, kdy mu vyletí píst bokem válce) a dává zátěž, při které s Mogulem TS a podobnejma už nebezpečně vadne. Akorát to strašně smrdí - při jízdě městem kolemjdoucí určitě děkovat nebudou. Do už zajetýho, ale pořád těsnýho motoru bych (pokud chce Valvoline) lil Motorcycle 2T (totéž co Mogul TS - prostě dobrej levnej základ), nebo Durablend 2T, pokud to honí v otáčkách jak debil.

1 reakcí na tento příspěvek Jiný výfuk

25.5.2011 v 03:14 | Nahoru | #20
2takt nevím asi složitost oproti 4v moje skušenost s 350jawkou MZ150 a Aprilie Frecie řvalo to víc a jinak vše v poho myslím tím výkonovou křivku a točák u 4taktůuplně nou problém ZX9R GSXR a to byla hadiroura z číny za pár korun a boží a BMW R1100GS něco na tom bude ale nikdy jsem nezaznamenal rozdíl ve výkonu v krouŤáku a ve spotřebě což jsou veličiny ná smrtelníky nejvíc zajímající Tak se neboj a laď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

25.5.2011 v 09:44 | Nahoru | #21

otajs ZX9R píše: 2takt nevím asi složitost oproti 4v moje skušenost s 350jawkou MZ150 a Aprilie Frecie řvalo to víc a jinak vše v poho myslím tím výkonovou křivku a točák u 4taktůuplně nou problém ZX9R GSXR a to byla hadiroura z číny za pár korun a boží a BMW R1100GS něco na tom bude ale nikdy jsem nezaznamenal rozdíl ve výkonu v krouŤáku a ve spotřebě což jsou veličiny ná smrtelníky nejvíc zajímající Tak se neboj a laď



Možná je to tou mongolštinou, kterou je to psaný, ale přijde mi to úplně mimo. U dvoutaktu jsou ty rozdíly daný výfukem obrovský.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jiný výfuk

25.5.2011 v 10:12 | Nahoru | #22
Enthropy> Tak u dvoutaktu hraje hlavní roli sání a výfuk...to jak se zkurvý tak to jede na hovno...ale já jak jsem upravil sání (sportovní filtr) a upravil koleno a hodil ladák jelo to líp a i líp za plynem...

(reakce na) Jiný výfuk

25.5.2011 v 10:33 | Nahoru | #23

-MaňaS- píše: Enthropy> Tak u dvoutaktu hraje hlavní roli sání a výfuk...to jak se zkurvý tak to jede na hovno...ale já jak jsem upravil sání (sportovní filtr) a upravil koleno a hodil ladák jelo to líp a i líp za plynem...



Pak máš štěstí Pokud to jede líp, tak to tak nech. Ale pořád zkoumej svíčky a chování motoru, ať nezjistíš moc chudou směs v nějakým jízdním režimu až tím, že se ti zničeho nic blokne zadní kolo Ono to může být skoro všude v pohodě a při určitejch otáčkách to může nějak blbě rezonovat a způsobovat špatný vyplachování nebo něco takovýho.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 Hovořak1 3 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 RockNRolenc 11 21.9.2022 v 17:47 VGT
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist